Gå til innhold

Muslimdyrkerne - kjører de landet rett i dass?


Anbefalte innlegg

Prosentvis er svarte, afro-amerikanske, menn i klart flertall i amerikanske fengsler... Også som ex-convicts.

 

Når jeg skrev svarte i forrige post så mente jeg afro-amerikanske menn og ikke innvandrere...

 

Black males make up 35.4 percent of the jail and prison population

http://abcnews.go.com/TheLaw/story?id=5009270&page=1

 

Cirka 45% i amerikanske fengsler er hvite i forhold til 35-38 svarte. Det er mange mer svarte i fengsler prosentvis av sin egen rase men ikke flertall enda. Om 20-30 aar saa blir det ingen flertall rase i USA, og i California er det ingen flertall rase idag. California som har mange problemer, har ikke blitt oedelagt av innvandrer eller blandete raser.

 

Ogsaa i USA kaller vi innvandrer amerikaner saa lenge de har borgerskap. Det hjelper med integrering. Men sjer er fra India og nettopp fikk amerikansk borgerskap, hun er derfor indian-american, ikke bare indian.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal ikke under noen omstendigheter akseptere mobbing - om det kommer fra muslimer, kristne, kortbeinte eller enøyde, unge eller gamle har ingen betydning.

 

Jeg er faktisk ett hundre prosent enig; om etnisk norske barn blir mobbet for å ha blå øyne og å spise salami (er dette reelt, har det skjedd?) så eksisterer der åpenbart et problem. Men problemet er ikke islam, eller innvandring, men mennesker. Enkeltmennesker som sliter, som misforstår og misforstås, og barn som ufrivillig blir dratt inn i noe de ikke bør tilskrives æren for. Voksne mennesker som er hårsåre, fulle av fremmedfrykt og påberoper seg en "stolthet" som ikke hører hjemme i en flerkulturell og globalisert verden. Det, tror jeg, er noe nærmere det virkelige problemet her.

Og her er det altså ikke snakk om den ene eller den andre "siden", men i absolutt alle lag og kroker av samfunnet.

Kom igjen! Hvis barn blir mobbet for å ha blå øyne og å spise salami, så er det et problem med islam/innvandringen. Akkuratt som at hvis muslimske barn blir banket opp for å være muslimer, så er det et problem med fremmedfientlighet og ikke med enkeltpersoner. Rasisme går begge veier. Noen skrev at det går bare en vei fordi muslimer er minoritet. Faktisk på østkantskoler er de en majoritet.

 

Og hva er egentlig et "fargerikt fellesskap" om det innebærer - som du antyder - at de "fargerike" ensidig er nødt til å ta del i det norske fellesskapet, og ingenting andre veien?

Skal vi ha et flerkulturelt samfunn, må vi tåle å gi noe også og ikke bare kreve og ta.

Skal vi droppe det flerkulturelle samfunnet må vi kutte all innvandring og kaste ut alle som ikke kan sorteres under fanen "hvit, arisk kristen".

Så du mener at hvite nordmenn skal "ofre seg og plassere barna sine på østkantskoler?" Ikke bare blir barna mobbet og sannsynligvis ender opp med å bli svært rasistiske. Men de skolene er av svært lav kvalitet. Til og med de mest innvandrervennelige politikerene flytter barna sine til hvite vestkantskoler. Hvis ikke en gang politikere gjør det, så er det fryktlig umoralskt å forvente at fattigere nordmenn skal gjøre det de ikke gjør.

 

Men jeg spør deg heller. Er dette en ønsket utvikling? Ønsker du å få en radikal ghettofisering på østkanten? Ønsker du å få et veldig splittet Oslo hvor fattige muslimer bor på østkanten, intigreres ikke inn i samfunnet og lever på trygd, mens rike nordmenn bor på vestkanten. Ønsker du en kraftig økning i kriminaliteten? Ønsker du områder som Rosengård i Norge?

 

Jeg bor i en virkelig flerkulturell by hvor andelen hvite er bare 50%, asiatere rundt 25% og Maorier og Pasifics er 12% hver. Dette har bare vært positivt og jeg støtter det, men New Zealand tar ikke mot de man synes mest synd på. De tar imot de man mener vil bidra til New Zealand. I Norge er det 95% hvite og ca 4% muslimer. De 4% muslimene bor i sine egne bydeler. I mange av dem er muslimene i flertall. Allerede ser vi problemene som har kommet. Ønsker du at denne andelen skal øke til 10% og at østkanten blir 90% muslimer?

