Gå til innhold

Den store iPad 2 tråden


QUiPS

iPad 2  

238 stemmer

  1. 1. Skal du få deg iPad 2?

  2. 2. Hvilken farge er finest/tøffest?

  3. 3. Skal du få deg Smartcover og hdmi adapter?

    • Ja hdmi adapter og smartcover.
    • Bare hdmi adapter.
    • Bare Smartcover.
    • Ingen av delene


Anbefalte innlegg

Har bestilt en iPad fra spaceworld.no (de har forresten flere igjen). Det jeg lurer på er om det er mulig å hente den i Oslo slik at jeg får den i dag, istendenfor å vente på at den skal komme i posten. Noen som vet?

 

Vurderer faktisk å bestille fra Spaceworld selv. Lurer på om lagerstatusen faktisk er reell. Synd de ikke hadde flere smart covers på lager, kun grå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Lader iPaden for første gang nå. Hvor lang tid skal det ta å lade opp batteriet fra bunnen av til toppen? Virker som det tar veldig lang tid!

 

Den skal være tilnærmet fulladet (over 50%) når du får den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ikke lad med USB. Det tar år. Plugg den i veggen;)

Jeg lader med vegg-kontakt, men kanskje det er fordi det er første gang jeg lader den?

 

 

Nei, det spiller ingen rolle med li-ion batterier. Hvor mange % startet du på og hvor mange er du på nå etter hvor lang tid? batteriprosent skrur du på i innstillinger hvis det ikke er aktivert, da ser du om den er 100%

 

 

 

Anyways, hva er grei bruktpris på 16GB 3G iPad 1 nå om dagen?

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Ikke lad med USB. Det tar år. Plugg den i veggen;)

Jeg lader med vegg-kontakt, men kanskje det er fordi det er første gang jeg lader den?

 

 

Nei, det spiller ingen rolle med li-ion batterier. Hvor mange % startet du på og hvor mange er du på nå etter hvor lang tid? batteriprosent skrur du på i innstillinger hvis det ikke er aktivert, da ser du om den er 100%

Jeg startet å lade da det var på ca 5 % om jeg husker riktig. Dette var vel i 19 tiden. Nå (00:50 ca) er det 73 % batteri. Nå skal det sies at jeg har brukt den ekstremt mye, men lurer egentlig bare på hvor lang tid det vanligvis tar å lade en iPad?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har prøvd en iPad2 i dag. Vil jeg bli skuffet om jeg kjøper en brukt iPad 1 etter å ha holdt iPad2?

 

Kommer helt an på hva du skal bruke den til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ikke lad med USB. Det tar år. Plugg den i veggen;)

Jeg lader med vegg-kontakt, men kanskje det er fordi det er første gang jeg lader den?

 

 

Nei, det spiller ingen rolle med li-ion batterier. Hvor mange % startet du på og hvor mange er du på nå etter hvor lang tid? batteriprosent skrur du på i innstillinger hvis det ikke er aktivert, da ser du om den er 100%

Jeg startet å lade da det var på ca 5 % om jeg husker riktig. Dette var vel i 19 tiden. Nå (00:50 ca) er det 73 % batteri. Nå skal det sies at jeg har brukt den ekstremt mye, men lurer egentlig bare på hvor lang tid det vanligvis tar å lade en iPad?

 

Høres normalt ut. Når du bruker den mens du lader er saken en helt annen. Lar du den ligge i fred i 10 min ser du nok at batteriet fyker i været, iallefall fra 0-70%. Li-ion batterier lader 2/3 av batteriet på 1/3 av total ladetid, siste 1/3 av batteriet tar 2/3 av tiden.

Lenke til kommentar

Har bestilt en iPad fra spaceworld.no (de har forresten flere igjen). Det jeg lurer på er om det er mulig å hente den i Oslo slik at jeg får den i dag, istendenfor å vente på at den skal komme i posten. Noen som vet?

 

Vurderer faktisk å bestille fra Spaceworld selv. Lurer på om lagerstatusen faktisk er reell. Synd de ikke hadde flere smart covers på lager, kun grå.

 

Jeg har har fått bekreftet at de sender min iPad 2 på mandag :)

Lenke til kommentar

Har prøvd en iPad2 i dag. Vil jeg bli skuffet om jeg kjøper en brukt iPad 1 etter å ha holdt iPad2?

 

JA, ipad 2 er vesentlig raskere, har 2 crappy kameraer og er tynnere og lettere.

Kan ikke si jeg syns det er sååå stor forskjell egentlig. Litt bedre å holde, og to tilnærmet ubrukelige kameraer. Merker nok større forskjell når det kommer apps som utnytter den nye chippen! Får du tak i en iPad 1 til en billig penge og kun skal bruke den til surfing og angrybirds så tror jeg det vil være et bedre kjøp... Men jeg ser at folk enda skal ha fantasipriser for enern på finn - sparer du bare 500-1000 kr så hadde jeg satset på iPad 2 :)

 

Syns forøvrig Smart Cover var sløsing med penger... Det tok ikke mange timene før jeg kjente behovet for et ordentlig cover! Når smart coveret i tillegg mister grepet på ipad'en i film-modus ved en hver berøring så forsvinner en del av nytten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...