Gå til innhold

Hva er det som er så "fælt" med jøder egentlig?


Anbefalte innlegg

Helt i orden, Kubin, tolker det ikke slik heller. :) Forstår godt reaksjonen på det Weissglas sier og gjør - makan til arroganse skal man lete lenge etter. Smått kvalmt, i grunnen, men det er jo ikke så veldig mye grunn til å pakke det inn heller.

 

"...out of sheer naïveté or because they knowingly collaborated with Sharon's deception."

 

Jeg tror ikke USA er det minste lurt, jeg tror de er fullstendig klar over hva som foregår. Hvorfor tror du ellers de holder kjeft hver gang verden kritiserer Israel? Dog er det nyttig for dem å spille dumme, for resten av verden skjønner tydeligvis ikke hvorfor feks buffersoner og murer er nødvendig der nede..

Videre er det mange jøder i posisjoner i USA, men kanskje det er nødvendig om staten Israel skal fortsette å eksistere, for tilfellet er jo dette: Om Israel setter seg ved forhandlingsbordet og blir enige med palestinerne om en feks en tostatsløsning, hva vil resultatet bli?

 

"Effectively, this whole package called the Palestinian state, with all that it entails, has been removed indefinitely from our agenda," he said. "And all this ... with a [ U.S.] presidential blessing and the ratification of both houses of Congress."

 

Fred og "alt det omfatter" hadde betydd at Israel hadde måttet gi fra seg alt de måtte ha av buffersoner OG de hadde måttet rive ned muren som står mellom seg og Gaza. Når man vet grunnen til hvorfor Israel må ha en buffersone og hvorfor de må ha en mur mellom seg selv og Gaza, hvordan kan man sitte og tro at det er ufarlig for Israel å gi slipp på begge deler som resultatet av en fredsprosess? Meget blåøyd.

 

Du spør om jeg er for en tostatsløsning; nei, jeg er ikke det. Jeg er for at Israel skal ta vekk muren og alt av blokkader, mens muslimene på sin side (for å kalle en spade en spade) skal slutte å sende raketter inn i Israel og sprenge seg sjøl i lufta på israelsk jord. Jeg er for at jødene skal få lov til å bo i Israel, SAMMEN med palestinerne. "Kan vi ikke alle bare være venner", ikke sant.

 

Digresjon: Islam oppi alt dette er smått interessant. Les gjerne sure 5, 20-21.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du spør om jeg er for en tostatsløsning; nei, jeg er ikke det.

 

OK. Jeg er for en tostatsløsning. For jeg tror eks-statsminister Ehud Olmert hadde helt rett da han sa :

 

"Mr Olmert told the liberal daily Haaretz: "If the day comes when the two-state solution collapses, and we face a South African-style struggle for equal voting rights (also for the Palestinians in the territories), then, as soon as that happens, the state of Israel is finished." "

 

http://news.independent.co.uk/world/middle_east/article3209894.ece

Lenke til kommentar

Jeg jobber samtidig som jeg diskuterer her, så beklager om jeg misforstår, men Olmert er jo litt tvetydig i akkurat det sitatet der. Så vidt jeg skjønner er tiden i ferd med å renne ut i forhold til opprettelsen av en tostatsløsning, for om ikke det skjer må de i stedet få til en stat der både israelere og palestinere har samme rettigheter = slutten på den jødiske, demokratiske staten.

 

Men ved en tostatsløsning er man på tilbake på problemene jeg nevnte i forrige post. Hiv eller kreft, vettu.. hehe

Lenke til kommentar

 

Hva er det egentlig som er så fælt med jøder? Hvorfor skal jeg være så redde for de?

 

 

Det er alltid lettere å skylde på noe annet/noen andre enn deg selv. Mennesker har alltid hatt bruk for syndebukker og et lite lukket samfunn passer perfekt.

