Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har skiftet til sommerdekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Piggdekk avgift høres helt sprøtt ut.. Hvor langt nord må man komme for å slippe unna avgiften?

Såvidt jeg vet er det bare Oslo og Bergen som har det.

mener å huske at det er avgift i trondheim også :s

Trondheim har også piggdekkavgift, ja.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Skrevet

Kunne ikke dy meg, så bytta felger på lørdag :roll:

Bare la bilen stå om det er glatt. :)

Bytta felger med medfølende sommerhjul*

Var tidlig oppe på søndag, selvfølgelig hadde det kommet en centimeter og 2 med snø -_-

Skrevet

Jaja. Unnskyldninger, unnskyldninger.

Har heldigvis ikke lagt om enda. Minus syv i dag tidlig og småglatt enkelte steder. Skal visst komme snø/sludd i morgen også.

• 2 uker senere...
Skrevet

Fått på sommerhjulene nå, regner med at det ikke kommer mer snø i Oslo. Litt kjipt med alle hullene i veien nå dog.

og telehiv ; @

Skrevet

Slang på sommerdekka etter at jeg måtte krangle en god del for å få av forhjula først. Aldri brukt så lang tid på å skifte hjul før, men nå ser det bra ut. Trenger bare en vask.

Skrevet

Bytta til sommerhjul på lørdag. Om det mot formodning blir kaldt og glatt tar jeg bussen til jobb. Bruker ikke bilen så ofte uansett. Sykkelsesongen har startet.

Skrevet (endret)

Jeg byttet for et par uker siden her i Trondheim og det ser ut til ha vært akkurat så tidlig som det har vært forsvarlig. Ser ingen grunn til å fortsatt ha på vinterdekkene med de temperaturene som er meldt framover, og når vi er kommet i mai skulle vel risikoen for betydelig nattefrost være så godt som null.

Endret av kjaks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...