Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Beklager. Dette er kommunikasjon på et så lavt nivå at jeg må melde pass.

 

Det er tydelig for meg at jeg snakker med folk som for det første er totalt uinformert om historie, og for det andre lider av noen slags merkelig besettelse som dreier seg om å benekte åpenbare historiske fakta ut i fra noen merkelig og irrasjonell emosjonell motivasjon.

 

Beklager, alle sammen. La oss heller gå tilbake til å diskutere jødenes siste holocaust. Det som skal ha skjedd i Tyskland i løpet av andre verdenskrig. Noenlunde slik Wikipedia beskriver det.

 

"The Holocaust (from the Greek ὁλόκαυστος [holókaustos]: hólos, "whole" and kaustós, "burnt"), also known as The Shoah (Hebrew: השואה, Romanized HaShoah, "calamity"; Yiddish: חורבן, Romanized Churben or Hurban, from the Hebrew for "destruction"), was the genocide of approximately six million European Jews during World War II, a programme of systematic state-sponsored extermination by Nazi Germany. The genocide of these six million people was a genocide of two-thirds of the population of nine million Jews who had resided in Europe before the Holocaust.

 

Some scholars maintain that the definition of the Holocaust should also include the Nazis' systematic murder of millions of people in other groups, including Romani, people with disabilities, Soviet prisoners of war, Polish and Soviet civilians, homosexuals, Jehovah's Witnesses and other political and religious opponents. By this definition, the total number of Holocaust victims would be between 11 million and 17 million people.

 

The persecution and genocide were carried out in stages. Legislation to remove the Jews from civil society was enacted years before the outbreak of World War II. Concentration camps were established in which inmates were used as slave labor until they died of exhaustion or disease. Where the Third Reich conquered new territory in eastern Europe, specialized units called Einsatzgruppen murdered Jews and political opponents in mass shootings. Jews and Romani were confined in overcrowded ghettos before being transported by freight train to extermination camps where, if they survived the journey, the majority of them were systematically killed in gas chambers."

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fire dager etter at Tyskland angrep polen startet jødene andre verdenskrig med et avisinnlegg?

 

Jødenes krigserklæring mot Tyskland kom i 1933. Ikke i 1939. Du er tydeligvis totalt uinformert. Du har overhodet ikke peiling. Og virker nesten stolt av dette.

 

Ja, gjerne elaborer på dette punktet. Krigsærklæring? Jødenes? Mener du de fattige jødene i Polen, eller jødene i USA eller Storbritannia, eller jødene i Russland, eller i Judea, eller i Etiopia? Når du refererer til jødene, mener du da den verdensomspennende jødiske organisasjon som tilstreber omnipotens gjennom konspiratoriske handlinger?

 

Opplys oss.

Lenke til kommentar

tofagerl

 

Hvorfor setter du boikott i anførselstegn? Benekter du at en boikott fant sted?

 

http://www.read-all-about-it.org/archive_english/germany_prior_to_WW2/boykott1.html

 

http://www.read-all-about-it.org/archive_english/germany_prior_to_WW2/boykott2.html

 

Men nå må jeg be deg prøve å forstå at det som vi først og fremst dikuterer her på tråden er hvorvidt tyskerne myrdet 6 millioner jøder eller ikke. Du vet - den hendelsen som kalles "Holocaust." Og jeg vil be deg kvitte deg med din aggressive tone og heller bruke energi på å for eksempel studere hva jeg postet i mitt forrige innlegg. Jeg poster ikke ting bare for moro skyld. Du ville ha dokumentasjon for at jødene i 1933 hadde mer enn "absolutt ingen" makt, og høflig og greit ga jeg deg denne dokumentasjonen.

 

Partlow

 

Du har fått mer enn nok dokumentasjon for at jøder satte i gang en økonomisk krig mot Tyskland i 1933. Jeg kan ikke forstå hvorfor et rasjonellt menneske vil benekte dette faktum. Er det fordi Wikipedia ikke gjør en stor sak av dette? Hvordan tolker du "Judea declares war on Germany" og hvordan tolker du

 

"The whole of Israel throughout the world is uniting to declare an economic and finacial war on Germany"?

 

Men selvfølgelig kom ikke krigserklæringen fra "helt vanlige jøder." Dette forstår du selvsagt. Krigserklæringen kom fra bankirene som motsatte seg at Tyskland hadde opprettet et nytt finans-system som gjorde at de tapte inntekter og kontroll over Tyskland.

 

"Germany's unforgivable crime before the second world war," Churchill said," was her attempt to extricate her economic power from the world's trading system and to create her own exchange mechanism which would deny world finance its opportunity to profit."

 

Var også Churchill en paranoid konspirasjonsteoretiker slik som jeg åpenbart er?

 

Men nå får det være nok med historiebenekting angående tiden før 1939. Var det ikke slik at det var dette nyeste jødiske holocaustet vi skulle diskutere her på tråden?

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forresten... Hvis det å oppfordre til boikott av et land er det samme som å erklære krig så er visst vi i krig med Israel for øyeblikket. Det er tross alt mange nordmenn som oppfordrer til det. Jeg visste at vi var i krig i Libya og Afghanistan, men at vi også kriget mot Israel var nytt for meg.

Huff. Best jeg skaffer meg bomberom i kjelleren. Det er jo tydeligvis bare et spørsmål om tid før Israelske bombefly kommer og tar oss.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Forresten... Hvis det å oppfordre til boikott av et land er det samme som å erklære krig så er visst vi i krig med Israel for øyeblikket. Det er tross alt mange nordmenn som oppfordrer til det. Jeg visste at vi var i krig i Libya og Afghanistan, men at vi også kriget mot Israel var nytt for meg.

Huff. Best jeg skaffer meg bomberom i kjelleren. Det er jo tydeligvis bare et spørsmål om tid før Israelske bombefly kommer og tar oss.

 

Vårt eneste forsvar er å invadere Polen!

Endret av tofagerl
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ser at tråden synker ned på et stadig lavere nivå. Synd. Det er tross alt et alvorlig emne vi studerer her. Dvs. de av oss som faktisk studerer noe. Noe sier meg at visse forum-medlemmer ikke engang tar seg tid til å studere de emner de selv "forlanger" "beviser" for.

 

Økonomisk krigføring er også krigføring. Jeg har aldri sagt at jødene i 1933 erklærte en krig med kuler og krutt. Jeg har alltid sagt at dette var en krigserklæring om en økonomisk krig. Akkurat som det stod i de avisene i 1933.

 

Et forum-medlem spør om hvordan dette påvirket det tyske folk. Ja, hvordan blir et folk påvirket av en boikott? Vi kan godt diskutere dette, men jeg trodde at her på tråden skulle vi diskutere det såkalte Holocaust. Og ikke effektene av boikotten av Tyskland 1933-1945.

 

Men her kan de som er interesserte lese hva True Torah Jews Against Zionism sier om saken: http://www.jewsagainstzionism.com/zionism/jewishwar.cfm

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det som skal til for å fremstille Holocaust troverdig for skeptikerne, er å vise til et vitne som med egne øyne har sett alle jødene bli drept av tyske nazister, talt at det var nøyaktig 6 millioner av dem, og loggført hvert eneste sekund av terrorveldet, må jeg beklageligvis si at noe slikt ikke er å få tak i. Det får bli opp til hver enkelt hva han eller hun velger å tro, men argumentene for at Holocaust er et historisk faktum, er langt mer pålitelige enn de som påstår at det statsledede folkemordet er ren fiksjon. Det skal da umulig kunne bortforklares at det nazistiske Tyskland organiserte utrydning av millioner av jøder, på det ene grunnlaget at de var jøder. Nøyaktig hvor mange det var, eller nøyaktig hvordan det foregikk, vil nok aldri bli helt sikkert, men at det foregikk en voldsom eksekusjon som i ettertid har fått navnet Holocaust, trodde jeg ærlig talt skulle være udiskutabelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Forresten... Hvis det å oppfordre til boikott av et land er det samme som å erklære krig så er visst vi i krig med Israel for øyeblikket. Det er tross alt mange nordmenn som oppfordrer til det. Jeg visste at vi var i krig i Libya og Afghanistan, men at vi også kriget mot Israel var nytt for meg.

Huff. Best jeg skaffer meg bomberom i kjelleren. Det er jo tydeligvis bare et spørsmål om tid før Israelske bombefly kommer og tar oss.

 

Vårt eneste forsvar er å invadere Polen!

 

Å drepe 90% av den jødiske befolkinga der

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har fortsatt ikke fortalt oss hva foranledningen til denne grusomme boikotten var, og hvilke følger den fikk.

 

Hva var det som utløste boikotten?

 

Det som utløste boikotten var Hitlers økonomiske reformer. Atter igjen siterer jeg Churchill:

 

"Germany's unforgivable crime before the second world war," Churchill said," was her attempt to extricate her economic power from the world's trading system and to create her own exchange mechanism which would deny world finance its opportunity to profit."

 

Pass på og les denne også: Hitler’s freedom from International Debt Slavery

 

Rasisme og jøde-forfølgelse hadde fint lite med boikotten å gjøre. Men for å forstå dette må man ha noe som kalles en kritisk sans. Noe visse forum-medlemmer legger på hylla så fort ordet "jøde" eller ordet "nazi" blir nevnt.

 

Følgene av boikotten... Av og til lønner det seg å faktisk klikke på lenker jeg poster: http://www.jewsagainstzionism.com/zionism/jewishwar.cfm

 

Bidalaka: før du poster enda mer propaganda - vær snill og les det jeg faktisk har postet. Ellers blir jo alt bare tullball. Vi kan ikke argumentere om ting vi ikke engang gidder å lese.

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser at tråden synker ned på et stadig lavere nivå. Synd. Det er tross alt et alvorlig emne vi studerer her. Dvs. de av oss som faktisk studerer noe. Noe sier meg at visse forum-medlemmer ikke engang tar seg tid til å studere de emner de selv "forlanger" "beviser" for.

 

 

Slutt og skap deg. Du har i hundrevis av sider brukt denne boikotten for å implisere at Jødene var de som faktisk selv ga opphavet til andre verdenskrig, og at "Holohoax" som du kaller det, bare var en fortsettelse av deres plott mot de stakkars uskyldige Tyskerne. Ditt idol Fredrick Töben, "verdens største tekniske ekspert på gasskammer", sier direkte at Tyskland invaderte, rettelse marsjerte inn i, Polen som et direkte svar på denne boikotten.

 

Det er derfor svært relevant å nøste opp i hva som var opphavet for denne boikotten, og hvilke følger den fikk.

 

Har du noe å komme med i den sammenhengen, eller vil du heller diskutere Treblinka? Vi kan godt det.

Endret av Bidalaka
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har fortsatt ikke fortalt oss hva foranledningen til denne grusomme boikotten var, og hvilke følger den fikk.

 

Hva var det som utløste boikotten?

 

Det som utløste boikotten var Hitlers økonomiske reformer. Atter igjen siterer jeg Churchill:

 

"Germany's unforgivable crime before the second world war," Churchill said," was her attempt to extricate her economic power from the world's trading system and to create her own exchange mechanism which would deny world finance its opportunity to profit."

 

Pass på og les denne også: Hitler’s freedom from International Debt Slavery

 

Rasisme og jøde-forfølgelse hadde fint lite med boikotten å gjøre. Men for å forstå dette må man ha noe som kalles en kritisk sans. Noe visse forum-medlemmer legger på hylla så fort ordet "jøde" eller ordet "nazi" blir nevnt.

