Gå til innhold

The Venus Project


Anbefalte innlegg

det som kommer til å tvinge det igjennom er det totale kollaps av systemet slik du kjenner det. spiller ingen rolle hvor mye penger du har, det mater ikke familien din når det ikke har noen virkelig verdi. 2008 dippen er bare en liten del av hva som snart kommer til å komme med den amerikanske dollaren.

Tenkte meg det, dommedagsteorier! USA har sine problemer, men USA vil ikke kollapse og dollaren vil ikke bli verdiløst. Det er teoretisk umulig, fordi det er nok av folk som jobber i USA og er produktive. Legen blir ikke borte fordi økonomien kollapser. Han kan forsatt hjelpe pasienter.

 

Og hvis du vil se på et land som lånte seg til helvete, så se på Island. De hadde en Current Accout deficit på 25% årene før krisen som er ekstremt høyt (USA hadde 3-4%), og den islandske kronen er ikke verdiløst. USA har også fordelen at resten av verden er avhengig av dem. Og ikke glem alle problemene Europa har. Jeg tror fremtiden er langt mørkere for Europa enn USA. USAs problemer er hovedsaklig politiske, mens Europa er på vei til å ødelegge sin egen grunnmur. USA kan alltid reversere politikken sin, det kan ikke Europa.

 

Se på Argentina. Et tidligere iland, nå er det et uland. Det er forsatt ikke kommunisme der. Kommunisme har bare oppstått i svært fattige land. I land hvor folk eier ingenting.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dommedags teorier? har du... å herregud.

 

er hjertlig klar over den saken. og er ikke snakk om noen dommedags teori, men det er hva som skjer med uvettug bruk av lån og gjeld, helt ned på Person nivå.

 

det du sier beskriver jo bare enda mer problemet med dagens samfunn, og det at USA har fordelen at resten av verden er avhengig av dem er ingen bra ting. De kommer til å utnytte det kortet for alt hva det er verdt på bekostning av resten av oss.

Lenke til kommentar

dommedags teorier? har du... å herregud.

 

er hjertlig klar over den saken. og er ikke snakk om noen dommedags teori, men det er hva som skjer med uvettug bruk av lån og gjeld, helt ned på Person nivå.

 

det du sier beskriver jo bare enda mer problemet med dagens samfunn, og det at USA har fordelen at resten av verden er avhengig av dem er ingen bra ting. De kommer til å utnytte det kortet for alt hva det er verdt på bekostning av resten av oss.

Det er dommedagsteorier. Og nei, du beskriver ikke hva som skjer ved uvettig bruk av lån og gjeld. Du beskriver dine perverse drømmer fordi du hater USA. Som sagt Island hadde en current account deficit på 25% før krisen. USA har 3-4%. Har den islandske kronen blitt verdiløs og man kan ikke kjøpe noenting med dem? Nei! Så hvorfor skulle det skje i USA.

 

Og for USAs del så er det en fordel at resten av verden er avhengig av dem. Det gjør det langt mindre sannsynlig at den amerikanske dollaren blir påvirket. Og ikke lat som om USA har noen større problemer enn Europa.

 

Og hva var det egentlig vi merket. De færreste jeg kjenner merket noe som helst. Også de som ikke bor i Norge.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

hookay.. ta deg ei pille nå.. jeg hater USA? uuh, nei, nå må du sannelig skjerpe deg.

 

Og spør heller noen som jobber i for eksempel industri sektoren om de synes det året var en koselig år, eller Offshore sektoren der som jeg jobber. Ordrebøkene våre var uendret store deler av det året. Vi kom oss igjennom fordi vi hadde fått 3 års verdi av kontrakterte forhåndsbestillinger på produksjon og montering.

 

Har lest ett sted at skatten til alle amerikanere må heves til 65% bare for å betale avdragene som akkumuleres.

