Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og der har min 3måneder gamle telefon fått seg noe som ligner på en thermoskade på displayet - det begynte i forrige uke med en liten lilla flekk på høyre side, som nå har forplantet seg i et sirkelmønster over nesten hele skjermen.

 

Telefonen har aldri vært utsatt for fuktighet, og er helt strøken utseendemessig. Noen som har opplevd noe lignende?

 

Edit: la til bilde.

 

Er ikkje skade frå magnet som har gjort skjermen slik då?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mye problemer med min SGSII i det siste. Noen andre som har lignende problem?

 

- Den klikker/fryser/stopper ofte. Type 5 ganger på 4 timer, selv om jeg gjerne bare sjekker Twitter.

- Er "koblet" opp mot Kies via usb, selv om jeg ikke har noe usb i telefonen og spiller Angry Birds eller noe trivielt.

- Car mode kommer inn hele tiden, uten at jeg trykker 2 ganger på home key. Kommer bare på helt random

- Når jeg slår av skjermen og legger mobilen til siden, så kommer displayet på etter ca 10 sekunder. Bare ligger der og trekker strøm.

- Er treig å få til å lade. Lading skjer ikke umiddelbart når jeg kobler den opp.

- Her om dagen kom det opp en gul varseltrekant når jeg skulle lade. Mobilen hadde vært av i 2 timer. Var innom en Netcom butikk og fyren skjønte ingenting.

- Selv om autorotate er av, roterer skjermen når det passer. Helt random. Sykt irriterende.

- Innkommende samtaler går på speaker automatisk. Noen dager hele tiden, andre dager bare litt. Er ikke i car mode.

- Når jeg slår av mobilen, så slår den seg automatisk på igjen.

 

 

Har ikke fått oppdatert til 2.3.5. Siden jeg har Mac og Kies.

Har gjenopprettet fabrikkinnstillinger, uten at dette har funket noe særlig.

 

Bør jeg sende den inn til fiksing der jeg kjøpte den? Er ikke supertech på mobiler. Har ikke lagt inn noen skumle apps. Bare det vanlige (Wimp, Twitter, Gulesider, Angrybirds etc).

EDIT: Nå får jeg ikke koblet opp mobilen til pc heller. 3 av 4 it teknikere på skolen har samme mobil. De skjønte ingenting...

Endret av ttelle
Lenke til kommentar

Da har jeg rootet min S2, frosset/uinstallert en del apps jeg ikke/sjelden bruker og batteritiden virker noe bedre.

 

Vurderer også custom ROMs som f. eks Lite'ning ROM og Cyanogenmod men det virker som om det er en del kluss med alt av custom ROMs egentlig.

 

Til dere som har rootet, frøs/uinstallerte dere alt som er på den listen her?

 

Jeg har gjort det med en del apps men ikke alle som står som grønn på den listen over her. Og hvis dere kjører SetCPU hvilke frekvenser evt hvordan har dere satt opp programmet?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått meg en sgsII jeg også!

Lekker telefon, men har et par ting som plager meg.

 

1) A -tasten funker ikke i stående modus :/

 

2) overscroll glow eller hva det heter er super irriterende, er det mulig å slå det av?

 

3) må en roote telefonen for å laste ned div launchers? Jeg finner ingen av dem i market, ei heller go sms / handcent og et par andre apps.

Lenke til kommentar

Da har jeg rootet min S2, frosset/uinstallert en del apps jeg ikke/sjelden bruker og batteritiden virker noe bedre.

 

Vurderer også custom ROMs som f. eks Lite'ning ROM og Cyanogenmod men det virker som om det er en del kluss med alt av custom ROMs egentlig.

 

Til dere som har rootet, frøs/uinstallerte dere alt som er på den listen her?

 

Jeg har gjort det med en del apps men ikke alle som står som grønn på den listen over her. Og hvis dere kjører SetCPU hvilke frekvenser evt hvordan har dere satt opp programmet?

 

Hva er problemet med custom roms? Kjører selv cyanogenmod som funker fint. Vil ikke anbefale Lite'ning fordi de ikke kommer med oppdateringer lenger. Jeg fryser tw widgets og apps for det meste.

 

Får opp varsel om at jeg har 2 updates tilgjengelig i.marked, men når jeg åpner marked, så står det ingenting om hvilke apps som har uppdate tilgjengelig..

 

Tipper det er system google apps. Sikkert gmail, maps eller noe sånt. Da står det bare installer istedenfor update.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått meg en sgsII jeg også!

Lekker telefon, men har et par ting som plager meg.

 

1) A -tasten funker ikke i stående modus :/

 

2) overscroll glow eller hva det heter er super irriterende, er det mulig å slå det av?

 

3) må en roote telefonen for å laste ned div launchers? Jeg finner ingen av dem i market, ei heller go sms / handcent og et par andre apps.

 

1: Det kan høres ut som en feil på skjermen. Fungerer det å trykke på noe i det området på skjermen i det hele tatt?

 

2: Overscoll glow effekten ble lagt på av Samsung fordi Apple nekter å gi lisens på sin patenterte list-bounce effekt som vi hadde tidligere. Kan ikke slåes av uten å legge inn Custom ROM.

 

3: Nei. Kan være noe galt med Market. Er en hel del apps jeg ikke finner når jeg søker på market.android.com i dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...