Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987132984

 

 

 

artys ikke regelmessig påvirker en kamp. 

 

 

 

k du er ett troll.

 

 

*ignorert*

 

Oversatt til norsk: "-iL- har tapt diskusjonen, men vil gjerne slippe å innrømme det". Min anbefaling er å dyrke analytiske evner, kunnskap og innsikt, ikke egen stolthet.

 

Det ble ikke så mye av den statistikken du nevnte, gitt. ;-)

 

Kan ikke du stille med noe statistikk som støtter dine utsagn da? Hvordan er winraten din i arty kontra andre tanks?, forutsatt at du spiller det da. 

 

Og -iL- er nok den mest erfarne og beste spilleren her inne, få som har så mye peiling på wot som han. Han kan riktignok være litt røff i kantene men det tar ikke vekk ifra at han vet hva han snakker om.

 

Det var dere som dro inn statistikk her. ;) Gleder meg til å se den bevise at artys ikke påvirker kamper (det vil dere ikke klare).

 

Hvis du er skikkelig god i noe, så kan du forklare det kjempegodt. Hittill har jeg bare sett snøfting og grynting fra den kanten. Jeg gleder meg til litt mer konkrete svar.  

 

 

 

 

 

artys ikke regelmessig påvirker en kamp. 

 

 

 

k du er ett troll.

 

 

*ignorert*

 

Oversatt til norsk: "-iL- har tapt diskusjonen, men vil gjerne slippe å innrømme det". Min anbefaling er å dyrke analytiske evner, kunnskap og innsikt, ikke egen stolthet.

 

Det ble ikke så mye av den statistikken du nevnte, gitt. ;-)

 

Kan ikke du stille med noe statistikk som støtter dine utsagn da? Hvordan er winraten din i arty kontra andre tanks?, forutsatt at du spiller det da. 

 

Og -iL- er nok den mest erfarne og beste spilleren her inne, få som har så mye peiling på wot som han. Han kan riktignok være litt røff i kantene men det tar ikke vekk ifra at han vet hva han snakker om.

 

 

Er dere helt evneveike? hørt om google?

 

Teori: dere begynte å snakke om statistikk uten å ha peiling, og så innså dere halvveis inn i argumentasjonen at statistikken ikke bekrefter deres meninger. I LOL'd. Men, dere må gjerne fremlegge statistikken uansett. ;)

Endret av Slettet+987132984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var dere som dro inn statistikk her. ;) Gleder meg til å se den bevise at artys ikke påvirker kamper (det vil dere ikke klare).

 

Hvis du er skikkelig god i noe, så kan du forklare det kjempegodt. Hittill har jeg bare sett snøfting og grynting fra den kanten. Jeg gleder meg til litt mer konkrete svar.

Statistikk? Jeg skal ikke påstå jeg har noe spesiell utdanning innen tolking av statistikk, men jeg kan peke på noen tall:

Gjennomsnittlig Winrate for klasser på tier 10 

Mediums dominerer med 53%, heavies ligger på 51%, artilleri ligger på 49%, og TD-er ligger på 48%

 

WR-resultat for de "beste" tankene på tier 10 for sin klasse, jeg har tatt utgangspunkt i det 78. persentil for å ikke ha utliggere i resultatene:

Det som er viktig å huske på er at WoT sin MM gir deg 14 andre fullstendig tilfeldige medspillere, og det kreves proporsjonalt mer ferdighet for å øke winrate fra 60% til 62% enn 50 til 52%

 

Jeg vil ikke påstå at artilleri ikke påvirker kampene de er i, for det gjør de absolutt:

  • Alle heavies må gjemme seg bak dekning minst 70% av tiden hvis de skal ha en sjans for å overleve i mer enn tre minutter.
  • Alle spillere som er mørkegrønne eller bedre i XVM må passe ekstra på fordi sannsynligheten for at artilleriet fokuserer ned på dem er ekstra stor.
  • Kampene blir vesentlig mer statiske, som følge av at alle som våger å spille spillet blir straffet for det med en tur tilbake til garasjen.

