Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som har rootet, frøs/uinstallerte dere alt som er på den listen her?

 

Jeg har gjort det med en del apps men ikke alle som står som grønn på den listen over her. Og hvis dere kjører SetCPU hvilke frekvenser evt hvordan har dere satt opp programmet?

 

Har vel ikke frosset alle, men de som jeg har hørt sterke rykter om at kan tappe batteri.

Ellers har jeg av ren nytte frosset meldingsprogrammet som fulgte med telefonen. Nå bruker jeg bare Go SMS, som fungerer fint, både med sms og mms uten det innebygde programmet.

 

Ang. SetCPU så er det eneste jeg har gjort der å endre govenor til conservative. Fører til en litt mer restriktiv bruk av prosessoren, uten at jeg føler det går på bekostning av opplevelse.

Jeg ser ingen grunn til å overklokke (telefonen er rask nok den, og jeg trenger ikke gjøre batteritiden kortere med vilje), og jeg ser heller ingen grunn til å underklokke (Viss jeg ikke ville ha en telefon som var så rask, hadde jeg beholdt den gamle Desire'n min).

Og å tvinge telefonen til å underklokke når skjermen er av, er bare tull! Viss du installerer CPU Spy vil du se at når skjermen er av tilbringer telefonen det mete av tiden i "Deep Sleep".

 

2) overscroll glow eller hva det heter er super irriterende, er det mulig å slå det av?

 

3) må en roote telefonen for å laste ned div launchers? Jeg finner ingen av dem i market, ei heller go sms / handcent og et par andre apps.

 

2) Ja, det er mulig å slå av overscroll, men da må du roote telefonen og installere JKay Settings.

 

3) Ang. launchers, så er det nok gåggle som har problemet, jeg finner ingenting jeg heller.

Men selv om jeg ikke kan søke frem Go SMS Pro, fant jeg det ved å søke frem GO Keyboard og se på "annet fra utvikler". Der burde jo også Go Launcher ligge, men det gjør den ikke... Mystisk......

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Jeg har Svensk tekst på Samsung Aps. Hvordan skifter jeg over til Norsk?

 

Ingen som vet?

 

Android Market hadde det samme problemet for Tele 2 kunder før. Om du er Tele 2 kunde, kan det være derfor.

 

Er Tele 2 kunde. Får klage til dem. Takk for svar.

 

Alle Tele2 kunder har svenske SIM-kort, derfor blir det på svensk.

Jeg har TDC, som bruker danske SIM-kort, og får derfor mye på dansk.

Lenke til kommentar

Men siba har bra tilbud på galaxy s2 nå med tele2 mega, 1 kr og 239 i måneden total pris 2800 :)

Skal hente min på postkontoret idag, gleder meg :) Så løp å kjøp hvis man ikke har en s2 :p, koster nesten 4000 uten ab, så sparer en tusenlap :)

Den var ikke operatørlåst?

Er det ingen som vet dette?

 

OK, jeg får svare meg selv. Telefonene som Tele2 sender ut er ikke opertørlåste. Altså er dette et kjempetilbud!

Lenke til kommentar

Jeg har Svensk tekst på Samsung Aps. Hvordan skifter jeg over til Norsk?

 

Ingen som vet?

 

Android Market hadde det samme problemet for Tele 2 kunder før. Om du er Tele 2 kunde, kan det være derfor.

 

Er Tele 2 kunde. Får klage til dem. Takk for svar.

 

Alle Tele2 kunder har svenske SIM-kort, derfor blir det på svensk.

Jeg har TDC, som bruker danske SIM-kort, og får derfor mye på dansk.

 

Fikk denne fra kundeservice til Tele2.

 

Hei,

 

For å få tilgang til norske applikasjoner, samt for å få prisene oppgitt i NOK, gjør følgende:

 

Start din telefon i flymodus > Koble deretter til internett via WiFi.

