Gå til innhold

Muslimdyrkerne - kjører de landet rett i dass?


Anbefalte innlegg

Nå kan vi glede oss, alle sammen!

"Forventer rush av flyktninger til Norge" - http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4078182.ece

"Venstre vil ta imot flyktninger fra Libya For å avlaste Italia. - Vi må ha en internasjonal dugnad, sier Trine Skei Grande" http://www.dagbladet.no/2011/03/30/nyheter/politikk/innenriks/libya/flyktninger/16003083/

 

Skal vi gjette på et tall, 30-40 tusen, pluss den sedvanlige 3-gangern på familiegjenforeninger? 120-140 tusen totalt, og 2/3 av de på trygd i Groruddalen?

Dette blir det prima integrering av!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om enkelte politikere tror Norge kan redde hele verden....

De bør innse at innbyggere i land med konflikter selv må ordne opp. Sånn er det bare, selv om det innebærer tap av liv.

 

Det er nok bedre at man samler de fleste på ett sted (Lampedusa f.eks.) og hjelper dem der.

Endret av insolvent
Lenke til kommentar

Virker som om enkelte politikere tror Norge kan redde hele verden....

De bør innse at innbyggere i land med konflikter selv må ordne opp. Sånn er det bare, selv om det innebærer tap av liv.

 

Det er nok bedre at man samler de fleste på ett sted (Lampedusa f.eks.) og hjelper dem der.

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3122716.ece

 

Nå går det ikke lang tid før det strømmer på med enda flere muslimer vi aldri får integrert!

Groruddalen er allerede tapt for all fremtid. 25% av Oslo er bare å avskrive.

Politikerne våre gir seg nok ikke før den siste nordmannen har satt seg i bilen for å rømme Oslo.

Lenke til kommentar

Virker som om enkelte politikere tror Norge kan redde hele verden....

De bør innse at innbyggere i land med konflikter selv må ordne opp. Sånn er det bare, selv om det innebærer tap av liv.

 

Det er nok bedre at man samler de fleste på ett sted (Lampedusa f.eks.) og hjelper dem der.

 

 

Hvilket land skal ofre områder til dette? Palestina har hvertfall ikke no til overs.

'

 

 

Problemet er vel at ingen av de våpne som blir brukt mot de asyl-søkende er produsert av overgripern. Disse er kjøpt inn, med hjelp av penger fra vesten via handel.

Endret av Admiral1
Lenke til kommentar

Samme det, poenget er å isolere de det gjelder på ett sted og ikke oversvømme Europa med muslimer vi ikke kan føle oss trygge på.

 

Vi så jo senest i Afghanistan i dag hva sinnamuslimer kan finne på fordi noen brenner en bok. En bok!! Det var selvfølgelig ikke det smarteste å gjøre å brenne den heller, for man vet jo av erfaring hva som skjer når man opprører muslimene.....

 

La gå at de bygger hele sin tilværelse rundt boka si, men det sier ganske mye om hvor enkle mennesker vi snakker om her.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når du faktisk gjør et forsøk på å finne en kristen parallell til dagens Kabul-opprør, og likevel mislykkes så grusomt, beviser det hvor håpløst det er å fremme saken din. Inderne gikk i tog og ropte noen slagord. De stormet ikke sitt lokale FN-kvarter og halshugget 10 mennesker, inkludert én nordmann. Afghanerne vurderte vel ikke bare å brenne en Bibel tilbake? Eller sende et sint brev?

Lenke til kommentar

Vi så jo senest i Afghanistan i dag hva sinnamuslimer kan finne på fordi noen brenner en bok. En bok!!

La gå at de bygger hele sin tilværelse rundt boka si, men det sier ganske mye om hvor enkle mennesker vi snakker om her.

 

Du sier selv at de bygger hele sin tilværelse rudt boken, altså alle disse menneksenes virklighetsoppfattelse bruker denne boka som grunnmur. Hvordan hadde du reagert hvis noen hadde brent grunnmuren til din virkelighet? Nå vet jeg ikke hva dette er, men regner med at du som de fleste andre vestlige bygger din tillit til vitenskap. Når man lever i et undertrykkene samfund så blir det mye frustrasjon som kommer når man endelig får lov til å få utløp. Edit: trekker dette, se senere post.

 

Jeg forsvarer ikke handlingene som er blitt gjort, jeg sympatiserer bare til hverdagen til menneskene. Som vesten ikke akkurat gjør særlig lettere. +1 til ichristian

Endret av Admiral1
Lenke til kommentar

Dette blir likevel ikke relevant for diskusjonen her.

Trådens emne handler om Norge og konsekvenser for Norge.

Da kan man ikke påpeke at noen kristne gjorde noe gæernt i India.

 

I motsetning til de enorme opptøyene i Oslo, hvor muslimene knuste hele byen uten god grunn, ble det ingen kristenopptøyer i Oslo.

Det tviler jeg også på at vi noensinne vil se.

