Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Halla! Vurderer å kjøpe en P150 snart :)

 

Ser at det kommer noe nytt til de ca annenhver uke.. skjermkort etc.

 

Men er det noen store forandringer i vente i nærmeste fremtid? Intel i8, ny type ram, tastatur med lys, optimus??

 

Ny test av Schenker XMG P501 pro hos Notebookcheck.net. P150 med GTX 560M.

 

"speedy SSDs (40 – 600 GB) and state of the art SSHs (320 – 500 GB)"

 

SSH?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Den eneste forandringen siden de kom, er jo oppdaterte skjermkort. Intel har ingen ny generasjon bærbarprosessorer på trappene i den nærmeste tiden, tastatur med lys er ikke aktuellt, og heller ikke Optimus. Det kommer først når Clevo kommer med en helt ny generasjon, om i det hele tatt, og det er ingen rykter om at det er nært forestående, som jeg kan se.

 

SSH .... de snakker vel om de tilleggs-harddiskene man kan få som opsjon, som man kan putte inn i stedet for DVD-drevet. Hos Schenker, that is.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg har regnet litt på hva denne pc'n vil koste å kjøpe fra Xoticpc kontra Multicom....

 

XoticPC.com

8gb ram (1600mhz). (De får levert laptop'n med 8gb fra fabrikk. Blir vi lurt av multicom?)

Skjerm: Matt Full HD, 95% Color Gamut

Intel 510 ssd 120gb

Cpu: intel i7 2720qm

Skjermkort: Geforce 560M

 

Pris: 1909 dollar. = 10200,-

Tastatur: 499,- (fra multicom)

Moms 24% dersom den blir stoppet i toll (=2448,-)

Frakt: 152,- (Fra XoticPC til jetcarrier)

Frakt: 445,- (jetcarrier 0 - 7.5 kg flyfrakt til ditt postkontor i norge)

Totalt = 11296

(13744 dersom den stoppes i toll)

 

Fordeler: Bedre skjerm, bedre ram. Dersom ting går i stykker så kan Xoticpc sende deg de delene som er defekte som du kan skifte selv.

Ulemper: Ikke 5 år garanti som i Norge.

 

 

Multicom.no

8gb ram (1333mhz).

Intel 510 ssd 120gb

Cpu: intel i7 2720qm

Skjermkort: Geforce 560M

 

Pris: 13997

Frakt: 109,-

Totalt: 14106

 

Fordeler: 5 år garanti

Ulemper: Dårligere skjerm, dårligere ram.

Lenke til kommentar

må sies at du trenger ny strømadapter ting og. Stikkkontakten i USA og Norge er ikke identiske, der kan du plusse på 600kr til. Jetcarrier tar alle varer inn i toll, mener det står på siden deres eller noe lignende :)

 

Men skal ikke si noe sikkert :) Men tror påstandene mine stemmer

Lenke til kommentar

Ser at det er fryktelig mye klaging hos notebookcheck på touchpadden til p150. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte hvor problematisk dette er? Jeg bruker touchpadden ganske mye til sofaspilling.

 

Tjaa... touchpadden er helt grei. Jeg klarer fint å bruke den til vanlig surfing på nett og sånt, med mindre jeg blir klam eller svett på hendene for da blir den litt ekkel å bruke. Så jeg syntes ikke den var noe spesielt problematisk for meg ^^,

Lenke til kommentar

må sies at du trenger ny strømadapter ting og. Stikkkontakten i USA og Norge er ikke identiske, der kan du plusse på 600kr til. Jetcarrier tar alle varer inn i toll, mener det står på siden deres eller noe lignende :)

 

Men skal ikke si noe sikkert :) Men tror påstandene mine stemmer

 

Har du sjekket påstandene da? :) En strømadapter koster ca. 10,- med frakt fra dealextreme. Hehe

 

Man kan sende gjennom jetcarrier. Eller xoticpc kan sende direkte hjem til deg (ca 900,-), da er vel sjansen større for at man slipper moms.

Lenke til kommentar

Fortolling er inkludert i prisen og du betaler 25% mva av varens verdi i tillegg, samt eventuell toll. (pr 1.7.2002 er veldig få varer tollbelagt)

 

anser dette som at de tar inn alle varer i tollen ?

