SG_93 Skrevet 1. april 2011 Skrevet 1. april 2011 fant ikke hvordan kategori jeg skulle stille dette spørsmålet så putter det her kjenner at jeg begynner å bli litt sveiseblind å det er helt jævlig spesielt på en fredagskveld så er det noen måte å forhindre dette på i forkant?
SG_93 Skrevet 1. april 2011 Forfatter Skrevet 1. april 2011 morsomt jeg bruker sveisemaske men i dag har det vært mye sveising rundt hele verkstedet så jeg har sett det i side synet
Mazkin Skrevet 1. april 2011 Skrevet 1. april 2011 Bruk sterkere styrke på sveiseglasset i sveisemasken, og ha den på så ofte som mulig. Det burde også være mulig å få bedre skille mellom de som sveiser?
1915 Skrevet 1. april 2011 Skrevet 1. april 2011 Eller kutte ned på alkoholinntaket hehe den likte jeg
Inge Rognmo Skrevet 1. april 2011 Skrevet 1. april 2011 så er det noen måte å forhindre dette på i forkant? Ja, "gjerde inn" de som sveiser med et forheng, og bruke maske om det er du selv som sveiser... Og om spørsmålet egentlig var om det er noe du kan gjøre nå i etterkant av å ha vært utsatt, men før det begynner å svi skikkelig; ikke som jeg vet om. Som en kuriositet siterer jeg noe fra en gammel ("Sveising i landbruket", Landbruksforlaget, oversatt fra dansk til norsk i 1980, originalens alder ukjent...) lærebok i sveising: På apoteket kan en kjøpe smertestillende øyenlammeler (*), eller få legen til å dryppe øynene med kokain (!) (*) Har ikke den fjerneste anelse hva "smertestillende øyenlameller" er, og jeg tviler også sterkt på at nåtidens leger benytter flytende kokain til behandlig av sveiseblink/snøblindhet..
Hotel Papa Skrevet 1. april 2011 Skrevet 1. april 2011 Ene svensken jeg gikk i klasse med, pleide å skylle øyet i melk/fløte etter at skoledagen med sveising var ferdig Han mente det lindret det litt.
Jolo Skrevet 1. april 2011 Skrevet 1. april 2011 Mange vernebriller har UV-beskyttelse. Disse dekker mer enn nok for glimt av andre som sveiser. Hør med verneombud (på skolen eller arbeidsplass) om problemet. Hvilken type sveising er det dere driver med? Siden du puttet denne tråden i kategorien bil, regner jeg med at det kan være Mig/Mag og sveising på bil skjer somregel på så lav strøm at det ikke bør være noe problem med sveiseblindhet. Men skaff deg et skikkelig par vernebriller. Det hjelper! Bruker selv Zekler 30, og disse funker kjempebra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå