Gå til innhold

Facebook ødelegger seg selv!


chri-ot

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg den nye oppdateringen til Facebook hvor hele inboksen nesten er ubrukelig til å skrive noe lengre en sms. Her om dagen kom den nye bildeviseren som liksom skulle være så bra, jeg synes det bare ble mer tungvindt å se på bilder for å ikke snakke om å komme seg ut av den igjen!

 

Skybyen som kommer nå synes jeg virker som Nettby 2.0, alle vet hvordan det gikk med Nettby.. Så hvor skal vi gå om Facebook ødelegger seg selv?

 

Hva synes dere om evolusjonen til fjesboka?

 

For dere som ikke har fått den nye inboksen enda legger jeg ved et bilde

post-201688-0-57223200-1298718831_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har heldigvis ikke fått den nye innboksen og håper at jeg slipper å få den også. Den er noe jeg bruker for å skrive lengre meldinger som jeg kan slippe å sende på SMS, dermed spare penger da lengden av teksten jeg sender overskrider en SMS med en hel del.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den nye innboksen så vel ikke så bra ut nei, så ut som tekstfelten jeg måtte skrive sms i på min gamle HTC Touch Pro. :(

 

Bildefremviserdelen er grusom. Nuff said.

 

Håper Facebook gjør som ofte før; retter tilbake endringer de har gjort når det generelle hop klager... :)

Lenke til kommentar

Største problemet slik eg ser det er at facebook slenger inn så mange "morsomme" funksjoner at alt går treigt og blir vanskelig å bruke.

 

Ikkje har dei gått tilbake til den gamle chat metoden heller (der du fekk opp ei liste med navn over kven som var online og ikkje berre profilbildet deira).

Kun profilbilde ville i teorien vært bra dersom alle hadde gode portrettbilder som profil, men når halvparten har tegneseirefigurer, landskap, bilder av ein bil eller noke anna difust så er det veldig tungvindt å halde oversikt over kven som er kven. For ikkje å snakke om dei som bytter profilbilde daglig.

 

Men til no er det ingen facebook arvtakere på banenen, men det er vel berre eit spørsmål om tid før dei dukker opp med eit betre produkt.

Facebook har blitt for komersielt der alt går ut på å sammle informasjon om brukerane og selge dette til høgstbyande reklamebyrå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har ikke jeg brukt den nye innboksen enda, men hvorfor er den blitt "ubrukelig"?

 

Og hva er "skybyen"?!

 

Jeg synes den ikke er noe bra fordi det kun er en liten stripe å skrive på, riktig nok kan man huke vekk pila slik at man kan trykke enter.Jeg som ofte skriver lengre og færre brev på facebook likte bedre innboksen slik den var før.

 

Skybyen kan beskrives som nettby 2.0 og kan besøkes på skybyen.no

:)

Lenke til kommentar

Største problemet slik eg ser det er at facebook slenger inn så mange "morsomme" funksjoner at alt går treigt og blir vanskelig å bruke.

 

Ikkje har dei gått tilbake til den gamle chat metoden heller (der du fekk opp ei liste med navn over kven som var online og ikkje berre profilbildet deira).

Kun profilbilde ville i teorien vært bra dersom alle hadde gode portrettbilder som profil, men når halvparten har tegneseirefigurer, landskap, bilder av ein bil eller noke anna difust så er det veldig tungvindt å halde oversikt over kven som er kven. For ikkje å snakke om dei som bytter profilbilde daglig.

 

Men til no er det ingen facebook arvtakere på banenen, men det er vel berre eit spørsmål om tid før dei dukker opp med eit betre produkt.

Facebook har blitt for komersielt der alt går ut på å sammle informasjon om brukerane og selge dette til høgstbyande reklamebyrå.

 

Den vanlige chatten finner du nederst til høyre hjørne, det er kun i venstre sidemeny at det kun er profilbilder. Sånn er det ihvertfall på min.

 

Ellers enig med dere andre, den nye bildevisningen er grusom..

