Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utrolig treg Youtube på 10mbit linje


Anbefalte innlegg

Heisann

 

 

Så jeg har et stort problem med youtube, som går meg på nervene. Noen ganger føler jeg for å gi tastaturet en seriøs omgang. /rant

 

 

Youtube går av og til veldig treigt for meg. Da snakker jeg om at det kan ta opp til en halvtime og bufre noe så lite som et 5min klipp i 320p. Andre ganger suser en 720p avgårde og jeg trenger ikke en gang pause for å vente til den bufrer en stykke på vei.

 

Bruker Chrome fast, og de tre siste oppdateringene har ikke gjort noe forskjell. Har også prøvd firefox men får det samme problemet der.

 

Har 10mbit/s linje fra GET i Bergen og har utenom youtube ingen problemer med det. Når jeg kjører hastighetstester får jeg 30-40 i ping og hastigheten varier fra 10-12mb/s så jeg får det jeg betaler for. Har også tatt hastighetstest mens youtube har lastet tregt, men også da har jeg fått 10-12mb/s.

 

Har en gadget på Windows 7 skrivebordet, network meter, og det viser at jeg har en hastighet som varier fra 50-70kB/s de gangene youtube laster tregt. Skjønner at jeg ikke kan forvente å utnyte hele linjen, 1mB/s, men hadde forventet litt mer enn 50-70kB/s jeg får størteparten av tiden.

 

Noen vært borti dette før eller hatt det samme problemet? Pleier som oftest å løse problemer med pcen på egenhånd, men nå har jeg truffet en vegg her og det er virkelig frusterende. Bruker Youtube ganske mye i løpet av en dag.

 

Takk for alle svar.

Endret av siindre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 15/15 mbit fiberlinje, og det går ikke noe kjappere her. Det er rett og slett youtube sin feil. Det kan være ekstreme forskjeller på 360 og 480 kvalitet til tider. Vil tro det er stor pågang for øyeblikket. Mange festglade mennesker som ikke vil betale for spotify :p

 

Ikke la dette gå utover tastaturet. Han har ikke gjort deg noe.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Bare henger meg på her; akkurat samme problem, og har også GET, men i Oslo. Uansett hvilken nettleser jeg bruker så er Youtube ulidelig tregt veldig ofte - nesten alltid.

 

Små filleklipp kan ta lang tid før de starter - bufrer ofte i et minutt eller to før de starter, andre ganger starter store tunge klipp umiddelbart.

 

Har sjekket bl.a. mot speedometeret til IT-avisen de gangene det har vært som tregest og linjen min leverer det den skal og burde fint ta unna Youtube-klipp uten noen bufring å snakke om.

Lenke til kommentar

Vel dette er et problem jeg har hatt i flere uker, og nekter å tro at Youtube er så treig. På skolen, med skolepcen, kan jeg sitte timesvis på youtube (hehe) uten at noen klipp gir meg noen problemer og jeg trenger aldri å vente.

 

For øyeblikket prøver jeg å bufre et 3min klipp, speedometeret på skrivebordet viser at jeg laster med 20kB/s, det er tilsvarende en ISDN linje omtrent. Blir gal her.

Lenke til kommentar

Vel, det er ikke bare du som sliter. Jeg opplever selv hakkete youtube-vidoeer ofte, og jeg sitter på 1n 10/10 mbit fiber-linje fra Bredbåndsservice/Pronea.

 

Til og med på skolen min (HiO) så sliter de, opplevde det i en forelesning der foreleseren skulle vise noe. Vel, han måtte gi opp til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...