Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

En 50 120 og jeg i en E-50 er de siste på laget igjen mot to FCM-er og en T54 light. Jeg har ca 300 HP igjen og 50 120 har 700ish. Vi klarte å defene cap og er klare til å ta en cleanup.

Kun en av FCM-ene er igjen ved våres cap, den vet vi ikke hvor er. Jeg kjører ut for å ta et skudd på FCM-en som har ca 300 HP igjen. Det går ikke helt som planlagt. 50 120 skyter og dreper meg med det siste skuddet i magasinet sitt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E50 er blitt treg etter physics.. fortsatt bra, men treeeg.

 

Kjøpt tilbake Pershing som jeg solgte i svime/pengenød. Tulling.  Har et godt crew og kjører vents, BIA og cola.

Den er så behagelig å kjøre. Grinder mot Patton. Ny tier 9 pubstomper.

Komfortabel grind. Går litt APCR... men tok jo millionær-missionet her nettopp.. Så pytt.

Lenke til kommentar

Pershing og patton er behagelige vogner ja :)

 

Hvordan er tier 10 patton etter den ble buffet? Lurer på om den skal kjøpes.

 

Tier 10, M48 Patton er  blitt meget bra etter buff sies det.

Er X3N4s favoritt i spillet , sammen med M46 Patton.

 

Gun handling, aim time og reload er meget bra. Beste tank på snap shotting.

Sammen med bra gun depression er dette en meget god pakke.

  Men den har ikke farten og turrett armoren til russiske meds.

Kommer an på hva man liker.

 

Patton gameplay fra X3N4. Er selv ikke i nærheten av dette nivået.

Men er mye å lære her.

 

https://www.twitch.tv/x3n4/v/63119199

 

Pershing er bra på tier 8 altså.

Grinder den ganske hardt pt. Får mange drittlag, men den biter godt fra seg.

Ulempen er dyr APCR for bare 240 damage :p

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

Pershing og patton er behagelige vogner ja :)

 

Hvordan er tier 10 patton etter den ble buffet? Lurer på om den skal kjøpes.

 

antagelig den beste tanken i spillet nå, men har syk høy skillcealing . Anbefales IIKKE med mindre du har unicum recent. Nei jeg  tuller ikke.

For alle andre er russiske meds mye bedre.

Lenke til kommentar

 

Pershing og patton er behagelige vogner ja :)

 

Hvordan er tier 10 patton etter den ble buffet? Lurer på om den skal kjøpes.

antagelig den beste tanken i spillet nå, men har syk høy skillcealing . Anbefales IIKKE med mindre du har unicum recent. Nei jeg tuller ikke.

For alle andre er russiske meds mye bedre.

Er den vanskeligere enn m46 patton å få til? M46 er vel antagelig den high tier vogna jeg gjør det best i.

Lenke til kommentar

 

Pershing og patton er behagelige vogner ja :)

 

Hvordan er tier 10 patton etter den ble buffet? Lurer på om den skal kjøpes.

 

antagelig den beste tanken i spillet nå, men har syk høy skillcealing . Anbefales IIKKE med mindre du har unicum recent. Nei jeg  tuller ikke.

For alle andre er russiske meds mye bedre.

 

Har akkurat låst opp denne og grinder cash for og kjøpe den nå. Noen tips?, eller er det mye samme som m46?

Lenke til kommentar

 

 

Pershing og patton er behagelige vogner ja :)

 

Hvordan er tier 10 patton etter den ble buffet? Lurer på om den skal kjøpes.

antagelig den beste tanken i spillet nå, men har syk høy skillcealing . Anbefales IIKKE med mindre du har unicum recent. Nei jeg tuller ikke.

For alle andre er russiske meds mye bedre.

Er den vanskeligere enn m46 patton å få til? M46 er vel antagelig den high tier vogna jeg gjør det best i.

 

 

Tier X er vanskeligere enn tier IX rent generelt, om man ikke er heldig og er en av de få tier X i ett game. Havner man i battler tier XI (eller den gamel XII, som reint teknisk kan skje enda), så er det større competitions tier for tier.

 

M46 er virkelig en bully mot tier VII, kan ikke sies det samme om tier VIII for M48.

 

 

Bruker folk skillcap/skillceiling annerledes enn hva jeg forstår det som? Cap og celing indikerer jo en øvregrense, så da er jo det logisk at det beskriver hvor mye av ferdighetene sine man kan utnytte i en tank.

 

Eh nei? At skippceiling er høyere en andre tanks, betyr at det er mye vanskeligere å få ut max av vogna med mindre man er en ekspesionelt god spiller.

 

 

 

 

Pershing og patton er behagelige vogner ja :)

 

Hvordan er tier 10 patton etter den ble buffet? Lurer på om den skal kjøpes.

 

antagelig den beste tanken i spillet nå, men har syk høy skillcealing . Anbefales IIKKE med mindre du har unicum recent. Nei jeg  tuller ikke.

