Gå til innhold

NM i Overklokking !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er egentlig Ozelot's idè men jeg tillater meg å starte en tråd med NM i Overklokking som tema:

Ville det ikke vært en glimrende idè for Overklokking.no å arrangere NM i overklokking?

Man kunne f.eks hatt mange forskjellige grener og klasser:

* Fluevekt: 5.000kr-PC'er

* Lettvekt: 7.500kr PC'er

* Mellomvekt: 10.000kr PC'er

* Tungvekt: åpen klasse

PC'ene "veies" f.eks rett før mesterskapet vha prisguiden og regnes uten skjerm, tastatur, mus og annet eksternt utstyr.

Så må man også ha mange grener å konkurrere i:

* 3DMark 2001

* 3DMark 03

* Quake 3

* Totalt # MHz

* Overklokking av CPU i %

* osv.

Mesterskapet kan f.eks gå av stabelen 4 ganger i året: Live på The Gathering i påsken og online via bilder på sommeren, høsten og vinteren. Selvfølgelig må det vanke mange hederlige diplomer, pokaler og sponsede produkt-premier. :D

Ser allerede for meg de olympiske ringene:

overklokking_avatar.jpgoverklokking_avatar.jpgoverklokking_avatar.jpg

. . . overklokking_avatar.jpgoverklokking_avatar.jpg

Noen som liker idè'en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan vi godt få til. Men vi avventer til høsten - akkurat nå har vi litt dårlig med tid til å få arrangert dette.

Skrevet

Vi må ha en egen Barebone klasse da. Uten det så er det bare kjedelig..

Er jo endel personer som skaffer seg XPC og slix andre andre små datamaskiner

Skrevet
Vi må ha en egen Barebone klasse da. Uten det så er det bare kjedelig..

Er jo endel personer som skaffer seg XPC og slix andre andre små datamaskiner

Den er jeg enig og jeg skal knuse systemet ditt CFD :D

Skrevet

Høres ut som en god ide!

Dere kunne gjerne delt inn i klasser som feks. Luft og Vannavkjøling og da ;) (eller kansje luft/vann, vappo)

Skrevet
Dere kunne gjerne delt inn i klasser som feks. Luft og Vannavkjøling og da ;) (eller kansje luft/vann, vappo)

Dette blir delvis delt inn av seg selv med pris-klasser.

Tviler på noen vinner 3Dmark01 fluevekt-klassen til 5000kr med en wappo til 4000kr(?) + Celeron 300 MHz, Geforce2MX osv.

Men de med wappo stiller jo veldig sterkt i #MHz konkurransen og % overklokket CPU konkurransen.

Og så kan vi jo godt sette opp noen priser for beste casemod, mest stillegående system, osv.

• 4 uker senere...
Skrevet
Hehe .... tror nok webshopene kommer til å selge en del nye CPUer og skjermkort fremover ... :lol: "... skal bare klokke liiiiiiiiiiiit till"

...etterfulgt av blårøyk og sjelsdype snufs og hulk i natten. ;)

Men on topic, VANVITTIG god idè. :D

Kan jo ordne en åpen pensjonistklasse med mest mulig overklokking av gamle systemer. (Celeron 300A presset til :evil: 666MHz :evil: , those were the days! ;) )

Skrevet

Dette blir delvis delt inn av seg selv med pris-klasser.

Tviler på noen vinner 3Dmark01 fluevekt-klassen til 5000kr med en wappo til 4000kr(?) + Celeron 300 MHz, Geforce2MX osv.

Men de med wappo stiller jo veldig sterkt i #MHz konkurransen og % overklokket CPU konkurransen.

Og så kan vi jo godt sette opp noen priser for beste casemod, mest stillegående system, osv.

Hmm.. Er det lov å lage egen (gratis) vannkjøling som man har bygd selv da? Da vil jo en få en STOR fordel da en kan bruke nesten alle pengene på hardware i stedenfor.

Skrevet

Har dere forslag til hvordan vi skal gjennomføre dette?

Selv ser jeg for meg klasser, inndelt etter økonomi og / eller type utstyr. Videre bør resultatene kunne bevises, og juksemakere må kunne avsløres (og drites ut i full offentlighet :D ).

Dette er en idé jeg liker, og jeg skal absolutt jobbe med saken - men det går så mye fortere om dere kommer med innspill.

En annen sak - hva i svarte skal premien være? Blir nesten for dumt å gi bort et hovedkort i en evt. klasse "millionær". ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...