Gå til innhold

AMDs monsterkort er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Effektforbruket og spesielt støyen er jo hinsides. Jeg kan ikke forstå hvordan det går an å spille med dette kortet durende i bakgrunnen. Her trengs det i alle fall hodetelefoner med veldig god støydemping.

Jepp støyen må jo være helt forferdelig på HD 6990. Hadde egentlig tenkt å kjøpe det, men når jeg så støygrafene og kommentarene på Anandtech ombestemte jeg meg.

 

Jeg kjøpte i stedet 2 x HD 6970, men det viser seg at disse også støyer noe vanvittig i forhold til HD 5870, så de blir nok returnert på angrerett. Syns det er litt merkelig siden anmeldelser gjerne sier at HD 6970 og 5870 har nokså like støynivå under last, men det er ikke min erfaring i det heletatt.

Lenke til kommentar

6950 kortene støyer mye mindre og har en god del lavere temperatur. Ytelse forskjellen er ca 10% fra 6950 til 6970.

 

6990 idle 34 dbA og load 53dbA. Temperatur gpu1 84c gpu2 87c. Håper det kommer noen egne kjøleløsninger fra produsentene ellers lykke til med varm pc og støynivået :dribble:

 

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/Radeon_HD_6990/21.html

 

6990 Crossfire test scaling her er veldig dårlig bare 10% fra 6990 til 2stk 6990 Crossfire :thumbdown:

 

http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/Radeon_HD_6990_CrossFire/18.html

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

6950 2gb skjermkort for man fra 2000kr nå og GTX 560 1tb for man fra 1700kr. Det er mer lønnsomt å kjøpe 1 eller 2stk av disse en de 6990 og GTX 590 dobbel gpu skjermkortene med tanke på pris, lavere støy nivå og temperatur.

 

GTX 460 SLI eller 6850 CROSSFIRE gir mest ytelse for pengene enda og holder masse hvis for dagens spill og en stund framover.

 

Har GTX 460 SLI gpu 825 memory 1100 / 4400. Vantage, 29833 3Dmark 11 6541, Mafia 2 alt maks 97fps. GTX 460 og 6850 korta er veldig oc venlige så man får enda mer ytelse for pengene er sikkert derfor disse er veldig populære.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg tørr å gå løs på dette kortet etter det marerittet jeg har hatt med 5970...

 

Det å bryte garantien med vannblokk på så dyre kort, er ikke bare bare. Sittet her med et halvdefekt 5970 i et halvt år, og artifacts i huet og ræva. Absolutt ingenting funker som det skal, og det er ingenting jeg får gjort med det, annet enn å kjøpe nytt kort.

 

Crossfire støtten hos spillutviklere er også helt bak mål.

 

Nei, tror det blir single-GPU på meg fremover.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg tørr å gå løs på dette kortet etter det marerittet jeg har hatt med 5970...

 

Det å bryte garantien med vannblokk på så dyre kort, er ikke bare bare. Sittet her med et halvdefekt 5970 i et halvt år, og artifacts i huet og ræva. Absolutt ingenting funker som det skal, og det er ingenting jeg får gjort med det, annet enn å kjøpe nytt kort.

 

Crossfire støtten hos spillutviklere er også helt bak mål.

 

Nei, tror det blir single-GPU på meg fremover.

 

Samme her + dette skal gi fra seg Mer lyd . Så mye problemer med 5970 at jeg i enkelte tilfeller troddet at det også var selve pcen som var ustabil, så klokket ned cpu osv osv. Men ette 580 gtx har alt blitt dønn stabilt fra dag 1 og den bråker ikke. Da må til og med jeg inrømme at ytelse er ikke alt, så 580 gtx skal få lov til å stå der.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg tørr å gå løs på dette kortet etter det marerittet jeg har hatt med 5970...

 

Det å bryte garantien med vannblokk på så dyre kort, er ikke bare bare. Sittet her med et halvdefekt 5970 i et halvt år, og artifacts i huet og ræva. Absolutt ingenting funker som det skal, og det er ingenting jeg får gjort med det, annet enn å kjøpe nytt kort.

 

Crossfire støtten hos spillutviklere er også helt bak mål.

 

Nei, tror det blir single-GPU på meg fremover.

 

Samme her + dette skal gi fra seg Mer lyd . Så mye problemer med 5970 at jeg i enkelte tilfeller troddet at det også var selve pcen som var ustabil, så klokket ned cpu osv osv. Men ette 580 gtx har alt blitt dønn stabilt fra dag 1 og den bråker ikke. Da må til og med jeg inrømme at ytelse er ikke alt, så 580 gtx skal få lov til å stå der.

 

Lurer på om 2 stykk 580 gtx bråker mer enn dette nye monsterkortet til AMD.Hva tror du ? Tempratur vil vel alltid være akilles hælen til dual gpu-kort - da viftene må gå for fulle mugger.Er fremdeles veldig fornøyd med 295 gtx , det gir nesten ikke lyd fra seg , selv overklokket.Det blir enten stykk 580gtx eller 590 gtx på meg tror jeg. Jeg mener fremdeles at Nvidia lager bedre kvalitet enn AMD, orker ikke russisk rulett med stabilitet og eldre games , drivere osv osv.

Lenke til kommentar

Jeg mener fremdeles at Nvidia lager bedre kvalitet enn AMD, orker ikke russisk rulett med stabilitet og eldre games , drivere osv osv.

Hva baserer du denne meningen på? Hadde vært greit med en kilde på at nVidia er bedre kvalitet enn AMD, statistikk e.l.

 

Hvis det ikke baseres på annet enn subjektiv synsing el. personlige erfaringer (les: tilfeldigheter) er det desverre bare akkurat det, synsing. Har selv hatt kun gode erfaringer med ATI/AMD, men ser at dette ikke er noe argument for at ATI/AMD som oftest er problemfritt. Man må være litt forsiktig med statistisk utvalg n = 5 el. 10, burde gjerne være tusenvis for å få en god oversikt over reelle sannsynligheter.

Lenke til kommentar
Lurer på om 2 stykk 580 gtx bråker mer enn dette nye monsterkortet til AMD.Hva tror du ? Tempratur vil vel alltid være akilles hælen til dual gpu-kort - da viftene må gå for fulle mugger

 

Det er bekreftet at det bråker mer en 5970, så uten at jeg har prøvd 580 gtx sli (men det skal straks kjøpes sammen med mitt nye system i slutten av mars) så setter jeg mye på at 6990 bråker mer alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...