Grunnen til at artilleri blir sett ned på av de aller fleste spillere på høye nivåer er fordi klassen ødelegger spillet:

  • Oversikten over kartet med artilleri er en ekstrem fordel for å treffe fiender, eneste grunn til at artilleri ikke treffer lett er fordi de har omtrent fem ganger dårligere treffsikkerhet enn vanlige tanks når de er fullt siktet inn.
  • Fordi artilleri har enorme kalibere, har de også potensiale til å gjøre enorme mengder skade når de først treffer (ca 1/3 av tiden) og fordi de har splash damage kan de gjøre enorme mengder skade ved å lande et skudd i nærheten.
  • Hvis man virkelig er heldig treffer man taket på tanken og ender opp med å ta ut motor, ammo-rack, setter fyr på den, og halve mannskapet blir slått ut. Uansett når dette skjer i en match er det ekstremt frustrerende for mottakeren fordi det var ingen måte å beskytte seg for dette på, og tanken er nå bortimot ubrukelig om man er "heldig" nok til å overleve.
  • Artilleri skyter på avstander det ikke kan kontres av annet enn artilleri, dette fører til at det tryggeste spillet man kan gjøre er å gjemme seg bak en sten eller fjell og vente til fienden kjører inn i din kanon og ditt eget artilleri. Ifølge Wargaming ble artilleri introdusert for å hindre passivt spill, men siden det kom inn har det vært den største grunnen til at passivt spill har foregått.
  • På grunn av måten treffsikkerhet fungerer i World of Tanks er det mest effektivt å skyte flest mulig skudd i løpet av en kamp, før de reduserte treffsikkerheten gikk ca 30% av alle skudd direkte der man siktet uansett størrelse på sirkelen, og det er fortsatt over 10%. Dette betyr også at det er nesten ren flaks som skiller om man blir truffet eller splashet.
  • Det største problemet er dermed at det er helt umulig å vite om man tar imot 0 HP i skade eller 2000 HP i skade, det er for mye tilfeldighet inne i bildet til at det blir noe annet enn tilfeldigheter. Eksempelvideo.

 

Var dette en god forklaring?

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Jeg syns vi skal takke Noreng for et godt svar. Du tok deg faktisk tid til å forklare en del ting jeg tok for gitt at -iL- og DagErlend skjønte. Jeg hadde ikke trodd det var nødvendig å gå så grunnleggende til verks som deg, for det du skriver er allmennkunnskap for alle som har spilt 50 timer WoT.

 

Jeg er egentlig litt forundret over hva diskusjonen her egentlig gjaldt, og hvordan i himmelens navn jeg er et troll. :) -iL- får blokkere Noreng også, da. :)

 

Arty påvirker kampen, og det er ikke gunstig med lagkamerater som konstant stiller seg laglig til for en slegge i hodet. Ferdig snakka.

Lenke til kommentar

Jeg syns vi skal takke Noreng for et godt svar. Du tok deg faktisk tid til å forklare en del ting jeg tok for gitt at -iL- og DagErlend skjønte. Jeg hadde ikke trodd det var nødvendig å gå så grunnleggende til verks som deg, for det du skriver er allmennkunnskap for alle som har spilt 50 timer WoT.

 

Jeg er egentlig litt forundret over hva diskusjonen her egentlig gjaldt, og hvordan i himmelens navn jeg er et troll. :) -iL- får blokkere Noreng også, da. :)

 

Arty påvirker kampen, og det er ikke gunstig med lagkamerater som konstant stiller seg laglig til for en slegge i hodet. Ferdig snakka.

-iL- har bedre oversikt over hvordan spillet fungerer enn det jeg gjør, jeg har spilt hele fem kamper det siste halvåret. Venter nå i spenning på at arty får en "rebalance" (at det blir enda mer ubrukelig forhåpentligvis).

 

Merk at jeg har aldri skrevet at arty påvirker kampen på en god måte, det hadde vært 100 ganger bedre å ikke ha arty i det hele tatt framfor å ha lagkamerater som kjører inn i fiendens skuddlinje, for stupiditeten til spillerne i WoT er like konstant som at sola går opp i øst og går ned i vest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

 

Jeg syns vi skal takke Noreng for et godt svar. Du tok deg faktisk tid til å forklare en del ting jeg tok for gitt at -iL- og DagErlend skjønte. Jeg hadde ikke trodd det var nødvendig å gå så grunnleggende til verks som deg, for det du skriver er allmennkunnskap for alle som har spilt 50 timer WoT.

 

Jeg er egentlig litt forundret over hva diskusjonen her egentlig gjaldt, og hvordan i himmelens navn jeg er et troll. :) -iL- får blokkere Noreng også, da. :)

 

Arty påvirker kampen, og det er ikke gunstig med lagkamerater som konstant stiller seg laglig til for en slegge i hodet. Ferdig snakka.

-iL- har bedre oversikt over hvordan spillet fungerer enn det jeg gjør, jeg har spilt hele fem kamper det siste halvåret. Venter nå i spenning på at arty får en "rebalance" (at det blir enda mer ubrukelig forhåpentligvis).

