Gå til innhold

Den store iPad 2 tråden


QUiPS

iPad 2  

238 stemmer

  1. 1. Skal du få deg iPad 2?

  2. 2. Hvilken farge er finest/tøffest?

  3. 3. Skal du få deg Smartcover og hdmi adapter?

    • Ja hdmi adapter og smartcover.
    • Bare hdmi adapter.
    • Bare Smartcover.
    • Ingen av delene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg valgte Apple var spesielt fordi det ser bra ut og fungerer bra. iPhone kjøpte jeg før den kom til Norge og på den tiden var den overlegenalt annet, men hvorfor andre velger iPhone er nok fordi det er brukervenlig, har masse funksjoner og ser veldig bra ut. Det samme gjelder iPad, men dette er min mening, så om det ikke gir deg kjøtt på beinda bør du sette deg inn i det selv, jeg sier bare hvorfor jeg valgte Apple produktene mine. Da iPad først kom hadde jeg ikke tenkt å kjøpe den, men heller vente til 2ern.

Jeg regner med du sammenlignet med andre produkter enn apple, siden du påstår Jobs har så rett i at apple er best? Hvorfor er den da best i denne sammenligningen? Eller var det kun designet og at den så bra ut som var avgjørende? Du nevner funksjoner..., har ikke andre merker også funksjoner?

 

Helt greit å si den er best pga utseende. Det er en subjektiv mening man må få ha. Men da blir det feil å si andre merker ikke engang har tatt igjen ipad1 om vi legger funksjonalitet til grunn. Eller er det designet de ikke har tatt de igjen på som understreker at apple er best?

 

Du lurer på hva som er så bra med iPad framfor en tynn bærnar Pc? Jo, jeg syns det at den er liten og veier lite er positivt. Skjermen har perfekt størrelse for tastaturet, surfing, film, bilder etc. Hjemme har jeg en iMac og en Windows bærbar pc, så siden jeg har det valgte jeg iPad pga den har det jeg trenger. Jeg kommer til å bruke den til spill, surfing, film, skoleoppgaver og bilder (ikke kamera). En pc kan gjøre flere ting, men til mitt bruk trenger jeg ikke enda en bærbar. Det stod mellom iPad og MacBook Pro og siden iPad koster halvparten var valget enkelt. Dessuten har jeg iPhone og syns den er veldig enkel å bruke. Android på den andre siden blir mer tungvindt å bruke. Oppdateringrne på Apple produkter er alltid gratis og de kutter ikke ut produkter før det har gått flere år (de oppdaterer fortsatt iPhone 3G f.eks). Jeg føler at man enten hater eller elsker Apple. Jeg gidder ikke overbevise deg for å kjøpe iPad, men jeg forklarte deg hvorfor jeg valgte iPad.

En pc kan også være liten og veie svært lite. Og jeg føler bruken du ramser opp her dekkes fint inn av den. Det er liksom ikke noe unikt med dette produktet. Foruten at den er en tanke mer portabel. Dog vil jeg tro det ikke er like behagelig å tappe på denne skjermen som å skrive på et tastatur? Jeg ser ikke helt enda nytteverdien her, foruten en ny runde med moteobjekt og smykke som man ønsker å vise frem.

 

Ang oppdateringer... må man betale for dette på konkurrerende merker? Siden du legger sånn trykk på at det er gratis med apple...

 

Windows feks oppdaterer fremdeles gamle OS kostnadsfritt for å ta et eksempel. Det er ikke noe nytt eller unikt i den digitale verden.

Når det gjelder oppdateringer tenker jeg hovedsaklig på mobiler. Det er en av grunnene til at jeg har fortsatt å kjøpe iPhone. Jeg har aldri sagt at Apple er best, men mer populært, noe som er helt riktig og ikke kan diskuteres. Det vikrer som du absolutt skal ha meg til å forklare hvorfor JEG MENER iPad er best og de gidder jeg ikke. Jeg har sagt hvorfor jeg valgte iPad og det for holde. Hvis ikke du er fornøyd kan du lese anmeldelsen av den.

 

Ok, så andre mobiler har ikke gratis oppdateringer? Meg bekjent kommer det ofte melding om oppdateringer til feks ericsson. Som er GRATIS det også :) Så da vet du det ;)

 

Du kjøper altså apple fordi det er mest populært. En påstand som du mener er sannhet. Har du noen kilder som bygger opp under fakta at apple er mest populært blant alle brukere av datautstyr?

