Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Partlow

 

Du er rapportert. Emnet vi har tillatelse til å diskutere her er jødenes påståtte holocaust i andre verdenskrig. En boikott er gjerne ille, men en boikott er ikke et holocaust. Hold deg til saken og følg reglene.

 

Har du noen god forklaring på at SS-personellet i Reinhardleirene nærmest samtlige hadde erfaring fra Aktion T4 og gassing av mennesker?

 

Reinhardleirene? Kan du vise meg et gasskammer derifra?

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan det tenkes at det var et prosjekt de ville gjennomføre ETTER krigen??

 

Om at en plan flopper er heller ikke det samme som at man gasser hele bunten..

 

Det blir som å si at fordi man ikke kan innvilger papirløse flyktninger norsk statsborgerskap så henretter vi dem i stedet..

 

Ettersom at det var et prosjekt man ville ha igang så fort som mulig, samt retorikken om utryddelse av den jødiske rasen i Europa inkludert Goebbels kommentar om at jødene signerte sin egen dødsdom så er det klart at det ikke er sammenlignbart med papirløse flyktninger i Norge.

 

Nei, men det å "gasse hele bunten" (som forøvrig ikke er riktig) var et helt sannsynlig scenario ved siden av deportasjon. Når man da snakker om utryddelse, at man fører en krig mot jødene som startet krigen og målet er å utrydde de så er det klart at å ende opp med en endelig løsning der man starter omfattende myrding av jøder er et helt plausibelt scenario. Prosjektet hadde tydeligvis ikke så stor støtte siden det virker å bare falt ifra hverandre lenge før det ikke ble praktisk umulig.

 

Det er usannsynlig fordi man ikke hadde en plan om å utrydde dem i første omgang...

 

Syns det er litt sært på si at det er et sannsynlig scenario i det hele tatt når det er så mye som strider mot å bruke ressurser på noe slikt.

 

Mener du det er legitimt å frata en hel befolkningsgruppe grunnleggende rettigheter og internere dem i fangeleirer på bakgrunn av en økonomisk boikott i verksatt av en gruppe mennesker i andre land?

 

La oss minne om at Amerikanerne internerte japanerne ned til 3. generasjon eller noe der omkring etter Pearl Harbor..

 

De hadde jo strengt tatt lite med den saken å gjøre...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Partlow

 

Du er rapportert. Emnet vi har tillatelse til å diskutere her er jødenes påståtte holocaust i andre verdenskrig. En boikott er gjerne ille, men en boikott er ikke et holocaust. Hold deg til saken og følg reglene.

 

Når boikotten står helt sentralt til hvordan jødene ble behandlet og Hitlers motivasjon for å ta tiltak mot jødene så er det da helt klart kjemperelevant for hvorvidt Holocaustet skjedde. Det kan forklare motivasjonen bak konsentrasjonsleirer og behandlingen av jødene. Hvis Holocaustet ikke skjedde så må jo tiltakene mot jødene ha hatt et grunnlag, og da er jo denne boikotten sentral.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Reinhardleirene? Kan du vise meg et gasskammer derifra?

 

Det var ikke det jeg spurte om. Ikke vri deg unna. Jeg spurte om du hadde noen forklaring på at omtrent samtlige som ble ansatt der hadde erfaring fra T4. Jeg har ikke begynt på gasskamrene ennå.

 

Du mener at du vil ha en forklaring på hvorfor personer med erfaring fra noe som het T4 ble ansatt i disse leirene? Nei, jeg kan ikke gi noen forklaring på dette. Jeg kjenner ikke til saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er usannsynlig fordi man ikke hadde en plan om å utrydde dem i første omgang...

 

Syns det er litt sært på si at det er et sannsynlig scenario i det hele tatt når det er så mye som strider mot å bruke ressurser på noe slikt.

 

Hvorfor ble da retorikken om utryddelse av den jødiske rasen benyttet ved siden av madagascarplanen og hvorfor var entusiasmen så liten rundt gjennomføringen av planen?