Dermed er deres "kristen-argument" en ren avsporing og har ingen påvirkning eller legitimeringsfunksjon overfor hva muslimene finner på i Oslo - og det er jo ikke så rent lite.

 

I Groruddalen derimot, får barn juling dersom de har salami på brødskiva.

Blonde jenter må gå med brune kontaktlinser, og farge håret svart.

Det derimot, er et konkret problem vi må gjøre noe med, og det er selvfølgelig direkte relatert til islam.

 

Dersom vi skal nå måtte ta i mot 40.000 flyktninger ifb. opptøyene i Afrika og midtøsten, vil det i praksis si at vi tar i mot 160.000 flyktninger. Det er nemlig slik at for hver flyktning som kommer, så kommer det tre personer ekstra på familiegjenforening.

Både Audun Lysbakken og Tine Skei Grande har tatt til orde for "internasjonal dugnad" som de kaller det, og dermed at Norge skal ta i mot drøssevis av flyktninger nå.

 

Hva skjer da i Oslo hvis det kommer 160.000 ekstra muslimer?

Nordmenn har jo allerede forlatt Groruddalen. (17.000 nordmenn har flyttet på en tiårsperiode.)

Nå er jo Groruddalen allerede full av folk. Hvor skal de nye ta veien?

Hvilke nye områder skal nordmenn tvinges vekk fra? Torshov? Grünerløkka?

Noen forslag?

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Der er alltid ikke hvite som lager bråk etter min erfaring gjennom barne og ungdomsskolen. Enten det er kosovo albanere, somalere eller pakistanere. De har holdningen "JEG ER BEST" og livsmottoet som sier "JEG MÅ HA RESPEKT".

 

Tragisk at vi ikke i det minste kan renske ut alle hissige pøbler ut av samfunnet vårt, så kan de innvandrerne som faktisk kan bidra med kunnskap o.l komme hit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da kan man ikke påpeke at noen kristne gjorde noe gæernt i India.

 

I motsetning til de enorme opptøyene i Oslo, hvor muslimene knuste hele byen uten god grunn, ble det ingen kristenopptøyer i Oslo.

Det tviler jeg også på at vi noensinne vil se.

Dermed er deres "kristen-argument" en ren avsporing og har ingen påvirkning eller legitimeringsfunksjon overfor hva muslimene finner på i Oslo - og det er jo ikke så rent lite.

Eller muslimene i afghanistan, som ble tatt opp først. Blir nok ikke kristenopptøyer i Norge nei, de kristne har jo ingen ting å klage på? samfundet har det, men det er få ting som skjer som strider mot kjerneverdien i kristendommen. Dette blir ot, men måtte bare svare deg på det, fordi det virket som du overså muslim delen da det egentlig passet ditt argument. Opptøyer i norge blir det aldri. Det er nordmenn for "flinke" til.

 

 

Flyktnings strømmen som kommer nå skremmer meg. Ikke fordi jeg mener at menneskene som kommer er skumle, men fordi jeg mener at vi ikke har en tilstrekkelig måte å ta dem i mot på. Det blir feil/egoistisk å si at "alle" i verden vil bo i Norge, men jeg vil si at det finnes mange som vil flytte hit. Mange MANGE mange maaaaange, fler en det vi har kapasitet til (politi/lege/brannvesen per innbygger). Hvordan kan politikerene da forsvare at vi tar inn noen nå? når blir det greit å si stopp? hva er begrunnelsen til at det øvre tallet på antall vi tar inn per år er sånn som det er?

 

Snakker da bare om lavutdannede asylsøkere. Muslimer fra land med lik økonomisk standard og schengen emigranter har jeg ikke noe problem med.

 

Edit: angående afganistan saken, så trekker jeg det jeg tidligere har skrevet. Har ikke gjort opp en ordentlig formening om saken, men det har vert fult mulig for disse frustrerte muslimene å forlate den først fredlige demonstrasjonen når den eskalerte. Her har muslimer, uten av å ha blitt drevet av en "ond" leder, angrepet FN. FN er synonymt med menneskeretigheter. Sier ikke at alle muslimer er sånn(spesielt ikke de i Norge), men det er noen stygge handlinger og verdier som jeg er dritt lei av å se bli gjenntatt.

 

Islam og muslimer må nå selv ta avstand fra dette. Jeg setter spørsmålsteng ved at Islam blir omtalt likt hele tiden, når det finnes så mange forskjellige synspunkt i religionen. Muslimer i Norge kan ikke lenger bli provosert når de blir kalt sekulære, de må ta ansvar for å danne det som blir klasifisert som en ny retning innenfor religionen. Hvis det er sånn at man mener at islam er en freds religion, må man ta klar avstand for de som er aggresive og også påberoper seg å følge islam.

 

 

Der er alltid ikke hvite som lager bråk etter min erfaring gjennom barne og ungdomsskolen. Enten det er kosovo albanere, somalere eller pakistanere. De har holdningen "JEG ER BEST" og livsmottoet som sier "JEG MÅ HA RESPEKT".

