Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukte vert stab, rammer og gld. Hadde såpass bra crew at jeg ofret vents for gld.

 

Tok noen kamper og bli vant til indien, men ble etterhvert forelsket. kombinasjonen av relativt god mobilitet, gun depression og god dpm gjorde dette til en fantastisk flanker for meg. Høy pen for tier 8 medium hjalp også. Er vel den tier 8 mediumen jeg har klart meg best med i tier 10 kamper.

Lenke til kommentar

http://wotreplays.com/site/397236

Solopubbing med T69, det var nære på, men heldigvis fikk jeg litt hjelp fra en KV-4.

Jepp, jeg burde nok ta med flere HEAT-magasin :p

 

T69 er en herlig sak. Har spilt den mye de siste dagene etter at den hadde samlet mye støv i garasjen. Skjønner ikke hvorfor, for det er jo en fantastisk tank. Pumper ut utrolig mye skade på kort tid.

Har jo mye bedre alround egenskaper i forhold til AMX 13 90. Gun depression, armour, raskere skuddtakt og reload mellom magasinene.

 

Bruker faktisk nesten aldri HEAT ammo.

Lenke til kommentar

Helgens special:

 

 

Special: Operation Lightfoot
This weekend we look back in time to the Second Battle of El Alamein and the operation that kicked it off – Operation Lightfoot! While learning all about this battle that changed the direction of the war in Africa, you can enjoy the following in-game bonuses:

Double Crew Experience

All of your tankers will improve their skills at twice the usual rate.

50% discount and 50% increased income on the following vehicles:

fb V uk-gb20_crusader.png Crusader

fb V germany-pziv.png Pz.Kpfw. IV

fb IV uk-gb07_matilda.png Matilda

fb IV germany-pziii.png Pz.Kpfw. III

10% Discount on long-term Premium Accounts

When buying enough time for half a year or a whole year, you will pay 10% less gold!

Mission: Sand Beneath My Treads

Goal

Win a battle on one of these desert maps: Airfield, El Halluf, Sand River

Reward

20% additional experience

Restrictions

Random battles only. This mission can be repeated each time you play on a desert map.

 

 

 

Passer meg egentlig bra, har fått spillt lite i det siste og har 5000 credits igjen etter at jeg kjøpte meg AMX50B, så har ikke råd til noe som helst :p Kanskje samle meg nok til crusader, har lenge hatt lyst til å starte den britiske medium linjen da jeg har hørt mye godt om den :)

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

ja, kanskje det? har også hatt et lite ønske om å prøve den Britiske linja men holder på med den Franske HT og TD linja.

men siden jeg føler at de Tyske TDene er de Franske overlegne, blir det likeom ikke så mye ratting på TD maskinene. har lite vondt å si om de Franske HTene da. "litt" lite armor, men fart og gønner veier opp for det.

har også en AMX 75 som jeg sprer litt kvalme med. en morsom maskin så lenge man ikke havner som passiv scout i høytier kamper.

og så holer jeg på å knekke E-75 koden nå. begynner å få dreis på de sakene nå. har ikke så voldsomme tap lengre og påfører motstanderne store smerter.

og så skulle jeg vel egentlig kjøpt meg en Tier 10 vogn snart. har løst opp flere, men mangler finanser for å få dem i garasjen min.

Lenke til kommentar

Passer meg egentlig bra, har fått spillt lite i det siste og har 5000 credits igjen etter at jeg kjøpte meg AMX50B, så har ikke råd til noe som helst :p Kanskje samle meg nok til crusader, har lenge hatt lyst til å starte den britiske medium linjen da jeg har hørt mye godt om den :)

 

Fikk du 50 120 til og fungere?

 

Hadde en bra dag i går med den

AMX 50 120 46 82.61%

med 2k+ DPG og 99 kills tror jeg det var.

 

Men det har vært en lang og smertfull process. Gun elevation, er faktisk dens største svakhet. Er man under fienden, glem og treff ham, mens han kan treffe deg.

ALDRI, ALDRI vær i front, selv om du er heavy, selv om du er top tier.

 

Som alle andre french paper tanks, så er du number uno target for alle og enhver, selv arties.

Er det en engangement der man er flere man kan skyte på, så skyter alle på deg.

Lær dette, og gjem deg bak allierte. Har hatt situatsjoner der folk IKKE skyter på den du gjemmer deg bak, bare for og vente på sikker pen. Ganske vittig.

