Gå til innhold

Hva er det som er så "fælt" med jøder egentlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Israel er selv skyld i all motstanden mot dem og for så og si alt av det moderne hatet mot jøder!

 

Ikke faen.

De har en stor del av skylda, MEN de som satt med pengesekken fra middelalderen og brukte den til å bli en stor del av den økonomiske eliten har også veldig mye av skylden.

Man må heller ikke glemme at ikke alle de rike bankerene er jøder :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det som står i artikkelen er feil, fordi det ikke passer inn i det du sa tidligere? :new_woot:

Nei, det som står i artikkelen er feil fordi at det er en løgn.

 

THE ACTUAL QUOTE:

 

So what did Ahmadinejad actually say? To quote his exact words in farsi:

 

"Imam ghoft een rezhim-e ishghalgar-e qods bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad."

 

That passage will mean nothing to most people, but one word might ring a bell: rezhim-e. It is the word "Regime", pronounced just like the English word with an extra "eh" sound at the end. Ahmadinejad did not refer to Israel the country or Israel the land mass, but the Israeli regime. This is a vastly significant distinction, as one cannot wipe a regime off the map. Ahmadinejad does not even refer to Israel by name, he instead uses the specific phrase "rezhim-e ishghalgar-e qods" (regime occupying Jerusalem).

 

http://www.mohammadmossadegh.com/news/rumor-of-the-century/

Lenke til kommentar

At jødedommen stilles under tvil er forståelig. Store deler av tilhengerne(jødene) er også ekstreme(sionister), noe som stller religionen i dårlig lys med tanke på at flertallet kan være ekstreme. Nå har ikke jeg noe tall på hvor mange jøder som støtter sionismen, men jeg tror ikke det er rent få. Desverre regnes ikke sionisme for en form for rasisme lenger. Man kan uansett ikke forhåndsdømme alle jøder.

 

Til tross for mitt skeptiske syn, reagerer jeg på at en økende antisemittisme. Det er desverre mange konspirasjonsteorier ute og går om jødene og deres rolle og inflytelse verden over. Det er tross alt bare 13 millioner jøder. Selv om jeg ikke støtter Israel ser jeg på jøder som et meget smart og godt utdannet folk.

De fleste jøder er sionister? Jøder er ekstreme? Min erfaring er at jøder ikke er ekstreme, spesielt hvis du sammenligner dem med muslimer, og du vil forsatt ikke høre meg si "muslimene fortjener hatet de får mot dem".

 

Jeg rister på hodet over budskapet i denne tråden som Glimti har sagt godt selv. "Israel er selv skyld i all motstanden mot dem og for så og si alt av det moderne hatet mot jøder!" Det er sikkert folk som sa det samme etter krystallnatten også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Krystallnatten er jødisk propaganda, det var først og fremst en fredlig anti-boikott som var et resultat av internasjonal jødedoms krigserlæring. Julius Streichers uttalelse i Nuremberg rettsaken vitner om dette, noe han burde vite da det var han som arrangerte den.

 

Jødiske fantasier som er skapt for å lage sympati og for å kaste vekk folk i fra sannheten om jødenes virkelige natur. Det er akkurat det samme med myten Holocaust. Det er bare fordømte løgner alt sammen.

Lenke til kommentar

Vi har flere grupper, men noen kan f.eks være gamle nazister, ny-nazister, pro-Palestina-folk og folk som har konspirasjons-hobbyer. Jeg sier ikke at disse gruppene er like, men de har alle store motiver for å snakke negativt om staten Israel og jøder generelt sett.

 

For å være helt ærlig så tror jeg det er pro-Palestina-folket som skal ha skylden for den mobbingen av jøder vi ser i dag. Dette fenomenet ville kanskje dødd litt ut hvis ikke det var for dem? For deres del så startet det - rettmessig - med kritikk av staten Israel, men gikk over til å gjelde jøder generelt. Gamle jødehatere slenger seg på denne trenden ettersom deres "side" er forsterket av pro-Palestina.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg rister på hodet over budskapet i denne tråden som Glimti har sagt godt selv. "Israel er selv skyld i all motstanden mot dem og for så og si alt av det moderne hatet mot jøder!" Det er sikkert folk som sa det samme etter krystallnatten også.