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

På hvilken måte dyrker jeg muslimer? Jeg er for å la muslimer bo i landet, akkurat som jøder, kristne og ateister. Fordi jeg ikke bryr meg om religion. Jeg er ateist. Gjør det meg til en dyrker av muslimer? Eller er det det at jeg ikke angriper muslimer som folkegruppe du egentlig kritiserer? Senest i dag har jeg tilbrakt dagen med innvandrere, noen av de muslimer. Hva så? Skal jeg ikke få lov til det? Skal du kaste ut vennene mine? Hvorfor det, hva galt har de gjort, hva har de gjort mot deg?

Jeg vet ikke hva du mener om muslimer, men etter hva jeg har fått med meg støtter du den snilistiske innvandringspolitikken i Norge hvor man tar imot de man synes mest synd på, istedenfor de som man mener kan bidra til Norge. Grunnmuren til Norge er basert på folket som bor i Norge. Hadde nordmenn bestått av dagens innvandringsbefolkning, ville nok Norge ha sett ut som en blanding mellom Nigeria, Iran og Saudia Arabia.

 

Dette handler ikke om å kaste ut vennene dine. Jeg har muslimske venner i Norge. Men dette handler om å ikke slippe inn innvandre fordi man syens synd på de, men slippe dem inn fordi de vil bidra til Norge. Norge bør tenke mer på hva slags fremtidelige problemer innvandringen vil skape og innse at problemene som har allerede kommet vil øke om vi forsetter dagens politikk. Ikke bli magisk borte.

 

 

At Ola Dunk da må bo sammen med invandrere er ikke så uforståelig. Problemet er jo at dette er en ekstremt dårlig hådtering av en så stor gruppe ny-nordmenn! De er jo tråssalt grunnen til at vi har positiv befolkningsvekst(noe som jeg er litt uenig i meg selv om er bra). Disse menneskene kommer til Norge for å leve trygt, for å puste og leve er gratis. Det som skjer er at de kommer til et samfund som er kalibrert utifra en høyere levestandard og økonomisk klasse. Og det er ikke gratis i det hele tatt, det koster ekstra mye energi.

 

Stor oppsamling av innvandrer kultur er derfor umulig å hindre. Et folk innenfor en kultur vil uansett søke å leve i nærheten av hverandre. Eneste løsning jeg ser er å tvangs spre fremmedkulturen utover i norge, sånn at fremmedkulturen kan inntegreres i den norske kulturen(systemet).

Hvordan skal du tvangsspre fremmedkulturen utover Norge? Skal du ta penger fra de som jobber og bruke dem på å gi muslimer nye boliger i gode områder. Det vil forsatt ikke hjelpe utdanningsnivået deres. Som vi har sett, så har ikke områder som Sogn ført til noe mindre ghettofisering av østkanten.

 

Men jeg kan støtte dette, men bare om den muslimske innvandringen til Norge blir kraftig begrenset og de eneste som kommer igjennom er de med høy utdanning, god norskforståelse og har verdier som passer inn i den norske kulturen. Da kan det være grunn til å se på tiltak som kan spre innvandrerene rundt og redusere problemet. Men så lenge alle de man sprer rundt blir fylt opp med nye innvandrere, så vil det bare gjøre etniske nordmenn forbannet.

 

Jeg er enig at alle mennesker fortjener å leve et liv og at det derfor er en plikt for Norge å ta imot mennesker som risikerer å dø i hjemlandet sitt.

Nei! Norge har ikke en plikt til å ta imot noen som helst. Ønsker du å hjelpe folk i utlandet. Doner penger, gjør veldedighetsarbeid som jeg gjorde sist sommer, bruk mer skattepenger på bistand. Det vil uansett hjelpe langt flere. Men ikke bring problemene deres til Norge. Slike snilistiske holdningner er hva som har ført til problemene på østkanten og hva som er på vei til å få Europa til å kollaspe.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Black males make up 35.4 percent of the jail and prison population

http://abcnews.go.com/TheLaw/story?id=5009270&page=1

 

Cirka 45% i amerikanske fengsler er hvite i forhold til 35-38 svarte. Det er mange mer svarte i fengsler prosentvis av sin egen rase men ikke flertall enda. Om 20-30 aar saa blir det ingen flertall rase i USA, og i California er det ingen flertall rase idag. California som har mange problemer, har ikke blitt oedelagt av innvandrer eller blandete raser.