 

Nå er det mye man kan kritisere staten Israel for, men mesteparten av trådene på dette forumet handler om ren rasisme mot jøder og ikke om staten israel. Stort sett er det bare 2-3 personer som gjentar seg selv på alle disse trådene om jødene så det er nok ikke så mange som er enig med det som blir sagt der.

Lenke til kommentar

Jødene har alltid vært syndebukken. De fikk Jesus drept, de hadde skylden for svartedauden (OMG), de hadde LOV til å kreve renter når de lånte ut penger, det hadde ikke de kristne lov til. De var (historisk sett) intelligente og hardt arbeidende, og det høster man som oftest godt av.

 

Der har du drap på Guds sønn, pest, penger og sjalusi for andres suksess. Det er helt garantert veldig mange andre årsaker til at jødene alltid har vært noen "vi" skal se ned på, men her er noen få som har en tendens til å bringe frem det styggeste i folk.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke folk med offermentalitet som selv går rundt og undertrykker andre.

 

Og de få jødene jeg har møtt har passet det stereotypiske bildet av jøder litt for godt. Litt for høye tanker om seg selv og så glad i kroner og ører at det nesten blir slitsomt. Er alle jøder sånn? Selvsagt ikke. Men når det er personer som Mona Levin som representerer jøder i meida her i Norge så er det ikke så rart at folkegruppen ikke møter så stor forståelse.

 

Og er det ikke litt rart at FRP(et parti som støtt og stadig blir sammenlignet med nazister) er blant de mest jøde/israelvennlige partiene? Mens SV og RV gjerne er antisemittene?

 

Er det noen som ærlig tror at bilder som dette er laget med bakgrunn i et hat mot det jødiske folk?

israels_stat_terror.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og er det ikke litt rart at FRP(et parti som støtt og stadig blir sammenlignet med nazister) er blant de mest jøde/israelvennlige partiene? Mens SV og RV gjerne er antisemittene?

 

 

 

Det er veldig rart, men Nazistene i Rødt og SV finner ikke noe bedre å si.

Jeg mener skulle de sagt "FrP er for økonomisk frihet!".

Lenke til kommentar

Jødene har alltid vært syndebukken. De fikk Jesus drept, de hadde skylden for svartedauden (OMG), de hadde LOV til å kreve renter når de lånte ut penger, det hadde ikke de kristne lov til. De var (historisk sett) intelligente og hardt arbeidende, og det høster man som oftest godt av.

 

Der har du drap på Guds sønn, pest, penger og sjalusi for andres suksess. Det er helt garantert veldig mange andre årsaker til at jødene alltid har vært noen "vi" skal se ned på, men her er noen få som har en tendens til å bringe frem det styggeste i folk.

 

Hva er du prater om da? Jødene hadde lov til å kreve renter? Har du ikke lest Gamle Testamentet? (toraen)

 

“Do not charge your brother interest, whether on money or food or anything else that may earn interest.” (Deuteronomy 23:19)

 

“Do not take interest of any kind from him, but fear your God, so that your countryman may continue to live among you.” (Leviticus 25:36)

 

“If you lend money to one of my people among you who is needy, do not be like a moneylender; charge him no interest” (Exodus 22:25)

 

5 "Suppose there is a righteous man who does what is just and right.

6 He does not eat at the mountain shrines or look to the idols of the house of Israel. He does not defile his neighbor's wife or lie with a woman during her period.

7 He does not oppress anyone, but returns what he took in pledge for a loan. He does not commit robbery but gives his food to the hungry and provides clothing for the naked.

 

8 He does not lend at usury or take excessive interest. He withholds his hand from doing wrong and judges fairly between man and man.

9 He follows my decrees and faithfully keeps my laws. That man is righteous; he will surely live, declares the Sovereign LORD.

(Ezekiel 18:5-9)

 

Så nei, jøder som følger gamle testamentet har ikke lov til dette, men de som følger Talmud, har ikke bare lov, det er en plikt å utnytte hedningskveget.

Lenke til kommentar

 

Hva er det egentlig som er så fælt med jøder? Hvorfor skal jeg være så redde for de?

