Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hva hvis det du tror er fantasier skulle vise seg å være virkelighet ?

 

Det er ganske mye som jeg før trodde bare var "fantasier" som har vist seg å være virkelighet.

Og det er ennå noe som jeg er i tvil om, som jeg var skråsikker på var bare fantasier for noen år siden, men som jeg nå ikke er så sikker på lenger.

 

Da skal eg heller svelge stolteheten min å innrømme det, såpass mann er jeg faktisk.

 

Men frem til det blir bevist så forholder eg meg ganske nøkteren til det meste med en tilnærming med et visst snev av fornuft. Og at Nazistene samlet mange millioner jøder og andre uønskede i leirer for å spille fotball å lese høyt i fra GT, det tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar

Vitnebeskrivelser blir betegnet som løgn og tilståelser sies kommer etter tortur. Men en film skapt på youtube 70 år etterpå, fullstending innafor.

Jeg tror du har misforstått dette litt.

 

For youtubefilmene er nok stort sett laget 70 år etterpå, youtube eksisterte jo ikke da.

Men du må ikke hekte deg opp i at det er youtubefilmer, for informasjonen er jo basert på undersøkelser ol som er foretatt i leirene som eksisterer ennå.

Og også i mange tilfeller basert på annen relevant informasjon.

 

Mange ganger er det veldig lett å finne ut om øyenvitner lyver, pga overdrivelser og demonisering av tyskerne.

 

Tyskerne var bedre enn sitt rykte, og de hadde ikke overnaturlige evner. Som de må ha hatt om mange øyenvitner sier sannheten.

 

Når det gjelder hensynsløshet og krigsforbrytelser, så tror jeg nok at samlet sett at de allierte var et par hakk verre enn tyskerne.

 

Og det var heller ingen av de jødiske "øyenvitnene" som hadde overnaturlige evner, de hadde heller ikke noen hjelp eller beskyttelse fra Gud.

Lenke til kommentar

Da skal eg heller svelge stolteheten min å innrømme det, såpass mann er jeg faktisk.

 

Men frem til det blir bevist så forholder eg meg ganske nøkteren til det meste med en tilnærming med et visst snev av fornuft. Og at Nazistene samlet mange millioner jøder og andre uønskede i leirer for å spille fotball å lese høyt i fra GT, det tviler jeg sterkt på.

Ok, det er et ærlig standpunkt. Det er der man bør begynne.

 

Nazistene samlet selvfølgelig ingen i leirene for å lese GT og spille fotball, hvor har du fått den ideen.

De spilte vel litt fotball også, men jeg tror ikke de leste fra GT.

Lenke til kommentar

Ok, det er et ærlig standpunkt. Det er der man bør begynne.

 

Nazistene samlet selvfølgelig ingen i leirene for å lese GT og spille fotball, hvor har du fått den ideen.

De spilte vel litt fotball også, men jeg tror ikke de leste fra GT.

 

Det var to helt absurde ting jeg kom på.

 

Det er ingen hemmelighet at mange jøder ble drept der, det kommer ganske greit frem.

Lenke til kommentar

Brev, ordre og notater mellom nazistene fra krigen feks. Selv om du kan hevde at alle vitner lyver fordi de virker ukomfortable i intervjuer er det vanskeligere å hevde at en haug med håndskrevne saker er forfalsket.

Nei, det fins ingen brev, ordre eller dokumenter som viser at holocaust skjedd, det ble fastslåptt allerede i femtiårene.

Men det fins mange forfaklskede dokumenter, og det fins ogsa noen hvor folk har misforstått tyske ord og setninger.

Der tyskerne feks snakker om a fjerne jødene fra tyskland ol. Og så tror folk at det betyr å drepe dem, men det gjorde det ikke.

 

Jeg har selv lest wannsee protokollen, og det er denne hvor den "endelige løsningen"er omtalt.

Det handlet ikke om å drepe jødene, men å fjerne dem, dvs sende dem ut av tyskland.

Og siden de ikke kunne sendes til palestina pga krigen, så ble de enige om en endelig løsning som var å sende dem til Madagaskar. Noe som vi jo vet likevel ikke kunne gjennomføres.

Men inntil videre så ble jødene plassert i leire.

 

Å fjerne jødene, eller å fjerne deres makt og innflytelse, betyr jo ikke å drepe jødene. Men det er altså det folk flest har trodd.

På samme måte som at "den endelige løsning" ble misforstått, og satt ii sammenheng med massedrap på jøder.

Men de "endelige løsning" var jo som sagt å sende dem til Madagaskar

 

De fleste jødene dro lkevel til palestina etter krigen. Noen dro også til Australia, mens noen jøder reiste til USA.