 

Ogsaa i USA kaller vi innvandrer amerikaner saa lenge de har borgerskap. Det hjelper med integrering. Men sjer er fra India og nettopp fikk amerikansk borgerskap, hun er derfor indian-american, ikke bare indian.

Det jeg mente var at de er i flertall i forhold til størrelsen på egen befolkning totalt sett. beklager at det ikke kom ordentlig frem.

Lenke til kommentar

Er det slik du mener da, "jonlem", at det kun er hvite som kan være rasistiske mot muslimer?

Mener du i fullt alvor, at når de lærer ungene sine til å denge folk som har salami på brødskiva, så er det ikke begrunnet i rasisme og hat!?

Det er merkelig, men kan hende er jeg dårlig til å formulere meg. Jeg forsøkte altså å si at dette går begge veier, alle veier, alle kan være rasistiske og mobbere enten de er hvite, svarte, brune, gule, kortbeinte, langbeinte, kristne, muslimer, jøder, ateister - og det er like forbannet galt uansett.

 

Det er selvfølgelig ikke slik "jonlem" sier, selvfølgelig er ÅRSAKEN til at de gjør dette, at de er HATEFULLE OG RASISTISKE mennesker.

Hva sier jeg, mener du? Du sier det jo veldig fint her, de er (hatefulle og rasistiske) mennesker, ikke muslimer.

Hatefulle og rasistiske mennesker finnes overalt, enten du beveger deg blant muslimer eller kristne, jøder eller ateister. Problemet er altså ikke religionen eller hudfargen, men mennesket.

 

Men av en eller annen grunn, så får man ikke lov til å påpeke muslimenes ekstremt rasististiske holdninger, hvorfor?!

Hvorfor får man ikke lov til å påpeke at muslimene er så fulle av hat og fordommer?

Hvorfor er det ikke lov å snakke om akkurat det, uten å bli latterliggjort og beskyldt for å være rasist eller lavt utdannet?!

Det er da ingen som nekter deg å uttrykke dine følelser og meninger i denne sammenhengen? Du er i din fulle rett til å mene alt dette, selv om du er på ville veier.

Men jo, det er altså slik at om du kategoriserer alle muslimer som ekstremt rasistiske og hatefulle mennesker, så er du en lille smule rasistisk sjøl. Skal du ha slike meninger, må du tåle å bli kalt rasist. Du er altså ikke stort bedre enn disse du river kjeft mot her.

 

Kom igjen! Hvis barn blir mobbet for å ha blå øyne og å spise salami, så er det et problem med islam/innvandringen. Akkuratt som at hvis muslimske barn blir banket opp for å være muslimer, så er det et problem med fremmedfientlighet og ikke med enkeltpersoner.

Det er en brist i logikken her. Hvis det at et barn blir mobbet for å spise salami er et problem med islam, så er det motsatte et problem med kristendommen.

Mobbing er mobbing uansett om du er muslim eller skeivøyd, det bunner ikke i hvilken religion du tilhører, men i personlige holdninger og mellommenneskelige misforståelser.

 

Misforstå meg rett, mobbing må ikke aksepteres av hverken den ene eller den andre - og nei, jeg sier ikke at vi ikke har problemer som bør løses i forhold til innvandring og integrering.

 

Så du mener at hvite nordmenn skal "ofre seg og plassere barna sine på østkantskoler?" Ikke bare blir barna mobbet og sannsynligvis ender opp med å bli svært rasistiske. Men de skolene er av svært lav kvalitet. Til og med de mest innvandrervennelige politikerene flytter barna sine til hvite vestkantskoler. Hvis ikke en gang politikere gjør det, så er det fryktlig umoralskt å forvente at fattigere nordmenn skal gjøre det de ikke gjør.

Hvis man ser på det som å "ofre seg" så er man på ville veier. La oss heller si at man trenger et større vilje til å tilpasse seg hverandre istedet for den motviljen som eksisterer idag (på begge "sider").

 

Men jeg spør deg heller. Er dette en ønsket utvikling? Ønsker du å få en radikal ghettofisering på østkanten? Ønsker du å få et veldig splittet Oslo hvor fattige muslimer bor på østkanten, intigreres ikke inn i samfunnet og lever på trygd, mens rike nordmenn bor på vestkanten. Ønsker du en kraftig økning i kriminaliteten? Ønsker du områder som Rosengård i Norge?