 

Merk at jeg har aldri skrevet at arty påvirker kampen på en god måte, det hadde vært 100 ganger bedre å ikke ha arty i det hele tatt framfor å ha lagkamerater som kjører inn i fiendens skuddlinje, for stupiditeten til spillerne i WoT er like konstant som at sola går opp i øst og går ned i vest.

 

 

Spiller ingen rolle hvordan det påvirker spillet. Jeg sa ikke noe annet enn at de påvirker spillet. Noe jeg nærmest ble hetset for.

 

Det er ikke rart det er krig i verden.

Lenke til kommentar

Jeg syns vi skal takke Noreng for et godt svar. Du tok deg faktisk tid til å forklare en del ting jeg tok for gitt at -iL- og DagErlend skjønte. Jeg hadde ikke trodd det var nødvendig å gå så grunnleggende til verks som deg, for det du skriver er allmennkunnskap for alle som har spilt 50 timer WoT.

 

Jeg er egentlig litt forundret over hva diskusjonen her egentlig gjaldt, og hvordan i himmelens navn jeg er et troll. :) -iL- får blokkere Noreng også, da. :)

 

Arty påvirker kampen, og det er ikke gunstig med lagkamerater som konstant stiller seg laglig til for en slegge i hodet. Ferdig snakka.

Nå har jeg heller aldri sagt at arty ikke påvirker kampen, det jeg sa var at arty støtte er så uberegnelig at jeg ikke ligger opp spillestilen min etter hvor mitt lags arty er. Ikke maste jeg om statistikk heller, det var det du som etterspurte. Jeg bare ba deg finne frem noe statistikk som støttet ditt utsagn da du erklærte diskusjons seier siden -iL- ikke viste til statistikk.

 

Litt vanskelig og "diskutere" med deg når du endrer parametrene for diskusjonen for hvert svar for så og skryte av hvor flink du er til og argumentere i neste post. 

 

Om du vil spille arty og mener det er flott så kjør på, bare ikke forvent at folk flest vil verdsette ditt bidrag.

Endret av DagErlend
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Patton er en fantastisk vogn.

 

Har selv bestemt meg for litt selvpining, skal ha tre stjerner på løpet på t28 Proto :p

 

Snakker om selvpining. :) Tja, jeg har ikke kjørt T28 proto. Mulig den er ok.

 

Ja Patton er behagelig å spille. Syns den er bedre enn både T-54 og E50. Gun depression er utrolig viktig, og muligheten til snap shotting :p   Har ikke mange kamper i ryggen ennå. Ca 30.  Får vel noen møkkakamper på rad i fleisen snart.

Lenke til kommentar

Har selv bestemt meg for litt selvpining, skal ha tre stjerner på løpet på t28 Proto :p

Du er gal, det er bare en tank på tier 8 som er mer ubrukelig enn T28 Prot, og det er T28. Begge bruker fem år på å komme til fronten, bruker enda lengre tid på å snu til en annen flanke, og når de endelig kommer frem blir de drept i løpet av sekunder fordi panseret er svakere enn på T-44.

 

Velg i det minste en tank der skillcapen er høyere enn 1500 WN8

Lenke til kommentar

 

Har selv bestemt meg for litt selvpining, skal ha tre stjerner på løpet på t28 Proto :p

Du er gal, det er bare en tank på tier 8 som er mer ubrukelig enn T28 Prot, og det er T28. Begge bruker fem år på å komme til fronten, bruker enda lengre tid på å snu til en annen flanke, og når de endelig kommer frem blir de drept i løpet av sekunder fordi panseret er svakere enn på T-44.

 

Velg i det minste en tank der skillcapen er høyere enn 1500 WN8

 

Men siden det ikke finnes noen form for matchmaking i world of tanks så havner man ofte mot tomater. T28 Prot elsker tomater  :evil:

Lenke til kommentar

 

 

Har selv bestemt meg for litt selvpining, skal ha tre stjerner på løpet på t28 Proto :p

Du er gal, det er bare en tank på tier 8 som er mer ubrukelig enn T28 Prot, og det er T28. Begge bruker fem år på å komme til fronten, bruker enda lengre tid på å snu til en annen flanke, og når de endelig kommer frem blir de drept i løpet av sekunder fordi panseret er svakere enn på T-44.

 

Velg i det minste en tank der skillcapen er høyere enn 1500 WN8

Men siden det ikke finnes noen form for matchmaking i world of tanks så havner man ofte mot tomater. T28 Prot elsker tomater :evil:

T 28 prot som toptier på ett bykart er hinsides morsomt. De færreste vet weakpoints, og med den kanonen er det point and click. 8,36sek reload 400dmg fog 248mm penetration med AP får gjort susen.

