Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe Cross sykkel, trenger anbefalinger


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Nå er tiden inne for at jeg skal kjøpe en cross sykkel..

Brukt selvsagt på finn.no, men jeg trenger anbefalinger, for jeg vet ikke helt hva som er bra..

 

Jeg vil personelig gått for merker som Honda, KTM, Kawasaki, Suzuki og Yamaha.

Tenker jeg vil bruke en maks 25 000,- Så da tenker jeg budsjettet er satt

Har kikket litt på en KTM 525 som ligger utrolig billig på nettet akkurat nå:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=27048567

 

Men så har jeg sett litt utifra Bikez sin side og da er Kawasaki ett bedre valg.. Trenger rett og slett noen skikkelige som kan dette og anbefale ett eller annet. Det er nok samme om det 2-takt eller 4-takt for meg.

 

Takk på forhånd! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får stille noen spørsmål da, som kan sette valget ditt på en spiss:

 

Hva skal sykkelen brukes til? Aktivt eller leking?

Kan du skru?

Har du erfaring fra før?

 

Skal du kjøre aktivt er ikke 525 noe særlig. Sykkelen går no helt grønnforjævlig, det er en ting, men en annen ting er service på disse syklene. Det er ganske mye mere jobb å bytte div på disse, contra en 2 takter med et stempel og thats it. Fordelen med 4 takt er jo at du kan kjøre lenger uten serivce.

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt meg en 250 2-takter. Disse er syke sykler, helt jævlig leikene og forsåvidt ganske lettkjørte.

 

Jeg skal kjøpe sykkel selv nå til våren :) Tror det blir 125 2-takter, det er bare fordi jeg skal herje på jorder, og litt i skauen :)

Lenke til kommentar

Den sykkelen kan ikke ha gått 26 timer.(i hvertfall ikke uten store feil)

Kansje 26 timer etter overhaling.

Man bytter ikke stempel , råde , veivlager etc. på en 4 takter etter bare 26 timer.

Mulig han har kjørt for lenge uten å skifte olje.?

 

Som du sier den ligger lavt i pris.

 

Jeg vil tro at en 250 4 takt er å fåretrekke.

Er langt enklere å vedlikeholde enn 125 og 250 2 takt og mye grommere.

 

Henrikenn, en 250 4 takt er kjempefin som leketøy på joret og i skogen også.

125 er lettere å trikse med og lettere å løfte på, men enklere for en amatør å ha 4 takt.

Også snillere mot naboene.

 

Titt litt på f.eks. KTM 250 på finn.no så ligger det faktisk noen fine der som ikke er ihjælkjørt.

Lenke til kommentar

Den sykkelen kan ikke ha gått 26 timer.(i hvertfall ikke uten store feil)

Kansje 26 timer etter overhaling.

Man bytter ikke stempel , råde , veivlager etc. på en 4 takter etter bare 26 timer.

Mulig han har kjørt for lenge uten å skifte olje.?

 

Som du sier den ligger lavt i pris.

 

Jeg vil tro at en 250 4 takt er å fåretrekke.

Er langt enklere å vedlikeholde enn 125 og 250 2 takt og mye grommere.

 

Henrikenn, en 250 4 takt er kjempefin som leketøy på joret og i skogen også.

125 er lettere å trikse med og lettere å løfte på, men enklere for en amatør å ha 4 takt.

Også snillere mot naboene.

 

Titt litt på f.eks. KTM 250 på finn.no så ligger det faktisk noen fine der som ikke er ihjælkjørt.

 

Han linka til en 525 4-takt.

 

Hadde heller kjøpt 125 2-takt, framfor 250 4-takt. 125'en er nok litt kvikkere.

Jeg kjører hvertfall lett fra en 125 4-takt på en 85 2-takt :) Jeg er 190 og veier 100kg, hun jeg kjørte mot er 160 og veier 60kg..

Lenke til kommentar

Får stille noen spørsmål da, som kan sette valget ditt på en spiss:

 

Hva skal sykkelen brukes til? Aktivt eller leking?

Kan du skru?

Har du erfaring fra før?

 

Skal du kjøre aktivt er ikke 525 noe særlig. Sykkelen går no helt grønnforjævlig, det er en ting, men en annen ting er service på disse syklene. Det er ganske mye mere jobb å bytte div på disse, contra en 2 takter med et stempel og thats it. Fordelen med 4 takt er jo at du kan kjøre lenger uten serivce.

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt meg en 250 2-takter. Disse er syke sykler, helt jævlig leikene og forsåvidt ganske lettkjørte.