 

Følgene av boikotten... Av og til lønner det seg å faktisk klikke på lenker jeg poster: http://www.jewsagainstzionism.com/zionism/jewishwar.cfm

 

Bidalaka: før du poster enda mer propaganda - vær snill og les det jeg faktisk har postet. Ellers blir jo alt bare tullball. Vi kan ikke argumentere om ting vi ikke engang gidder å lese.

 

Veldig bra den artikkelen. 6 millioner arbeidsplasser skapt på to år er ikke værst.

Lenke til kommentar

 

Det som utløste boikotten var Hitlers økonomiske reformer.

 

Rasisme og jøde-forfølgelse hadde fint lite med boikotten å gjøre. Men for å forstå dette må man ha noe som kalles en kritisk sans. Noe visse forum-medlemmer legger på hylla så fort ordet "jøde" eller ordet "nazi" blir nevnt.

 

Så undertrykkingen av Jødene i forkant av, og ikke minst like etter at Hitler ble utnevnt som kansler hadde ingenting med saken å gjøre? Etter utnevnelsen satte man i gang organisert vold mot Jøder og Jødiske forretninger. Hermann Göring uttalte i den forbindelse at han uten nåde ville bruke politiet for å beskytte Tyske borgere, men han nektet å bruke dem som vakter for Jødiske butikker.

 

Tok denne organiserte og voldelige antisemittismen plass, eller er det bare et oppspinn? Fikk ikke Tyskland i 1933 en kansler som hadde skrevet Mein Kampf?

Lenke til kommentar

(...) Du er tydeligvis totalt uinformert. Du har overhodet ikke peiling. Og virker nesten stolt av dette.

 

Jeg ser at tråden synker ned på et stadig lavere nivå. Synd. Det er tross alt et alvorlig emne vi studerer her.

 

Snakk om å kaste stein i glasshus...

 

Mener du det er legitimt å frata en hel befolkningsgruppe grunnleggende rettigheter og internere dem i fangeleirer på bakgrunn av en økonomisk boikott i verksatt av en gruppe mennesker i andre land?

Lenke til kommentar

 

 

Følgene av boikotten... Av og til lønner det seg å faktisk klikke på lenker jeg poster: http://www.jewsagainstzionism.com/zionism/jewishwar.cfm

 

 

Ok, da leser man din link og gjennom din link finner vi:

 

"The intensity of the Jewish campaign against Germany was such that the Hitler government vowed that if the campaign did not stop there would be a one-day boycott in Germany of Jewish-owned stores.

 

Boikotten var så lammende og intens at de truet med en hel dags motboikott altså? 6 år etterpå var dette så grusomt at de i følge Töben bare måtte inv...marsjere inn i Polen?

 

Mener du at Tyskernes reaksjon gjennom sin videre behandling av Jødene var proporsjonal?

Endret av Bidalaka
Lenke til kommentar

Mener du det er legitimt å frata en hel befolkningsgruppe grunnleggende rettigheter og internere dem i fangeleirer på bakgrunn av en økonomisk boikott i verksatt av en gruppe mennesker i andre land?

 

Jeg trodde det vi skulle diskutere her var hvorvidt tyskerne myrdet 6 millioner jøder. Hendelsen som populært kalles Holocaust.

 

Mener du at Tyskernes reaksjon gjennom sin videre behandling av Jødene var proporsjonal?

 

Nei. Jeg mener tyskernes reaksjon var særdeles moderat.

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har fått mer enn nok dokumentasjon for at jøder satte i gang en økonomisk krig mot Tyskland i 1933. Jeg kan ikke forstå hvorfor et rasjonellt menneske vil benekte dette faktum. Er det fordi Wikipedia ikke gjør en stor sak av dette? Hvordan tolker du "Judea declares war on Germany" og hvordan tolker du "The whole of Israel throughout the world is uniting to declare an economic and finacial war on Germany"?

 

Jeg antar du refererer til hovedoppslaget i The Daily Express 24. mars 1933, den (antagelig) eneste avisen i hele verden som skrev dette noen sinne.