 

Du har ikke nok acceleration eller top speed til og flytte flanker slik man kan man Lorraine.

 

Er på 110k XP nå til 50B, og håper og rekke det før specialen er over.

Lenke til kommentar

 

Fikk du 50 120 til og fungere?

 

Hadde en bra dag i går med den

AMX 50 120 46 82.61%

med 2k+ DPG og 99 kills tror jeg det var.

 

Men det har vært en lang og smertfull process. Gun elevation, er faktisk dens største svakhet. Er man under fienden, glem og treff ham, mens han kan treffe deg.

ALDRI, ALDRI vær i front, selv om du er heavy, selv om du er top tier.

 

Som alle andre french paper tanks, så er du number uno target for alle og enhver, selv arties.

Er det en engangement der man er flere man kan skyte på, så skyter alle på deg.

Lær dette, og gjem deg bak allierte. Har hatt situatsjoner der folk IKKE skyter på den du gjemmer deg bak, bare for og vente på sikker pen. Ganske vittig.

 

Du har ikke nok acceleration eller top speed til og flytte flanker slik man kan man Lorraine.

 

Er på 110k XP nå til 50B, og håper og rekke det før specialen er over.

 

Føler jeg fikk den til å funke bra, 63,4% win over 142 kamper. Det var mens arty kom i hauger og lass, så det var stadig noen kamper som endte med ett skudd og vekk var alle 1750 HP... Spillte den som jeg gjorde 50 100, ambush og support med mulighet for å stikke av etterpå, avslutning av targets med lav hp (maks 2 skudd). Kanonen er så god at den er morsom å spille nesten uansett :)

 

Lorraine derimot, fy faen for en bedriten tank....

Lenke til kommentar

 

Føler jeg fikk den til å funke bra, 63,4% win over 142 kamper. Det var mens arty kom i hauger og lass, så det var stadig noen kamper som endte med ett skudd og vekk var alle 1750 HP... Spillte den som jeg gjorde 50 100, ambush og support med mulighet for å stikke av etterpå, avslutning av targets med lav hp (maks 2 skudd). Kanonen er så god at den er morsom å spille nesten uansett :)

 

Lorraine derimot, fy faen for en bedriten tank....

 

omtrent som meg da, ligger på 65% nå etter 197 kamper.

 

Regner med du brukte en del free XP ? Fordi jeg mangler 90k XP enda.

 

Lorraine ja, fyfaen..... Hele linja egentlig utenom 30 90 og Batchat

Lenke til kommentar

 

omtrent som meg da, ligger på 65% nå etter 197 kamper.

 

Regner med du brukte en del free XP ? Fordi jeg mangler 90k XP enda.

 

Lorraine ja, fyfaen..... Hele linja egentlig utenom 30 90 og Batchat

 

Kan ikke huske hva jeg gjorde altså :hmm: Lurer på om jeg freeXPet tracks ,spillte litt, fant ut at fuck this shit og freeXPet kanonen også :tease:

Lenke til kommentar

Hvor mye FreeXP jeg bruker spørs veldig på hvor god tanksen er som stock/semi stock.

 

F.eks:

E-50 kunne før oppdateringen kjøres med stock tracks og toppmotor fra E75 + kanonen fra panther 2. Dette var nok for denne tanksen for min del, med litt bruk av premium skudd mot T10 targets.

 

Etter oppdateringen kunne ikke lenger denne kanonen brukes med stock tracks, og man ville være nødt til å kjøre med 75mm fra panther... Da kjøpte jeg tracks med freeXP, men unlocket turret på vanlig måte. Unlocket akkurat 105mm kanonen etter å ha spillt med 88mm fra panther 2. Gikk greit, igjen med noen premium skudd hver runde. Det gir samme pen som toppkanonen med vanlige skudd så det får være lov...

 

E75 måtte jeg bruke freeXP på tracks og turret. En E75 med stock turret er en katastrofe å kjøre, så det var helt uaktuelt. Unlocket dog ikke kanon med freeXP, 105mm fra tiger2 har grei pen og såpass god dpm i forhold til 12,8cm at det gikk greit. tross alt bare 21mm forskjell i pen.

 

Samme var med T32. T32 ER turretet, det gjør hele tanksen. Uaktuelt å kjøre rundt med 114mm turret armor til man har samlet opp 14500xp for tracks og 21400xp for turret, når topp har 298mm og er etter min mening det beste turretet i spillet.