"Nei", er vel det enkle svaret her.

Det finnes et lengre og mer vettugt svar, men det tror jeg vi må komme tilbake til når jeg har bedre tid.

Lenke til kommentar

 

Hvordan skal du tvangsspre fremmedkulturen utover Norge? Skal du ta penger fra de som jobber og bruke dem på å gi muslimer nye boliger i gode områder. Det vil forsatt ikke hjelpe utdanningsnivået deres. Som vi har sett, så har ikke områder som Sogn ført til noe mindre ghettofisering av østkanten.

 

Bygge asylmotak alle andre steder en rundt byene, så invandrerne ser at det er mer av Norge en groruddalen, det er billig å leie leiligheter rundt om kring i norge, og det finnes en lavlønnet jobb for de uten skolegang overalt.

 

Jeg er enig at alle mennesker fortjener å leve et liv og at det derfor er en plikt for Norge å ta imot mennesker som risikerer å dø i hjemlandet sitt.

Nei! Norge har ikke en plikt til å ta imot noen som helst. Ønsker du å hjelpe folk i utlandet. Doner penger, gjør veldedighetsarbeid som jeg gjorde sist sommer, bruk mer skattepenger på bistand. Det vil uansett hjelpe langt flere. Men ikke bring problemene deres til Norge. Slike snilistiske holdningner er hva som har ført til problemene på østkanten og hva som er på vei til å få Europa til å kollaspe.

 

Ser du river en setning ut av en lengre tekst og svarer på denne, teit. Det jeg mener her er at jeg er litt enig i at innbyggerne i Norge har en moralsk plikt til å hjelpe innbyggerne fra land med svakere økonomier og samfund. Dette er fordi det faktisk bare er flaks at du ble født i Norge og ikke i Kina.

 

Jeg syns ikke det hadde vert feil om invandrene i Norge blir møtt i døra med "hva vil du her?". Jobb og skole er faktisk ikke gode nok grunner. Personlig selvutvikling på flere plan og dugnads ånd i samfundet er det jeg ønsker av borgerne her til lands. Et sterkt ønske om å delta i den norske kulturen er vel egentlig den rettferdige grunnen til at noen skal få kalle seg en nordmann? sett litt sånn kynisk og teoretisk. Jeg mener det er umulig å følge to forskjellige kulturer, du kan blande dem til en viss grad. Men ved ettellerannet punkt må man velge mellom de to.

 

En nordmann vil velge norsk kultur, (dette fordi vi er seige og nekter å forandre oss), en blanding fungerer sjelden. Husker godt 17. mai for ikke så lenge siden , da det ble foreslått av vi på den norske grunnlovsdagen skulle tilatte at folk feiret med andre flagg (helt på tryne da vi feirer at norge med sitt egene flagg ble uavhengi av et annet land med et helt annet flagg). Jeg syns problemmet bunner i at innvandrerne står på sin rett til å beholde sin kultur. snevert sagt, men jeg syns man må gi avkall på en del fødelands-kultur når man velger å bo-sette seg på andre siden av verden, noe annet blir litt egoistisk.

Endret av Admiral1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Black males make up 35.4 percent of the jail and prison population

http://abcnews.go.com/TheLaw/story?id=5009270&page=1

 

Cirka 45% i amerikanske fengsler er hvite i forhold til 35-38 svarte. Det er mange mer svarte i fengsler prosentvis av sin egen rase men ikke flertall enda. Om 20-30 aar saa blir det ingen flertall rase i USA, og i California er det ingen flertall rase idag. California som har mange problemer, har ikke blitt oedelagt av innvandrer eller blandete raser.

 

Ogsaa i USA kaller vi innvandrer amerikaner saa lenge de har borgerskap. Det hjelper med integrering. Men sjer er fra India og nettopp fikk amerikansk borgerskap, hun er derfor indian-american, ikke bare indian.

Det jeg mente var at de er i flertall i forhold til størrelsen på egen befolkning totalt sett. beklager at det ikke kom ordentlig frem.

