Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Covenanter, å hvor jeg hater deg allerede... Treig, føles lite bevegelig og har en bedriten kanon. 78mm pen og 50 skade på T4 er en katastrofe, spesielt når den er like ustabil som BL-10 var i sin tid. Ta med at jeg nesten uten unntak havnet i T6 kamper de få gangene jeg spillte den så har du en dårlig opplevelse... Tenkte å spille den litt for å bruke mindre freeXP på crusaderen, men begynner å tvile her...

Lenke til kommentar

om jeg møter en T95 i et bykart med begrensede retrettmuligheter så kjenner jeg at dette kan fort gjøre vondt. men ellers så er den ikke verre en andre.

men en Foch 155 som er full av patroner og utemmet raseri kan bringe frem nervøse rykkniger i tastaturet mitt. og så har Obj 268 en overraskende god stat mot meg. noe som også gjør at jeg lurer meg rundt dem på tåneglene.

mitt inntrykk av FV 215B er at de som regel er rattet av personer som ikke altid vet hvor den farlige enden av kanonen er. det gjør også at jeg ikke kjenner at jeg omgår dem i like stor grad.

Lenke til kommentar

Covenanter, å hvor jeg hater deg allerede... Treig, føles lite bevegelig og har en bedriten kanon. 78mm pen og 50 skade på T4 er en katastrofe, spesielt når den er like ustabil som BL-10 var i sin tid. Ta med at jeg nesten uten unntak havnet i T6 kamper de få gangene jeg spillte den så har du en dårlig opplevelse... Tenkte å spille den litt for å bruke mindre freeXP på crusaderen, men begynner å tvile her...

Hæ?

Bruk 40mm Bofors, ta med noen gullskudd, og fokuser på mediums og lights.

http://wotreplays.com/site/337534#el_halluf-noreng-a13_covenanter

Lenke til kommentar

nå som dere har spilt noen kamper, hva var/er den største tankevekkeren for dere mtp. vogner?

for min egen del var nok Tigeren den største nedturen. grindet som gal for å få tak i den, bare for å oppdage at den slett ikke var den supervogna som jeg trodde den skulle være. dette var jo noen hundre, for ikke si tusen, kamper før jeg skjønte det med vinklig av armor og weekspots.

da var det ei underleppe som dirret av skuffelse da.

trodde vel også at AMX50 100 skulle være noe annet en den var. hadde jo møtt noen av dem på slagmarken før jeg fikk den selv. det gikk vel ikke helt som forventet de første kampene, kan man si.

 

den største positive opplevelsen hadde jeg med GW Panther. av en eller annen merkelig grunn fikk jeg den til fra dag en av. nå er det lenge siden jeg har luftet den, men jeg har enda en winrate på 57% i den.

av vogner som jeg enda bruker er nok JagdPz 4 den som har gitt meg mer en jeg trodde. leste at det var en vogn som fikk frem det verste i folk, så jeg stålsatte meg for en freeXP opp mot JagdPantheren.

det viste seg fort at det ikke var nødvendig. har enda rekorden for kills i enkeltspill i den.

Lenke til kommentar

Hæ?

Bruk 40mm Bofors, ta med noen gullskudd, og fokuser på mediums og lights.

http://wotreplays.com/site/337534#el_halluf-noreng-a13_covenanter

Gratulerer, du havnet i en T4 maks kamp. Jeg er sikker på at den gjør seg godt som topptier, men i T5+ kamper er førsteintrykket dårlig. Sjelden følt meg såpass ubrukelig som med denne. Riktignok stock kanonen, men den har høyest pen. Flanket en KV-1 og skjøt ham over alt, han bare ignorerte meg og drepte noen andre før kompisene hans tok meg. Fikk ikke skadet ham mer enn en gang, sikkert en høyroll på pen...

 

Hvis man er helt nødt til å ta med seg gullskudd for å kunne få noe ut av en tanks, da er det noe fundamentalt feil med tanksen...

 

Kan sikkert prøve med Boforsen, så kan jeg dinge dobbelt så mange skudd i minuttet på KV-1 og KV-1S som jeg møtte plenty av i går :( De få man kan penne bør dog passe seg, for dpm er høy. (Bofors har dårligere pen enn Tetrarch på T2...)