 

Blir som å kjøre IS-4 med stock kanonen som en del luringer gjorde da den gikk fra T9 til T10 og de ikke hadde elitet den på forhånd. Sånt gjør man bare ikke...

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

 

(...)Passer meg egentlig bra, har fått spillt lite i det siste og har 5000 credits igjen etter at jeg kjøpte meg AMX50B, så har ikke råd til noe som helst :p Kanskje samle meg nok til crusader, har lenge hatt lyst til å starte den britiske medium linjen da jeg har hørt mye godt om den :)

 

Crusader får mye hard medfart, men kan fungere veldig godt om spilleren har litt mellom ørene og husker at det er en lett stridsvogn. God nok fart og DPM til bakholdsangrep og artillerijakt, samt at den fint kan rekognosere.

 

 

For øvrig noen som har forsøkt 122mm-kanonen på T-44? Er klar over at det er "feil" kanon, men ser for meg at den kan være artig kombinert med god mobilitet.

Lenke til kommentar

 

Crusader får mye hard medfart, men kan fungere veldig godt om spilleren har litt mellom ørene og husker at det er en lett stridsvogn. God nok fart og DPM til bakholdsangrep og artillerijakt, samt at den fint kan rekognosere.

 

 

For øvrig noen som har forsøkt 122mm-kanonen på T-44? Er klar over at det er "feil" kanon, men ser for meg at den kan være artig kombinert med god mobilitet.

 

Man må alltid spille tanksen som det den er, ikke som det man ønsker at den skulle vært :D

 

Forøvrig, T-44 med 122 er helt fullstending feil. 3.13 rpm, det er jo lusne 1221 dpm :eek: Sammenliknet med de 1745 du får fra LB-1 er det i grunn ikke så mye å tenke på. Når du legger til at du får dårlig acc, bedriten aimtime OG gun depression er -5 i stedet for -7 som resten av kanonene, ja da skal du være fryktelig glad i høy alfa for å rettferdiggjøre det der. 4 ganger så høy kostnad for skuddene er det også :nei:

Lenke til kommentar

 

Crusader får mye hard medfart, men kan fungere veldig godt om spilleren har litt mellom ørene og husker at det er en lett stridsvogn. God nok fart og DPM til bakholdsangrep og artillerijakt, samt at den fint kan rekognosere.

 

 

For øvrig noen som har forsøkt 122mm-kanonen på T-44? Er klar over at det er "feil" kanon, men ser for meg at den kan være artig kombinert med god mobilitet.

Crusader er vel strengt tatt en grei tank, problemet er bare at Covenanter på tier 4 er fantastisk morsom, og Cromwell på tier 6 er den desidert beste tier 6 mediumen Comet er litt skuffende etter Cromwell, men den har -12 gun depression og en turret istand til å spise en del skudd. Centurion Mk 1 som jeg er på nå har en fantastisk turret for en medium, og kanonen har 226 pen, den er litt begrenset av toppfarten da. Centurion Mk 7/1 er nok mer av det samme, som høres helt greit ut for min del :D

 

Hvis du har lyst på en tier 8 medium med 390 alpha kjører du T-34-2 eller T-34-3, men jeg kan love deg at -3 gun depression tar tid å bli vant til.

 

Noen her som har prøvd S-51? Låste den opp fra KV-2 og kjøpte den forrige helg på tilbud, lurer litt på om jeg skal spille den eller ikke, den 200mm-howitzeren ser rimelig brutalt ut for et tier 7 artilleri.

Lenke til kommentar

Har en del kamper i S-51. 203mm slår godt i fra seg dersom du treffer. S-51 har de dårligste verdiene for 203mm med unntak av gun traverse, men det er ikke så mye forskjell. S-51 er et godt arty, men ikke noe for nybegynnere.

 

Spiller den som regel med an kamerat som spiller GWP, han gjør som regel mer skade enn meg per runde, med mindre jeg klarer å få inn ett eller to hits. :p Du kan gibbe det meste dersom du treffer rett på, og 100mm pen er ikke så lite dersom du treffer sidene til folk, og da kan du oneshotte nesten alt.

Lenke til kommentar

Vanvittig damage potensial i s-51, men den er fryktelig vanskelig og få til og virke. Meget unøyaktig kanon og horribel aim tid hjelper ikke akkurat. Men gud bedre så gøy det er når du først treffer.

 

Protip, ser du en jagdtiger, sikt på den. Har sikkert oneshotta 6/7 stykker fra 100% helse med s-51 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...