 

I artikkelen står det også:

"Germany may be called on to pay a heavy price for Hitler's

antagonism to the Jews. She is faced with an international

boycott in commerce, finance, and industry."

 

og

 

"Apart from a monster meeting in Madison-square Garden, meetings

are to be held in 300 American cities."

 

Så altså er det helt klart at Adolf & Co hadde klart å gjøre mange jøder sinte, åpenbart fordi jøder i Tyskland fikk alvorlig innskrenkede rettigheter. Men, spørsmålet mitt er hvordan denne avisartikkel utgjør en krigserklæring. Er det krig mellom islam og Norge hvis en enslig, hjernedød journalist i Dagbladet skriver at Osama går til krig mot den vestlige verden?

 

Hvordan i all verden kan du basere et så bastant utsagn på ÉN ENSLIG avisoverskrift?

 

Har du noe kildemateriale som støtter oppunder påstanden? Kan du bevise at tysk økonomi og tyske liv led som en konsekvens av denne såkalte boikotten og denne ENE avisoverskriften? Vises det i tysk økonomi? Kan du vise til dette? Eller er det bare tomme ord som vanlig. Kanskje du faktisk er så dreven at du vil tillegge jødene skylden for økonomikrisen i 1936. DET hadde vært noe det!

 

Men selvfølgelig kom ikke krigserklæringen fra "helt vanlige jøder." Dette forstår du selvsagt. Krigserklæringen kom fra bankirene som motsatte seg at Tyskland hadde opprettet et nytt finans-system som gjorde at de tapte inntekter og kontroll over Tyskland.

 

Oki, den kom fra bankierene. Så det var de som styrte The Daily Express da, eller var det et kanskje et vordende tusentips som ble ringt inn av en anonym jødisk bankmann?

 

Og hvorfor i all verden protesterte titusenvis av middelklassejøder mot Tyskland dersom det kun var en håndfull med rike bankfolk som led? Er det ikke mer sannsynlig at folk protesterte fordi de følte deres slektninger i Tyskland ble trakkasert? Akkurat slik som man ser i demonstrasjoner i dag der iranere i Norge går i tog mot nøttehodene som styrer deres land?

 

"Germany's unforgivable crime before the second world war," Churchill said," was her attempt to extricate her economic power from the world's trading system and to create her own exchange mechanism which would deny world finance its opportunity to profit."

 

Var også Churchill en paranoid konspirasjonsteoretiker slik som jeg åpenbart er?

 

På tide at den kom ja.

 

For det første sa Churchill mye rart. Et sitat behøver ikke bevise noen ting.

 

For det andre antar jeg at du er klar over at det sitatet er noe som bare dukker opp på fora og nettsider som proklamerer Illuminati-konspirasjoner og verdensjøderi og alt annet mulig tant og fjas. (Sider som f.eks: savethemales og stormfront... ) Inntil du finner meg en akseptabel historisk kilde der det nevnes, erklæres sitatet null and void. Finner du en bedre kilde skal jeg revurdere det.

 

Folk som bygger opp sin historiske innsikt på anekdoter og sitater er uansett en lite innsiktsrik gjeng.

 

Men nå får det være nok med historiebenekting angående tiden før 1939. Var det ikke slik at det var dette nyeste jødiske holocaustet vi skulle diskutere her på tråden?

 

Angående historiebenektning gjør du en strålende jobb med selv, godt hjulpet av ditt korps med arbeidsomme dverger. Keep rollin'!

 

EDIT:leifs

Endret av Partlow
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg trodde det vi skulle diskutere her var hvorvidt tyskerne myrdet 6 millioner jøder. Hendelsen som populært kalles Holocaust.

 

 

Ok, da gjør vi det. Har du noen god forklaring på at SS-personellet i Reinhardleirene nærmest samtlige hadde erfaring fra Aktion T4 og gassing av mennesker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...