Lenke til kommentar

Partlow

 

Du er rapportert. Emnet vi har tillatelse til å diskutere her er jødenes påståtte holocaust i andre verdenskrig. En boikott er gjerne ille, men en boikott er ikke et holocaust. Hold deg til saken og følg reglene.

 

Når boikotten står helt sentralt til hvordan jødene ble behandlet og Hitlers motivasjon for å ta tiltak mot jødene så er det da helt klart kjemperelevant for hvorvidt Holocaustet skjedde. Det kan forklare motivasjonen bak konsentrasjonsleirer og behandlingen av jødene. Hvis Holocaustet ikke skjedde så må jo tiltakene mot jødene ha hatt et grunnlag, og da er jo denne boikotten sentral.

 

Men samtidig er det ikke relevant

 

1. Å sammenligne jødenes påståtte holocaust med andre dokumenterte holocaust?

2. Å sammenligne tyskernes konsentrasjonsleire med ikke-tyske konsentrasjonsleire?

3. Å diskutere forfølgelsen av de som ikke tror på jødenes påståtte holocaust?

4. Å diskutere NewSpeak-begrepene "Holocaust-benekter" og "Holocaust-fornekter" og hvorfor disse brukes?

5. Å henvise til jødenes lange liste med historiske jødiske holocaust der 6 millioner jøder ble holocaustet?

 

Punkt 1 er jo absurd. Kan vi kanskje diskutere Volvo uten å ha lov å sammenligne Volvo med andre biler?

 

Men for all del: om det er interessant å diskutere at jøder organiserte en økonomisk boikott mot Tyskland som begynte i 1933 kan vi jo diskutere dette. Helt greit for meg egentlig.

 

Jødene i True Torah Jews Against Zionism treffer spikeren på hodet: http://www.jewsagainstzionism.com/zionism/jewishwar.cfm

 

-----------------------------

 

Rampage

 

Litt psykologisk gymnastikk: hva tror du hadde skjedd, hvor alvorlig tror du reaksjonen hadde blitt, om det i morgen stod i en eller flere store aviser at "Verdens muslimer erklærer krig mot Israel"? Og at artikkelen som hørte til overskriften hadde uttalelser fra muslimer som sa at nå organiserte muslimene seg mot Israel og oppfordret til en internasjonal boikott av Israel?

 

Sammenligningen er selvsagt absurd. For muslimene i dag har null makt sammenlignet med den makt jødene har, og har hatt, de siste par hundre årene. Muslimene kunne aldri ha klart å organisere en internasjonal boikott av Isarel. Til tross for jødenes/israelernes motbydelige behandling av palestinerne. Men jødene (les: de jødiske bankirene) i 1933 fikk det til.

 

Kan du si meg navnet på 10-20 betydelsesfulle mulimske bankirer, forresten? Du vet - sånne som styrer i det internasjonale finansvesenet? Kan du si meg 10-20 ikke-muslimske land der muslimene har stor politisk innflytelse over disse landenes regjeringer?

Endret av BelzeBob
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Du mener at du vil ha en forklaring på hvorfor personer med erfaring fra noe som het T4 ble ansatt i disse leirene? Nei, jeg kan ikke gi noen forklaring på dette. Jeg kjenner ikke til saken.

 

Du "kjenner ikke til saken"? "Noe som het T4"? Selv om den har vært diskutert for få sider siden, og er særdeles sentral i hele saksområdet?

 

La meg sitere deg selv: "Du er tydeligvis totalt uinformert. Du har overhodet ikke peiling. Og virker nesten stolt av dette."

 

Hvis du ikke kjenner til Aktion T4, så er du sørgelig underkvalifisert til å diskutere Holocaust overhodet med den påtatte tyngden du legger an.

 

Aktion T4 er eutanasiprogrammet som Hitler beordret, og det vet du godt. Der drev de med massegassing av mennesker. Da Reinhardleirene ble bygget, ble de ledet av SS-personell som nesten utelukkende var plukket fra Aktion T4, og dermed gassing av mennesker.