 

 

Det er alltid lettere å skylde på noe annet/noen andre enn deg selv. Mennesker har alltid hatt bruk for syndebukker og et lite lukket samfunn passer perfekt.

 

Nå er det mye man kan kritisere staten Israel for, men mesteparten av trådene på dette forumet handler om ren rasisme mot jøder og ikke om staten israel. Stort sett er det bare 2-3 personer som gjentar seg selv på alle disse trådene om jødene så det er nok ikke så mange som er enig med det som blir sagt der.

 

Duh...har hørt den der før. Ja, slike mennesker som bare ser seg etter en syndebukk også passer jødene bra. Staten Israel blir jo drevet av jøder, og jødedom er offisiell religion, så ja, da har ikke Israel noe med jødedom å gjøre mener du?

 

 

Og er det ikke litt rart at FRP(et parti som støtt og stadig blir sammenlignet med nazister) er blant de mest jøde/israelvennlige partiene? Mens SV og RV gjerne er antisemittene?

 

 

 

Det er veldig rart, men Nazistene i Rødt og SV finner ikke noe bedre å si.

Jeg mener skulle de sagt "FrP er for økonomisk frihet!".

 

Opposisjon er i dag et politisk spill. Najonalistene i FRP f.eks støtter jødene maks, mens anti nasjonalistene SV ikke gjør det. Merkelig greier.

Lenke til kommentar

Her er et eksempel på hvor forskjellig Tora og Talmud er.

 

Tora:

 

EXODUS 20:1 And God spoke all these words, saying,

1 ==========================================

EXODUS 20:3 You shalt have no other gods before me.

2 ==========================================

EXODUS 20:4 You shalt not make to you any graven image

3 =========================================

EXODUS 20:7 You shalt not take the name of the Lord thy God in vain;

4 ==========================================

EXODUS 20:8 Remember the Sabbath day, to keep it holy.

5 ==========================================

EXODUS 20:12 Honor thy father and thy mother:

6 ==========================================

EXODUS 20:13 You shalt not kill.

 

Og så talmud om det 6. budet:

 

Abhodah Zarah (25b)T: Even the best of the Goim should be killed.

Abhodah Zarah 26b Tosephoth: "A Jew who kills a Christian commits no sin, but offers an acceptable sacrifice to God."

Alkut Simoni (245c): A Jew shedding the blood of a Christian is offering a sacrifice to God.

Hilkhoth Akum(X,2) -- Baptized Jews are to be put to death

Iore Dea (158, 1): Christians who are not Jews' enemies must also die.

Iore Dea(158,2)Hag. -- Kill renegades who turn to Christian rituals.

Livore David 37: "If a Jew be called upon to explain any part of the rabbinic books, he ought to give only a false explanation. Who ever will violate this order shall be put to death."

Makkoth (7b): Innocent of murder if intent was to kill a Christian

Sanhedrin (59a) & Abohodah Zarah 8-6: "Every goy [non-Jew] who studies the Talmud and every Jew who helps him in it, ought to die."

Schulchan Aruch Choszen Hamiszpat 388: "It is permitted to kill a Jewish denunciator everywhere. It is permitted to kill him even before he denounces."

Sepher Or Israel (177b): If a Jew kills a Christian he commits no sin. He has done God a service.

Zohar (11 43a): Extermination of Christians necessary.

Zohar (I,25a) -- Christians are to be destroyed as idolators.

Zohar (I,219b) -- Princes of Christians are idolators, must die.

Zohar (II, 43a): Extermination of Christians is a necessary sacrifice to God.

Zohar (L, 38b, 39a): A Jew to receive a high place in heaven if he kills a Christian.

 

Så tilbake til Toraens 7. bud:

 

7 ==========================================

EXODUS 20:14 You shalt not commit adultery.

 

Hva sier Talmud?

