Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er uten moms ja, fikk hakeslepp i går.

 

Ser de har kuttet ut den "dårligste" prosessoren, lagt til GTX 560 M og byttet ram fra 1600mhz til 1333mhz.

 

Tror jeg bare bestiller snart... Kan jo hende prisen eller varen rekker å bli justert enda en gang iløpet av en måned, men jeg orker bare ikke bli sittende med skjegget i postkassa og enda en gang gå glipp av muligheten for å bestille med matt skjerm.

Lenke til kommentar

Hmmm, kunne tenkt meg 1600mhz ram...

Det står uten mva her...

 

Det er ikke noe i veien for å kjøpe maskinen med minst mulig ram og kjøpe 1600mhz i tillegg...

 

Jeg vet ikke hvor stor forskjell 1333 mhz kontra 1600 mhz vil utgjøre? Tenker på ytelse.

 

Kanskje de har gått tom for 1600mhz eller at det er en annen grunn til at du velger å bytte. Det er vel sånn at uansett så må Clevo godkjenne brikkene de bruker i maskinen?

Lenke til kommentar

Hmmm, kunne tenkt meg 1600mhz ram...

Det står uten mva her...

 

Det er ikke noe i veien for å kjøpe maskinen med minst mulig ram og kjøpe 1600mhz i tillegg...

 

Jeg vet ikke hvor stor forskjell 1333 mhz kontra 1600 mhz vil utgjøre? Tenker på ytelse.

 

Kanskje de har gått tom for 1600mhz eller at det er en annen grunn til at du velger å bytte. Det er vel sånn at uansett så må Clevo godkjenne brikkene de bruker i maskinen?

 

En del billigere P150 :)

http://www.xoticpc.com/sager-np8150-built-clevo-p150hm-custom-gaming-sager-notebook-p-2972.html?wconfigure=yes

Lenke til kommentar

 

Tror nesten Multicom har ett eller annet å lære av Sager

Sager har heller ikke noe problem med å levere forskjellige skjermtyper til P170 slik det fremkommer av siden deres, bl.a. matt og 3D. :cool:

 

Det med m.v.a er nok pga endringer på siden til Multicom. Det er bare å passe på at det står "Privat" øverst, og ikke "Bedrift".

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Hmmm, kunne tenkt meg 1600mhz ram...

Det står uten mva her...

 

Det er ikke noe i veien for å kjøpe maskinen med minst mulig ram og kjøpe 1600mhz i tillegg...

 

Jeg vet ikke hvor stor forskjell 1333 mhz kontra 1600 mhz vil utgjøre? Tenker på ytelse.

 

Kanskje de har gått tom for 1600mhz eller at det er en annen grunn til at du velger å bytte. Det er vel sånn at uansett så må Clevo godkjenne brikkene de bruker i maskinen?

 

En del billigere P150 :)

http://www.xoticpc.com/sager-np8150-built-clevo-p150hm-custom-gaming-sager-notebook-p-2972.html?wconfigure=yes

 

Sikkert fint for de som IKKE vil ha eller trenger ÆØÅ på tastaturet...

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe nytt at prisnivået i USA er betydelig lavere enn vårt, av bestemte årsaker. Den lave dollarkursen gjør det enda bedre/verre, avhengig av ståsted. I tillegg skal man huske at vår forbrukerkjøpslov er betraktelig sterkere til kundens fordel, enn der borte. Det er faktisk knapt noe annet land i verden der kunden er så beskyttet som her hos oss.

 

Det er litt merkelig at Multicom ikke lenger leverer 1600 MHz minnebrikker, når Core i7-2720QM og bedre faktisk kan utnytte disse.

Men det skal sies at det er forsvinnende lite utbytte man har ved litt høyere minnefrekvens, særlig i maskiner som først og fremst er tiltenkt den som spiller mye.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Fra Xoticpc

 

 

 

You can request the Norwegian keyboard on the Sager units. It costs an

 

additional $89 and it will add about 3 weeks to the order as they try to get

 

that in stock. To request that, just note it in the comments box during

 

checkout.

Lenke til kommentar

 

Sikkert fint for de som IKKE vil ha eller trenger ÆØÅ på tastaturet...

 

Behøver vel ikke ÆØÅ på tastaturet for å skrive ÆØÅ. Jeg har hatt US tastatur, og så lenge man endrer språket som maskinen skal skrive på, så er ikke det noe problem. For øyeblikket har jeg 4 språk inne, og som jeg skriver med det tastaturet jeg har.

Lenke til kommentar

Nei, man behøver ikke ha ÆØÅ på tastaturet for å få frem disse symbolene, men det gjør saken en del lettere etter min mening og er absolutt å foretrekke for min egen del. Kan kjøpe tastatur på Multicom også, de har ihvertfal Kunshan P150 tastatur i varlista si...

 

Vet ikke helt hva kursen er på, men den XoticPC prisen blir neppe så mye billigere med frakt, moms, fortollingsgebyr og alt det der styret. Dessuten, greit å ha noen å ringe til hvis noe skulle gå galt. Utrolig slitsomt og etterhvert dyrt å sende ting frem/tilbake til utlandet hvis det skulle bli trøbbel i myre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...