 

tror du jeg gnir meg i hendene over slikt? nei! det er en katastrofe! jeg synes faen meg synd om alle de som ramler igjennom nettet av sikkerhet fordi noe så uvesentlig som penger skal telle høyere enn en persons ve og vel. spiller da vel ingen rolle om han er en Amerikaner eller en Iraker eller en Kanadier? nå er jeg ferdig her, du kaller meg usaklig, jeg kaller deg usaklig fordi du nettop furter på at du ikke kan se filmen, men på død og liv skal kommentere innholdet du ikke engang har sett. la oss være enige i å være uenige. om du sitter der å tror at en zeitgeister sitter å gnir seg i henda og gleder seg til en " ødeleggelse av verden" og at det er " amerikaner hat" som driver oss? så har du jo faktisk ikke noen som helst peiling på hva temaet her handler om. Grådighet frykt og hat er det som ødelegger mennesket og bedærver vår natur.

Lenke til kommentar

hookay.. ta deg ei pille nå.. jeg hater USA? uuh, nei, nå må du sannelig skjerpe deg.

 

Og spør heller noen som jobber i for eksempel industri sektoren om de synes det året var en koselig år, eller Offshore sektoren der som jeg jobber. Ordrebøkene våre var uendret store deler av det året. Vi kom oss igjennom fordi vi hadde fått 3 års verdi av kontrakterte forhåndsbestillinger på produksjon og montering.

 

Har lest ett sted at skatten til alle amerikanere må heves til 65% bare for å betale avdragene som akkumuleres.

 

tror du jeg gnir meg i hendene over slikt? nei! det er en katastrofe! jeg synes faen meg synd om alle de som ramler igjennom nettet av sikkerhet fordi noe så uvesentlig som penger skal telle høyere enn en persons ve og vel. spiller da vel ingen rolle om han er en Amerikaner eller en Iraker eller en Kanadier? nå er jeg ferdig her, du kaller meg usaklig, jeg kaller deg usaklig fordi du nettop furter på at du ikke kan se filmen, men på død og liv skal kommentere innholdet du ikke engang har sett. la oss være enige i å være uenige. om du sitter der å tror at en zeitgeister sitter å gnir seg i henda og gleder seg til en " ødeleggelse av verden" og at det er " amerikaner hat" som driver oss? så har du jo faktisk ikke noen som helst peiling på hva temaet her handler om. Grådighet frykt og hat er det som ødelegger mennesket og bedærver vår natur.

Egentlig bryr jeg meg ikke om det er uvithenhet eller hat som får deg til å ha meningene dine. Men jeg tror det er ganske sannsynlig at du ønsker å vise at det amerikanske systemet er feil, og finner på dommedagsteorier som kan tilfredstille deg.

 

Og du prater bare tull. De må heve skatten til 65& for å betale avdragene som akkuleres. Vet du en gang hvor offentlig høy gjeld USA har? De har ca 96% av BNP-en og det er 12 plass i verden bak Italia, Belgia, Japan, Island og Singapore. I tilegg så er ikke alt av det tellende, fordi de låner ut penger også. Legges det til så ligger de på ca 65%. Hva med Japan, de har dobbelt så høy gjeld som USA, men skatteraten ligger på rundt 25-30%. Jeg sier ikke at det ikke er problematisk, men du driver på med dommedagsteorier og har egentlig ikke peiling på hva du snakker om.

 

For øyeblikket må USA betale ca 2% av NP-en sin på gjeld. Det er ventet å øke tilbake til 3.5% i 2015. Når fører 3.5% av BNP-en til 65% av skatt. Du har bare hørt det et sted. At du hører noe et sted betyr ikke at det er riktig. Men når du ikke en gang klarer å bruke et minutt til å finne ut den amerikanske gjeldsbetalingene, så stoler jeg ikke akkuratt på dine dommedagsteorier.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kosher-sertifisert propaganda. Fornekter og nedspiller frelseren Jesus Kristus liv og virke.

Ser du ironien i at akkurat du kommenterer en film før du har sett hele?

Hva får deg til å tro at jeg ikke har sett den? dette er en gammel film min gode venn.

 

Dette er en type konspirasjonsmateriell hvor man blander løgner med halvsannheter for å gi det hele litt større troverdighet. Jesus Kristus = Solen? GTFO.