 

Jeg spør da igjen, om du har noen god forklaring på hvorfor det var slik? Var det tilfeldig?

Endret av Bidalaka
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bidalaka

 

Som sagt: jeg vet ikke. Jeg har aldri heller påstått at jeg kjenner til hver minste detalj om hva som skjedde i nazi-Tyskland. Men jeg vet én ting: beviser for at tyskerne utryddet 6 millioner jøder eksisterer ikke.

 

Da får du nesten stole på meg da. SS bygde flere leire der gasskompetansen var stor. Så har vi Tyske dokumenter på at over 1.2 million mennesker ble fraktet dit, til disse relativt små leirene. Vi vet om ca 200 av disse som var i live etter krigen.

 

Har du noen forklaring på dette da, eller "kjenner du ikke til saken"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ble da retorikken om utryddelse av den jødiske rasen benyttet ved siden av madagascarplanen og hvorfor var entusiasmen så liten rundt gjennomføringen av planen?

 

Plutselig var det en krevende krig på gang. Alt tyskerne fikk til var å sette jødene i leirer. Der de fikk mat og godt stell. Mens mange vanlige tyskere led hungersnød og/eller ble massakrert av "de gode."

 

Noe snakk om en fysisk utryddelse av jødene var det aldri.

 

In May 1940, Heinrich Himmler advocated sending the Jews to Madagascar. About this plan, Himmler stated:

 

"However cruel and tragic each individual case may be, this method is still the mildest and best, if one rejects the Bolshevik method of physical extermination of a people out of inner conviction as un-German and impossible."

 

http://history1900s.about.com/od/holocaust/a/madagascarplan_2.htm

 

Jews Against Zionism har også noe å si om saken: www.jewsagainstzionism.com/antisemitism/holocaust/gedalyaliebermann.cfm

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rampage

 

Litt psykologisk gymnastikk: hva tror du hadde skjedd, hvor alvorlig tror du reaksjonen hadde blitt, om det i morgen stod i en eller flere store aviser at "Verdens muslimer erklærer krig mot israel"? Og at artikkelen som hørte til overskriften hadde uttalelser fra muslimer som sa at nå organiserte muslimene seg mot Israel og oppfordret til en internasjonal boikott av Israel?

 

Sammenligneingen er selvsagt absurd. For muslimene i dag har null makt sammenlignet med den makt jødene har, og har hatt, de siste par hundre årene. Muslimene kunne aldri ha klart å organisere en internasjonal boikott av Isarel. Til tross fro jødenes/israelernes motbydelige behandling av palestinerne. Men jødene (les: de jødiske bankirene) i 1933 fikk det til.

 

Det har i all forstand allerede skjedd flere ganger. Flere islamistiske grupper har erklært krig mot alle vestlige på vegne av Islam pga. innblandingen i islamske land og hellige områder og muslimske land i fleng boikotter Israel og flere har oppfordret til boikott av Israel. De hevder at det er alle muslimers plikt å kjempe mot vestlige, det legitimerer fortsatt ikke kollektiv avstraffelse av alle muslimer.

 

Sammenligningen er absurd fordi den ikke er relevant, annet enn for den etiske debatten om hvorvidt Hitlers valg om å utrydde jødene fordi noen jødiske bankiere erklærte krig mot ham tilsynelatende pga. den svært dårlige behandlingen jødene fikk i Tyskland. Jeg finner det litt merkelig at man bruker så mye tid på å legitimere handlingene til Hitler og marginalisere betydningen ved å trekke sammenligninger fremfor å faktisk forholde seg til Holocaustdebatten i seg selv.

 

Debatten om hva som er relevant i denne tråden tok jeg til tilbakemeldingstråden, så holder vi det der.

Lenke til kommentar

Bidalaka

 

Som sagt: jeg vet ikke. Jeg har aldri heller påstått at jeg kjenner til hver minste detalj om hva som skjedde i nazi-Tyskland. Men jeg vet én ting: beviser for at tyskerne utryddet 6 millioner jøder eksisterer ikke.