Lenke til kommentar

nå som dere har spilt noen kamper, hva var/er den største tankevekkeren for dere mtp. vogner?

for min egen del var nok Tigeren den største nedturen. grindet som gal for å få tak i den, bare for å oppdage at den slett ikke var den supervogna som jeg trodde den skulle være. dette var jo noen hundre, for ikke si tusen, kamper før jeg skjønte det med vinklig av armor og weekspots.

da var det ei underleppe som dirret av skuffelse da.

trodde vel også at AMX50 100 skulle være noe annet en den var. hadde jo møtt noen av dem på slagmarken før jeg fikk den selv. det gikk vel ikke helt som forventet de første kampene, kan man si.

 

den største positive opplevelsen hadde jeg med GW Panther. av en eller annen merkelig grunn fikk jeg den til fra dag en av. nå er det lenge siden jeg har luftet den, men jeg har enda en winrate på 57% i den.

av vogner som jeg enda bruker er nok JagdPz 4 den som har gitt meg mer en jeg trodde. leste at det var en vogn som fikk frem det verste i folk, så jeg stålsatte meg for en freeXP opp mot JagdPantheren.

det viste seg fort at det ikke var nødvendig. har enda rekorden for kills i enkeltspill i den.

 

50 100 er ett monster. klarer du ikke spille bra i den, så er det deg det er noe galt med :)

Lenke til kommentar

nå som dere har spilt noen kamper, hva var/er den største tankevekkeren for dere mtp. vogner?

Panther, overgangen fra VK3001H som svippa rundt i 50km/t uten problemer til Panther som trasker avgårde i 40-45 km/t med lavere DPM og fortsatt ubrukelig panser var brutal.

Merk at dette var da Panther hadde 12.5 ROF med 135 alpha, -6 gun depression, og 45km/t toppfart. Spesielt lav alpha og relativt høy reload var frustrerende, særlig når du møtte på en KV-1S på Himmelsdorf og gjemte seg bak hjørnet etter at man ble skutt fordi KV-1S var farlig.

Jeg har kommet et godt stykke siden den gang :devil:

 

Mest positive opplevelse er sannsynligvis T-150, første gang jeg fikk Ace Tanker på første kamp. Av det jeg grinder nå for tida er det vel Centurion Mk 1 som er morsomst, det eneste negative er litt lang reload i forhold til alphaen.

Gratulerer, du havnet i en T4 maks kamp. Jeg er sikker på at den gjør seg godt som topptier, men i T5+ kamper er førsteintrykket dårlig. Sjelden følt meg såpass ubrukelig som med denne. Riktignok stock kanonen, men den har høyest pen. Flanket en KV-1 og skjøt ham over alt, han bare ignorerte meg og drepte noen andre før kompisene hans tok meg. Fikk ikke skadet ham mer enn en gang, sikkert en høyroll på pen...

 

Hvis man er helt nødt til å ta med seg gullskudd for å kunne få noe ut av en tanks, da er det noe fundamentalt feil med tanksen...

 

Kan sikkert prøve med Boforsen, så kan jeg dinge dobbelt så mange skudd i minuttet på KV-1 og KV-1S som jeg møtte plenty av i går :( De få man kan penne bør dog passe seg, for dpm er høy. (Bofors har dårligere pen enn Tetrarch på T2...)

KV-1 sirkler du og spammer gull i ræva på.

KV-1S har du ikke sjans mot uansett hva du gjør.

Som jeg sa tidligere, fokuser på å ta ned lights, mediums, og lett pansrede TDer, 40mm Bofors er den beste til den jobben fordi du har 200 burst med ca 7 sek reload.

Havner du som totalt bunnslam er det stort sett bare support og spotting du kan gjøre.

 

Du trenger definitivt ikke skyte rent gull med 40mm Bofors, spar de skudda til AMX40, B1, og lignende ;)

Lenke til kommentar

nå som dere har spilt noen kamper, hva var/er den største tankevekkeren for dere mtp. vogner?

Den gang da Panther var t8, og man måtte slite med 88L56. Det var ikke så gøyt, men du hvor anderledes alt ble da jeg fikk den elite. Nå kunne jeg ta igjen på det aller meste jeg traff. Ikke så mye jeg husker av tankevekkere etter det, det kom ganske gradvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...