Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

franske heavy linja er kjip fram til amx 50 100, bare drit hele veien. Så med mindre du har en masse freeXP eller er litt sadistisk så er det bare å holde seg unna. Heavy og med er det heller ikke voldsom forskjell på. Ingen av dem har armor, de har autoloader og høy pen, og er relativt raske på høye tiers.

 

AMX M4 1945, eller hva den heter, er en av mine favoritter på T7. Herlig tank, spesielt siden folk flest undervurderer den. 212 i penetration, til sammenligning har ISen bare 175 og T29, 195.

Den har også helt grei damage og god rate of fire.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AMX M4 1945, eller hva den heter, er en av mine favoritter på T7. Herlig tank, spesielt siden folk flest undervurderer den. 212 i penetration, til sammenligning har ISen bare 175 og T29, 195. Den har også helt grei damage og god rate of fire.

 

Hatet den tanksen. Greit nok at den har god pen, men det er også det eneste den har. Ikke voldsomt rask, svær som en låvevegg, blir skutt gjennom av alt som finnes med armor lagd av ost, HE moser crew members og siktetiden føles MYE lengre enn statsene på kanonen skulle tilsi. Dessuten, det er samme kanonen som ARL 44 har og på den tieren var 212pen i hvertfall bra! Men likte ikke den tanksen allikevel... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette beste tier 8 heavy?

 

Tier 8 er vel stedet det er vanskeligst å peke ut den "beste" heavy tanksen. IS-3 er veldig mobil til å være heavy, og BL9 kanonen gjør vondt for de du treffer. Med flere og flere høy-pen kanoner i spillet dinger den ikke som den en gang gjorde, men du kan få overraskende mange til å dinge på fronten din. Og tracksene får det av og til for seg at de skal spise shells. Har tømt et halvt 13 90 magasin i tracksene på en IS-3 uten å gjøre skade...

 

Tiger II er ganske mobil med siste motor, dog litt treg pga lav toppfart. Men med beste turret og kanon kan du dinge mer enn IS-3, og skyte nesten like mye tilbake. Litt lavere alpha, men bedre accuracy.

 

T32 er ikke skapt for brawling. Joda, den har store tracks som kan spise skudd, og fronten dinger mer enn man skulle tro var mulig når man ser på tallene for tykkelsen på pansringen, men den kommer til kort mot de andre. Men på litt avstand, helst hull-down, er den kongen på haugen (see what I did there?) Kanonen er jævla bra på T29 men føles litt kjedelig på tier 8. Merker av og til at den har mindre pen enn KT og IS-3, men som regel går det greit.

 

AMX 50 100 er den første heavyen med autoloader. Den er rett og slett en større og litt tregere versjon av tier 6-10 tanksene på det franske medium-treet. Armor som neppe kommer til å dinge noen ting som helst, men som heavy har du i alle fall litt mer hp. Kanonen er knall! Tar sin tid å reloade, men sånn er det jo med autoloaders...må kanskje være litt mer forsiktig med denne enn med light/med, da den ikke er like flink til å stikke av når magasinet er tomt.

 

 

Alt i alt...er rett og slett ikke sikker på hvilken som er min favoritt. Liker for en gangs skyld alle sammen på denne tier!

Lenke til kommentar

Hatet den tanksen. Greit nok at den har god pen, men det er også det eneste den har. Ikke voldsomt rask, svær som en låvevegg, blir skutt gjennom av alt som finnes med armor lagd av ost, HE moser crew members og siktetiden føles MYE lengre enn statsene på kanonen skulle tilsi. Dessuten, det er samme kanonen som ARL 44 har og på den tieren var 212pen i hvertfall bra! Men likte ikke den tanksen allikevel... ;)

 

Du har mye rett i det du sier. Men den er relativt kvikk i forhold til mye annet, så det er ikke en treg tank. Det er en tank man må spille riktig med i hvert fall, det er sikkert.

 

 

Edit:

VK4502A synes jeg er litt glemt egentlig. Veldig god tank, rask, nesten som en medium. God kanon og gode manøvreringsegenskaper.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Den har ikke "alltid" vært der :) Ikke VK4502A heller, for den saks skyld.

 

Jeg er klar over det, men nå nevnte jeg ikke AMXen heller så jeg skjønte ikke helt hva du mente med den kommentaren.

Når det gjelder VKen er jeg klar over det også, derfor hermetegnene "". (edit: Men den har tross alt vært med i godt over ett år nå)

 

 

Edit: Det var egentlig bare en generell observasjon, for det er ytterst sjelden jeg ser noen nevner VKen, mens det er alltid er prat om Tiger 2.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Tok bare med de beste! :D

 

VK4502A kan funke, men er i største laget med litt for lite armor. KV-4 har litt av KV-5-syka med weakspots, og trenger ørtifjørti exp for å få en brukende kanon, som ikke kan brukes på andre tanks. Den britiske har jeg ikke prøvd, så er litt vanskelig å uttale seg om den. Akkurat nå er den sikker utrolig bra, siden ingen vet hvor de skal skyte på den, men det kommer seg vel etter hvert :p

 

Gikk ut ifra at han spurte om de du kan researche, så tok ikke med premiums. Men snakket ikke vi om deses for noen sider siden?

Lenke til kommentar

Tok bare med de beste! :D

 

VK4502A kan funke, men er i største laget med litt for lite armor. KV-4 har litt av KV-5-syka med weakspots, og trenger ørtifjørti exp for å få en brukende kanon, som ikke kan brukes på andre tanks. Den britiske har jeg ikke prøvd, så er litt vanskelig å uttale seg om den. Akkurat nå er den sikker utrolig bra, siden ingen vet hvor de skal skyte på den, men det kommer seg vel etter hvert :p

 

Gikk ut ifra at han spurte om de du kan researche, så tok ikke med premiums. Men snakket ikke vi om deses for noen sider siden?