Lenke til kommentar

Skybyen som kommer nå synes jeg virker som Nettby 2.0, alle vet hvordan det gikk med Nettby.. Så hvor skal vi gå om Facebook ødelegger seg selv?

 

Eh.. det gikk som det gikk med nettby, akkurat på grunn av at facebook er i vinden.

 

Og hvor skal vi gå? Er det ikke noe annet sted å gå til, så vil ikke facebook "ødelegge seg selv" og gå under.

 

At facebook fornyer seg i ny og ne er ikke noe nytt. Get used to it

Endret av spax
Lenke til kommentar

Eh.. det gikk som det gikk med nettby, akkurat på grunn av at facebook er i vinden.

 

Og hvor skal vi gå? Er det ikke noe annet sted å gå til, så vil ikke facebook "ødelegge seg selv" og gå under.

 

At facebook fornyer seg i ny og ne er ikke noe nytt. Get used to it

 

Jeg sa ikke at du skulle gå til skyby, gjorde jeg vell? Jeg prøvde skybyen litt og likte det ikke.

Ja du har rett, det er ingen andre steder å gå enn så lenge.

Det er flott at Facebook fornyer seg, men da kan de like godt fornye seg til noe bedre og ikke omvendt.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Med så mange brukere, så må de bare gjøre det. de kan ikke gjøre alle til lags. Bildeviseren er ræva, men jeg er sikker på at utviklerne også tester ut det de lager. Jeg har sett mye verre ting i dataverdenen enn dette. fra f.eks et regnskapsfirma jeg må forholde meg til. Ikke snakk om at de endrer det :nei:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Eh.. det gikk som det gikk med nettby, akkurat på grunn av at facebook er i vinden.

 

Og hvor skal vi gå? Er det ikke noe annet sted å gå til, så vil ikke facebook "ødelegge seg selv" og gå under.

 

At facebook fornyer seg i ny og ne er ikke noe nytt. Get used to it

 

Jeg sa ikke at du skulle gå til skyby, gjorde jeg vell? Jeg prøvde skybyen litt og likte det ikke.

Ja du har rett, det er ingen andre steder å gå enn så lenge.

Det er flott at Facebook fornyer seg, men da kan de like godt fornye seg til noe bedre og ikke omvendt.

:whistle: hørt om twitter...

Lenke til kommentar

Hva syns dere er galt med bildefunksjonen?

 

Hvordan ville dere helst at funksjonene skulle vært ideellt sett?

 

Personlig syns jeg chatvinduene på facebook er for små - jeg hadde foretrukket å kunne gjøre chatvinduene så store man vil, samt bruke flere symboler (hvorfor ha begrensninger i antall symboler/emoticons?)...samt ha en camfunksjon innebygd i chatten...er det tekniske grunner til at facebook ikke har disse funksjonene?

 

Beklager hvis noen av spørsmålene virker dumme, jeg er en data-analfabet som prøver å forstå litt mer av disse facinerende maskineriene :wow:

Lenke til kommentar

Hva syns dere er galt med bildefunksjonen?

 

Hvordan ville dere helst at funksjonene skulle vært ideellt sett?

 

Personlig syns jeg chatvinduene på facebook er for små - jeg hadde foretrukket å kunne gjøre chatvinduene så store man vil, samt bruke flere symboler (hvorfor ha begrensninger i antall symboler/emoticons?)...samt ha en camfunksjon innebygd i chatten...er det tekniske grunner til at facebook ikke har disse funksjonene?

 

Beklager hvis noen av spørsmålene virker dumme, jeg er en data-analfabet som prøver å forstå litt mer av disse facinerende maskineriene :wow:

Du har et poeng, men hvorfor kan ikke facebook lage en slags innstilling hvor du kan endre på chattevinduet og innboksen, slik at alle får det som de vil? :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva syns dere er galt med bildefunksjonen?

 

Hvordan ville dere helst at funksjonene skulle vært ideellt sett?