 

Da får du nesten stole på meg da. SS bygde flere leire der gasskompetansen var stor. Så har vi Tyske dokumenter på at over 1.2 million mennesker ble fraktet dit, til disse relativt små leirene. Vi vet om ca 200 av disse som var i live etter krigen.

 

Har du noen forklaring på dette da, eller "kjenner du ikke til saken"?

 

Greit. Så vi vet om 200 som var i live etter krigen. Sa kanskje disse 200 noe om hvor de 1.199.800 døde var blitt av? Fant man noengang en knokkel eller en neve med aske?

 

Sjekket man passasjerlistene til de der båtene som gikk til New York?

 

Lette man etter de tyske dokumentene som sa noe om mennesker som reiste fra disse leirene?

 

Slik jeg ser det er det ikke tyskernes feil om en million jøder plutselig blir til luft og forsvinner ut i det tomme intet. Sammen med de fem andre millionene som også ble til luft og forsvant ut i det tomme intet. Dette er jo noe jøder gjør med jevne mellomrom. Du vet vel at dette jødiske holocaustet i andre verdenskrig ikke var det første jødiske holocaustet der nøyaktig 6 millioner jøder forsvant?

Endret av Rampage
Fjernet kommentar på fjernet innlegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ble da retorikken om utryddelse av den jødiske rasen benyttet ved siden av madagascarplanen og hvorfor var entusiasmen så liten rundt gjennomføringen av planen?

 

Plutselig var det en krevende krig på gang. Alt tyskerne fikk til var å sette jødene i leirer. Der de fikk mat og godt stell. Mens mange vanlige tyskere led hungersnød og/eller ble massakrert av "de gode."

 

Noe snakk om en fysisk utryddelse av jødene var det aldri.

 

In May 1940, Heinrich Himmler advocated sending the Jews to Madagascar. About this plan, Himmler stated:

 

"However cruel and tragic each individual case may be, this method is still the mildest and best, if one rejects the Bolshevik method of physical extermination of a people out of inner conviction as un-German and impossible."

 

http://history1900s.about.com/od/holocaust/a/madagascarplan_2.htm

 

Jews Against Zionism har også noe å si om saken: www.jewsagainstzionism.com/antisemitism/holocaust/gedalyaliebermann.cfm

 

Hvor er logikken i dette? Jødene får skylden for å startet verdenskrigen, Hitler og Goering snakker om utryddelse av jødene og sistnevnte hevdet at de signerte sin egen DØDSDOM da krigen startet. Likevel så blir de behandlet kjempegodt og det å drepe de er helt utenkelig? Til tross for at man snakker sterkt om utryddelse?

 

Du kan vel selv lese sitatet, det er den mildeste metoden VISS man eliminerer fysisk utryddelse som noe u-tysk og umulig. Det sier ikke at det faktisk er u-tysk og umulig. Tvert om så er det bare et sitat i mengden der andre sitater og handlinger viser at det tyske faktisk er å renske landet for jøder og andre uønskede elementer og gjennomføringen er mulig.

Lenke til kommentar

Du vet vel at dette jødiske holocaustet i andre verdenskrig ikke var det første jødiske holocaustet der nøyaktig 6 millioner jøder forsvant?

 

Hvorfor i allverden gjentar du denne kommentaren da Bidelaka har svart deg på SIDE 4 på akkurat dette her og du ignorerte det. 6 millioner er marginalt tall blant artiklene som fryktet for jøders sikkerhet i ulike nummer. Videre så har vi allerede etablert på SIDE 7 at 6 millioner ikke er det offisielle tallet på drepte jøder under Holocaust.

Lenke til kommentar

Bruker 13 millioner på å restaurere dødsleir

 

Østerrike vil markere antifascisme og antisemittisme med prosjektet

 

Østerrike planlegger å bruke 1,7 millioner euro på å restaurere konsentrasjonsleieren Mauthausen, der minst 100.000 mennesker mistet livet sitt under andre verdenskrig.