Lenke til kommentar

Det var to helt absurde ting jeg kom på.

 

Det er ingen hemmelighet at mange jøder ble drept der, det kommer ganske greit frem.

At jøder døde i leirene er ingen hemmelighet, og jeg tror heller ikke at noen har nektet for det, men det var ikke bare jøder som døde, og det er misvisende å vise likhauger og si at dette er døde jøder.

Ingen kan se på et lik og si om det var en jøde.

 

Det var flere store tyfusepidemier i leirene. Og på slutten av krigen så døde også mange av sult, fordi allierte bombefly bombet forsyningslinjene.

Lenke til kommentar

At jøder døde i leirene er ingen hemmelighet, og jeg tror heller ikke at noen har nektet for det, men det var ikke bare jøder som døde, og det er misvisende å vise likhauger og si at dette er døde jøder.

Ingen kan se på et lik og si om det var en jøde.

 

Det var flere store tyfusepidemier i leirene. Og på slutten av krigen så døde også mange av sult, fordi allierte bombefly bombet forsyningslinjene.

 

Men hva var hensikten med leirene viss det ikke var for å utrydde krigsfanger? Noe som har blitt innrømt i stor skala har blitt gjort. Hvorfor ble jøder forfulgte? Passer det ikke ganske bra inn i Hitler sine planer om ett arisk rike? Hvorfor innvaderte Tyskland store deler av Europa i jakt på disse elementene, tok fanger og bruke mye ressurser på å bare holde dem i en leir?

 

- Neppe.

Lenke til kommentar

Men hva var hensikten med leirene viss det ikke var for å utrydde krigsfanger?

 

- Neppe.

Hvorfor mener du at slike leire er kun for å utrydde krigsfanger ?

 

De England og USA hadde også slike leire, og de var ikke for å utrydde krigsfanger, det var heller ikke de tyske, som var bygd etter modell fra de leirene som USA bygde for japanerne.

 

Derimot så kan vi trygt si at de russiske leirene var for å utrydde krigsfanger.

 

Av 90.000 tyske krigsfanger som russerne tok ved stalingrad så kom 5000 tilbake til tyskland etter krigen.

 

Jødene ble satt i leire fordi de formelt sett var i krig med Tyskland, siden jødenes ledere ærklærte krig og økonomisk boikott av tyskland før krigen.

Men Hitler hadde også en avtale med jødenes ledere om å sende jødene til palestina.

Løsningen med å sende dem til madagaskar ble prøvd da Tyskerne mistet kontrollen over nord afrika, og jødene derfor ikke kunne sendes til palestina pga krigen.

 

Tyskerne invaderte ikke europa for å ta jødene, men de invaderte europa i for å slå til først.

England og Frankrike var alllerede klar til å angripe Tyskland på det tidspunktet.

Og sovjet var også klar til å angripe. Tyskerne slo dem med ca to uker.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Takk for ett veldig ufyllende svar.

Det hører jo også med til historien at von Ribbetrop forhandlet først fram en fredsavtale med sovjet for å vinne tid, og da Tyskland angrep polen så angrep sovjet fra andre siden, og de delte polen mellom seg.

Tanken om å vinne tid var nok på begge sider, for da Tyskland angrep sovjet så slo de som sagt russerne med ca to uker.

 

Og grunnen til at Tyskerne hadde så rask framgang i begynnelsen, var nettop at de russiske styrkene var samlet og klare til å angripe Tyskland.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Nei, det fins ingen brev, ordre eller dokumenter som viser at holocaust skjedd, det ble fastslåptt allerede i femtiårene.

Men det fins mange forfaklskede dokumenter, og det fins ogsa noen hvor folk har misforstått tyske ord og setninger.

Der tyskerne feks snakker om a fjerne jødene fra tyskland ol. Og så tror folk at det betyr å drepe dem, men det gjorde det ikke.

 

Jeg har selv lest wannsee protokollen, og det er denne hvor den "endelige løsningen"er omtalt.

Det handlet ikke om å drepe jødene, men å fjerne dem, dvs sende dem ut av tyskland.

Og siden de ikke kunne sendes til palestina pga krigen, så ble de enige om en endelig løsning som var å sende dem til Madagaskar. Noe som vi jo vet likevel ikke kunne gjennomføres.

Men inntil videre så ble jødene plassert i leire.

 

Å fjerne jødene, eller å fjerne deres makt og innflytelse, betyr jo ikke å drepe jødene. Men det er altså det folk flest har trodd.

