Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bra at KV-1S nerfes, jeg fikk dette monsteret i går kveld og for øyeblikket har jeg en average damage per game på 1200 (beste game har jeg gjort 3000 damage og drept fem stykker.) Det at en tier 6 har 175 pen, 390 alpha, god mobilitet, og tåler en god del juling gjør den rett og slett latterlig OP. Man kan ikke balansere den enorme alphaen og pennen til kanonen med lang reload og dårlig treffsikkerhet heller, spiller man KV-1S etter sine styrker vil den være ubegripelig god uansett om det er tier 6 eller 8.

 

Det jeg ikke skjønner derimot er at Foch155 nerfes, greit nok at den har burst på 2400 damage, men man skulle da tro at den enormt lange reloaden og mangelen på sidepanser veide opp for dette?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd kv1s som op ennå, men har ikke mange games heller og mange av de som mid eller low tier Den har en syk kanon, det er sikkert. Personlig savner jeg 2pdr fra Matilda på Crusader. Hadde gjort den perfekt med en høy pen, lav dmg kanon.

 

Ville ikke kalt den op jeg heller, Og jeg har nermere 100 kamper med den.

Du har lang reload og aim, Accuracy er ikke så bra heller om jeg ikke tar feil.(?)

Lenke til kommentar

Folk whiner over at de bli oneshotta av kv-1s. Ting blir ikke bedre i høyre Tier heller, du må lære deg at du ikke skal storme en tanks head-on, ihvertfall ikke om den tar deg.

At den one-shotter mesteparten av tier 4 og enkelte tier 5-tanker er selvfølgelig et pluss, det som får meg til å kalle den OP er at den er mer mobil og bedre pansret for sin tier enn ISU-152. Gun depression med IS-tårnet er 2 grader bedre enn hva IS får. Kanonen til KV-1S er også et veldig brukbart valg for T-44 på tier 8.

 

http://www.noobmeter.com/tankStats/eu

 

Jeg tror ikke 390 alpha for tier 6 er mulig å balansere, det er rett og slett for mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min Kv1s står bare og ruster, så det sku gå bra. ikke at den trenger Nerf akkurat heller, men no Brain no pain.

Mere bekymret for hvordan de vil ødelegge min T57.. :o

 

Folk har vel klagd over at T57 har gjort AMX 50B overflødig. Den gjør liksom det samme, bare bedre. Når de så nevner at T57 skal nerfes OG 50B buffes så begynner man jo virkelig å lure på hva de tenker på...

 

Det er bra at KV-1S nerfes, jeg fikk dette monsteret i går kveld og for øyeblikket har jeg en average damage per game på 1200 (beste game har jeg gjort 3000 damage og drept fem stykker.) Det at en tier 6 har 175 pen, 390 alpha, god mobilitet, og tåler en god del juling gjør den rett og slett latterlig OP. Man kan ikke balansere den enorme alphaen og pennen til kanonen med lang reload og dårlig treffsikkerhet heller, spiller man KV-1S etter sine styrker vil den være ubegripelig god uansett om det er tier 6 eller 8.

 

At den one-shotter mesteparten av tier 4 og enkelte tier 5-tanker er selvfølgelig et pluss, det som får meg til å kalle den OP er at den er mer mobil og bedre pansret for sin tier enn ISU-152. Gun depression med IS-tårnet er 2 grader bedre enn hva IS får. Kanonen til KV-1S er også et veldig brukbart valg for T-44 på tier 8.

 

http://www.noobmeter.com/tankStats/eu

 

Jeg tror ikke 390 alpha for tier 6 er mulig å balansere, det er rett og slett for mye.

 

Tja. KV-1S er *egentlig* ikke en OP tanks. Når den skyter har den 14-15sek reload, som betyr at samtlige tanks den møter kan skyte tilbake to ganger. I teorien betyr dette at den må være forsiktig med plassering, ellers kan den bli rushet og tatt ut. I praksis spiller over 90% av spillerbasen som om de har huet godt planta oppi sin egen ræv, og sjangsen for at noen faktisk rusher deg når du kjører KV-1S er forsvinnende liten. Så det er egentlig ikke tanksen som er OP, men motstanderne som er UP :p

 

390 alpha er kanskje litt mye, men ARL 44 er ikke langt bak med sin 105mm kanon. Premium ammoen der er 223 pen med 330 damage, og den har bedre accuracy, for ikke å nevne under 10sek reload. Selvfølgelig er den noe mindre mobil, og trass 120mm front armour ser den ut til å bounce mindre enn KV-1S.

 

Men når det gjelder 122mm-kanonen på T-44 kan du ikke seriøst mene at den er brukbar. Reloaden er lengre enn på KV-1S, og accuracy og aimtime er så dårlig at kanonen blir en vits i forhold til de andre valgene på T-4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men når det gjelder 122mm-kanonen på T-44 kan du ikke seriøst mene at den er brukbar. Reloaden er lengre enn på KV-1S, og accuracy og aimtime er så dårlig at kanonen blir en vits i forhold til de andre valgene på T-4.

Jeg har ikke T-44 selv, men jeg platooner regelmessig med en som kjører T-44 med 122mm-kanonen, han får typisk inn 4-5 fulltreffere med den. Jeg vil si at det er brukbart å gjøre nærmere 2K gjennomsnittlig i en tier 8 match, men jeg hadde nok heller brukt 100mm selv :p

 

Noe helt annet:

Er det andre som har fått et drastisk hopp i WN7 etter en lengre periode uten å spille, men ikke efficiency? Plutselig har 7-dagers WN7 hoppet fra ~1200 til ~1500(!)

Lenke til kommentar

KV-1S er ikke OP, den er dog ganske decent, og lett og spille bra med selv om man er en dårlig spiller.

 

Min hellcat ler av KV-1S og spiser de til frokost, meow!

 

Men så er jo ikke akkurat Hellcat en tank du bør ta frem når du snakker om balanserte tanks.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...