Gå til innhold

The Venus Project


Anbefalte innlegg

det er fordi du poppa ei rage-pille og tok helt av. slikt gidder jeg ikke.. Du står og anklager _meg_ for å fremme Amerika hat? jeg er ikke en eneste bit hatefull overfor Amerika, og slikt gidder jeg ikke sitte å finne meg i.

Og bare sånn for the record: Teorien her er lagt ut av Amerikenere selv... ikke andre nasjoner som har et horn i siden til USA... så hvordan støtter det opp mot amerika-hat teorien din? hva gjør det dem til da?

Virkelig, du sluttet å skrive fordi du ikke likte at jeg beskyldte deg for å hate amerika, eller ihvertfall det amerikanske systemet og dermed store deler av den amerikanske befolkningen som støtter sitt eget system. For meg høres det lite trolig ut. Hvis du hadde beskyldt meg for å hate Australia (noe jeg ikke gjør) så hadde ikke jeg stoppet å diskutere. Jeg ville bare ignorert det og forsettet med argumentene mine som du ikke klarer å besvare. En som mangler argumenter vil kanskje legge fokus på slike småting, fordi det er mye lettere å debatere irrelevante småting enn å fokusere på det faktiske emnet.

 

Ja, det er amerikanere selv som har lagt frem teorien, men det 310 millioner menensker i Amerika. Selvfølgelig vil det være mange som misliker sitt eget system. Jeg tror du ønsker at USA feiler. Hvorfor ønsker du at USA skal feile? Fordi det betyr at du hadde rett om noe og at markedsbaserte systemer er ikke bærekraftige. Dermed inspireres du av vidoene dine og finner på dommedagsteorier som involverer USAs kollaps. Men du kan lite om USA, du skrev tross alt at USA måtte heve skattene til 65% for å betale tilbake gjelden sin.

 

Jeg raget ikke, men jeg plasserte deg i et hjørne.

1. Faktumet er at det ikke ventes en total kollaps av USA og at andre land har større problemer enn USA. Legg merke til Island, og de har forsatt ikke en verdisløs krone eller kommunisme. Det skal langt mer til om det samme skal skje med USA.

2. Gjeldsargumentet ditt var verdiløst, fordi andre land har høyere gjeld enn USA som Japan.

3. Til og med Argentina som gikk fra å være et iland til et uland har forsatt et markedsbasert system. De ble ikke et uland på grunn av markedsbasert kollaps, men på grunn av politiske problemer.

4. Hva med argumentet ditt om at USA må heve skatten til 65% å betale gjelden, som ble veldig fort motbevist.

 

Hvorfor skal noen ta systemet ditt seriøst når du nekter å svare på elementære spørsmål. Mange av spørsmålene over ble spurt før jeg nevnte USA, uten at du besvarte dem.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...