Når det kommer til en pc til 13-17 tusen kr så ville jeg heller pålagt meg en ordentlig lader istedenfor en enkel adapter. Da regnet jeg med at vedkommende bestilte dette fra multicom.no for 549 :)

 

Men hvis han velger å kun bruke adapter så funker det og sikkert :)

Endret av maxiix3
Lenke til kommentar

Bare å bestille fra utlandet det! Moro å høre hva det ender på. Har du det travelt kan det også lønne seg, bestilte 23/6 og de får innskjermer i neste uke, og skjermkort i uke 29. Så har nok ikke pcen før litt uti august. Men det visste jeg også før jeg bestilte...

Lenke til kommentar

Intel 510 Series Solid State Drive (Up to Sequential Read 470MB/s - Write 315MB/s SSD2 Serial-ATA III

 

Intel 320 Series Solid State Drive (Up to Sequential Read 270MB/s - Write 165MB/s SSD Serial-ATA II

 

Vertex 3 MAX IOPS Sandforce Solid State Drive (Up to Sequential Read 550MB/s - Write 500MB/s SSD Serial-ATA III Men Xoticpc sa at Vertex 3 ikke fungerer i P150 :(

 

Men om det er som du sier så går jeg for en Intel 320

Endret av BIG1
Lenke til kommentar

Hehe ... nei, for all del, kjøp den SSD'en du har lyst på, Big. Det jeg sier er at hvis du kjøper en 510 i forventning om at den vil gi deg merkbar større hastighet/respons enn en 320, så vil du bli skuffet. Stor merkbar forskjell mellom en snurredisk og en SSD - mellom SSD'er, i hvert fall mellom forbruker-SSD'er av en viss kvalitet, som disse - ikke. Dersom du ikke skal drive å måle hastighet for å sammenligne og konkurrere med andre benchmarkere, er det mer fornuft i å gå etter kvalitet, driftssikkerhet, og størrelse pr. krone.

Lenke til kommentar

Jeg har snust på en P150 en stund nå, men i en kombinasjon av at jeg ikke helt klarer å bestemme meg samtidig som Multicom sliter med å levere akkurat nå så har jeg utsatt det. (Dog det at jeg fortsetter å utsette bestilling vil ikke akkurat hjelpe meg på leveringstid i forhold til bestillingskø.)

 

Jeg er 90% sikker på at jeg ønsker å gå for en av Nvidia kortene. Men hvilke av de klarer jeg ikke å bli sikker på. Denne oversikten gjør meg heller ikke noe sikrere. Jeg trodde at jeg skulle klare meg med GTX560M, men hvis jeg skulle ha noe interesse av å spille på full pupp må jeg vurdere 580M, (I testen er 460M tilsvarende 560M og 485M tilsvarende 580M for de som ikke vet det. Så resultatene på disse kortene i dag skal i teorien tilsvare litt bedre FPS osv.)

 

Trenger jeg egentlig å game på full pupp sier jeg.. Men hvis jeg skal bruke 13-14k på en laptop høres ikke 17k så altfor mye dyrere ut for muligheten til å game de neste årene komfortabelt.

Samtidig kunne jeg brukt de 3.6k på en server eller noe annet gøy (vurderer en hjemmeserver om dagen Gå gjerne inn på linken og kom med innspill om du kan noe om servere og hardware, da jeg aldri har hatt/satt opp server før.)

 

Og så er jeg fortsatt usikker på om jeg burde gå for SSD (320 160GB) eller kanskje heller en Seagate Momentus XT 7200.1 Hybrid.

Enkelte i tråden her hadde overbevist meg om at jeg burde gå for SSD, men samtlige jeg har snakket med av mine "data-kunnskapsrike" bekjente i virkeligheten mener at SSD vil fremdeles være bortkastet for min del til en pris av 1400kr mer for nesten halvparten av lagringsplassen. At det "ville jo vært ålreit å ha, men er tross alt 1400kr du kunne brukt på noe annet."

 

Så jeg sliter litt med å ta en beslutning, men må få bestemt meg snart, da jeg må ha PC'n innen midten/slutten av august pga. skole.

 

 

(Beklager for mye unyttig skriving til å være denne fellestråden, men det hjelper meg å tenke/plassere tankene å ramble på denne måten. :p Og alle evt. innspill hjelper meg!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...