Gå til innhold

Seagate-hybriden sliter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv denne disken i min bærbare. Opplever den som kjapp og stabil. Aldri hatt problemer med den :thumbup: disken sitter i en Timeline maskin med Windows 7 og heldigvis ikke en CrackBook. Fra spøk til alvor så virker det som om problemet er størst for de som har MacBook. Håper at det kommer en patch som fungerer knirkefritt for alle Momentus XT eiere snart.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen er ikke videre dyptpløyende. Jeg har selv vært innom forumet til Seagate og det er et fåtall kunder som klager over disken der. Momentus XT car med i planene mine for oppgradering av skrivebords maskinen min. Til slutt måtte den gi tapt for 1 TB 7200.12 rett og slett pga pris sammenlignet med ytelse. Jeg fikk to 1 TB disker til prisen av en 500 GB Momentus XT.

 

Jeg tror det trengs konkurranse fra andre produsenter i hybridmarkedet før dette blir liv laga.

Lenke til kommentar

Opplever problemer med Crucial C300, som er en populær "ren" SSD. Sies at det skyldes problemer med TRIM. Det virker som produsentene er alt for ivrige etter å lansere ny, utestet teknologi som kanskje fungerer i 8-9 av 10 tilfeller, men så er det de 1-2 tingene som pleide å funke fint før som overhodet ikke funker! (F.eks. streaming av media i mitt tilfelle. Funker helt fint ellers, men akkurat her failer C300 totalt!)

Jeg vil kritisere dette innlegget.

Om noe hadde fungert i 8-9 av 10 tilfeller hadde det vært oppdaget og fikset fort. Det er nok snakk om noe som fungerer 99,9-99,99% av tilfeller, og du har et av de 0,1-0,01% tilfellene som ikke fungerer. Det kan også være at det har forekommet en bug i akkurat din SSD, har du prøvd en firmware flash?

 

Jeg har streamet media fra mine C300 helt problemfritt, og har hittil ikke støtt på et eneste problem av noe slag. Jeg bruker 4x av 64GB versjonen i RAID-0 med 0006 firmware.

Lenke til kommentar
Om noe hadde fungert i 8-9 av 10 tilfeller hadde det vært oppdaget og fikset fort. Det er nok snakk om noe som fungerer 99,9-99,99% av tilfeller, og du har et av de 0,1-0,01% tilfellene som ikke fungerer. Det kan også være at det har forekommet en bug i akkurat din SSD, har du prøvd en firmware flash?

En feilprosent på 0.01 høres noe utopisk ut du.

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke enhetenes feilprosent, men av kombinasjon av tilfeller som fører til uforutsette feil, som f.eks. dårlig avspilling ved streaming.

De aller fleste kombinasjoner fungerer helt fint, men så hender det man får kombinasjoner som gjør at ting plutselig ikke oppfører seg som de skal.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne en stund nå. Den første jeg fikk tilsendt gikk i stykker etter 2 uker, jeg tror det var en firmware feil som jeg antakelig kunne fikset selv. Men jeg kan ikke bli brydd med slikt, så jeg fikk en ny på garantien som har fungert plettfritt siden. Det er en veldig god og raskt disk, som gir god ytelse for prisen, men jeg er veldig glad jeg tar backup hver time trådløst når jeg leser dette.

Lenke til kommentar

Hva er det med Seagate og firmware problemer...

 

Har en slik, men tok den ut av nettboka for den var for bråkete i forhold til vanlig HDD på 5400 rpm. Men har tenkt å bruke den som OS disk i en PC. Om den krasjer, så mister jeg ikke noe jeg ikke kan installere igjen...

Lenke til kommentar

Vil også si at jeg gikk fra OZC vertex SSD som døde, til Intel X-25 som fungerte bra, intil C300 dunket ned i posten. Da ble X-25 byttet ut og C300 har levert strålende ytelse (bedre en X-25) i månedsvis nå, PC står på 24/7, og har ikke hatt noen problemer!

 

Står i en Quad Core desktop m/Windows 7 Ultimate.

 

EDIT: leif!

Endret av kennethx
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...