 

Du messer om at apple bare er "best". Da er det helt legitimt å spørre om hvorfor. Det jeg kan slå fast etter å ha lest dine "tynne" anbefalninger er at du kun velger apple fordi det ser bra ut og er populært (hvertfall i din omgangskrets). Det må du jo få lov til. På samme måte som jeg må få lov til å synes det er en relativ snever tankgang og begrunnelse for å slå fast at apple er best og ligger langt foran konkurrentene. Om du ikke mener de er best...hva legger du da i at ingen konkurrenter er i nærheten? Ergo du mener de er best. Ser du det?

 

Når du ikke har sammenlingsgrunnlag mot tilsvarende produkter i likt segment, gir det meg kun inntrykk av at du er en som har bestemt seg på forhånd og skal ha apple uansett. Koste hva det koste vil. Du kjøper produktene helt ukritisk uten å vurdere andre merker sett opp mot funksonalitet og hva du ville fått mest for pengene. Apple er best ingen protest ikke sant?

 

Et ganske greit eksempel på en typisk apple fanboy med tunnelsyn. Og dine meninger har null verdi for andre som ønsker en mer nyansert tilnærming mot hvilket produkt som faktisk er best. Så kjøttet uteblir totalt på beinet ved å spørre deg om dette skjønner jeg.

 

Jeg fortsetter derimot å lese tester hvor det vises til erfaring, bruk og nytte fra flere ulike produkter for å avgjøre hvilket som er det beste. Og jeg tror ikke jeg tar munnen for full om jeg sier at denne metoden gir meg udiskutebelt mest kjøtt på beinet. :)

Endret av Aliventerio
Lenke til kommentar

Aliventerio: Er du kun ute etter å kverulere? Han gir deg en subjektiv mening om hva han synes er den beste løsningen, han har forsovet heller aldri hevdet at apple ER bedre enn noen andre, men hva han selv synes gagner hans bruk.

 

Og hvis du mener anmeldelsene gir deg mer kjøtt på beina, hvorfor fortsetter du å stille spørsmål her da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aliventerio: Er du kun ute etter å kverulere? Han gir deg en subjektiv mening om hva han synes er den beste løsningen, han har forsovet heller aldri hevdet at apple ER bedre enn noen andre, men hva han selv synes gagner hans bruk.

 

Og hvis du mener anmeldelsene gir deg mer kjøtt på beina, hvorfor fortsetter du å stille spørsmål her da?

 

Nei jeg er ikke ute etter å kverulere, men å finne informasjon rundt hvilket produkt som er best. Da er det ikke unaturlig å spørre de som velger ipad2 om grunnene til hvorfor produktet parkerer alle konkurrenter. Det må vel være greit?

 

Jeg har skjønt hans mening er subjektiv. Og som jeg nevnte i mitt siste innlegg kommer jeg ikke høste erfaring fra slike brukere. Det er bortkastet.

 

Jo han hevder implisitt at apple er best ved å si seg enig i at Jobs har rett i at ingen konkurrenter engang har tatt igjen ipad1. Eller hva mener du ligger i at ingen konkurrenter er på høyden?

 

Ellers understreker han at valget står og faller mye på populæritet (underforstått i hans omgangskrets). Helt greit det om behovet er å ha et populært produkt. Men et slikt utsagn sier ingenting om styrke sett opp mot andre produkter for å avgjøre hvilket som er best totalt sett. Det blir tøyeste og kun fanboyaktiviteter.

 

Jeg fikk en testlink av en person og håpet kanskje flere ville gi meg mer kjøtt på beina siden jeg vil vite mer om produktgruppen og kanskje vurderer et kjøp selv om nytteverdien for meg kan forsvares. Derfor er jeg i denne tråden.

 

Men hvis man må ukritisk runke til ipad2, er dette selvsagt ikke rette stedet for meg.

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig i at man bør være forsikitg med å si at noe er best hvis man ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Man kan gjerne mene og si at man synes noe ser best ut og liker et produkt, men greit å holde seg unna sammenligninger med noe man ikke har prøvd.

 

Edit:

Jeg bestillte forøvrig Ipad 2 etter en stund på gjerdet og etter å ha lest diverse tester. Android-produktene kom rett og slett for sent. Men skal ikke se bort fra at min neste tablet blir en basert på android. Liker å kunne ha litt større frihet enn jeg har på iOS, selv om det er mange fine programmer i appstore. Har iphone gjennom jobben, hadde nok gått for en android om jeg hadde kunnet velge telefon.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

Jeg har skjønt hans mening er subjektiv. Og som jeg nevnte i mitt siste innlegg kommer jeg ikke høste erfaring fra slike brukere. Det er bortkastet.

Faktisk så vil jeg si den subjektive oppfatningen av produkter som nettbrett, med så og si like egenskaper, er ganske viktig. Opplevelsen i bruk vil ofte være vel så definerende for totalinntrykket som tekniske spesifikasjoner. Alle tablet'ene kan jo tross alt surfe nettet, vise filmer, spille musikk osv osv.