 

 

16.000.000 i fengsler/30.000.000 totalt afroamerikaner = 51% av totalt svart befolkning er i fengsler ? Det finnes ikke 16.000.000 i amerikanske fengsler totalt, naermere 2.000.000

 

Det er slike overdrivelser som bidrar til rasisme.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke vet hvor du tar tallene dine fra. Jeg har ikke kommet med noen slike... Men du skrev selv at totalt sett er svart fengselsbefolkning rundt 35-38%, men de som befolkningsgruppe utgjør 10%... De er med andre ord uproporsonalt mange i fengsel...

 

2.000.00 i amerikanske fengsler totalthttp://en.wikipedia.org/wiki/Incarceration_in_the_United_States

 

10% av 300.000.000 total amerikaner er svarte = 30.000.000 total afroamerikaner i USA (dine tall)

 

Flertall av 30.000.000 = 15.000.001

 

 

Antall afraoamerikaner som er i amerikanske fengsler-

 

35% av 2.000.000= 700.000

 

 

700.000 afroamerikanske som er i fengsler/30.000.000totalt afroamerikansk befolkning = 2,3% av totalt afroamerikaner staar i fengsler.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke vet hvor du tar tallene dine fra. Jeg har ikke kommet med noen slike... Men du skrev selv at totalt sett er svart fengselsbefolkning rundt 35-38%, men de som befolkningsgruppe utgjør 10%... De er med andre ord uproporsonalt mange i fengsel...

 

2.000.00 i amerikanske fengsler totalthttp://en.wikipedia.org/wiki/Incarceration_in_the_United_States

 

10% av 300.000.000 total amerikaner er svarte = 30.000.000 total afroamerikaner i USA (dine tall)

 

Flertall av 30.000.000 = 15.000.001

 

 

Antall afraoamerikaner som er i amerikanske fengsler-

 

35% av 2.000.000= 700.000

 

 

700.000 afroamerikanske som er i fengsler/30.000.000totalt afroamerikansk befolkning = 2,3% av totalt afroamerikaner staar i fengsler.

 

37 000 000 African-Americans

 

Så det er færre en 2.3%, men de er uansett latterlig overrepresentert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jjkoggan, er du veldig dum eller noe?

 

Han mener at det er flere svarte enn hvite i amereikanske fengsler per capita, altså; det er flere svarte i fengsel per 1000. svarte innbygger enn hvite i fengsel per 1000 hvite innbygger.

 

Har ikke tall på dette, men du er enten stokk dum eller et troll hvis du tror han mener 51% av alle svarte er i fengsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er tallet for de som til enhver tid er i fengsel. I utsagnet mitt tok jeg også med ex-convicts... Og det hele tatt så driver du med regnestykker fullstendig på siden av det jeg skriver.

 

Jeg skriver at det er uproposjonalt mange svarte menn i fengsel eller som har sonet dommer tidligere i det amerikanske systemet. Det beviste du jo i forrige innlegg.

Lenke til kommentar

Det er tallet for de som til enhver tid er i fengsel. I utsagnet mitt tok jeg også med ex-convicts... Og det hele tatt så driver du med regnestykker fullstendig på siden av det jeg skriver.

 

Jeg skriver at det er uproposjonalt mange svarte menn i fengsel eller som har sonet dommer tidligere i det amerikanske systemet. Det beviste du jo i forrige innlegg.

 

Det finnes ikke nok amerikaner som har vaert eller er i fengsler naa til aa stoette paastanden at flertall afroamerikaner er eller har vaert i fengsler.

 

Ellers er jeg allerede sagt at jeg er enig med den andre paastanden din.

Lenke til kommentar

jjkoggan, er du veldig dum eller noe?

 

Han mener at det er flere svarte enn hvite i amereikanske fengsler per capita, altså; det er flere svarte i fengsel per 1000. svarte innbygger enn hvite i fengsel per 1000 hvite innbygger.

 

Har ikke tall på dette, men du er enten stokk dum eller et troll hvis du tror han mener 51% av alle svarte er i fengsel.

 

Personlig angrep var unoedvendig. Hadde du lest tidligere innlegg ville du skjoenne spoersmaalet og svar. Jeg paasto ikke at 51% av svarte er i fengsler, svaret er naermere 2%.'

 

Heldigvis har vi her en kenyansk president som forstaar dette problem veldig godt. Mulig at dere har en pakistansk statsminister en gang,?

Lenke til kommentar

Jeg ønsker en diskusjon om dette.

Som bakgrunnsinformasjon har jeg lagt ved noen relevante lenker.

 

Jeg ønsker belyst følgende:

Hvor stor er Oslos befolkning kontra andelen fremmedkulturelle?

