Gå til innhold

På glattcelle for å ha tatt bilder av politiet


Anbefalte innlegg

Pjassop: Som FLERE har prøvd å fortelle deg, så VET du ikke noe som HELST om hva slags person dette er. Kan du vennligst holde deg til FAKTA og ikke antakelser?

Fakta er jo at vedkommende oppførte seg barnslig og frekt. Dette vet vi. Det er fakta som faktisk har kommet frem.

Vi vet ingenting om hvordan denne personen oppfører seg i rolige situasjoner, non? Vi vet bare at han kan ha sine uheldige øyeblikk i en opphetet situasjon, non? Du skulle sett forskjellen på hvordan jeg oppfører meg i disse to situasjonene. Fra noe tilbaketrukken og stille dyreelsker til drapshumør og behov for fysisk nedkjøling av legemet.

 

Vi vet at han var hadde for seg et og annet uheldig etter at han ble kastet inn i bilen. Årsaken til at han ble kastet inn i bilen var at en av partene (eventuelt begge) var et brunøye. Vi vet ikke hvilken part. Non?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pjassop: Som FLERE har prøvd å fortelle deg, så VET du ikke noe som HELST om hva slags person dette er. Kan du vennligst holde deg til FAKTA og ikke antakelser?

Fakta er jo at vedkommende oppførte seg barnslig og frekt. Dette vet vi. Det er fakta som faktisk har kommet frem.

Vi vet ingenting om hvordan denne personen oppfører seg i rolige situasjoner, non? Vi vet bare at han kan ha sine uheldige øyeblikk i en opphetet situasjon, non? Du skulle sett forskjellen på hvordan jeg oppfører meg i disse to situasjonene. Fra noe tilbaketrukken og stille dyreelsker til drapshumør og behov for fysisk nedkjøling av legemet.

 

Vi vet at han var hadde for seg et og annet uheldig etter at han ble kastet inn i bilen. Årsaken til at han ble kastet inn i bilen var at en av partene (eventuelt begge) var et brunøye. Vi vet ikke hvilken part. Non?

Å ringe inn falsk melding til nødtelefonen er litt annet enn et "uheldig øyeblikk". Det er svært alvorlig. Det viser hva slags person vi har å gjøre med her.

Lenke til kommentar
Pjassop: Som FLERE har prøvd å fortelle deg, så VET du ikke noe som HELST om hva slags person dette er. Kan du vennligst holde deg til FAKTA og ikke antakelser?

Fakta er jo at vedkommende oppførte seg barnslig og frekt. Dette vet vi. Det er fakta som faktisk har kommet frem.

Vi vet ingenting om hvordan denne personen oppfører seg i rolige situasjoner, non? Vi vet bare at han kan ha sine uheldige øyeblikk i en opphetet situasjon, non? Du skulle sett forskjellen på hvordan jeg oppfører meg i disse to situasjonene. Fra noe tilbaketrukken og stille dyreelsker til drapshumør og behov for fysisk nedkjøling av legemet.

 

Vi vet at han var hadde for seg et og annet uheldig etter at han ble kastet inn i bilen. Årsaken til at han ble kastet inn i bilen var at en av partene (eventuelt begge) var et brunøye. Vi vet ikke hvilken part. Non?

Å ringe inn falsk melding til nødtelefonen er litt annet enn et "uheldig øyeblikk". Det er svært alvorlig. Det viser hva slags person vi har å gjøre med her.

Jeg er nå overbevist om hva slags person vi har med å gjøre her.

Lenke til kommentar

Svært alvorlig å ringe nødnummeret?

 

Det ringer mange dit hver eneste dag som kanskje skulle ringt andre steder først, og det er sjelden eller aldri man hører at liv går tapt eller at noen er i fare unødvendig grunnet at noen satt opptatt med feiloppringninger på nødsentralen.

Så at det er en svært alvorlig handling er nok bare noe du har lagd i ditt eget hode, som ikke lenger overrasker noen at du har klart..

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Svært alvorlig å ringe nødnummeret?

 

Det ringer mange dit hver eneste dag som kanskje skulle ringt andre steder først, og det er sjelden eller aldri man hører at liv går tapt eller at noen er i fare unødvendig grunnet at noen satt opptatt med feiloppringninger på nødsentralen.

Så at det er en svært alvorlig handling er nok bare noe du har lagd i ditt eget hode, som ikke lenger overrasker noen at du har klart..

Ja, det er svært alvorlig å bevisst ringe inn en falsk nødmelding til nødnummeret. Å ringe dit og lyve om at man er kidnappet kan gjøre at store ressurser blir fjernet fra andre oppgaver.

Lenke til kommentar

..Og å ringe nødnummeret med en tullebeskjed (som jeg er enig i å karakterisere dette som - dette er som Varg Veum, som ringte og rapporterte bilen sin stjålet da den ble inndratt av "kameraten" i politiet) er en indikasjon på at det kanskje er en kranglevoren person - men det det viser ikke entydig hvordan personen er i alle sammenhenger. Vi kjenner ikke de eksakte omstendighetene. Vi var nemlig ikke der.