 

Var jeg som prøvde å dra i gang en liten diskusjon om folks favoritttanks for hver tier, men det druknet fort desverre.

 

Forøvrig Valle, hva slags døgnrytme har du egentlig? Står du opp ugudelig tidlig eller er det bare leggetiden som strekkes litt vel langt? ;)

Lenke til kommentar

Jeg har bare 2 av 8 heavyene, IS-3 og Löwe, begge er veldig bra synes jeg. Löwe krever dog en meget bra spiller for og gjøre det bra, ikke veldig bra armor, og er udugelig treg, det er bare etter at jeg har kommet meg opp på 300% + i skill at den er nogenlunde manøverbar.,

Lenke til kommentar
Jeg har bare 2 av 8 heavyene, IS-3 og Löwe, begge er veldig bra synes jeg. Löwe krever dog en meget bra spiller for og gjøre det bra, ikke veldig bra armor, og er udugelig treg, det er bare etter at jeg har kommet meg opp på 300% + i skill at den er nogenlunde manøverbar.,

 

Har sluttet å kjøre Löwen min lenger enn jeg må. Kan jeg snipe fra avstand er det like greit for det er ren uforfalsket pain å flytte seg med den. Hvordan den kan veie nesten 95 tonn med den armoren den har, er dog uforståelig for meg. Greit den er svær men den er tyngre enn E75 som har samme størrelse, men armor fra en annen verden.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd den nye kanonen til T-54? 100 mm D-10T2C

 

Litt lavere pen, mer presis, lader litt fortere, og sikter mye raskere. Synes aim time på D-54 er for dårlig.

Dette er jo en tank for scouting, flanking og heavy support.

Med den nye kanonen kan man til og med snipe?

Endret av James King
Lenke til kommentar
Har sluttet å kjøre Löwen min lenger enn jeg må. Kan jeg snipe fra avstand er det like greit for det er ren uforfalsket pain å flytte seg med den. Hvordan den kan veie nesten 95 tonn med den armoren den har, er dog uforståelig for meg. Greit den er svær men den er tyngre enn E75 som har samme størrelse, men armor fra en annen verden.

 

Man må være smart på hvor man flytter seg, fordi man får nesten aldri relokert seg. Jeg klarer meg nesten alltid bra med Lowe nå, top 5 i alle battles, utenom der det er mer enn 1 tier.

 

Det som suger er at i det siste, er det nesten oftere det er 2+ arties enn det er ingen. I går hadde jeg en med 5 tier X og 5 arties på hvert lag. Da er det moro gitt.....

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd den nye kanonen til T-54? 100 mm D-10T2C

 

Litt lavere pen, mer presis, lader litt fortere, og sikter mye raskere. Synes aim time på D-54 er for dårlig.

Dette er jo en tank for scouting, flanking og heavy support.

Med den nye kanonen kan man til og med snipe?

Driver å researcher den nå. Har hørt noen mener den også er mye mere presis mens en er i bevegelse, og at dette er et bra argument for å gå for den. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Merker at erfaringen fra Löwe betaler seg litt nå som jeg sliter meg gjennom britisk heavylinje. Kommet meg til Churchill VII og herrefred så sykt trege de vognene er. Har du først satt kursen et sted, så er det bare å fortsette med det. Ikke sjans til å skifte flanke med noe sånt. Grei armour dog, frem til folk lærer seg hvor de skal skyte.

 

Så nå er det Löwe og Churchill jeg plager meg selv med å kjøre, trenger ennå 3mill til M48A1. Skeptisk på om det er verdt å skaffe seg den dog, så kjedelig som det er å kjøre Patton når det er så mye artilleri i toppkampene.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd den nye kanonen til T-54? 100 mm D-10T2C

 

Litt lavere pen, mer presis, lader litt fortere, og sikter mye raskere. Synes aim time på D-54 er for dårlig.

Dette er jo en tank for scouting, flanking og heavy support.

Med den nye kanonen kan man til og med snipe?

 

Har ikke unlocket den ennå men er usikker på om jeg gidder kjøpe den. Den er ikke ment for sniping med den penetration den har, så det er en brawler kanon. Flott for å fyra av skudd i siden og bak på tanks, men den gamle kanonen gir muligheten til å skyte gjennom en del frontpanser denne nok vil slite med.

 

Gamle vs ny:

 

Pen: 219vs201

DPM: 2342vs2460

Aim: 0,39vs0,35

Aimtime: 2,9vs2,3

 

Mye som veier for den nye kanonen men 201 pen mot T9 og T10 høres litt for lite ut.

Lenke til kommentar
Har ikke unlocket den ennå men er usikker på om jeg gidder kjøpe den. Den er ikke ment for sniping med den penetration den har, så det er en brawler kanon. Flott for å fyra av skudd i siden og bak på tanks, men den gamle kanonen gir muligheten til å skyte gjennom en del frontpanser denne nok vil slite med. Gamle vs ny: Pen: 219vs201 DPM: 2342vs2460 Aim: 0,39vs0,35 Aimtime: 2,9vs2,3 Mye som veier for den nye kanonen men 201 pen mot T9 og T10 høres litt for lite ut.

 

Ser det er delte meninger om den kanonen på wot forumet. Men mange skryter av den. Firing on the move er mye bedre. Og det er vel lettere å treffe weak spots med presisjon på 0,35. Da betyr ikke litt lavere pen så mye. Ved peek-a-boo er det vel gull med lav aim time og presisjon?

 

Skal prøve denne kanonen. Skal ikke ha T-62A uansett. Ikke med det første ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...