Hvor stor er Norges befolkning kontra andelen fremmedkulturelle?

Hvordan ser befolkningsutviklingen ut? Kan vi ta i mot ubegrenset mange fremmedkulturelle? Er det ønskelig?

De skolene der alle barna er fremmedspråklige, i Oslo, tror virkelig noen at disse barna ikke blir voksne? Hvordan kan man da avfeie ethvert argument om at Oslo kommer til å bli en islamskdominert by i fremtiden?

Disse jødehatende barna, disse rasistiske muslimske barna som banker norske barn som har salami på brødskiva, tror folk virkelig at disse barna aldri blir 30 år gamle? Såfall vil jeg høre hvorfor, hvorfor tror dere at disse barna aldri blir voksne?

Tror dere at disse barna aldri vil få egne barn, som også blir rasistiske og hater nordmenn, tror dere at disse aldri vil lære sine egne barn til å kalle norske jenter horer, og banke gørra utav folk med salami på brødskiva mens de kaller de for jævla jøde og lignende?

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4070789.ece

Historie som forteller hvordan det er i Osloskolen i dag.

 

Norsk tv-dokumentar:

http://www.youtube.com/watch?v=ld_ZRCMf1ek

 

Dette er en helt relevant diskusjon å ta.

Jeg bor selv i Oslo.

Jeg er nå i den alder at jeg og min samboer ønsker å få barn. Det skremmer faktisk vannet av meg, hvor skal disse barna gå på skole?

På skolen her hvor jeg bor er det meget stor andel minoritetsspråklige barn.

Jeg er derfor rimelig sikker på at vi vil komme face-2-face med slik rasistisk mobbing av mine barn, mobbing på grunn av at de er norske og ikke er muslimer.

 

Er det virkelig ingen i dette landet som skjønner at dette her er et kjempeproblem som bare vil bli større og større?!

 

Ps. I dagens avis kan man lese at SV på sitt landsmøte vil ha slutt på svartmalingen av norske skoler. Man kan jo for all del ikke ha det slik at noen er så frekke at de påpeker at det faktisk er forjævlig at ungene deres får juling på skolen fordi de har salami på brødskiva..

 

Nei, ingen muslimer kommer til å kjøre landet i dass. Holdninger som du utviser her er det større sjanser for at skal kjøre landet i dass. Ikke vanskelig å se hvilket parti du stemmer nei :roll:

Lenke til kommentar

Det er en brist i logikken her. Hvis det at et barn blir mobbet for å spise salami er et problem med islam, så er det motsatte et problem med kristendommen.

Mobbing er mobbing uansett om du er muslim eller skeivøyd, det bunner ikke i hvilken religion du tilhører, men i personlige holdninger og mellommenneskelige misforståelser.

 

Misforstå meg rett, mobbing må ikke aksepteres av hverken den ene eller den andre - og nei, jeg sier ikke at vi ikke har problemer som bør løses i forhold til innvandring og integrering.

Kristendommen inspirerer ikke barna til å mobbe muslimer, så bristen ligger hos deg. La meg gjøre eksemplet mer likt ditt. Hvis norsk ungdom var hovedsakelig kristne og de startet å banke opp muslimer for relgionen deres, så ville mediene ha snakket om et problem med kristendommen og rasistiske nordmenn. Ikke at dette er bare enkeltmennesker og kristendommen har ingenting med saken å gjøre.

 

Hvis man ser på det som å "ofre seg" så er man på ville veier. La oss heller si at man trenger et større vilje til å tilpasse seg hverandre istedet for den motviljen som eksisterer idag (på begge "sider").

Så å plassere ungen mot din egen vilje på en elendig skole hvor han blir mobbet, får en dårlig utdannelse og sannsynligvis blir rasistisk er ikke å ofre seg? Ville du gjort det?

 

Og Norge er et av de minst rasistiske landene i verden. Hadde det samme skjedd her ville folk ha blitt fly forbannet, stengt grensene, og gjort livet et helvete for de som er igjen. Allikavel har folk et godt inntrykk av innvandre og rasisme skjer sjeldent. Det er grenser for norsk toleranse, og de fleste nordmenn er så forskjellige fra muslimer at de ikke passer sammen sosialt. Du kan uansett ikke forvente at folk skal oppføre seg etter idealen. Politikk må forvente at folk ikke er perfekte og at de ikke vil oppsøke folk som er annerledes enn dem selv.

