Gå til innhold

YouTube-videoer blir skarpere


Anbefalte innlegg

"Google har kjøpt opp det irske selskapet Parrot Pictures, og hensikten med oppkjøpet er å øke kvaliteten på bilder som lastes opp til YouTube."

Det er vel for det meste filmer folk laster opp på youtube?

Endret av Zero-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om bildekvaliteten blir bedre uten at det går ut over lastetidene er jo det bra uansett. Men om det blir noe tregere enn det er nå spørs det om jeg gidder å bruke så mye tid på youtube.

 

Forresten, mener å huske at det var mye diskusjon om produktnavn o.l her for en stund siden. I følge de nye normene skal det ikke stå Youtube i overskriften i stedet for YouTube? Ikke at jeg klager på det da jeg synes de normene er merkelige. Men det er jo en annen sak.

Lenke til kommentar

@ALT-CTRL: Joda, de normene der stemmer, men etter at Edda Media likviderte og ble likvidert og ny redkasjon kom i hus.

Så ble de reglene sendt på bålet og har sluppet ut litt fin CO2 :D

 

YouTube må ha seg en hastighetsøkning deluxe, her går det i sirup og F5 blir ett bra våpen for å få opp tempoet.

Viktigste er at de ikke gjør som Linden Lag (Linden Labs, men de har fått nytt navn av brukerne.) de sparker for å spare inn og prøver å melke det de kan mens server parken står for forfall.

For eksempel, så har de en mann som dag inn og dag ut kun står å fikser en type database feil, og det er den samme feilen gang på gang på gang.

Istedet for å prøve å finne den i programvaren og lappe den, så har de den ene mannen til å fikse det, og jo flere brukere, jo oftere kommer feilen.

Lenke til kommentar

*snip*

Og forståelig at google ikke bruker (sløser) mere ressurser på youtube, så lenge det faktisk ikke er noe som gir overskudd.

 

Folk har ikke lyst til å forstå, de vil bare ha YouTube.

 

Det jeg har funnet at hjelper er, tro det eller ei, å endre DNS til 8.8.8.8 (og sekundær til 8.8.4.4, som backup).

Tro det eller ei folkens, men dette hjelper betraktelig :)

 

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke problemet til youtube at de har dårlig bandbredde, er vel heller at det er forskjell på lagringspunktene til de forskjellige filmene. Høyreklikk på ett youtubevindu å trykk "test hastighet" elns. Der får du det jeg vil tørre påstå er det beste hastighet youtube kan gi deg på akkurat det tidspunktet.Men det er derimot filmer som bruker 10 min på å buffre i 360p, selv om jeg klarer 36 mbit på den testen deres.

Lenke til kommentar

Det jeg har funnet at hjelper er, tro det eller ei, å endre DNS til 8.8.8.8 (og sekundær til 8.8.4.4, som backup).

Tro det eller ei folkens, men dette hjelper betraktelig :)

Prøver dette på uio sitt nett nå, virker som det hjelper. Har ennå ikke opplevd noe 1-2min venting som vanlig. Kommer tilbake hvis det var falsk alarm :)

 

Edit: Til info, hjemme kjører jeg youtube i 720p og 1080p med få problemer (Canal Digital)

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...