Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo! litt offtopic, men samtidig et sted dere er ontopic, da det er samme pc :)

 

Tenker å bestille p170, men fra kobalt computers i England, da de har matt skjerm. Lurte på om noen har noe erfaring med dette? har sammenlignet prisene og med mva så faller prisen på mer eller mindre identisk, er snakk om en hundre lapp forskjell. Kobalt computers har 2 års garanti der de betaler frakt innenfor EU, der Norge er inkludert i følge kobalt computers. Så spørsmålet mitt er om noen har noe erfaringer med kobalt computerts, og om dere på nød og liv fraråder meg å bestille fra kobalt computers? noen innspill ?

 

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Hallo! litt offtopic, men samtidig et sted dere er ontopic, da det er samme pc :)

 

Tenker å bestille p170, men fra kobalt computers i England, da de har matt skjerm. Lurte på om noen har noe erfaring med dette? har sammenlignet prisene og med mva så faller prisen på mer eller mindre identisk, er snakk om en hundre lapp forskjell. Kobalt computers har 2 års garanti der de betaler frakt innenfor EU, der Norge er inkludert i følge kobalt computers. Så spørsmålet mitt er om noen har noe erfaringer med kobalt computerts, og om dere på nød og liv fraråder meg å bestille fra kobalt computers? noen innspill ?

 

Takk for hjelpen

 

Hva med www.xoticpc.com og så sender du pc'n gjennom firmaet www.magnum.no (båt eller flyfrakt)

Men Kobalt så veldig bra ut da..

Lenke til kommentar

da har jeg ikke garantien jeg hadde fått i Norge. Dessuten så kjøper xoticpc.com av sager, som igjen kjøper fra clevo, så isåfall så er sager et bedre alternativ. Jeg tror egentlig det er mer å tape via xoticpc enn noen andre steder da prisen blir sånn ca det samme, bare uten garantiene. Dessuten er det mer problem med lader og sånt enn via kobalt computers. hvis det skjer noe med pcen under frakt fra xoticpc blir fakten frem og tilbake veldig dyr til slutt, da det er standar amerika at kjøper betaler frakt.

 

Kobalt computers krever dessuten kun 200 kr for frakt, som faktisk er billigere enn via jetcarrier :) Bare lurte på om det var noen argumenter for å ikke kjøpe via kobalt computers :)

Lenke til kommentar

Kobalt har i årevis vært en liten bedrift drevet av entusiaster, og med god kundeoppfølging. Men i det siste har de fått en del pepper pga. sene leveranser og manglende informasjon til kundene. Det har nok noe å gjøre med at de har fått en større kundegruppe enn de har ansatte å ta seg av, på en skikkelig måte. Men sett under ett, så er de en anerkjent og godt likt bedrift.

Jeg anbefaler at du tar kontakt med dem først og spør om leveringstid og denslags før du sender i vei en bestilling, i hvert fall.

 

Når det gjelder XoticPC. så er det mange amerikanere som foretrekker å bestille fra dem, framfor Sager. De yter i utgangspunktet akkurat de samme garantiene som Sager, i hvert fall innen USA, men blir ansett for å yte bedre service og kundebehandling. Forholdet XoticPC/Sager, blir det samme som om en annen forhandler her hjemme, skulle begynne å ta inn Multicom Xishan/Kunshan laptoper, og selge dem videre til kunder. Det finnes derimot andre forhandlere i USA som er helt uavhengige av Sager, og handler og importerer direkte fra Clevo. Som f.eks. Malibal, AVADirect, Falcon m.fl. Eurocom er en uavhengig, Canadisk forhandler.

 

I tillegg - hvis man vil handle fra utlandet - så kan man jo se på priser og betingelser hos en av de tyske forhandlerne, f.eks. Cyber-System, DevilTech og Schenker.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

da har jeg ikke garantien jeg hadde fått i Norge. Dessuten så kjøper xoticpc.com av sager, som igjen kjøper fra clevo, så isåfall så er sager et bedre alternativ. Jeg tror egentlig det er mer å tape via xoticpc enn noen andre steder da prisen blir sånn ca det samme, bare uten garantiene. Dessuten er det mer problem med lader og sånt enn via kobalt computers. hvis det skjer noe med pcen under frakt fra xoticpc blir fakten frem og tilbake veldig dyr til slutt, da det er standar amerika at kjøper betaler frakt.

