Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Han sier at det er nvidia MXM modul i maskinen slik at du kan bytte ut grafikkortet. Ikke optimus altså.

 

Det har du helt rett i. Men Optimus er jo allerede varslet i nye versjoner av P150/170 da .... jeg ble bare et øyeblikk litt gira og trodde det kanskje kunne dreie seg om manuellt svitsjbar grafikk, som ville være mye bedre enn Optimus, etter min mening.

 

Han sier forøvrig heller ingenting om bakbelyst tastatur, men på videoen ser det da vitterlig ut som om det er lys rundt tastene?

 

Edit: Ok, da ser det ut som man ikke kan vente seg belysning av tastaturet med det aller første. Disse i videoen var kun utstillingsmodeller, med belyst tastatur, men det blir ikke å få i forbrukerversjonene av P150/170. Det blir først innført med avløserne til disse, med Ivy Bridge prosessorer. En gang om 10-12 måneder, med andre ord.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada.

 

Ser forresten at GTX 560M har kommet inn i konfigureringen hos Multicom nå ... eller er det bare jeg som ikke har fulgt med?

 

Vært der rundt en uke nå ;)

 

Nei, jeg har ventet rundt 8 måneder med å kjøpe meg ny pc, nå syns jeg nok var nok og klinte til forrige uke. Enda litt ventetid, men det er peanuts. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Lenke til kommentar

Joda, Kunshan'ene har hatt MXM-sokkelen lenge. Men jeg tviler på at den vil brukes i 10 år framover ;) Utgaven som brukes nå, er vel MXM 2b. Det betyr at man teoretisk kan bytte ethvert bærbart skjermkort som bruker denne sokkelen - men det avhenger av en del andre ting også, om dette skal kunne gå smertefritt for seg. For eksempel så har jeg samme sokkel på min, og teoretisk kan jeg derfor sette inn et GTX 485M, eller GTX 560M om jeg vil .... men lett er det likevel ikke. Det må finnes BIOS med støtte for dette, kjølesystemet må forandres på litt for at det skal passe, strømforsyningen må tåle den ekstra belastningen .... osv.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Joda, det skal nok gå fint - men det er altså ikke noen automatikk at det skal gå. Man skal egentlig ikke forvente at det skal gå, unntatt med de kortene som den enkelte maskinen er utstyrt med i utgangspunktet. I dette tilfellet har altså Clevo ordnet med BIOS, strøm og kjøling slik at det skal kunne gå fint å bytte mellom GTX 460M, GTX 560M og GTX 485M ... med min maskin, som er en generasjon eldre, er det ikke fullt så rett fram, selv om jeg altså har samme sokkel.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden ville du ha gått for 2820qm? Blir feil å anbefale den på generelt grunnlag. 1500,- for det lille ekstra er ikke verdt. Hadde det vært et alternativ fra Multicom sin side, hadde jeg valgt 2630qm og ikke 2720qm.

 

Fordi jeg trenger all den prosessorkraften jeg kan få, til det jeg i hovedsak bruker maskinen til. Skulle gjerne hatt Extreme-prosessoren også jeg, men akkurat den koster mer enn det smaker .... hadde jeg vært litt rikere så...

 

Dessuten så var det ikke en anbefaling av noe slag, det var et svar på et konkret spørsmål til oss alle: hvordan ville vi ha utstyrt en P150/170. Jeg svarte på det ;).

Lenke til kommentar

Skjønner det, men det er en fordel at man sier hva man skal bruke laptopen til slik at andre ikke misforstår og trur at 2820qm er veien å gå. Mange som kjøper disse for å spille på, og da burde man heller bruke de 1500,- på noe annet.

 

For all del, skulle gjerne hatt Extreme-prosessoren jeg og :)

Lenke til kommentar

Skjønner det, men det er en fordel at man sier hva man skal bruke laptopen til slik at andre ikke misforstår og trur at 2820qm er veien å gå. Mange som kjøper disse for å spille på, og da burde man heller bruke de 1500,- på noe annet.

 

For all del, skulle gjerne hatt Extreme-prosessoren jeg og :)

 

Det er jeg enig i. Er det bare spilling man trenger ytelse til, er prosessor det siste man trenger å spekulere på. Den billigste vil være god nok.

Lenke til kommentar

Men det er en 17"?

 

Edit: Og hvilke oppgraderinger ville dere prioritert på Kunshan P150?

 

Matt skjerm full HD med 95% Color Gamut

Intel i7-2720QM (for å støtte 1600mhz ram)

nVidia GeForce GTX 560M (Oppdater til 485M om et år da den blir billig, f.eks fra Ebay)

6GB DDR3 1600mhz ram.

OCZ VERTEX 3 SSD 120GB 2.5 til systemdisk. Bruk en ekstern USB 3.0 disk til lagring.

Intel® Ultimate-N 6300 - 802.11A/B/G/N Wireless LAN Module (For å dra maks utnytte av det trådløse nettet)

 

Sånn skal min se ut.... såfremt de ikke kommer med en ny modell snart...

Lenke til kommentar

Var kanskje ett heller dårli formulert spørsmål, får ta den på min kappe :)

 

Tenkte å oppgradere den for noen tusenlapper. SSD føles som ett must etter å ha fått oppleve det i min stasjonære. Tenkte å kjøpe ekstern harddisk med usb 3 ved siden av. Så spørsmålet er vel heller 510 eller 320. Hørte mange hadde hatt problem med 520. Men det var vel heller pga av maskinvare som ikke var kompitabel. Noen tips der?

 

Ellers blir det vel 8gb ram, matt skjerm, 120 eller 160, blu-ray spiller og usikker på skjermkort. Hvor stor er forskjellen på GTX485 og HD6970? Er det verdt 2000kr?

 

Men har de fortsatt ett leveringsproblem med matt skjerm? Har sendt mail, men foreløpig ikke fått noe godt svar.

 

Skal inn i en periode med mye reising no. Hadde vært bra med en fersk pc på tur!

 

Takk for kjappe svar!

Lenke til kommentar

Var kanskje ett heller dårli formulert spørsmål, får ta den på min kappe :)

 

Tenkte å oppgradere den for noen tusenlapper. SSD føles som ett must etter å ha fått oppleve det i min stasjonære. Tenkte å kjøpe ekstern harddisk med usb 3 ved siden av. Så spørsmålet er vel heller 510 eller 320. Hørte mange hadde hatt problem med 520. Men det var vel heller pga av maskinvare som ikke var kompitabel. Noen tips der?

 

Ellers blir det vel 8gb ram, matt skjerm, 120 eller 160, blu-ray spiller og usikker på skjermkort. Hvor stor er forskjellen på GTX485 og HD6970? Er det verdt 2000kr?

 

Men har de fortsatt ett leveringsproblem med matt skjerm? Har sendt mail, men foreløpig ikke fått noe godt svar.

 

Skal inn i en periode med mye reising no. Hadde vært bra med en fersk pc på tur!

 

Takk for kjappe svar!

 

Hvorfor ikke Vertex 3, de har vist seg å være kjappere enn Intel 510

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...