 

Jeg skal kjøpe sykkel selv nå til våren :) Tror det blir 125 2-takter, det er bare fordi jeg skal herje på jorder, og litt i skauen :)

 

Jeg skal begynne med cross proft. Min far var flink på cross, og nå har jeg drivd med så mye at jeg prøver like gjerne motorcross ettersom jeg elsket å kjøre i skauen på min "trimmede moped". Fotball, Svømming, Karate, Tennis, noe mer sikkert men hovedsakelig er det jeg har drevet med før.

 

Jeg ble så UTROLIG betatt av den firetakter lyden til 525sx, og jeg liker selve sykkelen ellers, men hvis dere mener 125 eller 250 er veien å gå så veit jeg også det. Det er mer kraft i en 2-takter. Og jeg kan skru, bytte sylinder og div. deler, sånt er jo nødvendig å kunne, men enkelte ting sliter jeg litt med å bytte o.l før jeg kan det 100%

 

En 250cc er kanskje noe å se etter.. Tingen er at kompis av meg kjørte faktisk 250cc ulovlig på veien en gammal Yamaha 250cc, jeg vil ikke kjøpe en 125cc for da kommer han til å le av meg :p

 

Så da anbefaler dere 2-takt 125 eller 250 for en som vil leke seg litt men også kjøre på bane og enkel og grei vedlikehold? :)

 

Men hvilken sykkel er absolutt og anbefale? Er det noe fasitsvar?

Jeg veit at Kawasaki KX 250 er helt råe maskiner med Ca 65hk orginalt tror jeg det var, men er dette f.ex en sykkel som krever mye vedlikehold f.ex? Jeg er mest ute etter effekt og grei vedlikehold :)

 

Takk

Lenke til kommentar

Får stille noen spørsmål da, som kan sette valget ditt på en spiss:

 

Hva skal sykkelen brukes til? Aktivt eller leking?

Kan du skru?

Har du erfaring fra før?

 

Skal du kjøre aktivt er ikke 525 noe særlig. Sykkelen går no helt grønnforjævlig, det er en ting, men en annen ting er service på disse syklene. Det er ganske mye mere jobb å bytte div på disse, contra en 2 takter med et stempel og thats it. Fordelen med 4 takt er jo at du kan kjøre lenger uten serivce.

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt meg en 250 2-takter. Disse er syke sykler, helt jævlig leikene og forsåvidt ganske lettkjørte.

 

Jeg skal kjøpe sykkel selv nå til våren :) Tror det blir 125 2-takter, det er bare fordi jeg skal herje på jorder, og litt i skauen :)

 

Jeg skal begynne med cross proft. Min far var flink på cross, og nå har jeg drivd med så mye at jeg prøver like gjerne motorcross ettersom jeg elsket å kjøre i skauen på min "trimmede moped". Fotball, Svømming, Karate, Tennis, noe mer sikkert men hovedsakelig er det jeg har drevet med før.

 

Jeg ble så UTROLIG betatt av den firetakter lyden til 525sx, og jeg liker selve sykkelen ellers, men hvis dere mener 125 eller 250 er veien å gå så veit jeg også det. Det er mer kraft i en 2-takter. Og jeg kan skru, bytte sylinder og div. deler, sånt er jo nødvendig å kunne, men enkelte ting sliter jeg litt med å bytte o.l før jeg kan det 100%

 

En 250cc er kanskje noe å se etter.. Tingen er at kompis av meg kjørte faktisk 250cc ulovlig på veien en gammal Yamaha 250cc, jeg vil ikke kjøpe en 125cc for da kommer han til å le av meg :p

 

Så da anbefaler dere 2-takt 125 eller 250 for en som vil leke seg litt men også kjøre på bane og enkel og grei vedlikehold? :)

 

Men hvilken sykkel er absolutt og anbefale? Er det noe fasitsvar?

Jeg veit at Kawasaki KX 250 er helt råe maskiner med Ca 65hk orginalt tror jeg det var, men er dette f.ex en sykkel som krever mye vedlikehold f.ex? Jeg er mest ute etter effekt og grei vedlikehold :)

 

om du har kjørt en del og ha liksom teknikken inne, er det jo bare mer morro med mere kraft! men 250 2t går noe jævlig, så ikke undervurder, prøv sykkelen før du kjøper den liksom :p jeg og noen venner bygde en crosskart med en 250 2taksmotor, selv om ramma veide et par hundre kg og jeg like under 100kg så så det ikke ut til å svekke den! :D

Takk

Lenke til kommentar

He he. Profft ja. Da har du planer. Må vel flytte til et annet land da i hvertfall.

Du mener sikkert å kjøre løp.(man er da fortsatt ikke proff.)

 

Uansett så er det et lite steg fra trimmet moped til en crosser.

Det aller viktigste som du ikke må glemme er sikkerhetsutstyret.