 

Prosjektet som skal avsluttes i løpet av 2013 omfatter renovering av stasjonsbygningen, modernisering av hovedutstillingen og opprettelse av en ny utstilling om Holocaust med et navnerom for å minnes ofrene i leiren, skriver innenriksdepartementet på sine hjemmesider.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10083720

 

Får håpe dette prosjektet kan skape mer åpenhet rundt holocaust. Helt nøyaktige detaljer og tall får man sikkert aldri da det ikke finnes en nøyaktig oversikt, men jo nærmere man kommer, jo bedre. Og i den sammenhengen er nok et prosjekt som dette viktig og til god hjelp! Denne saken kommer jeg til å følge nøye med på om det blir noe særlig skriverier om den.

 

Selv har jeg desverre aldri vært i noe holocaust-museum og det eneste jeg har vært ang. krigen i det hele tatt var et ganske lite et med radioer som norske motstandsfolk brukte i skjul samt dødsdømtes siste brev hjem. Og det forteller jo om okkupasjonen, men ikke om holocaust.

 

Når det gjelder slikt som dette prosjektet som viser leirene og viser detaljene i den så synes jeg det er rart at folk kan fortsette å tvile og tvile. Nå vil jeg gjerne ha en forklaring på hva denne leiren og de andre som nazistene drev ble brukt til om holocaust bare er en stor løgn...

Lenke til kommentar

 

 

Da får du nesten stole på meg da. SS bygde flere leire der gasskompetansen var stor. Så har vi Tyske dokumenter på at over 1.2 million mennesker ble fraktet dit, til disse relativt små leirene. Vi vet om ca 200 av disse som var i live etter krigen.

 

Har du noen forklaring på dette da, eller "kjenner du ikke til saken"?

 

Greit. Så vi vet om 200 som var i live etter krigen. Sa kanskje disse 200 noe om hvor de 1.199.800 døde var blitt av? Fant man noengang en knokkel eller en neve med aske?

 

Ja, de overlevende bevitnet om at resten generelt ble drept i gasskamre, der drapsmekanismen var karbonmonoksid. Det fins massegraver med askerester rundt omkring. I tillegg har man mange av SS-personellet som forteller om hva som skjedde.

 

Vi har togdokumenter og andre papirer som viser de som ble sendt dit. Det er derimot ingen papirer på at de noensinne dro derifra. Når du internerer fanger har du et absolutt ansvar for hvordan det går med dem.

 

Har du noen kommentarer til dette saksområdet, eller lar du det stå ubesvart, fordi du ikke har "detaljkunnskap rundt alt som skjedde i Nazi-Tyskland"? Det er merkelig hvor lite benektere har lyst til å diskutere Reinhardleirene.

Endret av Bidalaka
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rampage

 

Nazistene hatet ikke jøder. De hatet det man kan kalle jødiskhet. De hatet jødisk konspirasjon og måten jødene bidro til å degenerere og undertrykke og utnytte Tyskland, tyskerne og alle "ariske" og egentlig alle ikke-jødiske folk og nasjoner.

 

Hadde tyskerne hatet jødene så mye så hadde de ikke latt jøder tjenestegjøre i den tyske hær, og de hadde ikke tillatt at jøder kunne være gift med ariske. Jødisk/ariske ekteskap inngått før de nye ariske lovene i 1933 ble ikke splittet opp.

 

I nazi-Tyskland fikk mange jøder lov å fortsette i viktige stillinger. SS-offiserer som ble tatt i å bruke vold mot jøder, eller andre fanger i leirene, ble straffet. Jødene fikk mat og godt stell i leirene.

 

Vanlige jøder utgjorde ingen større trussel. Men de som var partisaner, sabotører, terrorister og konspiratører utgjorde en trussel. Disse måtte man selvsagt ta. Samtidig: de store jødiske fiendene var utenfor Tysklands grenser. Det var de som dro i Churchills, Eisenhowers og Stalins tråder. Og det var de som hadde satt i gang boikotten i 1933. Og det var de som stod bak kommunistbevegelsen, og det var de som i høy grad var involvert i frimureriet - som gikk hånd i hånd med de andre konspirasjonene.