 

Ønsker du veldig mange funksjoner utover dette så er du enten nødt til å finne en app som gjør det du vil, ellers så burde du vurdere en laptop da den muligens passer dine behov bedre.

Lenke til kommentar

Denne ser ut til å bli et godt alternativ til ipad2. Og her er en video av saken.

 

Ser ut til å ha bedre skjermoppløsning, er lettere og vil støtte flash. Har et 8mp kamera og mulighet for 1080p videoopptak.

 

Minuset er at man må vente til juni. Men den som venter på noe godt osv... :) Skal ta en titt på både ipad2 og Samsung Galaxy 10.1 i butikk etterhvert.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som syns ipad er en fryktelig lukket og begrenset "maskin" ?

 

Ikke mulig å :

 

1) kopiere filer mellom ipad og en pc

2) spille av avi video

3) koble til ekstern harddisk

4) lade å synkronisere samtidig

5) overføre filer via bluetooth

6) legge ved vedlegg til epost

7) installere osx programmer

 

Veldig synd at den ikke lader når man kobler til en pc med usb. Også synd at den mangler word og excel.

 

Jo mer jeg bruker ipad, jo mer irritert blir jeg over alle begrensningene.

Det blir som en dyr fotoramme. Det er mer praktisk å kjøpe en iphone. Den får ihvertfall plass i lommen!

Endret av christdi
Lenke til kommentar

Denne ser ut til å bli et godt alternativ til ipad2. Og her er en video av saken.

 

Ser ut til å ha bedre skjermoppløsning, er lettere og vil støtte flash. Har et 8mp kamera og mulighet for 1080p videoopptak.

 

Minuset er at man må vente til juni. Men den som venter på noe godt osv... :) Skal ta en titt på både ipad2 og Samsung Galaxy 10.1 i butikk etterhvert.

 

Ser bra ut den ja! Men etter å ha hatt Galaxy S skal jeg aldri kjøpe Samsung igjen. Blir alltid mye mer fornøyd med Apple og iOS, så tror det passer meg litt bedre.

 

Sporingen min fra spaceworld ble nettopp oppdatert, viser seg at den befinner seg i Oslo og har estimert leveringsdato på tirsdag! Gleder meg! Håper jeg slipper såå mye backlight bleeding..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

noen som har kjøpt fra elkjop.no og fått sin ipad2 sendt? Det står "Forventet på lager: 2 til 7 dager fra lager " på ordren. Da jeg bestilte var det over 25+ ledige

 

Jeg er i samme situasjon som deg. Var også 25+ på lager da jeg bestilte.

 

Det var 100+ på lager da jeg bestilte, og ordren står stom "reservert" og "Forventet på lager 2 til 7 dager" så samme greia.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Denne ser ut til å bli et godt alternativ til ipad2. Og her er en video av saken.

 

Ser ut til å ha bedre skjermoppløsning, er lettere og vil støtte flash. Har et 8mp kamera og mulighet for 1080p videoopptak.

 

Minuset er at man må vente til juni. Men den som venter på noe godt osv... :) Skal ta en titt på både ipad2 og Samsung Galaxy 10.1 i butikk etterhvert.

 

Ser bra ut den ja! Men etter å ha hatt Galaxy S skal jeg aldri kjøpe Samsung igjen. Blir alltid mye mer fornøyd med Apple og iOS, så tror det passer meg litt bedre.

 

Sporingen min fra spaceworld ble nettopp oppdatert, viser seg at den befinner seg i Oslo og har estimert leveringsdato på tirsdag! Gleder meg! Håper jeg slipper såå mye backlight bleeding..

 

Jeg kunne sagt det samme om å ikke kjøpe apple mer etter å ha hatt iphone3gs. Fikk lyst å kaste den i veggen noen ganger ja.

 

Men det hadde ikke vært mye elektronikk igjen her i huset om jeg skulle forkastet alle merker basert på 1 uheldig opplevelse. Teknologien er i stadig utvikling og et nytt annet produkt kan gi en helt annet erfaring. Jeg tror det er et lurt valg å ikke låse seg fast til et merke slik du velger her. Jeg ser ikke helt meningen med det. Jo det passer deg sier du. Men du vet jo ikke noe om hva som kunne passet deg bedre i fremtiden om du kommer hoverere som et helikopter over kun ett merke :)

 

10.1 kommer vel med Android 3.0 også. Som er spesialisert til padder med større skjerm og ikke blir brukt til mindre telefoner.