Du bør ta i betraktning lover om motorisert ferdsel og motorsport.

Du har ikke lov til å kjøre på jordet eller i skogen selv om du eier det selv eller har tillatelse fra eier.

All motorsport skal fåregå i organiserte former og igjennom en godkjent klubb på bane som er godkjent for dette.

 

Problemet oppstår når noe går galt og forsikringsselskaper og poletiet involveres.

 

Nok advarsel, men greit å vite.

 

Råd til deg om kompisen : Strekk ut hånda mot han. Knytt neven. Strekk ut pekefinger slik at den peker rett i panna på'n. Åpne munnen og si HA HA HA hA HA HA din jævlå kløne hvordan i svarte f... kunne du klare å bli stoppet???

 

Hvordan kunne han bli stoppet når han kjørte en crosser??

 

Mitt råd for kjøp er 250 4 takt. Lettere å selge senere, og mindre mekking. Du kommer sikker ikke til å ha den lenge.

Du slipper 2 taktsolja også inkl. den sure eksosen.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde heller kjøpt 125 2-takt, framfor 250 4-takt. 125'en er nok litt kvikkere.

Jeg kjører hvertfall lett fra en 125 4-takt på en 85 2-takt :) Jeg er 190 og veier 100kg, hun jeg kjørte mot er 160 og veier 60kg..

 

Vel om du veier 100 kg så er det fortsatt en jente du kjører mot.

Enten var hun jentete eller så slapp hun deg forbi av sympati.

(ikke pent bilde en gutt på 100kg på en 85ccm :!: )

 

 

PS! du må ha litt vekt for at bakhjulet ikke skal spinne når du har sterk motor. For lett fører er ikke alltid et +.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde heller kjøpt 125 2-takt, framfor 250 4-takt. 125'en er nok litt kvikkere.

Jeg kjører hvertfall lett fra en 125 4-takt på en 85 2-takt :) Jeg er 190 og veier 100kg, hun jeg kjørte mot er 160 og veier 60kg..

 

Vel om du veier 100 kg så er det fortsatt en jente du kjører mot.

Enten var hun jentete eller så slapp hun deg forbi av sympati.

(ikke pent bilde en gutt på 100kg på en 85ccm :!: )

 

 

PS! du må ha litt vekt for at bakhjulet ikke skal spinne når du har sterk motor. For lett fører er ikke alltid et +.

 

Vel, hu er gutt i en jentekropp :)

Lenke til kommentar

Sier seg selv at en 85 2-takter går bedre enn 125 4-takt.

 

2-takt er mye mere eksplosivt og sterkere enn 4-takt.

 

INGENTING, er mere porno enn detta:

 

 

Detta er jo bare tragisk:

 

 

 

 

Skal du ha en leiken sykkel, kjøp 125/250 2 takt. Skal du ha 4 takt må du opp i over 450ccm før det er tøft :)

Lenke til kommentar

Sant det, men er ikke den KTM`en da ett godt valg.. Da er man jo oppi 510cc, og det er kun 4. Gir så han burde ikke være så altfor ille å kjøre.. Også blir jeg jo fornøyd med hvertfall en ting og det er lyden :D

 

Men er vanskelig og bestemme seg, for 125cc/250cc 2-takt eller 4-takt frister like mye.. Nå er det jo som han sa veldig mye sykkel for penga den KTM`en som står i tønsberg..

 

En "slapp" 525 4-takt burde være på samme nivå som en 250cc vel, med tanke på effekt :p

 

Syns dere ikke detta er gromt da?

http://www.youtube.com/watch?v=idSXPWKPUU4

 

NEOWNGGG NEOWNGGG NEOWNNG............BRAAAAAAPPP­P

http://www.youtube.com/watch?v=7eBDCkMEtIg

Lenke til kommentar

He he. Profft ja. Da har du planer. Må vel flytte til et annet land da i hvertfall.

Du mener sikkert å kjøre løp.(man er da fortsatt ikke proff.)

 

Uansett så er det et lite steg fra trimmet moped til en crosser.

Det aller viktigste som du ikke må glemme er sikkerhetsutstyret.

Du bør ta i betraktning lover om motorisert ferdsel og motorsport.

Du har ikke lov til å kjøre på jordet eller i skogen selv om du eier det selv eller har tillatelse fra eier.

All motorsport skal fåregå i organiserte former og igjennom en godkjent klubb på bane som er godkjent for dette.

 

Problemet oppstår når noe går galt og forsikringsselskaper og poletiet involveres.

 

Nok advarsel, men greit å vite.