 

Det er akkurat det de er! Hvis du har motargumenter så kom med dem.

Lenke til kommentar

Er du muslim, Shabbos Goy? For da forstår jeg holdningene dine litt bedre. :ph34r:

 

Når det gjelder å kaste Israel på havet; du har vel hørt hva Abdul Nasser sa i 1957?

 

Krystallnatten er jødisk propaganda, det var først og fremst en fredlig anti-boikott som var et resultat av internasjonal jødedoms krigserlæring. Julius Streichers uttalelse i Nuremberg rettsaken vitner om dette, noe han burde vite da det var han som arrangerte den.

 

Jødiske fantasier som er skapt for å lage sympati og for å kaste vekk folk i fra sannheten om jødenes virkelige natur. Det er akkurat det samme med myten Holocaust. Det er bare fordømte løgner alt sammen.

Nettopp HVA er "jødenes virkelige natur", Shabbos?

 

Du er klar over HVORFOR det heter "Krystallnatten" og tanken som lå bak, altså hvorfor dette skjedde?

 

Jødene er helt avhengige av at verden ser på den som uskyldige ofre ellers vil det åpenbart få konsekvenser når vi ser på deres behandlig av palestinerne og manipulering av amerikansk politikk.

Høres mest ut som "informasjonen" vi får fra Gaza, det der.

 

Bilder fra Gaza, anyone? http://israelmuse.blogspot.com/2010/06/pictures-of-real-gaza.html

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Da må man nesten anbefale deg å lese litt historie på egen hånd. Umulig å svare på det uten å dra inn litt historie, så et svar a la "folk liker ikke jødene fordi [sett inn hva enn du måtte føle for]" funker ikke.

 

Les gjerne historien ut fra både religiøs og ikke-religiøs standpunkt - feks jødedom kontra islam i forhold til Israel og Jerusalem. (Generelt Jerusalem-historie er interessant i religiøs sammenhengen.)

 

Videre kan og BØR du lese om opprettelsen av staten Israel og verdens reaksjon på dette, OG de arabiske statenes reaksjon på opprettelse, samt deres oppførsel i årene etterpå. Les selvfølgelig også historie fra tiden FØR staten Israel.

 

Man kommer heller ikke unna sionisme osv.

 

Og til slutt: Gå lenger tilbake i tid enn 100 år... Mye interessant en del hundre år og lenger, tilbake i tid. Man må få et helhetlig bilde, ikke sant, ikke bare lese seg opp på nyere historie eller NRK og VG sin mening om saker og ting. :tease:

Lenke til kommentar

Det hjelper heller ikke at de eier 96% av media og vi vet jo alle hvor politisk orienterte media er. Sannheten har vel ikke blitt fortalt på en god stund i media.

 

http://pakalert.wordpress.com/2009/03/16/six-jewish-companies-own-96-of-the-worlds-media/

 

Og hatet for hvite bare lyser ut i dagens jøde kontrollerte samfunn. Hvis en ikke hvit gjør en forbrytelse mot en hvit, da hysjer media det ned og later som ingenting. Hvis en hvit gjør en forbrytelse mot en svart, da er vedkommende den værste personen som har levd (sånn ca). Kjenner du deg igjen?

Endret av nico69
Lenke til kommentar

Hadde håpet på en kjapp og enkel forklaring men hvis ikke det lar seg gjøre får jeg heller bare leve i uvisstheten :S

 

Prøver å forstå "nazismen"... Men det går vel kanskje ikke an :)

 

En enkel forklaring ville nok vært en feil forklaring. At det ligger såpass mange forskjellige svar på dette spørsmålet, sier vel litt om situasjonen i Midtøsten, jødene og Israel.

