Gå til innhold

GeForce GTX 590 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I det minste så har GTX 590 mindre støy og temperatur en 6990 som er en fordel :!:

 

Men GTX 590 og 6990 kjører jo en god del lavere klokke frekvens en de singel korta, Så de er jo egentlig ikke vært å kjøpe :thumbdown:

 

Det beste er jo 2 skjermkort i sli hvis man trenger mer ytelse som har original frekvens og kan overklokke i tillegg. Pluss at man får mindre støy og temperatur :thumbup:

 

Sier det igjen jeg best ytelse for pengene 1/2stk GTX 460 / ATI 6850

Hvis man trenger mer ytelse er disse lønnsomt 1/2stk GTX 560 / ATI 6950

 

Selv om man har flere pc skjermer så holder jo 2stk GTX 560 / ATI 6950 skjermkort. Så hva skal man egentlig med GTX 570/580/590 / ATI 6970/6990 skjermkort kan noen forklare meg det uten om de benchmark folka og film produsenter som bruker videoredigering ???

 

og der var det på´n igjen.. begynne å prate om mid-range kort i en high-end tråd :roll:

Lenke til kommentar

I det minste så har GTX 590 mindre støy og temperatur en 6990 som er en fordel :!:

 

Men GTX 590 og 6990 kjører jo en god del lavere klokke frekvens en de singel korta, Så de er jo egentlig ikke vært å kjøpe :thumbdown:

 

Det beste er jo 2 skjermkort i sli hvis man trenger mer ytelse som har original frekvens og kan overklokke i tillegg. Pluss at man får mindre støy og temperatur :thumbup:

 

Sier det igjen jeg best ytelse for pengene 1/2stk GTX 460 / ATI 6850

Hvis man trenger mer ytelse er disse lønnsomt 1/2stk GTX 560 / ATI 6950

 

Selv om man har flere pc skjermer så holder jo 2stk GTX 560 / ATI 6950 skjermkort. Så hva skal man egentlig med GTX 570/580/590 / ATI 6970/6990 skjermkort kan noen forklare meg det uten om de benchmark folka og film produsenter som bruker videoredigering ???

 

og der var det på´n igjen.. begynne å prate om mid-range kort i en high-end tråd :roll:

 

LOL :!: mid range kort og high end kort. For det er jo stor forskjell i FPS mellom GTX 560/570/580 NOT + at gtx 560 overklokker mest av de som gjør at man får samme ytelse som 570. Samme som 6950 kan man overklokke og unlocke til samme ytelsen som6970.

 

Med eller uten overklokking så er det jo minimalt FPS ytelse forskjell mellom de. Hadde det vært 20%-30% og høyere ytelse forskjell så kunne man kalt de for low end / mid rage / high end men det er jo bare 5%-15% maks forskjell mellom de. GTX 590 samt ATI 6990 er jo under klokka så da slår jo SLI 580 og Crossfire 6970 disse korta lett + at man kan overklokke dissa.

Lenke til kommentar

 

regner med at du kjører mid?? :p

I det minste så har GTX 590 mindre støy og temperatur en 6990 som er en fordel :!:

 

Men GTX 590 og 6990 kjører jo en god del lavere klokke frekvens en de singel korta, Så de er jo egentlig ikke vært å kjøpe :thumbdown:

 

Det beste er jo 2 skjermkort i sli hvis man trenger mer ytelse som har original frekvens og kan overklokke i tillegg. Pluss at man får mindre støy og temperatur :thumbup:

 

Sier det igjen jeg best ytelse for pengene 1/2stk GTX 460 / ATI 6850

Hvis man trenger mer ytelse er disse lønnsomt 1/2stk GTX 560 / ATI 6950

 

Selv om man har flere pc skjermer så holder jo 2stk GTX 560 / ATI 6950 skjermkort. Så hva skal man egentlig med GTX 570/580/590 / ATI 6970/6990 skjermkort kan noen forklare meg det uten om de benchmark folka og film produsenter som bruker videoredigering ???

 

og der var det på´n igjen.. begynne å prate om mid-range kort i en high-end tråd :roll:

 

LOL :!: mid range kort og high end kort. For det er jo stor forskjell i FPS mellom GTX 560/570/580 NOT + at gtx 560 overklokker mest av de som gjør at man får samme ytelse som 570. Samme som 6950 kan man overklokke og unlocke til samme ytelsen som6970.

 

Med eller uten overklokking så er det jo minimalt FPS ytelse forskjell mellom de. Hadde det vært 20%-30% og høyere ytelse forskjell så kunne man kalt de for low end / mid rage / high end men det er jo bare 5%-15% maks forskjell mellom de. GTX 590 samt ATI 6990 er jo under klokka så da slår jo SLI 580 og Crossfire 6970 disse korta lett + at man kan overklokke dissa.

huff.. gidder nesten ikke å svare på dette :roll:

 

Kan ta BC2 som eksempel..

Level: Upriver

DirectX 11 enabled

8x Multi-sample Anti-aliasing

16 Anisotropic filtering

All image quality settings enabled at maximum

1920x1200

 

gtx560:47 fps

HD6950 1/2gb:50 fps

gtx570:56 fps

HD6970:56 fps

gtx580:67 fps

HD6990:102 fps

gtx590:106 fps

 

er det ikke forskjell her??? :!:

 

edit: poenget mitt er bare at å sammenligne mid og high når det gjelder ren YTELSE er bare dumt.. ytelse vs pris er en annen sak. Kjøper du det beste driter du i pris ;)

 

edit 2: det virker bare som at du igjen prøver å få frem at dem som kjøper high-end er idioter.

