Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Yess! er så heldig fordi jeg har nettopp fått en stuck pixel å skjermen, nesten i midten av skjermen... Den lyser grønt. Har noen, noen gode kjerringråd eller triks på å fjerne denne pixelen? jeg tror ikke multicom ser på en stuck pixel som en god nok grunn til å bytte

 

Har du igjen tid på angreretten så spørr dem om de bytter frivillig eller om du må ta det via den. Så bestiller du bare opp en ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yess! er så heldig fordi jeg har nettopp fått en stuck pixel å skjermen, nesten i midten av skjermen... Den lyser grønt. Har noen, noen gode kjerringråd eller triks på å fjerne denne pixelen? jeg tror ikke multicom ser på en stuck pixel som en god nok grunn til å bytte

 

Har du igjen tid på angreretten så spørr dem om de bytter frivillig eller om du må ta det via den. Så bestiller du bare opp en ny.

 

tror jeg fikk den for 5-6 uker siden. kanskje lengre...

Lenke til kommentar

Kjerringråd .... har lest om at noen har brukt en Q-tip og forsiktig massert skjermen der den slemme pixelen er. Prøv både med skjermen av og på. For noen virker det, for de fleste ....så er en stuck pixel for alltid en stuck pixel, sorry. Men hør for all del med Multicom også. Kanskje er de greie.

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår Anadtech riktig så er den største oppgraderingen Optimus-support og ikke i ytelse? Da tror jeg ikke at jeg orker å vente så mye lenger, pleier som regel alltid å være i nærheten av strøm.

 

Dersom Optimus fungerer slik at den bruker et ok internt skjermkort som kan drive surfing og f.eks. presentasjon på projektor så hadde jeg definitivt ventet på dette. Det er irriterende at skjermkortviften durer avgårde så fort det kommer litt flash i nettavisene.

 

Men dersom det interne ikke er kraftig nok til dette så ville jeg ikke ha ventet nei.

Lenke til kommentar

Multicom Kunshan P150/170 vil kreve en total oppgradering/ombygging for å kunne ta i bruk Optimus, så det blir trolig ikke aktuellt før neste generasjon. Ytelsesøkningen fra GTX 485M er minimal, og det burde være lett å få til det samme med en forsiktig overklokking av GTX 485M.

 

Dessuten - jeg er ikke overbevist om at Optimus i disse laptopene er en god ting. Det er stadig problemer med funksjonen, og kan lett føre til irritasjon, når maskinen skifter grafikkmotor av seg selv, kanskje uønsket.

Jeg vil si at det ikke er noen tungtveiende grunner til å vente på GTX 580M som erstatning for GTX 485M, i hvert fall ikke i dagens P150/170.

GTX 570M er en annen sak, i og med at det vil plassere seg omtrent midt i det forholdsvis store gapet som er mellom dagens GTX 560M og GTX 485M/580M.

 

Edit: Jeg ville ha ventet med Optimus i slike spillmaskiner - fulgt med på hvorvidt eierne av Alienware's maskiner med Optimus er fornøyd med systemet, eller de som kjøper Asus nye Gx4-serie. Jeg har allerede sett innlegg av misfornøyde folk i Alienware-forum, så ... den som lever får se. Jeg ønsker meg uansett mulighet til å overstyre systemet, med en manuell svitsj, og uten at det krever en omstart.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har hatt ny pc, og egentlig latt de jeg har forfalle litt. Lurer på om dere har tips eller forslag til "must have" programmer eller tweaks på maskinen? Har noen jeg alltid bruker selv, som ccleaner, cpuid, samt noen tweaks i msconfig. Kortere tid for lukking av programmer osv. Hva har dere av prgrammer og tweaks? Hadde vært gøy og høre og få noen tips! Og til slutt. Hvis du bare kunne hatt en nettleser, hvilken? ;)

Lenke til kommentar

Hadde vært gøy og høre og få noen tips! Og til slutt. Hvis du bare kunne hatt en nettleser, hvilken? ;)

 

Nei, jeg vil absolutt ikke gå for bare en nettleser. I dag bruker jeg fem (5) nettlesere daglig! Hver av nettleserne til det de er best til :)

 

Men, om jeg bare skulle brukt en, så ville jeg antagelig gått for Firefox.

 

Når det gjelder tweaks og andre småprogrammer, så bruker jeg Liberkey. Nå har jeg også bestilt en større minnepenn med USB 3, og da har jeg og Linux på den.

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Nettleser er Firefox, for min del. Jeg er ikke sikker på om den er hverken best eller raskest i seg selv, men den har noen utvidelser som jeg ikke lenger kan klare meg uten, for å bruke en litt sliten klisjé.

 

AdBlock+ - helt suveren. Tror ikke jeg har sett en eneste liten reklame på flere år, og den gjør til og med sider som VG's ryddige og lesbare

NoScript - Nekter innebygde scripts i å kjøre på alle andre sider enn de jeg stoler på.

Better Privacy - tar seg av fjerning/filtrering av såkalte super-cookies, som ikke lar seg fjerne på vanlig måte.

IE Tab Plus - dersom en side nekter å laste skikkelig i noe annet enn i IE. Skifter nettlesermotor med et tasteklikk.

 

Og det er flere nyttige, men ikke akkurat essensielle tillegg.

 

CCleaner, MalwareBytes, MSE, Intel SSD Toolbox, Winamp, VLC, Acronis True Image (for sikkerhetskopiering), PerfectDisk (for snurrediskene), SpywareBlaster og Spybot S&D (for passiv drittfiltrering), Secunia PSI, Daemon Lite, GPU-Z, CPU-Z, diverse benchmarking og stresstest-programmer.

I tillegg har jeg noen skrivebords-widget'er som viser meg bruk og kjernetemperaturer i prosessoren og skjermkortet, samt brukt og total størrelse på harddiskene, og RAM.

 

Av tweaks har jeg noen som er SSD-spesifikke. Bl.a. har jeg kuttet page-fila, hibernation, gjenopprettingspunkter og denslags, som fører til unødvendig mye skriving og plassbruk på SSD'en. I og med at jeg har satt Acronis til å automatisere full backup av hele c:stasjonen over til den eksterne harddisken, har jeg heller ikke bruk for gjenoppretting eller recovery-punkter. Har også lagt Windows TEMP-mappa over på harddisk 2, og også cache'n til Firefox har jeg lagt direkte til RAM-brikkene. Samt har kuttet ut mange loggføringer. Jeg tør vedde på at SSD'en min er så rask og effektiv som det går an å få den. Har også slått av de fleste animasjoner av menyer, sprettoppbokser og denslags - dersom man ikke gjør dette, går man glipp av mye av den raske responsen som en SSD gir.

En av de aller beste "tweakene" jeg har, er det at jeg faktisk har tilgang på profesjonellt kalibreringsutstyr for skjermene. Både skjermen på laptop'en og den eksterne skjermen er grundig kalibrerte.

 

Jeg unngår å bruke MSconfig så mye som mulig, det kan lett føre til uforutsette problemer. Foretrekker å gå direkte på Tjenester (services), og setter ut av spill det jeg ikke vil ha.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...