Endret av AHP3475
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde håpet på en kjapp og enkel forklaring men hvis ikke det lar seg gjøre får jeg heller bare leve i uvisstheten :S

 

Prøver å forstå "nazismen"... Men det går vel kanskje ikke an :)

Jeg har store problemer med å forstå nazistene, men man kan jo lett sette seg inn i tankegangen deres. Også der er jo svaret å sette seg inn i historien i litt større grad enn å lese om nazisme på Wikipedia. ;) Men det går egentlig ganske fort å se de røde trådene rundt forbi (selv uten å gå veldig i dybden), og temaet er aldeles ikke vanskelig å forstå. Selv har jeg alltid hatt ganske lett for å huske historie, litt fordi jeg har interesse for det men minst like mye fordi det som regel er lett å se "logikken" (i mangel på et bedre ord) i et helhetlig bilde. Feks "hvorfor Pearl Harbor?", bare for å ta et random eksempel. Slikt som dette er langt enklere å forstå OG huske om man setter seg inn i krigshistorien, og ser saken fra de respektive lands ståsted, samt deres holdninger i forhold til hverandre. Høres mye og tungt ut, men det er faktisk enklere enn man skulle tro. :)

 

Det hjelper heller ikke at de eier 96% av media og vi vet jo alle hvor politisk orienterte media er. Sannheten har vel ikke blitt fortalt på en god stund i media.

 

http://pakalert.wordpress.com/2009/03/16/six-jewish-companies-own-96-of-the-worlds-media/

 

Og hatet for hvite bare lyser ut i dagens jøde kontrollerte samfunn. Hvis en ikke hvit gjør en forbrytelse mot en hvit, da hysjer media det ned og later som ingenting. Hvis en hvit gjør en forbrytelse mot en svart, da er vedkommende den værste personen som har levd (sånn ca). Kjenner du deg igjen?

Ganske komisk den der siden du linker til, spesielt med tanke på "Sannheten har vel ikke blitt fortalt på en god stund i media." Ser du på pakalert.wordpress.com som sannheten, kanskje?

 

Neida, nok en side skrevet av en anonym muslim. Kan ikke ta sånt på alvor, vettu.

 

Hvordan vil du forresten si at det norske samfunnet er jødekontrollert?

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Har bare lest litt spredt i tråden, men får inntrykk av en ganske skrikende antisemittisme hos enkelte.

 

Her forteller Hajo Meyer, overlevende fra Holocaust, om hvordan jødene var pionérene innenfor alt som kunne kalles humanisme :

 

http://www.youtube.com/watch?v=cWslbLYjzhg&feature=player_embedded

 

Og han har fullstendig rett. Men han har også rett i advarslene om at med den utviklingen vi ser i Israel så er det fare for at statusen som pionérer innenfor humanisme blir dradd gjennom søla.

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt om noen hadde sagt at de var "stolt over å være hvit" og ramset opp hyggelige ting hvite folk har gjort. Stemplet som rasist på flekken.

 

Hvis det er slik, så er det jo fordi vi hvite har vært absolutt og ubestridt "top dog" i så lang tid. Og "top dogen" blir til slutt kvalm av seg selv.

 

Det er vel ikke mer mystisk enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bare lest litt spredt i tråden, men får inntrykk av en ganske skrikende antisemittisme hos enkelte.

 

Her forteller Hajo Meyer, overlevende fra Holocaust, om hvordan jødene var pionérene innenfor alt som kunne kalles humanisme :

 

http://www.youtube.com/watch?v=cWslbLYjzhg&feature=player_embedded

 

Og han har fullstendig rett. Men han har også rett i advarslene om at med den utviklingen vi ser i Israel så er det fare for at statusen som pionérer innenfor humanisme blir dradd gjennom søla.

Å snakke stygt om andre er jo så; "jødene snakker om palestinerne slik tyskerne snakket om oss", ikke sant. Det er noe helt annet hva som gjøres.

Han der er jo kjent for å være Israelsfientlig. Vet du hvem som "sponset" og organiserte "Never Again for Anyone"-turneen hans? MECA, AMP og IJAN. Det skulle jo forklare sitt; alle de tre nevnte er i mot en tostatsløsning og ønsker å avvikle staten Israel (på papiret er de jo i mot sionisme, men man kan ikke fjerne bare det ene - det betyr da i realiteten at Israel må oppgi sin stat). De med litt snøring i historien vet jo hva som ligger i dette.