 

Kobalt computers krever dessuten kun 200 kr for frakt, som faktisk er billigere enn via jetcarrier :) Bare lurte på om det var noen argumenter for å ikke kjøpe via kobalt computers :)

 

Sammenlignet 2 stykk, med 8gb ram (man får 8gb gratis på xotic)

Billigste P150 fra multicom: 12508,- + frakt.

Xotic: 7887,- + noen hundre i frakt. Og du må kanskje betale 24% moms, men noen ganger slipper man det.

 

Garanti hos Xotic: 3 Year Labor* 1 Year Parts Warranty Lifetime -24/7 DOMESTIC Based- Toll Free Telephone Tech Support (Labor Warranty through Xotic PC)

Includes FREE Shipping Both Ways for Warranty Repairs

Lenke til kommentar

Det er den jeg også er redd for når det gjelder xotic pc, garantien gjelder kun i USA sånn jeg tolket det :)

betyr dette at ingen vil fraråde meg å bestille pc fra kobalt computers, bare det at jeg burde forhøre meg med dem før jeg sender bestilling grunnet at de nå har større kundegruppe enn de greier?

@thomit, jeg har sett litt på de sidene, men kommer kun til de tyske sidene, og siden tyskkunnskapene mine ikke er større enn de kinesiskkunnskapene mine, kommer jeg ikke lang.

 

Er det noen her som har vært så heldig å bestilt pc til store summer og ikke måtte betale mva på pcen ? eller er det sånn at den blir tatt til betaling av mva uansett?

 

Tusen takk for hjelpen jeg har fått av dere her inne, dere er supre! :new_woot:

Lenke til kommentar

Ja da var p150 bestilt og regner med å få den om ca 2 uker ^^,

 

Kan nok godt hende det tar litt lenger tid dessverre - så sant du bestilte matt skjerm. Glossy har de inne, men leveringstid på matt.

 

Jeg bestilte allerede 16. mai, og fikk beskjed om at alt bortsett fra GTX485M var på lager - ventet tålmodig til datoen de skulle få kortet inn, og like etterpå får jeg beskjed om at de er tom for grunnmodell med matt skjerm. Graver litt videre, så viser det seg at jeg hadde egentlig bestilt den siste eller en av de siste grunnmodellene med matt skjerm de hadde inne; "Jeg tror ikke noen kunder har fått den, men det kan være at en enhet har vært defekt."- var beskjeden jeg fikk.

 

Temmelig irriterende, jeg trodde jo først jeg skulle få min i starten av juni. Starten av juli er forventet levering på nye skjermer. Kjedelig å måtte ordne en midlertidig bærbar i mellomtiden ><

Lenke til kommentar

Ja det høres leit ut. Håper du får din snart da :). Men jeg sente en email til dem og spurte om de hadde alle delene på lager og de sa de hadde alt (bestilte glossy ikke matt skjerm siden den kom først 10 juli). De sa at leveringstiden var på 10 virkesdager altså 2 uker. Så da håper jeg vel at de holder hva de sier ellers så kræsjer det med ferien min :/

Lenke til kommentar

Matt skjerm får de først 10 juli og tror de er tom for 6970 siden når jeg bestilte den sa de at de bare hadde 1 igjen. Men du burde sende en epost til dem og se hva de sier. ^^

 

Om to uker er det jo bare enda en ekstra uke til den 10.juli ....

Du får selvfølgelig gjøre akkurat som du vil, men jeg hadde ventet på den matte skjermen, helt klart.

 

 

Enig i thomit. Personlig så gjør jeg dette.

De antok at pcen ville bli satt sammen og sendt ut i uke 28, altså en gang mellom 11. og 16. juli. Håper inderlig at det ikke blir noe mer tull nå.

 

Ja jeg ville helst ha ventet men skal på ferie i en måned og vil gjerne bruke den i ferien min ^^

Lenke til kommentar

Nyheter fra Computex 2011 og Clevo: Nye P150/170 med belyst tastatur og Optimus. Representanten fra Clevo har ikke verdens beste engelskuttale, og han sier noe om svitsjbar grafikk - men om han bare sikter til Optimus, eller om det faktisk blir mulig å manuellt skifte mellom grafikkchip'en og skjermkortet, er usikkert.

 

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...