 

Du skal da få tilgang til applikasjonene du ønsker, samt priser oppgitt i NOK.

 

Håper dette var til hjelp.

 

Mvh

Tele2 Kundeservice.

Lenke til kommentar

Har på merkelig vis blitt låst ute fra telefonen min, og håper noen av dere kan hjelpe.

 

Var på vei hjem fra jobb på fredag og hørt på musikk med telefonen. På vei hjem låst jeg den opp flere ganger for å bytte sang etc. Har telefonen låst med pin-kode (altså ikke pattern) og den er satt til samme kode som jeg har på sim. Kommer hjem, er 100% sikker på at ingen andre har vært bort i telefon, men når jeg taster pin får jeg besjed om at det er feil pin-kode. Tenker at jeg har tastet feil ved et uhell, og prøver igjen og det samme skjer. Gjør det flere ganger med samme resultat.

 

Slår av telefon, blir promptet for SIM-pin. Denne går gjennom greit og får igjen spørsmål om pin-kode og får fremdeles beskjed om at det er feil pin. Har søkt litt og kan ikke se at dette er et kjent problem på samsung galaxy 2. Prøvde også å søke litt i denne tråden, men fant ikke noe. Leste på div. forum at hvis man taster feil pin mange nok ganger så skulle man bli promptet for google brukernavn og passord, men til slutt fikk jeg en melding som sa at hvis jeg taster feil pin en gang til så vil alle data på telefonen bli slettet.

 

Noen som skjønner hva som skjer og/eller hva jeg kan gjøre for å få låst den opp igjen?

 

Jeg opplevde akkurat det samme. Skrev litt om det på XDA. Si ifra om du trenger nærmere forklaring (gjerne på PM, er ikke innlogget så ofte).

 

Takk! Til info: tastet pin feil nok ganger til at telefon ble resatt. Alle meldinger, applikasjoner, kontakter, epost etc. ble slettet, men bilder og videoer som lå på telefonen (altså ikke på sd kort) ble ikke slettet. Veldig merkelig sak, er vel bare å vente på at det skal skje igjen ;-)

Lenke til kommentar

Er knallfornøyd med min S2, men det er noen ting som jeg ikke er helt fornøyd med, men regner med det er en temmelig enkel sak å ordne opp i, men jeg finner ikke ut av det..

 

1: Jeg finner ikke en facebook applikasjon på norsk.

 

2: Jeg får opp at det er 2 updates tigjengelig i marked, men finner ikke ut hvilke apps

det er kommet update til..

 

3: Jeg liker ikk den originale meldingsapplikasjonen, å jeg får ikke installert handcent..

Blir ikke venner med Gosms..

 

4: Ønsker meg en kalender og mail widget lik den som er på HTC Desire...

Lenke til kommentar

Ingen overraskelse. Hadde ikke forventet noe annet

 

Samme her. Ville vel heller vært en "skandale" om det ikke kom.

Samsung har vel også skrevet en avtale med Google om at de forplikter seg til å oppdatere produktene i 18 mnd om jeg ikke tar helt feil...

Lenke til kommentar

Fy pøken.

 

Fikk telefonen i går, og jeg er kjempefornøyd, minus et par forjævlige ting.

 

Jeg er dønn fersk Androidbruker.

 

Telefonen skipper til neste låt på eget initiativ. Det er noe bevegelsemøkk, som ved tilting til siden skipper til neste låt, vel og bra, bortsett fra at den gjør det ved hvert skritt jeg tar, eller ved at jeg bare løfter opp telefonen. Hvordan skrur jeg av det? Jeg blir gæren.

2. Tidvise korte beep når jeg hører musikk. Hva er dette?

 

3. Vibreringen er overstadig sterk. Noen måte å kontrollere den på?

 

Edit. Glemte manerene mine. Vær så snill og hjelp meg. *dådyrøyne*

Endret av Sjarlatan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...