Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe Cross sykkel, trenger anbefalinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel da tror jeg du er litt uerfaren, for tror du ikke at man finner fort ut av det når man starter den opp? Kameraten min hadde en sånn i WR125 lovlig på vei.. Jeg stussa også på hvorfor den sylinderen ikke var større.

nei, jeg sier ikke du er uerfaren, men sa bare du svarte noe som ikke haddde med spørsmålene å gjøre :p som f.eks da jeg spurte "er det en sykt svær sykkel? :O synes motoren ser sykt liten ut i forhold til resten av sykkelen" så fikk jeg svaret"125 kubikk" O.o?

 

å siden du sier du stussa over at sylindern var så liten, hvorfor synes du det er så rart at jeg gjorde det samme :L

Lenke til kommentar

Vel da tror jeg du er litt uerfaren, for tror du ikke at man finner fort ut av det når man starter den opp? Kameraten min hadde en sånn i WR125 lovlig på vei.. Jeg stussa også på hvorfor den sylinderen ikke var større.

nei, jeg sier ikke du er uerfaren, men sa bare du svarte noe som ikke haddde med spørsmålene å gjøre :p som f.eks da jeg spurte "er det en sykt svær sykkel? :O synes motoren ser sykt liten ut i forhold til resten av sykkelen" så fikk jeg svaret"125 kubikk" O.o?

 

å siden du sier du stussa over at sylindern var så liten, hvorfor synes du det er så rart at jeg gjorde det samme :L

Haha det er sikkert bare en missforståelse, men asså jeg regner med du klarer selv å beregne hvor stor den sykkelen er.. Jeg ville sagt det er en Medium.

 

Men når jeg snakker med andre om "hvor stor sykkel" du kjører på f.ex, så er alltid svaret i kubikk fordi det har med klasser å gjøre.

Lenke til kommentar

Vel da tror jeg du er litt uerfaren, for tror du ikke at man finner fort ut av det når man starter den opp? Kameraten min hadde en sånn i WR125 lovlig på vei.. Jeg stussa også på hvorfor den sylinderen ikke var større.

nei, jeg sier ikke du er uerfaren, men sa bare du svarte noe som ikke haddde med spørsmålene å gjøre :p som f.eks da jeg spurte "er det en sykt svær sykkel? :O synes motoren ser sykt liten ut i forhold til resten av sykkelen" så fikk jeg svaret"125 kubikk" O.o?

 

å siden du sier du stussa over at sylindern var så liten, hvorfor synes du det er så rart at jeg gjorde det samme :L

Haha det er sikkert bare en missforståelse, men asså jeg regner med du klarer selv å beregne hvor stor den sykkelen er.. Jeg ville sagt det er en Medium.

 

Men når jeg snakker med andre om "hvor stor sykkel" du kjører på f.ex, så er alltid svaret i kubikk fordi det har med klasser å gjøre.

nå forstår jeg xD ;p

Lenke til kommentar

Er ikke bare det at det er sånn typisk cross mellomrom når du skal skru på den da? At det er mellomrom slik at den kanskje føles noe mindre (maskina altså).

 

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=27239712

 

Men ja er enig i at det ser litt smått ut men det er 125cc

tror det har blitt mer vanligere på nye sykler å ha sort tomrom uansett motorstørrelse, har nemlig en 125 selv, litt eldre, og da er det ganske trangt :p før har det pleid å vært 85'ene som har hatt stort tomrom :)

Lenke til kommentar

Åssen er egentlig Husky som sykler? Greie?

De er Østeriske akkurat som KTM. Nå er selvsagt KTM litt dyrere, men Husqvarna og "Husky" er IKKE ett dårlig kjøp. Det er gode kvalitetssykler, og det vet jeg for en kompis hadde en slik i WR som sagt.

Og han klarte ikke å knekke den uansett hva f%#n han gjorde. Så det er som å kjøre enten en KTM ellernoe annet i den duren.

 

En jeg vet om kunne ikke tenkt seg noe annet enn en Husqvarna (BMW) men nå er det hans mening og en annen side av saken.

Lenke til kommentar

Har kommet over en Kawa KX 125. Deler ser greit ut, men hva bør man bytte når det ikke er bytta annet enn olje? Stempel og kryssboltlager? Holder vel det?

Jeg ville bytta det + Kjede, Kule Lager, Drev (bare hvis slitt), Dekk (Det ser man fort, bare kjedelig om man kjører og ikke har noe grep og sklir ut) også Reed-Ventil. Det ville jeg gått for, sånn som jeg kom på i farta.

 

Men noen ganger er det også ett spørsmål om penger da.

Lenke til kommentar

Min første sykkel var en Honda Cr 85, 04mod, ufattelig mye morro i dette beistet, men de blir fort litt små, når du blir større.

 

Etter det gikk jeg over til en Yamaha YZF 250 ( disse er 4-takter ) og det var vel noe av det beste kjøpet jeg har gjort trur jeg, fryktelig mye morro for pengene.

Lenke til kommentar

Har kommet over en Kawa KX 125. Deler ser greit ut, men hva bør man bytte når det ikke er bytta annet enn olje? Stempel og kryssboltlager? Holder vel det?

Jeg ville bytta det + Kjede, Kule Lager, Drev (bare hvis slitt), Dekk (Det ser man fort, bare kjedelig om man kjører og ikke har noe grep og sklir ut) også Reed-Ventil. Det ville jeg gått for, sånn som jeg kom på i farta.

 

Men noen ganger er det også ett spørsmål om penger da.

 

Er Kawa kvalitet eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...