 

Er det så vanskelig, da?

Lenke til kommentar

Ja, det er svært alvorlig å bevisst ringe inn en falsk nødmelding til nødnummeret. Å ringe dit og lyve om at man er kidnappet kan gjøre at store ressurser blir fjernet fra andre oppgaver.

 

Når man ringer irritert fra bak i en politibil tar det ikke lange stunden for de som sitter på operasjonsentralen å komme til at det ikke trengs store ressurser.

De som sitter å mottar samtaler der er jo tross alt trent i å luke ut det som ikke er alvorlig og det som er det, så det kostet kanskje en person et par minutter med arbeid å avklare hva denne saken dreide seg om, og at det ikke her var grunn til å sende ut de store ressursene du snakker om.

 

Klart skal man ikke ringe unødig dit, men i denne saken er det ingenting som tilsier at denne mannen utgjorde noe fare for at andre havnet i fare ved å ta denne telefonen, og det sier i hvertfall absolutt ingenting om hvordan personen er ellers som person.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Ja, det er svært alvorlig å bevisst ringe inn en falsk nødmelding til nødnummeret. Å ringe dit og lyve om at man er kidnappet kan gjøre at store ressurser blir fjernet fra andre oppgaver.

 

Når man ringer irritert fra bak i en politibil tar det ikke lange stunden for de som sitter på operasjonsentralen å komme til at det ikke trengs store ressurser.

De som sitter å mottar samtaler der er jo tross alt trent i å luke ut det som ikke er alvorlig og det som er det, så det kostet kanskje en person et par minutter med arbeid å avklare hva denne saken dreide seg om, og at det ikke her var grunn til å sende ut de store ressursene du snakker om.

 

Klart skal man ikke ringe unødig dit, men i denne saken er det ingenting som tilsier at denne mannen utgjorde noe fare for at andre havnet i fare ved å ta denne telefonen, og det sier i hvertfall absolutt ingenting om hvordan personen er ellers som person.

Operasjonssentralen vet jo ikke om du ringer fra innsiden av en politibil eller ikke. Tiden man bruker på å oppdage at dette er en bløff fra en barnslig, vrien person kunne vært brukt på noe reelt.

 

Jo, det sier faktisk mye om en person når man er så barnslig og vrang at man tulleringer til nødtelefonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jo, det sier faktisk mye om en person når man er så barnslig og vrang at man tulleringer til nødtelefonen.

Var du tilstede siden du uten videre går ut fra at nødnummeret ble ringt for å spøke med de tilstedeværende ?

Det kan imidlertid hende mannen følte seg truet og således rett og slett ville gjøre andre oppmerksomme på situasjonen.

 

 

Diskusjonen rundt denne enkeltsaken blir noe håpløs grunnet manglende informasjon rundt begivenhetene, men den generelle diskusjonen rundt fotografering på offentlig sted (noen sider siden) var mer interessant.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Jo, det sier faktisk mye om en person når man er så barnslig og vrang at man tulleringer til nødtelefonen.

Var du tilstede siden du uten videre går ut fra at nødnummeret ble ringt for å spøke med de tilstedeværende ?

Det kan imidlertid hende mannen følte seg truet og således rett og slett ville gjøre andre oppmerksomme på situasjonen.

 

Diskusjonen rundt denne enkeltsaken blir noe håpløs grunnet manglende informasjon rundt begivenhetene, men den generelle diskusjonen rundt fotografering på offentlig sted (noen sider siden) var mer interessant.

Jeg sa aldri noe om at han gjorde det for å være morsom (spøke). Derimot er det åpenbart at han gjorde det for å være vrang.

Lenke til kommentar
Derimot er det åpenbart at han gjorde det for å være vrang.

Nei. Som en annen her oppe sa, han kan ha gjort det fordi han oppfattet situasjonen som ulovlig, og ville gjøre andre oppmerksomme på dette.

Det er lite logisk når han har vært vrang fra starten. Ja, selv da politiet prøvde å ta fra ham telefonen. Man ringer dessuten ikke politiet for å klage på politiet.

 

Det vi ser er er et mønster av "vranghet".

Lenke til kommentar

Det vi ser er indikasjoner på et mønster av "vranghet".

:dremel:

Jeg synes vi også skal diskutere mer i detalj hvordan han holdt telefonen, om han sparket politimannen i kneet, foten, ankelen eller øvre og/elelr nedre skinnlegg og mange andre ting vi ikke aner, men bare antar.

 

Dessuten tror jeg han så stygt på barten til den ene politimannen. Og at den ene politimannen hadde bart.

 

 

__________

 

Ja, at han egentlig er en vrang teiting er godt mulig, men er ikke noe vi kan se entydig ut fra de veldig begrensede opplysningene vi har. Og - det er uansett ikke forbudt å være en teiting.