 

Tragisk at vi ikke i det minste kan renske ut alle hissige pøbler ut av samfunnet vårt, så kan de innvandrerne som faktisk kan bidra med kunnskap o.l komme hit.

Felles for etniske nordmenn som bråker og det du nevner nå, vil jeg tror er et sjult ønske om å ta del i samfundet de bråker med. Altså en misslykket integreringspolitikk. forslag: Steng slusene -> gjør om på rutinene -> evaluer om det er forsvarlig å åpne igjen.

Et samfund er aldri plikti i å ta imot potesiel fare, hvis man ikke med 100% sikkerhet kan si at man kan talke det.

Endret av Admiral1
Lenke til kommentar

Vi så jo senest i Afghanistan i dag hva sinnamuslimer kan finne på fordi noen brenner en bok. En bok!!

La gå at de bygger hele sin tilværelse rundt boka si, men det sier ganske mye om hvor enkle mennesker vi snakker om her.

 

Du sier selv at de bygger hele sin tilværelse rudt boken, altså alle disse menneksenes virklighetsoppfattelse bruker denne boka som grunnmur. Hvordan hadde du reagert hvis noen hadde brent grunnmuren til din virkelighet? Nå vet jeg ikke hva dette er, men regner med at du som de fleste andre vestlige bygger din tillit til vitenskap. Når man lever i et undertrykkene samfund så blir det mye frustrasjon som kommer når man endelig får lov til å få utløp. Edit: trekker dette, se senere post.

 

Jeg forsvarer ikke handlingene som er blitt gjort, jeg sympatiserer bare til hverdagen til menneskene. Som vesten ikke akkurat gjør særlig lettere. +1 til ichristian

Tviler på at jeg hadde gått av skaftet om noen brant et leksikon...

Lenke til kommentar

Skal vi virkelig tolerere at så mange muslimer ikke eier toleranse?? Gjelder selvfølgelig ikke alle, men mer enn mange nok! Om integreringspolitikken (eller mangelen på denne) fortsetter i samme bane som i dag, er jeg redd tittelen på denne tråden medfører riktighet.

 

Like trist er det at man blir stemplet som Frp-velger og borderline rasist så fort man nevner problemet (eller utfordringen, som enkelte kaller det).

 

 

 

 

Triste greier....

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på at jeg hadde gått av skaftet om noen brant et leksikon...

 

Hva har det med saken å gjøre? Din virkelighet er basert på at du har gjennomgått de filosofiske tankegangene fra opplysnings tiden på 1800 tallet. Nå vet jeg ikke hvordan islams filosofi har forandret seg de siste 200 årene, men jeg ser for meg at den har stått stille. Jeg, du,han,hun har _ingenting_ med denne debatten å gjøre.

Lenke til kommentar

Tviler på at jeg hadde gått av skaftet om noen brant et leksikon...

 

Hva har det med saken å gjøre? Din virkelighet er basert på at du har gjennomgått de filosofiske tankegangene fra opplysnings tiden på 1800 tallet. Nå vet jeg ikke hvordan islams filosofi har forandret seg de siste 200 årene, men jeg ser for meg at den har stått stille. Jeg, du,han,hun har _ingenting_ med denne debatten å gjøre.

Det er forsatt ikke en unnskyldning. Kristensdommen blir fornermet hele tiden i arabiske land og ofte i vesten også, uten at det blir noe store opptøyer av det. Muslimer må forstå at de ikke er sentrum her i verden og de har ingen rett til å kreve at ingen ikke-muslimer fornermer relgionen deres.

 

Det betyr ikke at man ikke bør vise respekt, men om noen velger å ikke vise respekt så må de tåle det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forsatt ikke en unnskyldning. Kristensdommen blir fornermet hele tiden i arabiske land og ofte i vesten også, uten at det blir noe store opptøyer av det. Muslimer må forstå at de ikke er sentrum her i verden og de har ingen rett til å kreve at ingen ikke-muslimer fornermer relgionen deres.

 

Det betyr ikke at man ikke bør vise respekt, men om noen velger å ikke vise respekt så må de tåle det.

 

JESUSKARIKATURER har ført til personskader, opptøyer og branner i ulike deler av India den siste tiden. Denne gangen dreier det seg om et bilde av Jesus med øl og røyk.

 

http://www.dagbladet.no/2010/03/02/magasinet/india/religion/opptoyer/10667050/

Lenke til kommentar

Og? Har jeg sagt at jeg støtter de kristne opptøyene? Men dette skjer i langt mindre grad enn blandt muslimer. I tilegg var det et annet tilfelle.

 

Det er noe annet å lage store opptøyer internasjonalt fordi en avis tegnet et bilde du ikke liker, og å lage store opptøyer lokalt fordi den lokale skoleboken viser et bilde av jesus med røyk og øl. At tilfellene ikke kan sammenlignes betyr ikke at jeg støtter de kriste opptøyene.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...