Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Mars 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Var ute å prøvde meg i dag på følgefokus, det er jaggu ikke lett å treffe på objekter som er i fart. All cred til sportsfotografer som har som jobb å treffe fokus på dyr/mennesker som er i fart og samtidig få dette skarpt. :)

 

Den berømte katta igjen da.. ;)

 

post-44035-0-42391800-1299354720_thumb.jpg

 

Og dattera mi:

 

post-44035-0-60985300-1299354767_thumb.jpg

 

Sorthvitt hadde kanskje gjort seg her.. :)

 

Back to the 70's..

 

post-44035-0-72205500-1299355578_thumb.jpg

 

EDIT: Nytt bilde lagt inn

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Var ute å prøvde meg i dag på følgefokus, det er jaggu ikke lett å treffe på objekter som er i fart. All cred til sportsfotografer som har som jobb å treffe fokus på dyr/mennesker som er i fart og samtidig få dette skarpt. :)

 

Med kamerariggen din har du jaggu ingen unnskyldning for å bomme på fokus ;) Her er ett bilde tatt med objektiv som ikke passer til kameraet (Pentax på Nikon), det mangler da selvfølgelig nymotens funksjoner som autofokus, automatisk blenderstyring, lysmåling og sitter ikke engang fast i kameraet :)

 

1061658857_P3tAe-450x450.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Får vi noen gang se haletippen på denne katten? :p

 

 

Ikke i dag! :p Prøvde meg på følgefokus og jeg hadde nok med å henge med på katta. Begge ungene var ute i dag, og de drev på å jage dyret litt rundt. Så katten tenkte nok; "ahhh.. endelig en voksen, la oss pile bort til han" Og der sto jeg med et kamera innstilt på følgemodus, og med serieopptak på 8 bilder sek. Rakk akkurat å ta fyre av en serie.. så sto den mellom beina mine.. :p Rakk ikke å tenke på komposisjonen denne gangen, så nå er bildet croppet for å lagd et trangere utsnitt, men halen er fremdeles ikke med.. :)

Lenke til kommentar

Håper du kjøpte en pølse på Brygga kiosk Natrich, Hamars beste.

 

Har aldri kjøpt pølser der, men kioskmiljøet på bildet der oser av gode pølser, det er jeg 100% sikker på :)

 

Da anbefales det å prøve ved neste anledning. Kiosken der har en enorm pølseomsetting året rundt, men særlig om sommeren, og det er en god grunn til det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Du får trøste deg med at følge et bevegelig objekt rett mot fotografen er veldig vanskelig :)

 

Nåh.. det er vel sikkert ikke så vanskelig.. det er vel heller fotografen det kommer her an på.. :)

Lenke til kommentar

Og der ser man forskjellen på en som har gjort dette før og en som er på sin andre kamp (som fotograf). Han som har gjort det før er nærme, har det eneste som er viktig i bildet og sørger for å få ansiktet godt. Han som ikke har gjort dette før blir litt overrasket, får med fler i bildet og mangler ansiktet på samme måte.

 

Ja, jeg får bare øve!

Lenke til kommentar

Og der ser man forskjellen på en som har gjort dette før og en som er på sin andre kamp (som fotograf). Han som har gjort det før er nærme, har det eneste som er viktig i bildet og sørger for å få ansiktet godt. Han som ikke har gjort dette før blir litt overrasket, får med fler i bildet og mangler ansiktet på samme måte.

 

Ja, jeg får bare øve!

 

Bildet er jo redigert litt på, og croppet.

 

Redigeringen som er gjort i Lightroom 3 er : Endret Whit Balance, + 22 fill light, +0,23 i eksponering, + 23 i contrast.

Så tatt en runde med litt forsterking av gulfargen og fylt opp litt i det grønne.

 

 

Her kan du se det som er original bildet: post-154783-0-84520300-1299367596_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...