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Dette kortet er vel omtrent like et like godt kjøp som Pentium II 450mhz til 7k hadde vært i dag.Synes bare det er ganske overkill for de fleste. Man bør jo ha 30" (eller skjerm som støtter høyere oppløsning enn 1080p), gigasize PSU og øvrig maskinvare som står i stil.Jeg er helt enig at det er moro. Svært moro og har man muligheten når man bor på promperommet hos mor, så er det vel bare å løpe og kjøpe :)

Lenke til kommentar

Tror grunnen til at 590 "eier" 6990 i Call of Duty - Modern Warfare 2

er fordi spillet ikke skalerer crossfire i det hele tatt :hmm:

 

HD6970 får jo faktisk høyere score enn HD6990 :thumbdown:

 

edit: dessuten, i de spill der 590 slår 6990 ser det ut som at crossfire skaleringen er helt på bærtur.. der yter jo 6970 og 6990 nesten likt. Tro hva en driveroppdatering kan gjøre?? :whistle:

 

men uansett er 590 et overraskende bra kort. Mye bedre enn jeg forventet :yes:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Dette kortet er vel omtrent like et like godt kjøp som Pentium II 450mhz til 7k hadde vært i dag.Synes bare det er ganske overkill for de fleste. Man bør jo ha 30" (eller skjerm som støtter høyere oppløsning enn 1080p), gigasize PSU og øvrig maskinvare som står i stil.Jeg er helt enig at det er moro. Svært moro og har man muligheten når man bor på promperommet hos mor, så er det vel bare å løpe og kjøpe :)

 

1155 hovedkort med minst 1x x16 pci slot, 8-12 DDR3 GB RAM, Intel I7-2600k ( klokket til 4,5ghz ) 2x 120GB SSD'er i Raid 1 og et 6990 med 3x 1920x1200 monitorer = Snadder!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har sett er det flere som har drept disse kortene, så om det er driverrelatert bør de få ut en fix asap.

 

har ikke satt meg altfor grundig inn i denne "power limiter-greia", men betyr det at de kveler ytelsen om belastningen på kortet blir for stor? Det er jo en vits at den type tiltak skal være nødvendig, hvertfall om det viser seg at dette kan kicke inn på standard hastighet.

Lenke til kommentar

men uansett er 590 et overraskende bra kort. Mye bedre enn jeg forventet :yes:

Hæh? I og med at dette er internett så vet jeg ikke om du er seriøs eller om dette var en spøk.

Hvis du syns dette var et overraskende bra kort så kan jeg ikke annet enn å riste oppgitt på hodet.

 

Jeg er vel egentlig en nVidia fanboy, men toppkortene skuffer på rekke og rad.

Jeg håper virkelig for nVidia sin skyld at de har folk som jobber med en helt ny arkitektur, for den nåværende er ikke spesielt imponerende.

 

Men jeg krysser fingrene igjen og håper på at nVidia kan gi meg et GTX675 som tar knekken på det meste unntatt lommeboka, litt som det GTX275 gjorde i sin tid.

Lenke til kommentar

men uansett er 590 et overraskende bra kort. Mye bedre enn jeg forventet :yes:

Hæh? I og med at dette er internett så vet jeg ikke om du er seriøs eller om dette var en spøk.

Hvis du syns dette var et overraskende bra kort så kan jeg ikke annet enn å riste oppgitt på hodet.

Hvorfor tror du jeg kødder??? Jo.. jeg ble faktisk overrasket over at 590 yter så bra som det gjør.

 

edit: feks. når man sammenligner de tekniske data/spec. på 2stk gtx580 i SLI vs gtx590 burde ikke gtx590 yte så bra som det gjør.. syns jeg ivertfall ;)

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er nVidia alltid sent ute, og når de først kommer på banen så skuffer de litt?

 

ehhh ok. Her forteller du bare hvor lite du følger med på skjermkort historie (ikke at det er et must, men ikke kom med slike påstander da).

 

for feks 8800gtx var nok en like stor skuffelse for nvidia som 9800xt var for ATI *siiiight*

 

For å ikke glenne stolte 38xx serien til ati og den herlige Geforce FX serien.

 

Gidd å gjør annet en å troll, om man følger med litt er både ytelse og temp bedre en man forventet på 590 gtx.

 

For å svare så, ja det er bare deg og sikker andre som ikke gidder å følge med.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er nVidia alltid sent ute, og når de først kommer på banen så skuffer de litt?

 

ehhh ok. Her forteller du bare hvor lite du følger med på skjermkort historie (ikke at det er et must, men ikke kom med slike påstander da).

 

for feks 8800gtx var nok en like stor skuffelse for nvidia som 9800xt var for ATI *siiiight*

 

For å ikke glenne stolte 38xx serien til ati og den herlige Geforce FX serien.

 

Gidd å gjør annet en å troll, om man følger med litt er både ytelse og temp bedre en man forventet på 590 gtx.

 

For å svare så, ja det er bare deg og sikker andre som ikke gidder å følge med.

 

Det er vel 2900-serien til ATI du skal rakke ned på, ikke 38xx - de kortene ga nok god inntjening, siden de hadde kurant ytelse og kostet laaaaaangt mindre å produsere enn forgjengeren. Rett skal være rett.

 

Ellers det det helt normalt at det svinger litt, pdd er det jo jevnere enn det ofte har vært tidligere.

Lenke til kommentar

Man kan skryte av prisen for det vant seg inn på det med den serien, men bortsett fra kværulering så forstår du nok at poenget mitt er at de har byttet på med å komme med bra kort historisk sett. 590gtx er dog ikke et nytt FX, det yter helt i par med 6990 og bråker mindre (som igjen henger sammen med at det også har lavere temp) som trolig igjen også henger sammen med at det trekker mindre strøm en 6990 av det jeg har lest til nå. Trolig mest grunnet god ytelse på lav clock.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...