 

Personlig syns jeg chatvinduene på facebook er for små - jeg hadde foretrukket å kunne gjøre chatvinduene så store man vil, samt bruke flere symboler (hvorfor ha begrensninger i antall symboler/emoticons?)...samt ha en camfunksjon innebygd i chatten...er det tekniske grunner til at facebook ikke har disse funksjonene?

 

Beklager hvis noen av spørsmålene virker dumme, jeg er en data-analfabet som prøver å forstå litt mer av disse facinerende maskineriene :wow:

Du har et poeng, men hvorfor kan ikke facebook lage en slags innstilling hvor du kan endre på chattevinduet og innboksen, slik at alle får det som de vil? :thumbup:

 

Dette hadde jo vært ideellt. Men finns det tekniske grunner til at de ikke gjør dette? Blir systemet for eksempel tregere eller mer utsatt for bugs?

Lenke til kommentar

For meg virker det som om Facebook gjør alt for å beholde brukerene som går over til Google+.

At Facebook gjør det kan bli dens død, ingen liker desperate forsøk på å holde seg på topp ved å konstant legge til nye fancy funksjoner ingen vil ha kun for å prøve å være ett hestehode forran motstanderene.

 

Google+ tar det med knusende ro, de har masse fordeler i forhold til Facebook fra starten ved at de allerede har en drøss av applikasjoner de kan integrere med Google+ om de vil

Lenke til kommentar

For meg virker det som om Facebook gjør alt for å beholde brukerene som går over til Google+.

At Facebook gjør det kan bli dens død, ingen liker desperate forsøk på å holde seg på topp ved å konstant legge til nye fancy funksjoner ingen vil ha kun for å prøve å være ett hestehode forran motstanderene.

 

Google+ tar det med knusende ro, de har masse fordeler i forhold til Facebook fra starten ved at de allerede har en drøss av applikasjoner de kan integrere med Google+ om de vil

 

Hvilke applikasjoner og muligheter inneholder Google+ som du tror kan utkonkurrere Facebook?

 

Og er det noen spesiell grunn til at ikke facebook har mulighet til å tilby de samme tjenestene?

Lenke til kommentar

Hvilke applikasjoner og muligheter inneholder Google+ som du tror kan utkonkurrere Facebook?

 

Og er det noen spesiell grunn til at ikke facebook har mulighet til å tilby de samme tjenestene?

Ingen enda, men f.eks bedre integrering med gmail og google docs er en mulighet.

Samt pr. i dag er det ikke 100 000 meldinger på veggene til folk om "X has achieved level Y" eller "X has just build a barn in farmtown"

 

Nå har ikke google+ så alt for mye å skryte av, men jeg sier at mulighetene er mange...

Lenke til kommentar

Hva syns dere er galt med bildefunksjonen?

 

Hvordan ville dere helst at funksjonene skulle vært ideellt sett?

 

Personlig syns jeg chatvinduene på facebook er for små - jeg hadde foretrukket å kunne gjøre chatvinduene så store man vil, samt bruke flere symboler (hvorfor ha begrensninger i antall symboler/emoticons?)...samt ha en camfunksjon innebygd i chatten...er det tekniske grunner til at facebook ikke har disse funksjonene?

 

Beklager hvis noen av spørsmålene virker dumme, jeg er en data-analfabet som prøver å forstå litt mer av disse facinerende maskineriene :wow:

Du har et poeng, men hvorfor kan ikke facebook lage en slags innstilling hvor du kan endre på chattevinduet og innboksen, slik at alle får det som de vil? :thumbup:

 

Dette hadde jo vært ideellt. Men finns det tekniske grunner til at de ikke gjør dette? Blir systemet for eksempel tregere eller mer utsatt for bugs?

Facebook må jo bli tregere og få mer bugs når man allerede har et hav av innstillinger og applikasjoner og nye chattevinduer og innbokser og ditt og datt... Men er det det? niks. Bortsett fra noen små oversettelsesfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...