Gå til innhold

Guide: 10 tips til minnepinnen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel med gode tips, skulle gjerne sett mer av slike artikler :)

 

 

Morsom artikkel. Men du glemte et fiffig bruksområde:

 

OS install disk, altså at du kan boote fra minnepennen og installere eks. Windows fra minnepinnen. Spesiellt nyttig for maskiner uten optisk drev.

 

(Må en god del knoting til for å få det til, men det funker :))

 

Ikke vanskelig i det hele tatt :)

 

For Windows 7 dersom du har en ISO fil fra f.eks MS sin nettbutikk, bare last ned dette verktøyet fra Microsoft: Windows 7 USB Tool

Er ikke så vanskelig å lage en ISO av Windows-platen heller.

 

Finnes massevis av guider og programmer for det samme for XP og Vista også :)

 

Synes absolutt artikkelen burde innholde dette, gjør innstallsjonen betydelig raskere. Fra jeg starter install av Win 7 med USB sticken, går ut og tar meg en røyk er den klar til å lage bruker og passord osv. når jeg er tilbake.

Endret av Frugy
Lenke til kommentar

faktisk kan en USB stick brukes til å installere alle windows fra xp til win7.

 

www.wintoflash.com

 

sålangt har jeg klart å installere disse operativsystemene på en pc ved å bruke wintoflash som basis:

 

xp/xp64 bit

win 2000

win 2003/2008

vista 32 og 64 bit

win7 32 og 64 bit

 

går mye kjappere enn å bruke CD/DVD

 

og enda en ting er at man fremdeles får til å bruke usb sticken etter å ha lagt inn win setup ved å lage egen mappe og legge til små programmer + backups og oppdateringer i tilfelle man ikke liker å ha pc'n på nett før den er skikkelig oppdatert.

Lenke til kommentar

Ikke vanskelig i det hele tatt :)

 

For Windows 7 dersom du har en ISO fil fra f.eks MS sin nettbutikk, bare last ned dette verktøyet fra Microsoft: Windows 7 USB Tool

Såpass.. ser ut som jeg har gjort det på en litt tungvint måte.

 

Men fungerer den med alle typer minnepenner? Jeg husker jeg testet litt forskjellige tools, men fikk ikke noe av det til å fungere. Det endte med at jeg måtte inn og slette/skrive om boot sector/partisjonere på nytt. Husker ikke nøyaktig hva jeg måtte gjøre, men mener å huske at minnepinnen min ikke ville samarbeide med disse ferdig-verktøyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...