Gå til innhold

Nikon lanserer D5100


Anbefalte innlegg

Riktig det, men det ser ikke ut som om den kan bøyes rett, og det var det jeg spurte om. Trondster skjønte ihvertfall hva jeg mente, og svarte meg på det.

..og hadde du en gang lest nyheten og selv kikket på de rimelig selvforklarende bildene i akams artikkel, så hadde du sluppet å spørre. For ikke å snakke om å klage på noen som faktisk gidder å gi deg svar.

D5100_LCD_6_l-540x360.jpg

Endret av Trondster
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste artikkelen og kikket på bildene, men i og med at det ikke var noen bildetekst i artikkelen, så valgte jeg å spørre her, noe som tydeligvis ikke er lov.

 

Det handler ikke om klaging, men han viser jo til bildene (som jeg åpenbart har sett, ellers hadde jeg ikke stilt det spørsmålet), uten å forklare noe mer.

Endret av eveant
Lenke til kommentar

...

For å dele litt mening i støymaset: Angående tester sier de i grunnen lite, de kjører et standard opplegg med en standard 3.parts råfilkonverter. Skal man virkelig behandle enkeltfiler (RAW) for å få best mulig resultat er det ikke rette måten. Ved bruk av rett konverter og god støybehandling blir resultatene langt bedre enn mange tester viser, noe jeg antar gjelder de fleste kamera - og særlig nå med den nye generasjonen sensorer.

 

...

Tor

 

Du får skrive mail til DxOMark med detaljer beskrivelse på hva er det de gjør feil :) De største aktører er vel PhaseOne Capture One, Apple Aperture, Adobe Camera Raw, Bibble og DxO Optics Pro + de original fra Nikon/Canon. Så hva er "rett konverter" ? :)

Lenke til kommentar

Hva driver Nikon og roter med egentlig?? Stadig nye kameraer i "innstegsklassen"..... hvor blir det av D400 egentlig? Trodde det skulle komme et kamera som skulle ta opp kampen med Canon 7D, men det ser ut til å ta vinter og votter før det skjer :ohmy:

 

Noen som sitter på noen inside information om temaet?

Lenke til kommentar

Fullformat ja: Jeg gleder meg til Nikon kommer med et kamera i D90 størrelse og vekt med fullformatsensor!

For alle oss som ikke trenger metallskjelett osv, men som ønsker fullformatsensor av bildkvalitetsmessige grunner, og kunne bruke all optikken man har liggende slik den var tenkt. Kall det gjerne en "innstegs fullformat modell"

Jeg har levd greit med D700 i et par år nå, men gleder meg til å slippe å bære rundt på over kiloet når neste modell kommer?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan godt hende "D800" eller hva den blir hetende får slankere og lettere hus, men ikke forvent markante forskjeller fra i dag. De fleste ønsker nok pentaprisme på et sånt hus, med den virkningen det får for størrelse og vekt. Stor skjerm + flust av knapper og hjul gjør jo også sitt for størrelsen.

 

Redigert: Det høres ut som du ønsket et lite og lett speilløst kamera med fullformatsensor og F-fatning.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det kan godt hende "D800" eller hva den blir hetende får slankere og lettere hus, men ikke forvent markante forskjeller fra i dag. De fleste ønsker nok pentaprisme på et sånt hus, med den virkningen det får for størrelse og vekt. Stor skjerm + flust av knapper og hjul gjør jo også sitt for størrelsen.

 

Redigert: Det høres ut som du ønsket et lite og lett speilløst kamera med fullformatsensor og F-fatning.

Neida, ikke speilløst, men så lite og lett som mulig. D90 har jo pentaprisme, men det er jo klart at det blir ende litt større til FX-sensor. Kanskje D700'en min er det minste FX nikon kommer til å lage... "D800" blir vel med video og enda tyngre!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Trodde det skulle komme et kamera som skulle ta opp kampen med Canon 7D

 

Ikke det at jeg er en ekspert på Canon, men jeg mener da at Nikon har flere kameraer som er bedre enn 7D.. eks; D700 & D3 serien. Og jeg mener at D7000 er en mere direkte konkurent til 7D, enn hva D700/D3 er.. :)

Lenke til kommentar

Trodde det skulle komme et kamera som skulle ta opp kampen med Canon 7D

 

Ikke det at jeg er en ekspert på Canon, men jeg mener da at Nikon har flere kameraer som er bedre enn 7D.. eks; D700 & D3 serien. Og jeg mener at D7000 er en mere direkte konkurent til 7D, enn hva D700/D3 er.. :)

 

Canon og Nikon har sjelden modeller som matcher eksakt med finesser og priser. D5100 konkurrerer nok først og fremst på 600D-nivå, D7000 er litt over 60D (mens 50D lå litt over D90). 7D er Canons "svar" på D300/D300s som sikkert blir oppdatert ganske snart. Canon har ingenting som matcher D700 direkte mens Nikon mangler en konkurrent til 5D Mk II.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...