 

Kelhubath (11a-11b): When a GROWN UP MAN HAS INTERCOURSE WITH A LITTLE GIRL IT IS NOTHING, for when the girl is less than this [see Footnote] THREE YEARS OLD it is as if one puts the finger into the eye [Again See Footnote] tears come to the eye again and again, SO DOES VIRGINITY COME BACK TO THE LITTLE GIRL THREE YEARS OLD."

Nadarine, 20, B; Schulchan Aruch, Choszen Hamiszpat 348: "A Jew may do to a non-Jewess what he can do. He may treat her as he treats a piece of meat."

 

Så det 8. budet:

 

8 ==========================================

EXODUS 20:15 You shalt not steal.

 

Talmud:

 

Choschen Ham (193, 7): Keep any overpayment Christians make in error.

Choschen Ham (226 1): Jew may keep lost property of Christian found by Jew.

Schulchan Aruch Choszen Hamiszpat 348: "A Jew may rob a goy [non-Jew] that is, he may cheat him in a bill, if unlikely to be perceived by him."

Schulchan Aruch Orach Chaim 539: "At the time of the Cholhamoed the transaction of any kind of business is forbidden. But it is permitted to cheat a goy [non-Jew], because cheating of goyi at any time pleases the Lord."

Tosefta, Abhodah Zarah VIII, 5: "How to interpret the word 'robbery.' A goy [non-Jew] is forbidden to steal, rob, or take women slaves, etc., from a goy or from a Jew. But a Jew is not forbidden to do all this to a goy."

 

Deretter det 9. bud:

 

9 ==========================================

EXODUS 20:16 You shalt not bear false witness against thy neighbor.

 

Så talmud:

 

Babha Kama (113a): Jew may lie and perjure himself to condemn a Christian.

Babha Kama (113b): "The name of God not profaned, if a Jew lies to a Christian."

Babha Kama (113b): It is permitted for a Jew to deceive Christians.

Christian; Name of God not profaned when lying to Christians.

Christians; Jew may lie and perjure to Condemn a Christian

Kallah (1b, p. 18): Jew may perjure himself when lying about Christians.

Kallah (1b p. 18): Jew may perjure himself with a clear conscience.

Schabbouth Hag (6d): Jews may swear falsely by the use of subterfuge wording.

Szaaloth-Utszabot The Book of Jore Dia 17: "A Jew should and must make a false oath when the goyim [non-Jew] asks if our books contain anything against them."

 

Til slutt det 10. bud:

 

10 =========================================

EXODUS 20:17 You shalt not covet thy neighbor's ... stuff

 

Talmud:

 

Babha Bathra (54b): Christian property belongs to the first Jew claiming it.

Josiah 60, 6, Rabbi Abarbanel ... As soon as the King Messiah will declare himself... Take the silver and gold from the goyim."

Schulchan Aruch Choszen Hamiszpat 348: "All property of other nations belongs to the Jewish nation...

 

 

http://encyclopediaegypt.com/israel/l032001.htm

 

En Nasjonalist som er med i FrP er relativt uvitende, er vel lite igjen av Nasjonalist Partier i Norge.

 

Nærmere sagt: De er forbudt. Norges grenser er nærmest visket ut. Vi har entret en verdensregjering.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke folk med offermentalitet som selv går rundt og undertrykker andre.

 

Og de få jødene jeg har møtt har passet det stereotypiske bildet av jøder litt for godt. Litt for høye tanker om seg selv og så glad i kroner og ører at det nesten blir slitsomt. Er alle jøder sånn? Selvsagt ikke. Men når det er personer som Mona Levin som representerer jøder i meida her i Norge så er det ikke så rart at folkegruppen ikke møter så stor forståelse.

 

Og er det ikke litt rart at FRP(et parti som støtt og stadig blir sammenlignet med nazister) er blant de mest jøde/israelvennlige partiene? Mens SV og RV gjerne er antisemittene?

Er det noen som ærlig tror at bilder som dette er laget med bakgrunn i et hat mot det jødiske folk?

israels_stat_terror.JPG

Nå vil jeg ikke si at det å kritisere staten Israel er det samme som å være antisemitett.