 

Råd til deg om kompisen : Strekk ut hånda mot han. Knytt neven. Strekk ut pekefinger slik at den peker rett i panna på'n. Åpne munnen og si HA HA HA hA HA HA din jævlå kløne hvordan i svarte f... kunne du klare å bli stoppet???

 

Hvordan kunne han bli stoppet når han kjørte en crosser??

 

Mitt råd for kjøp er 250 4 takt. Lettere å selge senere, og mindre mekking. Du kommer sikker ikke til å ha den lenge.

Du slipper 2 taktsolja også inkl. den sure eksosen.

sure eksosen? :S to-takslukta er jo noe av det diggeste da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant det, men er ikke den KTM`en da ett godt valg.. Da er man jo oppi 510cc, og det er kun 4. Gir så han burde ikke være så altfor ille å kjøre.. Også blir jeg jo fornøyd med hvertfall en ting og det er lyden :D

 

Men er vanskelig og bestemme seg, for 125cc/250cc 2-takt eller 4-takt frister like mye.. Nå er det jo som han sa veldig mye sykkel for penga den KTM`en som står i tønsberg..

 

En "slapp" 525 4-takt burde være på samme nivå som en 250cc vel, med tanke på effekt :p

 

Syns dere ikke detta er gromt da?

 

 

En 525 er større jobb å skru på, enn en 250 2-takt. Selvfølgelig så er det kortere intervaler på 2 takt, men letter å skru :)

Lenke til kommentar

Sant det, men er ikke den KTM`en da ett godt valg.. Da er man jo oppi 510cc, og det er kun 4. Gir så han burde ikke være så altfor ille å kjøre.. Også blir jeg jo fornøyd med hvertfall en ting og det er lyden :D

 

Men er vanskelig og bestemme seg, for 125cc/250cc 2-takt eller 4-takt frister like mye.. Nå er det jo som han sa veldig mye sykkel for penga den KTM`en som står i tønsberg..

 

En "slapp" 525 4-takt burde være på samme nivå som en 250cc vel, med tanke på effekt :p

 

Syns dere ikke detta er gromt da?

 

 

En 525 er større jobb å skru på, enn en 250 2-takt. Selvfølgelig så er det kortere intervaler på 2 takt, men letter å skru :)

Sant det, har skjønt det, men hva mer er det på en 4-takt som det ikke er på 2-takt?

 

Kamaksler? Sorry er litt blank på det feltet ;P

Lenke til kommentar

Sant det, men er ikke den KTM`en da ett godt valg.. Da er man jo oppi 510cc, og det er kun 4. Gir så han burde ikke være så altfor ille å kjøre.. Også blir jeg jo fornøyd med hvertfall en ting og det er lyden :D

 

Men er vanskelig og bestemme seg, for 125cc/250cc 2-takt eller 4-takt frister like mye.. Nå er det jo som han sa veldig mye sykkel for penga den KTM`en som står i tønsberg..

 

En "slapp" 525 4-takt burde være på samme nivå som en 250cc vel, med tanke på effekt :p

 

Syns dere ikke detta er gromt da?

 

 

En 525 er større jobb å skru på, enn en 250 2-takt. Selvfølgelig så er det kortere intervaler på 2 takt, men letter å skru :)

Sant det, har skjønt det, men hva mer er det på en 4-takt som det ikke er på 2-takt?

 

Kamaksler? Sorry er litt blank på det feltet ;P

 

Jepp. Kam, ventilløftere, ventiler, timing av kam osv.

Lenke til kommentar

Sant det, men er ikke den KTM`en da ett godt valg.. Da er man jo oppi 510cc, og det er kun 4. Gir så han burde ikke være så altfor ille å kjøre.. Også blir jeg jo fornøyd med hvertfall en ting og det er lyden :D

 

Men er vanskelig og bestemme seg, for 125cc/250cc 2-takt eller 4-takt frister like mye.. Nå er det jo som han sa veldig mye sykkel for penga den KTM`en som står i tønsberg..

 

En "slapp" 525 4-takt burde være på samme nivå som en 250cc vel, med tanke på effekt :p

 

Syns dere ikke detta er gromt da?

 

 

En 525 er større jobb å skru på, enn en 250 2-takt. Selvfølgelig så er det kortere intervaler på 2 takt, men letter å skru :)

Sant det, har skjønt det, men hva mer er det på en 4-takt som det ikke er på 2-takt?

 

Kamaksler? Sorry er litt blank på det feltet ;P

 

Jepp. Kam, ventilløftere, ventiler, timing av kam osv.

Åja.. Nei da tror nok at jeg skal ha 2-takt, det blir ett helvette å stille inn alt dette.

 

Har kikket litt på en slik fin sykkel som står i Oslo så lurte på å gå for denne:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=27145872

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...