Lenke til kommentar

 

 

Har selv bestemt meg for litt selvpining, skal ha tre stjerner på løpet på t28 Proto :p

Du er gal, det er bare en tank på tier 8 som er mer ubrukelig enn T28 Prot, og det er T28. Begge bruker fem år på å komme til fronten, bruker enda lengre tid på å snu til en annen flanke, og når de endelig kommer frem blir de drept i løpet av sekunder fordi panseret er svakere enn på T-44.

 

Velg i det minste en tank der skillcapen er høyere enn 1500 WN8

 

Men siden det ikke finnes noen form for matchmaking i world of tanks så havner man ofte mot tomater. T28 Prot elsker tomater  :evil:

 

Tomatfarmeren har alltid vært IS-3 og IS-6, er det noen grunn til å tro det har endret seg?

Lenke til kommentar

T 28 prot som toptier på ett bykart er hinsides morsomt. De færreste vet weakpoints, og med den kanonen er det point and click. 8,36sek reload 400dmg fog 248mm penetration med AP får gjort susen.

Weakspots på T28 Prot?

Så lenge du skyter fronten flatt på med en tier 8 heavy går du rett gjennom, om du kjører en tier 8 med mindre enn 200 pen trykker du to ganger på 2 og går gjennom fronten uansett.

Skyter du siden i alt annet enn autobounce-vinkel går selv tier 6 mediums gjennom som smør.

Lenke til kommentar

 

T 28 prot som toptier på ett bykart er hinsides morsomt. De færreste vet weakpoints, og med den kanonen er det point and click. 8,36sek reload 400dmg fog 248mm penetration med AP får gjort susen.

Weakspots på T28 Prot?

Så lenge du skyter fronten flatt på med en tier 8 heavy går du rett gjennom, om du kjører en tier 8 med mindre enn 200 pen trykker du to ganger på 2 og går gjennom fronten uansett.

Skyter du siden i alt annet enn autobounce-vinkel går selv tier 6 mediums gjennom som smør.

Du kommer til å bli overrasket over hvor mange som ikke har anelse hvor de skal skyte. Litt vinkel på fronten så bouncer den det meste tomatene kaster etter den, selv gullammo bouncer om man vinkler litt.

Største problemet med protoen er å komme seg litt frontlinja, men når man først er der......

Lenke til kommentar

 

 

T 28 prot som toptier på ett bykart er hinsides morsomt. De færreste vet weakpoints, og med den kanonen er det point and click. 8,36sek reload 400dmg fog 248mm penetration med AP får gjort susen.

Weakspots på T28 Prot?

Så lenge du skyter fronten flatt på med en tier 8 heavy går du rett gjennom, om du kjører en tier 8 med mindre enn 200 pen trykker du to ganger på 2 og går gjennom fronten uansett.

Skyter du siden i alt annet enn autobounce-vinkel går selv tier 6 mediums gjennom som smør.

Du kommer til å bli overrasket over hvor mange som ikke har anelse hvor de skal skyte. Litt vinkel på fronten så bouncer den det meste tomatene kaster etter den, selv gullammo bouncer om man vinkler litt.

Største problemet med protoen er å komme seg litt frontlinja, men når man først er der......

 

Jeg acet den på første match jeg spilte, så spilte jeg 20 runder til der jeg skulle ønsket at den kunne bounce mer enn et og annet skudd før jeg free-XPet til T30. Min opplevelse av T28 Prot var at den var like fleksibel som en tørr trepinne.

 

Forresten, for å få nok vinkel på fronten til å bounce 240 AP-pen, så må du eksponere siden. Sammenlignet mot IS-3 har den 20 pen, et ekstra skudd i minuttet, vesentlig svakere panser, vesentlig svakere tårn, en tredjedel av hastigheten, og den bruker tre ganger så lang tid på å snu seg.

 

Problemet med den er at den er designet for å angripe på 250-300 meter avstand bak en busk, men i WoT er banene stort sett designet for å engasjere fiendene på 50-150 meter avstand, hvis du klarer å gjemme deg bak en busk og skyte på fiendene i dagens WoT er det fordi du ikke hjelper laget med å vinne.

Lenke til kommentar

For min del synes jeg protoen funker best på bykart. Har man ett hjørne å jobbe med, så kan du diske ut mye skade.

Å ligge bak busk å trykke er for kjedelig, uansett hvilken vogn man kjører(kanskje med unntak av t40 med 76mm før den mista viewrange).

 

Men den største fordelen protoen har, er at så mange leser hvor dårlig den er og overser den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...