Gå til innhold

På glattcelle for å ha tatt bilder av politiet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... man kan ikke dømme politifolkene basert på at de gjorde noe de ble opplært til.

 

Du mener vel at Staten ikke vil dømme Statsansatte for noe Staten har bedt dem å gjøre. Lettere omskrevet: "man kan ikke dømme politifolk"

 

Nei, jeg mener at man ikke kan dømme noen for lovbrudd når de har handlet etter loven. Lesevansker?

Lenke til kommentar

Den eneste saken som omtales i artikkelen du uærlig nok ikke linker til, er Obiora-saken. Det var åpenbart ikke politifolkenes feil. Han var ruset, rabiat og farlig, og ble lagt i et godkjent mageleie. Etter hendelsen ble reglene endret på for dette mageleiet, men man kan ikke dømme politifolkene basert på at de gjorde noe de ble opplært til.

Det jeg reagerer på her, er hvordan hele avsnittet ditt oser av at politiet gjorde det rette og kan overhode ikke klandres for noe. F.eks. Du sier at Obiora var ruset, rabiat og farlig. Har du beviser på den påstanden? Du sier at politiet gjorde bare det de var opplært til; at en person døde pga. dette betyr tydeligvis ikke noe.

 

At Obiora oppførte seg såpass truende at de aktuelle politifolkene fant det nødvendlig å få roet ned han er sannsynlig; men prøvde de andre metoder før de la han i mageleiet? Reglene og opplæringen rundt bruk av mageleiet er endret etter denne saken. Betyr det ikke da at opplæringen var for dårlig, og burde noen andre ta konsekvensen av det?

 

Du kunne kanskje prøve å være litt mindre bastant og reflektere litt mer rundt tingene før du poster, Pjassopp?

Lenke til kommentar

Dette er en diskusjonstråd for en artikkel som omhandler en fotograf som ble kastet på glattcelle, ikke hvorvidt Spesialenheten for politisaker gjør jobben sin eller om personer som dør under arrestasjon. Hvis det blir vanskelig å holde seg til emnet, blir tråden stengt.

 

Hvis dere ønsker en generell diskusjon rundt politiet og/eller Spesialenheten for politisaker, kan dere opprette en egen tråd i en mer egnet kategori. Nye innlegg som regnes som off-topic vil fjernes uten forvarsel.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...