De kunne godt kritisert litt mer Hamas, men det gjør dem ikke til jødehater, jeg tror i lengste laget kan du kalle dem anti-sionister.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke folk med offermentalitet som selv går rundt og undertrykker andre.

 

Og de få jødene jeg har møtt har passet det stereotypiske bildet av jøder litt for godt. Litt for høye tanker om seg selv og så glad i kroner og ører at det nesten blir slitsomt. Er alle jøder sånn? Selvsagt ikke. Men når det er personer som Mona Levin som representerer jøder i meida her i Norge så er det ikke så rart at folkegruppen ikke møter så stor forståelse.

 

Og er det ikke litt rart at FRP(et parti som støtt og stadig blir sammenlignet med nazister) er blant de mest jøde/israelvennlige partiene? Mens SV og RV gjerne er antisemittene?

Er det noen som ærlig tror at bilder som dette er laget med bakgrunn i et hat mot det jødiske folk?

israels_stat_terror.JPG

Nå vil jeg ikke si at det å kritisere staten Israel er det samme som å være antisemitett.

De kunne godt kritisert litt mer Hamas, men det gjør dem ikke til jødehater, jeg tror i lengste laget kan du kalle dem anti-sionister.

 

Å kritisere jøder for sin oppførsel, som i mitt innlegg over viser at er religiøst motivert, er sikkert anti semitisme, men det hjelper ikke met et forsvarsuttrykk. Jøder skal holdes ansvarlige for sine handlinger de også. (for en religiøs jøde, hva er annen motivasjon enn religiøse tekster?). Leste du utdragene fra Talmud? Hva synes du?

Lenke til kommentar

I følge EU kunne Rødt og antageligvis Sosialistisk Venstreparti falle innen for kategorien "Anti-Semittiske".

 

eu-anti-zionism.gif

 

EU beskytter rasistiske mennesker. Utrolig dobbeltmoralsk. Alle jøder som støtter staten Israel følger altså Talmud. Har du lest hva talmud sier om deg og meg? (ikke jøder)

 

O.K. to Cheat Non-Jews

 

Sanhedrin 57a . A Jew need not pay a gentile ("Cuthean") the wages owed him for work.

 

Jews Have Superior Legal Status

 

Baba Kamma 37b. "If an ox of an Israelite gores an ox of a Canaanite there is no liability; but if an ox of a Canaanite gores an ox of an Israelite...the payment is to be in full."

 

Jews May Steal from Non-Jews

 

Baba Mezia 24a . If a Jew finds an object lost by a gentile ("heathen") it does not have to be returned. (Affirmed also in Baba Kamma 113b). Sanhedrin 76a. God will not spare a Jew who "marries his daughter to an old man or takes a wife for his infant son or returns a lost article to a Cuthean..."

 

Jews May Rob and Kill Non-Jews

 

Sanhedrin 57a . When a Jew murders a gentile ("Cuthean"), there will be no death penalty. What a Jew steals from a gentile he may keep.

 

Baba Kamma 37b. The gentiles are outside the protection of the law and God has "exposed their money to Israel."

 

Jews May Lie to Non-Jews

 

Baba Kamma 113a. Jews may use lies ("subterfuges") to circumvent a Gentile.

 

Non-Jewish Children are Sub-Human

 

Yebamoth 98a. All gentile children are animals.

 

Abodah Zarah 36b. Gentile girls are in a state of niddah (filth) from birth.

 

Abodah Zarah 22a-22b . Gentiles prefer sex with cows.

 

Frastøtende, etter min mening.

Lenke til kommentar

Det er der problemet ligger. Kritikk mot jøder/Israel så spiller man antisemitt kortet med en gang. Da blir det fort utvannet(på samme måte som rasist begrepet).

 

Anti semitisme, det er et triks, vi bruker det alltid:

 

 

 

En som forsnakker seg om hvordan mange jøder bruker anti semitisme kortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...