Gå til innhold

Reise alene jorden rundt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er er at du sjelden reiser alene, sånn i praksis. Ofte finner man seg noen man reiser sammen med. Men sett bort i fra det så er det slik at så lenge du er fornuftig, åpen og utadvendt vil du antagelig få en fantastisk, trygg og lærerik tur.

 

Det er dog en fordel at du snakker andre språk enn engelsk, men de færreste prater uansett mer enn 1 språk ekstra uansett.

 

Så les deg godt opp på landene du skal til, oppfør deg ordentlig og vær fornuftig og åpen, så går det antagelig bra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Melder meg på denne da jeg går med samme planer, dog fra og med høsten 2011. Andre som har reist verden rundt alene før, som kan komme med tips og triks? Jeg ser for meg at jeg blir i et land i nesten en måned, evt. leier en ferieleilighet eller lignende, for å spare flykostnader.

Lenke til kommentar

Usikker på hva dere egentlig lurer på. Enkelte deler av Asia og Afrika er det selvsagt lurt å ta noen forholdsregler som jente, men det meste er svært kurant.

 

Mr.SS: jeg oppholder meg tildels ganske lenge på enkelte steder – ikke så mye for å spare flyutgifter, mer for å få en annen opplevelse av stedene. Dette gir også mulighet til å bli godt kjent med mennesker, engasjere deg i alskens personlige prosjekter en ikke hadde fått tid til ellers etc.

Lenke til kommentar

jeg har reist (selv om siste maandene har jobba en del) rundt om kring de siste 3 aarene (for det meste i asia) har hvert i norge rundt 5 mander til sammen paa de 3 aara.

 

jeg forlater altid norge alene naar jeg reiser ut men har reist alene under 10dager til sammen paa de 3 aara. man motter ALTID folk.

 

MR.SS man sparer ikke saa mye paa og leie leilighet i en maande, de 2 siste maandene har jeg leid et hus paa philippinene sammen med 2 venner fra norge (veldig fint hus med wifi, svommebasseng, tennis banne og privat strand) man bruker penger paa mat og drikke pluss aktviteter uansett om man reiser rundt eller bor lenge paa et sted.

 

og reise rundt i asia er saa bilig med fly uansett med air asia og flere andre billig selvskaper.

 

tips: drop lonely planet!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...