På samme måte som at "den endelige løsning" ble misforstått, og satt ii sammenheng med massedrap på jøder.

Men de "endelige løsning" var jo som sagt å sende dem til Madagaskar

 

De fleste jødene dro lkevel til palestina etter krigen. Noen dro også til Australia, mens noen jøder reiste til USA.

 

Du kommer ingen vei med å hevde at dokumenter er forfalsket eller at skrift er misforstått. Hvor ble det av alle jødene som forsvant under 2. Verdenskrig? De som dro til Israel etter landets opprettelse var jo først og fremst overlevende etter holocaust, ikke de seks millionene som forsvant i holocaust.

Lenke til kommentar

Du kommer ingen vei med å hevde at dokumenter er forfalsket eller at skrift er misforstått. Hvor ble det av alle jødene som forsvant under 2. Verdenskrig? De som dro til Israel etter landets opprettelse var jo først og fremst overlevende etter holocaust, ikke de seks millionene som forsvant i holocaust.

Poengget er jo at de seks millionene som forsvant egentlig ikke forsvant og de esisterte heller ikke, for hele holocaust er en myte og ingen jøder ble gasset, det var ingen massedrap hverken på jøder eller noen andre.

 

Tyskerne ønsket ikke å drepe jøder. Og de gjorde det heller ikke.

 

Hvorfor skulle de drepe jødene når de hadde en avtale med jødiske ledere om å sende jødene til palestina ?

Og om tyskerne ønsket å drepe jøder, hvorfor var det da 150 000 jødiske soldater i den tyske hæren ?

 

jeg har allerede forklart hvor jødene dro etter krigen.

Lenke til kommentar

Poengget er jo at de seks millionene som forsvant egentlig ikke forsvant og de esisterte heller ikke, for hele holocaust er en myte og ingen jøder ble gasset, det var ingen massedrap hverken på jøder eller noen andre.

 

Tyskerne ønsket ikke å drepe jøder. Og de gjorde det heller ikke.

 

Hvorfor skulle de drepe jødene når de hadde en avtale med jødiske ledere om å sende jødene til palestina ?

Og om tyskerne ønsket å drepe jøder, hvorfor var det da 150 000 jødiske soldater i den tyske hæren ?

 

jeg har allerede forklart hvor jødene dro etter krigen.

 

Så disse seks millionene eksisterte ikke... Hvem var det som var i leirene da? Og hvis nazistene ikke hatet jøder, hvorfor støttet de da Adolf Hitler og lot ham lede dem? Hans jødehat er jo godt dokumentert av ham selv i bla. Mein Kampf.

Lenke til kommentar

Hvorfor spiller dette noen rolle? Det er snart 70 år siden.

 

Hvis du ikke er interessert i tema, hvorfor skriver du i tråden? For øvrig er dette et interessangt tema fordi det stadig dukker opp nye beviser og opplysninger samt at holocaust og antisemittisme er blant de vanligste unnskyldningene Staten Israel har for å ødelegge den palestinske befolkningen, okkupere de landområdene de vil samt gjøre presis som det passer dem.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er interessert i tema, hvorfor skriver du i tråden? For øvrig er dette et interessangt tema fordi det stadig dukker opp nye beviser og opplysninger samt at holocaust og antisemittisme er blant de vanligste unnskyldningene Staten Israel har for å ødelegge den palestinske befolkningen, okkupere de landområdene de vil samt gjøre presis som det passer dem.

Men selv om X millioner jøder ble drept for 70 år siden legitimerer det ikke dårlig oppførsel i dag.
Lenke til kommentar

Så disse seks millionene eksisterte ikke... Hvem var det som var i leirene da? Og hvis nazistene ikke hatet jøder, hvorfor støttet de da Adolf Hitler og lot ham lede dem? Hans jødehat er jo godt dokumentert av ham selv i bla. Mein Kampf.

Nei de seks millionene var et oppdiktet tall, som forøvrøvrig også ble brukt flere ganger før krigen.

Dette tallet ble brukt av jødene i 1919, 1921, 1938,og 1945

 

Så disse 6 millionene ble altså "drept" flere ganger.

 

Når det gjelder Hitler og mein kampf, så har jeg ikke lest den.

Men jeg regner med at han skrev om å fjerne jødene fra makten og/ eller fjerne dem fra europa.

 

Men som sagt så betyr ikke å fjerne jødene nødvendigvis at man skal drepe dem.

Det betyr heller ikke nødvendigvis at man hater jøder.

Men jødene kaller det jo for jødehat bare vi kritiserer dem for det de gjør.

 

Det er jo mulig å hate noens handlinger uten å hate de menneskene som utfører handlingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...