Endret av Aliventerio
Lenke til kommentar

noen som har kjøpt fra elkjop.no og fått sin ipad2 sendt? Det står "Forventet på lager: 2 til 7 dager fra lager " på ordren. Da jeg bestilte var det over 25+ ledige

 

Jeg er i samme situasjon som deg. Var også 25+ på lager da jeg bestilte.

 

Det var 100+ på lager da jeg bestilte, og ordren står stom "reservert" og "Forventet på lager 2 til 7 dager" så samme greia.

Min har status "Sendt". Jeg fikk også en mail i går om at den ville bli sendt samme dag, men når jeg bruker sporingsnummeret står det "Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

noen som har kjøpt fra elkjop.no og fått sin ipad2 sendt? Det står "Forventet på lager: 2 til 7 dager fra lager " på ordren. Da jeg bestilte var det over 25+ ledige

 

Jeg er i samme situasjon som deg. Var også 25+ på lager da jeg bestilte.

 

Det var 100+ på lager da jeg bestilte, og ordren står stom "reservert" og "Forventet på lager 2 til 7 dager" så samme greia.

Min har status "Sendt". Jeg fikk også en mail i går om at den ville bli sendt samme dag, men når jeg bruker sporingsnummeret står det "Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding".

 

Godt å høre. Skal reise vekk en ukes tid, så da håper jeg den ligger klar til jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar

Har dere prøvd Movie Player for Ipad app-en til 17kr? Står at den ikke krever konvertering osv. Lurer på hvordan man faktisk legger over filmene, fremdeles gjennom itunes ?

Har ikke prøvd Movie Player, men har brukt VLC litt (programmet ble fjernet fra App Store pga problemer med lisensiering, kronglete sak), antar overføring er tilsvarende. Dette foregår gjennom filoverføringsmekanismen for applikasjoner i iTunes (mulig du har programmer som bruker denne allerede, f.eks. Pages).

 

Dette var løsningen ja, tusen takk for god forklaring!

Har nå testet Buzz Player HD: import til ipad er veldig kjapp, den spiller vanlige avi-filer smertefritt men lagger litt på 720p+ mkv. Står i instruksen at den kun kan spille av full hd 1080p for quick time media files (mp4, mov, m4v og mpv). De fleste er vel i mkv så det var litt kjipt.

 

Anbefales uansett =)

 

Edit: 21kr

Endret av hazzie
Lenke til kommentar

Denne ser ut til å bli et godt alternativ til ipad2. Og her er en video av saken.

 

Ser ut til å ha bedre skjermoppløsning, er lettere og vil støtte flash. Har et 8mp kamera og mulighet for 1080p videoopptak.

 

Minuset er at man må vente til juni. Men den som venter på noe godt osv... :) Skal ta en titt på både ipad2 og Samsung Galaxy 10.1 i butikk etterhvert.

 

Ser bra ut den ja! Men etter å ha hatt Galaxy S skal jeg aldri kjøpe Samsung igjen. Blir alltid mye mer fornøyd med Apple og iOS, så tror det passer meg litt bedre.

 

Sporingen min fra spaceworld ble nettopp oppdatert, viser seg at den befinner seg i Oslo og har estimert leveringsdato på tirsdag! Gleder meg! Håper jeg slipper såå mye backlight bleeding..

 

Jeg kunne sagt det samme om å ikke kjøpe apple mer etter å ha hatt iphone3gs. Fikk lyst å kaste den i veggen noen ganger ja.

 

Men det hadde ikke vært mye elektronikk igjen her i huset om jeg skulle forkastet alle merker basert på 1 uheldig opplevelse. Teknologien er i stadig utvikling og et nytt annet produkt kan gi en helt annet erfaring. Jeg tror det er et lurt valg å ikke låse seg fast til et merke slik du velger her. Jeg ser ikke helt meningen med det. Jo det passer deg sier du. Men du vet jo ikke noe om hva som kunne passet deg bedre i fremtiden om du kommer hoverere som et helikopter over kun ett merke :)

 

10.1 kommer vel med Android 3.0 også. Som er spesialisert til padder med større skjerm og ikke blir brukt til mindre telefoner.

 

Joda, enig i noe av det du sier. Man skal ikke ditche et merke etter en dårlig opplevelse. Men jeg har vært borti flere Android-produkter, tror rett og slett det er noe ved operativsystemet som ikke passer for meg.

 

Er forsåvidt uenig i jeg "låser" meg til ett merke. Ja, jeg har flere Apple-produkter, men det betyr ikke at jeg kan kjøpe noe annet i fremtiden. Slik det er i dag elsker jeg at alt synkroniserers sømløst med hverandre og generelt går veldig godt sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...