 

Når noe blir promotert i en massiv skala så er det alltid grunn til å være skeptisk. ;)

Endret av Shabbos Goy
Lenke til kommentar

Denne teorien går ut på at en Ressursbasert Økonomi vil gi full likestilling til alle mennesker, gjøre slutt på kriger, fattigdom, sult og det økonomiske klasseskillet. Ett samfunn basert på automatisering ved å fjerne behovet for 90% av verdens arbeidskraft. Hvor det ikke finnes penger til å begrense teknologisk utvikling. Istedenfor å konkurrere, vil vi heller jobbe sammen om å oppnå våre mål. I følge disse folkene har vi i dag både teknologien og ressursene til å få til dette.

 

Det hadde vært spennende å fått i gang en ordentlig diskusjon her hvor vi kan komme med meninger, kritikk, forslag og lignende. Jeg personlig tror at hvis dette er mulig å få til i dagens samfunn, vil dette være det neste steget i vår teknologiske og sosiale utvikling.

 

Nedenfor har jeg postet noen innledende videoer, og hvis du blir interessert i å vite mer, finnes det flere filmer og nettsider med diskusjonsforum du kan delta i.

 

Her er en kort video (18 minutter) som forklarer litt hva dette dreier seg om:

 

Og her er en litt lenger film (2 timer), som går litt dypere inn i temaet:

http://www.zeitgeistaddendum.com/

 

The Free World Charter er en underskriftskampanje for å vise hvor mange som er for denne ordningen:

http://www.freeworldcharter.org

Endret av cohan
Lenke til kommentar

Jeg har skrevet tidligere hvorfor Ressursbasert Økonomi ikke vil fungere. Forutsetningene er urealistiske akkuratt som kommunismen.

1. De forventer at folk vil ikke ta mer enn de trenger

2. De forventer at 90% av all arbeidskraft er unødvendig og kan byttes ut med roboter.

3. De forventer at alle er snille og greie og det finnes ingen forbrytere.

 

I tilegg så er mange inspirert av dommedagsteorier og perverse drømer om USAs kollaps. Dette emnet har blitt diskutert før og trådstarter forlot etterhvert emnet.

The Venus Project

Lenke til kommentar

Kosher-sertifisert propaganda. Fornekter og nedspiller frelseren Jesus Kristus liv og virke.

Ser du ironien i at akkurat du kommenterer en film før du har sett hele?

Hva får deg til å tro at jeg ikke har sett den? dette er en gammel film min gode venn.

 

Dette er en type konspirasjonsmateriell hvor man blander løgner med halvsannheter for å gi det hele litt større troverdighet. Jesus Kristus = Solen? GTFO.

 

Når noe blir promotert i en massiv skala så er det alltid grunn til å være skeptisk. ;)

/Facepalm Kanskje fordi denne filmen er bare rundt en MÅNED halvannen gammel kanskje? og at de ikke diskuterer teologi i denne filmen?

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet tidligere hvorfor Ressursbasert Økonomi ikke vil fungere. Forutsetningene er urealistiske akkuratt som kommunismen.

1. De forventer at folk vil ikke ta mer enn de trenger

2. De forventer at 90% av all arbeidskraft er unødvendig og kan byttes ut med roboter.

3. De forventer at alle er snille og greie og det finnes ingen forbrytere.

 

I tilegg så er mange inspirert av dommedagsteorier og perverse drømer om USAs kollaps. Dette emnet har blitt diskutert før og trådstarter forlot etterhvert emnet.

The Venus Project

det er fordi du poppa ei rage-pille og tok helt av. slikt gidder jeg ikke.. Du står og anklager _meg_ for å fremme Amerika hat? jeg er ikke en eneste bit hatefull overfor Amerika, og slikt gidder jeg ikke sitte å finne meg i.

Og bare sånn for the record: Teorien her er lagt ut av Amerikenere selv... ikke andre nasjoner som har et horn i siden til USA... så hvordan støtter det opp mot amerika-hat teorien din? hva gjør det dem til da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...