Gå til innhold

ASUS A7N8x DEluXE prob igjen!


Anbefalte innlegg

HUFF HUFF HUFF!!!

Jeg får ikke denne pcen til å blir perfek! :grumpy:

cpu temp er ALT for høy! har ikke klokka noe!! faktisk så har jeg UNDERKLOKKA!! kjører på 100 mhz fsb med min amd xp2800+ (gir da 1.25ghz) da ligger temp i bios på 78 grader og temp i asus på 57 drader (idle)... er det flere som har dette prob.? (bortsett fra morten)

TAKKER FOR ALLE SVAR! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HUFF HUFF HUFF!!!

Jeg får ikke denne pcen til å blir perfek! :grumpy:

cpu temp er ALT for høy! har ikke klokka noe!! faktisk så har jeg UNDERKLOKKA!! kjører på 100 mhz fsb med min amd xp2800+ (gir da 1.25ghz) da ligger temp i bios på 78 grader og temp i asus på 57 drader (idle)... er det flere som har dette prob.? (bortsett fra morten)

jeg må legge til at når jeg satte sammen pcen og fikk den i gang var det samme prob der... da hadde jeg en ekstern temp måler som fulgte med thermaltake supertower kab. da lå oxo temp veldig høyt (77 grader i bios) men da jeg tok av den eksterne temp måleren gikk merkelig nokk temp ned til 30-40 grader (i pc-probe). men nå har prob kommet tilbake. jeg ser det er flere som har nesten samme prob som meg så det er mulig at leseren på noen asus kort er dårlige :shrug: ikke vet jeg...

men i alle fall... jeg er veldig fortvilet nå for pc skrur seg av ved maks load (ikke alltid) men det er kjederlig å a en "nesten" stabil pc... :grumpy:

Lenke til kommentar

prøv å monter cpu kjøling på nytt igjen. er du 100% sikker på at den står rett vei?

 

det at den kjører på 100fsb kan du stille på i bios. den skal egentlig stå på 166fsb, men det vil jeg ikke anbefale at du gjør før du er sikker på at kjølingen funker som den skal. hvilken kjøling bruker du?

Lenke til kommentar

det at den kjører på 100fsb kan du stille på i bios. den skal egentlig stå på 166fsb, men det vil jeg ikke anbefale at du gjør før du er sikker på at kjølingen funker som den skal. hvilken kjøling bruker du?

ehh.. jeg er ikke SÅ grønn! :woot: jeg satte den på 100 selv for å kunne være LITT trygg. og ja cpu kjøler står riktig. (tror jeg :lol: )

jeg bruker tt volcano 11! :yes:

Lenke til kommentar

det at den kjører på 100fsb kan du stille på i bios. den skal egentlig stå på 166fsb, men det vil jeg ikke anbefale at du gjør før du er sikker på at kjølingen funker som den skal. hvilken kjøling bruker du?

ehh.. jeg er ikke SÅ grønn! :woot: jeg satte den på 100 selv for å kunne være LITT trygg. og ja cpu kjøler står riktig. (tror jeg :lol: )

jeg bruker tt volcano 11! :yes:

 

du kan ikke ha montert den riktig viss temperaturen virkelig er 78 grader...

Lenke til kommentar

det at den kjører på 100fsb kan du stille på i bios. den skal egentlig stå på 166fsb, men det vil jeg ikke anbefale at du gjør før du er sikker på at kjølingen funker som den skal. hvilken kjøling bruker du?

ehh.. jeg er ikke SÅ grønn! :woot: jeg satte den på 100 selv for å kunne være LITT trygg. og ja cpu kjøler står riktig. (tror jeg :lol: )

jeg bruker tt volcano 11! :yes:

 

du kan ikke ha montert den riktig viss temperaturen virkelig er 78 grader...

jo! kjøleribben er ihvertfall ikke 60 grader! jeg merker bare litt varme når jeg tar på den! 8)

Lenke til kommentar

du har kansje en CPU med "knust kjerne"....det er det samme som en ørliten ripe oppå CPU....bruk et forstørrelseglass og SJEKK alltid nye CPU,er grundig før montering.....er cpu skadd får du slik vanvittig temp

....nå høres det kansje ikke slik ut når du sier cpu ikke er så varm å ta i.....men sjekk.....jeg kjører en EKL kjøler godkjent til xp3200 .bråker ikke særlig og gir meg 48 gr.på CPU med 26 gr, i rommet......har 2 kab.vifter på 1000rpm...i tillegg....kjører dønn stabilt...

Lenke til kommentar

Så høy temperatur er nesten ikke mulig med en underklokket prosessor dersom noe annet ikke er galt, fx at CPU core volten står på 1,75-1,85 Volt eller at kjøleren ikke sitter skikkelig på.

 

Asus probe skal visstnok måle temperaturen på hovedkortet, mens bios måler temperaturen på CPU. Temperatur i bios skal derfor være mer nøyaktig.

 

Hvis du kan holde på kjølere (i mange minutter) uten at det er ubehagelig, er temperturen ikke for høy.

Lenke til kommentar
HUFF HUFF HUFF!!!

Jeg får ikke denne pcen til å blir perfek! :grumpy:

cpu temp er ALT for høy! har ikke klokka noe!! faktisk så har jeg UNDERKLOKKA!! kjører på 100 mhz fsb med min amd xp2800+ (gir da 1.25ghz) da ligger temp i bios på 78 grader og temp i asus på 57 drader (idle)... er det flere som har dette prob.? (bortsett fra morten)

TAKKER FOR ALLE SVAR! :)

 

sier du at du har 57 grader i kabinettet? da må du i alla fall ha et par kabinettvifter til.

Jeg kjører min XP2500+ @ XP3200+ på rundt 40grader med luftkjøling (Swiftech MCX462B med 37db papst) har en drøss med kabinettvifter slik at kabinettet ikke blir noe mer enn romtempraturen.

Lenke til kommentar

Når kjøleribba er knapt var og bios viser 78 grader, bør du ta av ribba å sjekke avtrykke av kjernen på ribba.

For tempen når temp forskjell mellom ribbe og bios er så stor er det tydeleg at noko er feil.

Kan vere at ribba har ein feil og er litt bua under og dermed ikkje får full kontakt.

 

Har samme vifte(tt V11) sett til 2200rpm med 35 grader i rommet og full load, viste sensoren under cpuen 60 grader.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...