Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Det er en stor mangel på 6970m kortene for tiden har Sager uttalt, så om ikke Multicom har noen inne på lager, kan det ta litt tid før de får de inn. 485M blir også faset ut og GTX 580M kommer den 4.juli. GTX 580M er i bunn og grunn samme kortet som 485M, men er klokket litt høyere pga en litt annen arkitektur som krever litt mindre strøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor Intel 510? Den vil ikke være et døyt raskere enn 320, såfremt du har tenkt å bruke den som OS/programdisk. Den har også en ekkel kontroller, Marvel sin, og ikke Intel's egen, som er helt overlegen. Styr unna.

 

Forskjellen på HD 6970M og GTX 485M er minimal, og ikke verdt pengene dersom det (igjen) er bare spilling man har i tankene. Men så er det noe med driver-støtten til Nvidia, som er overlegen AMD sin, og for folk som bruker Adobe's programpakke mye, så er CUDA-støtten i Nvidia-kort et stort pluss. Jeg selv vakler litt mellom dem nettopp pga dette; fornuften sier meg at HD 6970M er tingen, men totalpakken man får hos Nvidia frister også ... mulig at jeg faktisk hadde firet litt på spillkraft, og gått for GTX 560M i stedet, faktisk.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke Vertex 3, de har vist seg å være kjappere enn Intel 510

 

BIG; Vertex3 er kjappere på papiret og i benchmarking enn Intel 320, det er riktig - men det er noe du så godt som aldri vil merke noe til, så lenge man bruker SSD'en som "vanlig" OS og programdisk.

 

Intel er helt overlegen på pålitelighet og holdbarhet, det er bevist ganske ettertrykkelig nå. Jeg synes derfor ikke det er noe å hente ved å velge en annen SSD, men det blir jo din sak, selvsagt.

Lenke til kommentar

Hvorfor Intel 510? Den vil ikke være et døyt raskere enn 320, såfremt du har tenkt å bruke den som OS/programdisk. Den har også en ekkel kontroller, Marvel sin, og ikke Intel's egen, som er helt overlegen. Styr unna.

 

Forskjellen på HD 6970M og GTX 485M er minimal, og ikke verdt pengene dersom det (igjen) er bare spilling man har i tankene. Men så er det noe med driver-støtten til Nvidia, som er overlegen AMD sin, og for folk som bruker Adobe's programpakke mye, så er CUDA-støtten i Nvidia-kort et stort pluss. Jeg selv vakler litt mellom dem nettopp pga dette; fornuften sier meg at HD 6970M er tingen, men totalpakken man får hos Nvidia frister også ... mulig at jeg faktisk hadde firet litt på spillkraft, og gått for GTX 560M i stedet, faktisk.

 

Skal bruke den som OS/Program/spilldisk.

 

http://www.anandtech.com/show/4244/intel-ssd-320-review

Lenke til kommentar

Hvorfor Intel 510? Den vil ikke være et døyt raskere enn 320, såfremt du har tenkt å bruke den som OS/programdisk. Den har også en ekkel kontroller, Marvel sin, og ikke Intel's egen, som er helt overlegen. Styr unna.

 

Forskjellen på HD 6970M og GTX 485M er minimal, og ikke verdt pengene dersom det (igjen) er bare spilling man har i tankene. Men så er det noe med driver-støtten til Nvidia, som er overlegen AMD sin, og for folk som bruker Adobe's programpakke mye, så er CUDA-støtten i Nvidia-kort et stort pluss. Jeg selv vakler litt mellom dem nettopp pga dette; fornuften sier meg at HD 6970M er tingen, men totalpakken man får hos Nvidia frister også ... mulig at jeg faktisk hadde firet litt på spillkraft, og gått for GTX 560M i stedet, faktisk.

 

Skal bruke den som OS/Program/spilldisk.

 

http://www.anandtech...-ssd-320-review

 

Altså vil du ikke merke noe til den ekstra farten -på papiret - som den har i forhold til Intel sin. Alle kvalitets-SSD'er på markedet nå for tiden, vil være temmelig like på fart og respons, så lenge de skal brukes som ensom OS/program"disk". Det blir en annen sak dersom det er til serverbruk, eller andre spesielle tilfeller. Men til OS/programbruk, bør valget mellom dem gå på pris i forhold til størrelse, samt pålitelighet og holdbarhet. Som sagt, Intel stiller i en særklasse vedr. sistnevnte, og kan også fint konkurrere på pris i forhold til størrelse.

 

Der du kan i det hele tatt merke at Vertex3 har litt større fart, er hvis du skal flytte en svært stor fil fra ett sted på disken til en annen ... da vil du kanskje se - hvis du sitter med stoppeklokke - at vertexen vil være ferdig 0,5 sekunder før Intel. Verdt å ofre pålitelighet og holdbarhet for? Me thinks not.

Lenke til kommentar

Blir nok Intel 320 160gb med ekstern harddisk.

 

Må bare finne ut hvor lang leveringstid det er på matt skjerm. Så blir det bestillings :)

 

Edit: Ja 10 Juli er datoen, og den er for så vidt ikke 100% sikker. Så må nok se på alternativer.

 

Takk for all hjelp uansett :)

Endret av Diezen
Lenke til kommentar

Ok så jeg har jo den seagate harddisken i pc'en men jeg opplevde at pc'en fryste seg to ganger. Har det noe med den å gjøre? Fikk den jo i går. Men hvis det er den som gjør at den fryser seg får jeg en annen av multicom da?

Endret av zumo12
Lenke til kommentar

Har noen klart å oppdatere driverene sine til ati 6970 kortet?

jeg prøver å oppdatere fra ati sin hjemmeside, men hver gang programmet prøver å laste ned noe så sier den at det ikke finnes en kompatible maskin-/programvare. jeg har tidligere innstallert driverene som lå på cd/ hjemmesiden til multicom. Har noen en anelse om hvor problemet ligger?

Lenke til kommentar

Endelig var maskinen bestilt! Takk for god tråd og mye god hjelp (thomit m.fl.) Regner med mer hjelp når maskinen er i hus! Må jo se litt av OC muligheter og andre triks :)

 

Blir spennende å ga fra min stasjonære XP pc til denne :)

 

Bestilte:

2720QM

Matt skjerm

6970

320 160 SSD

8gb ram

 

Og operativsystem ved siden av, slik at jeg får disken.

Sendte noen mails med multicom, og de lovte at skjermen+6970 var inne innen 3 uker. Så maskinen er vel hos meg rundt midten av Juli.

Endret av Håk
Lenke til kommentar

JonGro: Jeg har meget god erfaring, den er bra på alt foruten overflaten som gjør mousepaden litt slitsom å bruke. Den bråker litt ved spilling, men er overraskende bra, bl.a får jeg til å spille the witcher 2 med nesten alt på max i 1920x1080 :) Arcania går også bra med nesten alt på max. Disse 2 spillene er noe av det mest krevende pr dags dato.

Lenke til kommentar

Yess! er så heldig fordi jeg har nettopp fått en stuck pixel å skjermen, nesten i midten av skjermen... Den lyser grønt. Har noen, noen gode kjerringråd eller triks på å fjerne denne pixelen? jeg tror ikke multicom ser på en stuck pixel som en god nok grunn til å bytte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...