 

"Nei", er vel det enkle svaret her.

Det finnes et lengre og mer vettugt svar, men det tror jeg vi må komme tilbake til når jeg har bedre tid.

Hvorfor støtter du en politikk som har konsekvenser du ikke ønsker?

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke en sentral politiker (utenom FrP, så det kan bli tatt seriøst) har stått rett opp og ned og sagt at innvandringen i Norge og i Vesten er totalt feilet. Når skal de tørre å si ting som de er, uten å bli kalt rasister?

 

HELVETE. Nå kom jeg borti en knapp og hele innlegget forsvant. Men kan jo fortelle at det er en grunn til at FrP blir kalt rasister. Og det er ikke fordi de sier ting som de er, for det er det siste de gjør! Blant annet så er det 6 forskjellige måter å lese koranen på. Hijab kan fort komme igjen i alle tolkningene...Og her sliter FrP med troverdigheten. Noe er galt når man må velge mellom islam og Norge :roll: .

 

Så er det ikke til å komme bort fra at enkelte ting i Norge kan være vanskelig å kombinere med hijab. Problemet er at ting sprer seg fort i en islamsk republikk og bryter man med skikker fra islam, så kan man få store problemer med muftien når de kommer hjem. Evt, så dukker Al-Qaida opp og sparer muftien/stor-muftien for mye tid. Det som ironisk er at ved demonstrasjoner i disse islamske republikkene, så håndheves sharia selv ved demonstrasjoner.

Sanksjoneres aldri disse landene av FN?

 

Ikke bare er det ofte vanskelig pga religionen, men hey...med FrP ved roret så kan mange muslimer glemme å dra hjem for de blir headhuntet av radikale krefter som lever og ånder etter sharia. Og ingen her inne på forumet ville opplevd noe slikt vel?

 

håper jeg ikke har bommet for mye med min tolkning av tingenes tilstand i de to avsnittene som er rett over.

 

 

 

Innvandringen har ikke feilet, men intigreringen har feilet.

FrP-medisin er 100% gale medisin. Nå får vi vel ikke sett FrP's versjon av Ap's forslag til integreringsutvalget, men ser ikke bort fra at de er fremlagt på en annen måte enn Ap og at de dermed ble forkastet i sin tid...

Lenke til kommentar

Blant annet så er det 6 forskjellige måter å lese koranen på. Hijab kan fort komme igjen i alle tolkningene.

 

Så er det ikke til å komme bort fra at enkelte ting i Norge kan være vanskelig å kombinere med hijab.

 

... i disse islamske republikkene, så håndheves sharia selv ved demonstrasjoner.

 

Hele dette innlegget ditt er fullstendig meningsløst.

Hele premissen for denne tråden er at personer som skal diskutere her, skal sette seg inn i materialet som er lagt ved innlegg nummer 1 i denne tråden. Det har du _IKKE_ gjort.

Videoen i innlegg nr.1 i tråden, er en dokumentar sendt på TV2 titulert "det muslimske brorskapet".

I videoen fremgår det klart og tydelig at flere fremtredende islamske personer sier klart og tydelig at Hijab i utgangspunktet ikke har noe med islam og gjøre, og at det ikke står noe steds i koranen at man skal bruke hijab.

VIDERE FREMGÅR DET AV DOKUMENTAREN AT DISSE FREMTREDENDE PERSONENE HEVDER AT HIJAB ER ET SYMBOL PÅ EN POLITISK RETNING I ISLAM.

 

I dokumentaren vises det også bilder fra 1958, 1975, 1995 og 2004 - tatt ved universitetet i Kairo, på bildene vises kvinnelige studenter.

I 1958 ser man ikke noen hijab. I 1975 ser man at 10% har hijab. I 1995 har 30% hijab, i 2004 har plutselig 90% hijab.

Dermed er det åpenbart at hijab er noe som plutselig har blitt påtvunget kvinnene I LØPET AV DE SISTE 20 ÅRENE!

Det fremgår også fra dokumentaren at hijab ikke har NOE historisk posisjon i ISLAM! Dette er altså noe HELT NYTT.

 

Videre viser dokumentaren hvordan representanter for radikal politisk islam sørger for å bygge skoler, tannlegekontorer, legevakttjeneste og så videre, og legge disse til religiøst tilknyttede bygg, der alle må ha hijab og kvinnene gjerne må gå inn separate innganger.