 

__________

 

Forøvrig var det nettopp en gledelig rekord i tråden - ingen innlegg mellom 24/05 kl 15:00 og 27/05 13:03 - nesten tre døgn!! :new_woot:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det vi ser er er et mønster av "vranghet".

Ja, på samme måte som vi ser indikasjoner på "vranghet" i denne tråden. Gir dette politiet fullmakt til å dra hjem til deg og hale deg inn en en lukket bil? I det gamle DDR eller i andre diktaturer hadde politiet slike fullmakter. Det forbauser meg virkelig at noen andre enn politiet vil gå denne veien.

 

Tør jeg foreslå å emigrere til Nord-Korea?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Det vi ser er er et mønster av "vranghet".

Ja, på samme måte som vi ser indikasjoner på "vranghet" i denne tråden. Gir dette politiet fullmakt til å dra hjem til deg og hale deg inn en en lukket bil? I det gamle DDR eller i andre diktaturer hadde politiet slike fullmakter. Det forbauser meg virkelig at noen andre enn politiet vil gå denne veien.

 

Tør jeg foreslå å emigrere til Nord-Korea?

Politiet har fullmakt til å hale deg inn i en lukket bil dersom de mener dette er nødvendig, ja. Uskyldige blir arrestert hele tiden. Det er derfor vi har systemer på plass som skal etterprøve arrestasjonene, og se om det var grunnlag for dem.

 

Du mener tydeligvis at politiet skal måtte vente på dom før de arresterer noen. Merkelig at du ikke ser hvor dårlig det hadde fungert.

Lenke til kommentar

Der er jeg rett og slett 100% uenig med deg. Det sier faktisk veldig mye om en person dersom han er frekk og barnslig nok til å tulleringe til nødtelefonen. Spesielt hvis han er en voksen mann!

Det skal du selvfølgelig få være, men det endrer ikke en tøddel på at du a. ikke vet hvordan denne mannen opplevde situasjonen og b. ikke vet hvordan denne mannen normalt ter seg.

 

For alt vi vet kan mannen ha oppfattet politiets opptreden som ulovlig, og rent prinsippielt kan jeg forstå tankegangen. Jeg godtar den ikke nødvendigvis, men å kalle det barnslig og frekk uten å vite nok om saken, det blir å gå for langt.

 

Ingen skikkelig voksen mann går rundt og tar bilder på dagtid uten at han jobber som fotograf i en avis eller blad. Alt annet er noe særinger og smårare folk driver med.

Jeg antar du aldri har hørt om fridager. Eller hobbyfotografer. Eller folk som studerer fotografi. Eller prøver å lære seg teknikk. Da er folkeliv gode motiver, siden du innøver reaksjonsevne og kompetanse innen eksponering.

 

Helt enig. De tar bilder om natta :tease:

 

Nja.. :cool:

 

Jeg burde lagt til "av andre folk på offentlig sted på dagtid"

Dagtid er den delen av dagen da det normalt er lettest lys å arbeide med.

 

Men dette er uansett ganske irrelevant, siden fotografer fortsatt er i sin fulle rett til å fotografere på offentlig sted, om det så er meg eller deg.

 

Det er lite logisk når han har vært vrang fra starten. Ja, selv da politiet prøvde å ta fra ham telefonen. Man ringer dessuten ikke politiet for å klage på politiet.

 

Det vi ser er er et mønster av "vranghet".

Dersom man opplever seg urettferdig behandlet ser jeg ikke noe problem i å ringe operasjonssentralen. Nødnummeret skal man selvfølgelig bare ringe i nødsfall, men jeg er rimelig sikker på at en klage på disse politifolkene til operasjonssentralen ville være helt lovlig.

 

Du har fortsatt ikke grunngitt hvorfor du mener han er "vrang fra starten". Han har riktignok nektet å etterkomme et ulovlig pålegg, men det er ikke vranghet. Det er i verste fall prinsippfasthet.

Endret av Simon Aldra
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Der er jeg rett og slett 100% uenig med deg. Det sier faktisk veldig mye om en person dersom han er frekk og barnslig nok til å tulleringe til nødtelefonen. Spesielt hvis han er en voksen mann!

Det skal du selvfølgelig få være, men det endrer ikke en tøddel på at du a. ikke vet hvordan denne mannen opplevde situasjonen og b. ikke vet hvordan denne mannen normalt ter seg.

 

For alt vi vet kan mannen ha oppfattet politiets opptreden som ulovlig, og rent prinsippielt kan jeg forstå tankegangen. Jeg godtar den ikke nødvendigvis, men å kalle det barnslig og frekk uten å vite nok om saken, det blir å gå for langt.

Han sa han ringte politiet og fortalte at han var kidnappet. Han ringte ikke og sa at han mente han var urettmessig arrestert.

 

Dette er oppførsel som er barnslig og frekk, og gjort på pur f-skap.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...