 

"Hva er MECA, AMP og IJAN?", spør du kanskje.

 

MECA: Middle East Children’s Alliance

AMP: American Muslims for Palestine

IJAN: International Jewish anti-Zionist Network

 

Da er det plutselig veldig gjennomsiktig hva slags interesser som er ute og går.

 

Synes ikke at denne videoen er oppklarende eller imponerende på noen som helst måte. Vet ikke en gang om jeg forstår tankegangen til Meyer her, men det er likevel veldig overraskende at han kan sitte og si det han sier, feks det med at Israel må levere tilbake stjålet land. Asså, er det NOEN av de som leser i denne tråden som feks ikke forstår hvorfor Israel må ha en buffer mellom seg selv og landene rundt? Tips: Sjekk antall selvmordsbombinger før og etter muren ble satt opp. Videre, finn ut hva Syria gjorde med Golan-høydene før høydene ble tatt.

Om han da heller mener landet som ble "stjålet" etter den foreslåtte tostatsløsningen, er han like historieløs som mesteparten av resten av verden.

Som en digresjon kan jeg informere om at jeg ikke skjønner den gjengse persons motvilligheten mot å sette seg inn i historien på egenhånd. Med det mener jeg å mate seg med mer historie enn det pro-palestinske Dagbladet kommer med; TV2, ved feks Fredrik Græsvik, eller det NRK sitt propagandaapparat kommer med, feks ved Odd Karsten Tveit.

Videre blir man på ingen måte noen ekspert på Israel og Midt-Østen-problematikk selv om man har vært i Auschwitz.

 

Sammenligningen mellom nazister og jøder blir klønete, fordi det på ingen måte er det samme som skjer. Jødene utsletter ikke palestinerne slik nazistene utslettet jødene. Han snakker videre om hvordan Israel ydmyker palestinerne, og jeg kan da bare anta at det da er snakk om muren og blokkaden. Jøde eller ei, det virker ikke som om Meyer er stort mer opplyst om Israel enn den gjennomsnittlige nordmann. Fryktelig trist, ettersom han uttaler seg i kraft av å være Auschwitz-overlevende. Asså, har han i det heletatt vært i Israel?

 

Tips, nok en gang: Finn uavhengige kilders tall på selvmordsbombinger som kom fra palestinsk side før OG etter at muren kom opp. Kanskje det går opp et lys da, rundt hvorfor feks muren er en nødvendighet.

Endret av appelsinbrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

alle de tre nevnte er i mot en tostatsløsning og ønsker å avvikle staten Israel

 

Appelsinbrus,

 

Må bare presisére at når jeg gir tilsvar til deg, så må det ikke på noen måte oppfattes som en støtte til antisemittene her. Tvert imot er det i håp om å "fortrenge" dem vekk fra tråden. Husj!

 

Du er altså for en tostatsløsning? Da er du sikkert enig med meg i at slike tanker som dette (sitat under her) fra Israels side var ikke noe bra?

 

------

 

"Against this background, Sharon's senior adviser and until recently his chief of staff, Dov Weissglas, in an interview in Haaretz, describes in gleeful detail why the proposed disengagement from Gaza — which he and Sharon had persuaded President George W. Bush and both houses of Congress to endorse — was actually intended to prevent a peace process, to consign Bush's "road map" to oblivion and to preclude the emergence of a Palestinian state of any kind.

 

(...)

 

"Effectively, this whole package called the Palestinian state, with all that it entails, has been removed indefinitely from our agenda," he said. "And all this ... with a [ U.S.] presidential blessing and the ratification of both houses of Congress."

 

Just in case someone still doesn't quite get it, he explains that the proposed disengagement "is actually formaldehyde. It supplies the amount of formaldehyde that is necessary so there will not be a political process with the Palestinians." "

 

http://www.iht.com/articles/2004/10/13/edsiegman_ed3_.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...