 

Jeg gidder ikke sitte her å ramse opp hele innholdet i dokumentaren, som ble vist på TV2 høsten 2010.

Du får værsågod se dokumentaren FØRST, etterpå kan du enten holde kjeft eller begynne å poste fornuftige ting.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Debatten om hijab, ikke hijab, og hvorvidt afrikanere sitter i fengsel i USA har forøvrig svært lite med tema her å gjøre.

 

Den saklige diskusjonen vi forsøker å føre her handler om hvordan Norge skal kunne være et levelig sted, dersom barn får juling på skolen fordi de har salami på brødskiva, er blonde eller har blå øyne.

Det er for meg ikke akseptabelt at norske barn skal bli utsatt for rasistisk motivert vold og overgrep på skolen, og at nordmenn skal måtte flytte fra en hel bydel (eventuelt en hel by), bare på grunn av at rasehatende og fordomsfulle muslimer har fått bli en majoritet.

Det kan ikke være slik at man skal stilltiende akseptere at barn blir utsatt for slikt.

 

Hvorfor ser ingen at dette er et problem? Hvorfor snakker ingen om dette?

Hvorfor er alt antirasistisk arbeid rettet mot nordmenn, når man ser at muslimene i groruddalen er de mest rasistiske personene i hele Norge, faktisk på nivå med bootboys?

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Ser du river en setning ut av en lengre tekst og svarer på denne, teit. Det jeg mener her er at jeg er litt enig i at innbyggerne i Norge har en moralsk plikt til å hjelpe innbyggerne fra land med svakere økonomier og samfund. Dette er fordi det faktisk bare er flaks at du ble født i Norge og ikke i Kina.

 

Jeg syns ikke det hadde vert feil om invandrene i Norge blir møtt i døra med "hva vil du her?". Jobb og skole er faktisk ikke gode nok grunner. Personlig selvutvikling på flere plan og dugnads ånd i samfundet er det jeg ønsker av borgerne her til lands. Et sterkt ønske om å delta i den norske kulturen er vel egentlig den rettferdige grunnen til at noen skal få kalle seg en nordmann? sett litt sånn kynisk og teoretisk. Jeg mener det er umulig å følge to forskjellige kulturer, du kan blande dem til en viss grad. Men ved ettellerannet punkt må man velge mellom de to.

 

En nordmann vil velge norsk kultur, (dette fordi vi er seige og nekter å forandre oss), en blanding fungerer sjelden. Husker godt 17. mai for ikke så lenge siden , da det ble foreslått av vi på den norske grunnlovsdagen skulle tilatte at folk feiret med andre flagg (helt på tryne da vi feirer at norge med sitt egene flagg ble uavhengi av et annet land med et helt annet flagg). Jeg syns problemmet bunner i at innvandrerne står på sin rett til å beholde sin kultur. snevert sagt, men jeg syns man må gi avkall på en del fødelands-kultur når man velger å bo-sette seg på andre siden av verden, noe annet blir litt egoistisk.

Nei, Norge har et moralskt ansvar for sitt eget folk. Norge har ikke et moralskt ansvar for noe annet land. Du hjelper andre land på grunn av ditt ønske om å hjelpe andre, ikke fordi du må! I tilegg skal man hjelpe andre, så er det bedre å hjelpe på den mest effektive måten. Å ta imot en asylsøker koster flere millioner kroner. Med den summen kan du hjelpe flere hundre fattige menensker i verden. Problemet er at det ikke er snilistisk. Det snilistiske måten er å hjelpe de du ser og de som skriker høyest, ignorere de du ikke ser og de langsiktige konsekvensene.

 

Jeg er ikke uenig med deg om hva som vi bør forvente av innvandre til Norge. Problemet er at i dag, så stiller vi ingen krav. I dag tar Norge inn de man synes mest synd på istedenfor de som vil bidra til Norge. Når du sier at Norge har plikt til å ta imot alle som potensielt vil dø i et annet land, så stiller du bare et krav, og det er at de kan overbevise Norge om at de risikerer å dø. Fører du en slik politikk vil du ikke gjøre noe som helst for å gjøre verden til et bedre sted (alle de som kommer til Norge blir fylt opp av nye barn) og du vil rasere Norge.

 

BTW: Utdann deg om Kina, Kina er ikke et forferdelig sted å bo. Jeg har vært der, både i landsbyer og storbyene.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...