For alle andre er russiske meds mye bedre.

 

Har akkurat låst opp denne og grinder cash for og kjøpe den nå. Noen tips?, eller er det mye samme som m46?

 

 

se replays fra Xena.

 

Men ja mye av det samme.

Lenke til kommentar

Eh nei? At skippceiling er høyere en andre tanks, betyr at det er mye vanskeligere å få ut max av vogna med mindre man er en ekspesionelt god spiller.

Altså det indikerer hvor vanskelig det er å gjøre det bra i en tank?

 

Jeg kan prøve å forklare det bedre hvorfor jeg tolker det som jeg gjør. Ceiling eller tak av noe, i dette tilfelle skill, indikerer et maxnivå. Det trenger ikke nødvendigvis å si hvor bra en tank er.

 

Et eksempel på lav skillceiling(min tolking) er artilleri. Det er mye tilfeldigheter og begrensinger som ikke er overkommelige om man er god.

Et annet eksempel er AMX 40. Uansett hvor god du er så hjelper det lite at en er pisstreig og har dårlig pen.

 

Et eksempel på høy høy skillceiling(min tolking) er lights. Hvis man vet hva man holder på med betyr det ikke så mye at man ikke har armor eller god nok gun til å ta heavies forfra.

 

I grunn kan jeg si at høy skillceiling tillater at en god spiller gjør det mye bedre enn ikke like god spiller med samme tank. Selvsagt det vil alltid være forskjeller, spesielt i et spill der posisjonering har så mye å si.

Lenke til kommentar

Skill ceiling er et abstrakt begrep som brukes for å antyde hvor stort potensialet til et medium er rent teoretisk:

Høyt skill ceiling antyder at potensialet er høyere enn spillere kan prestere. Eks.: alle tier X mediums har et praktisk talt uoppnåelig høyt skill ceiling, de har alle ekstremt høy fleksibilitet i posisjonering, høyt potensiale for å gjøre skade mot fiender, og ekstremt gode muligheter for å påvirke en kamp.

Lavt skill ceiling antyder at potensialet er lavere enn spillere kan prestere ellers. Eks.: "alle" tier VI-X artilleri har et lavt skill ceiling, de har svært få muligheter til å påvirke en plutselig endring i et område, de kan gjøre en veldig begrenset mengde skade over en kamp i gjennomsnitt, og alt du trenger å gjøre for å nå potensialet er å sørge for at du kaster terningene mange nok ganger per kamp.

 

Skill floor er den andre enden av skalaen, som antyder hvor mye ferdighet som skal til for å fungere akseptabelt.

Lavt skill floor antyder at det er vanskelig å ikke gjøre det akseptabelt. Eks.: O-I er (var?) en tank som har ekstremt god beskyttelse, og gjør alltid en høy mengde skade hver gang den treffer.

Høyt skill floor antyder at det er vanskelig å gjøre det akseptabelt. Eks.: RU 251 er en tank med høyt skill floor, den har absolutt ingen beskyttelse, og ildkraft som krever konstant eksponering for å påvirke en situasjon betraktelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prokorovka (ellet noe sånt).

En ting som er morsomt om en spiller arty på det kartet er å fyre ett blindshot på jernbaneovergangene i starten av kampen.

 

20-25 sekunder etter start om en sikter på den nordlige, 25-30 sekunder om det er den sørlige. Overraskende hvor ofte man treffer noe, og så sinte mange blir :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Elsker noobs som aktivt velger å sloss mot fienden i vinkler der vårt artilleri ikke kan hjelpe til.... Som regel handler det bare om å la fiendens tanks runde et hjørne, heller enn å storme frem selv.

Lenke til kommentar

Elsker noobs som aktivt velger å sloss mot fienden i vinkler der vårt artilleri ikke kan hjelpe til.... Som regel handler det bare om å la fiendens tanks runde et hjørne, heller enn å storme frem selv.

Hadde det gått ann og stole på arty faktisk sikta der du er og faktisk traff noe så hadde det vert en ting, men med så mye rng med i bildet så gjør jeg heller det jeg kan selv før jeg stoler på at arty hjelper meg. 

 

Ble forsåvidt teamkilled av en arty i går, var i type 59 og hadde kjørt meg opp på siden av en td, hadde full kontroll da arty fant ut han skulle "hjelpe", drepte både meg og tden jeg sto inntil. 

 

Så ja, kall folk for noobs så mye du vil men og stole på arty fører oftere til døden enn og ta kontroll over kampen selv er min erfaring.

Lenke til kommentar

Det er nok en del arty som er kål i hue, men det er mange tankers som ikke tenker at de kan få hjelp av arty heller, og da blir det ofte sånn at fienden får stå der han vil og i skygge av arcs.

Jeg har ofte, som en konsekvens av det, kjørt til helt sykt merkelige plasser for å å ha en helt annen skuddlinje enn hva som er normalt for arty på det kartet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...