 

Ingen utryddelse, fysisk utryddelse, av jødene foregikk noengang. Å iverksette noe slikt i hemmelighet bak ryggen på en hel nasjon, ja hele verden, uten å etterlate seg så mye som et dokument - dette er bare tullball. Fantasi. Absurd. Dere klarer jo ikke engang å legge frem et eneste fotografi. Eller noe som helst annet som kan brukes som bevis. Hvor er de 1.5 millionene i Auschwitz begravet? Hvor er de 4.5 millionene andre begravet? Hvor er asken og knoklene? Hvilke gasskamre ble de gasset i - og i hvilke krematorier ble de brent? Hvor er øyenvitnene?

 

Nei. Hvorfor insisterer dere på å se klær på en naken keiser?

Endret av BelzeBob
  • Liker 7
Lenke til kommentar

I protest mot at Rampage klipte vekk min kommentar til Glimtis innlegg avblåser jeg Bidalaka-diskusjonen.

 

Det er bare nedverdigende å diskutere på en slik nazi-tråd. Jeg vil ikke være med å støtte et slikt nazi-regime der annenhvert innlegg blir holocaustet av en gal diktator.

 

Sorry, Bidalaka. vil du diskutere fritt får du heller komme til Outlaw forum. Der har vi ingen sensur. Noe jeg tror du trives med.

Endret av BelzeBob
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

1. Hvor mye diesel/bensin skal til for å gasse 1 million?

 

2. Hvor stor plass tar asken fra en million mennesker?

 

3. Kan vi få se bilder av gasskamrene og krematoriene i disse beryktede leirene?

 

Håper du vet at aske er uorganisk. Aske råtner ikke. Asken fra en million mennesker er vrien å gjemme vekk. Man har lett etter slikt med sonar men aldri funnet noe som helst.

 

Ble gasskamrene og krematoriene omgjort til aske også? Sammen med beinknusermaskinen som så ut som en standard sementblander?

 

Eller vent litt - ble en million mennesker brent oppå slike gamle togskinner? Og lastebiler? Joda, jeg husker noen av disse fantasiene.

 

Du er full av spørsmål som tar tid å besvare, men virker allergisk mot å gi svar. Kan ikke du finne ut hvor mye bensin som behøves, siden alle vitnene taler min sak? Det kan ikke være store mengder, når man bare putter noen hundre mennesker i et trangt rom og fører inn CO.

 

Askemengden fra et menneske er vel ca 1-2kg, røft regnet. Dvs at 1 million mennesker gir en drøy million kg aske. Er det noe problem å bli kvitt eller grave ned? Gasskamrene ble ødelagt av SS, noe vi også har mange vitner på. Du mener vel ikke at fortsatt eksisterende gasskammer skal være noe stridsspørsmål, når det er utenfor en hver tvil at SS gikk inn for å skjule det de gjorde.

 

Den "sonarstudien" du nevner er Richard Kreges "studie" med bakkegjennomtrengende radar, ikke sonar. Krege ble leid inn av Adelaideinstituttet, Fredrick Töbens gjeng. Studien er ikke publisert noe sted. Det er ingen som vet om han overhode var der han sa han var, og han hadde ikke søkt tillatelse til å være på området. Ingen så ham der. Denne "studien" er så suspekt at Töben selv lot være å legge frem resultatene på Ahmadinejads benekterkonferanse i 2006. Hva sier det deg? Så nei, "sonar" viser slett ikke det du sier.

 

Det er tøv, og du presentere /igjen/ opplysninger som ikke stemmer, mot bedre vitende.

 

Du kaller det å kremere mennesker på togsviller for fantasier. Hvorfor det? Det er bevitnet av mange. Virker det helt umulig mener du?

 

Jeg har vitner, dokumenter og fysiske bevis. Det eneste du har er spørsmål og en krampaktiv aversjon mot å gi svar på noe som helst.

 

Hvem tror du virker mest overbevisende?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...