Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

I den nye firmware som KI4 med 2.3.4, er det slik nå at man kan bruke tlf samtidig som den er koblet til PC og kies, for før var det slik at man så en USB kontakt på skjermen og man kunne ikke bruke tlf, men det går tydeligvis ann nå eller er det bare jeg som har bomma kraftig?

Er også tydeligvis ikke alt de har oversatt til norsk i den nye firmwaren, haha, var ett par ting der som stod på engelsk, men det var nå ett sted litt inni innstillingene så er ikke ofte man ser det. :p

 

Ja du kan bruke telefonen mens den er koblet til PCen om du vil, og det er bare å dra den ut fra PCen når det måtte passe deg, så lenge du ikke kopierer over noen filer i det du drar den ut, da kan det gå galt, for det vinduet med USB pluggen du snakker om er der fortsatt, det dukker bare ikke opp før telefonen faktisk jobber med noe, altså overfører filer eller lignende.

 

Ja ok, den er grei.

For før så var den oppe hele tiden så man ikke kunne gjøre noe, også trykka man hjem tasten så kutta den forbindelsen, men kjekke saker.

 

Men, jeg syns den blei litt mer sluggish med nye 2.3.4, jaja jeg kjører stock, rooting og flashing av ny rom skjer nok aldri.

 

Men det dere sier om glasset har jeg ikke opplevd, nå har ikke jeg brukt den så røft, men jeg har hatt den i diverse lommer, både jobb klær, fritidsklær og jakt klær og gått mye med den, men ingenting har skjedd enda og det er litt av hvert i de lommene, eneste jeg er redd for er å klemme den.

Jeg er egentlig overraska over at jeg ikke har fått ripe enda.

 

Forøvrig så funker standard ringe klokke funksjon helt utmerket, både med og uten lydløs, noe den skal gjøre.

Den har nå vært på batteri i ca 15 timer siden sist lading og har brukt ca 13% batteri, da har jeg vært litt på internett via wifi med opera også kjørt sånn 5 runder for fun med quadrant, er det helt greit eller er det mye/lite batteri bruk?

Den står med wifi på 24/7 når jeg er hjemme, som jeg er nå.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min HTC Desire har tatt kvelden og er jeg er nødt til å skaffe meg en ny telefon, hvor valget nå står mellom Galaxy S II og iPhone 4 (må innrømme at jeg er litt Apple-fan). iPhone 5 er ikke mulig siden jeg må ha telefon nå.

 

Så, enkelt spørsmål til alle dere som har Galaxyen: er dere fornøyd?

 

Jeg kan også tenkte meg å bytte fra OneCall til et annet selskap, og muligens kjøpe telefon med abonnement. Er det noen selskap og abonnement dere anbefaler? Bruker hovedsakelig ringing, sms og data, men ingen mms.

Lenke til kommentar

Min HTC Desire har tatt kvelden og er jeg er nødt til å skaffe meg en ny telefon, hvor valget nå står mellom Galaxy S II og iPhone 4 (må innrømme at jeg er litt Apple-fan). iPhone 5 er ikke mulig siden jeg må ha telefon nå.

 

Så, enkelt spørsmål til alle dere som har Galaxyen: er dere fornøyd?

 

Jeg kan også tenkte meg å bytte fra OneCall til et annet selskap, og muligens kjøpe telefon med abonnement. Er det noen selskap og abonnement dere anbefaler? Bruker hovedsakelig ringing, sms og data, men ingen mms.

Hvorfor kjøpe en iPhone 4 som er 1. år gammel og som er utdatert og som også er dyrere enn Samsung Galaxy S II (som faktisk er fremtidsrettet)?

 

Waste of money vil jeg si om du kjøper en iPhone 4 nå.

Lenke til kommentar

 

Så, enkelt spørsmål til alle dere som har Galaxyen: er dere fornøyd?

 

 

Dette er min aller første smartphone/android phone og ja jeg er rimelig retard noob, men ja, jeg er fornøyd.

Feil og mangler finner man alltids på alt som fins.

Men tror kansje de har gs2 ute i butikker nå?

Kan kansje dra til en butikk og prøve den i 2 minutter?

Lenke til kommentar

Min HTC Desire har tatt kvelden og er jeg er nødt til å skaffe meg en ny telefon, hvor valget nå står mellom Galaxy S II og iPhone 4 (må innrømme at jeg er litt Apple-fan). iPhone 5 er ikke mulig siden jeg må ha telefon nå.

 

Så, enkelt spørsmål til alle dere som har Galaxyen: er dere fornøyd?

 

Jeg kan også tenkte meg å bytte fra OneCall til et annet selskap, og muligens kjøpe telefon med abonnement. Er det noen selskap og abonnement dere anbefaler? Bruker hovedsakelig ringing, sms og data, men ingen mms.

 

Ville nok ventet i et par uker til, og gått for iPhone 5 om du skal satse på Apple.

Ikke for det, tror nok de største endringene vil komme med oppdatering til IOS 5 som alle Apple produkter av "nyere dato" vill få.

Men tror du vil angre på at du ikke ventet i et par uker ekstra for å få 5'rn.

Er ikke hverken IOS eller Android frelst, men når det kommer til tlf ville jeg nok heller hatt en GS2 enn en iPhone 4/5. Men smaken er som baken. Delt!

På nettbrett derimot, der gikk jeg for Apple istedenfor å vente på Samsung.

Lenke til kommentar

Alt på min S2 er på norsk (alt man forventer skal være norsk that is)..

Men ikke Gmail-appen....

Gmail er jo en så ekstremt viktig del av Android og google at jeg nesten tenker på det som en del av android OS...

Jeg finner det rart og irriterende at ikke denne er norsk...?

 

I forhold til Gmail-appen man får på Android Pad's (som også er Norsk) så er den faktisk dårlig...

 

Er dette riktig, engelsk gmail er eneste man får på Market?

Eller har jeg feil Gmail-app? :p

Endret av Xkraft
Lenke til kommentar

La inn root på 2.3.3 (denne forsvant ved oppgradering til 2.3.4).

Nå er jeg på bar bakke, og skjønner ingenting :-(

 

Kan noen legge en enkel forklaring på root? Har Odin3-v1.85 og SuperOneClickRoot. Hvor finner jeg riktig kernel? (Synes XDA har utrolig klønete menyer/forklaringer...)

Hent en insecure kernel flash den med odin (PDA). Om det ikke er kommet en mere "smar" måte.

Lenke til kommentar

Alltid vært rare oversettelser på ting i Android egentlig(også steder hvor det norske ordet er såpass mye lenger enn det engelske slik at det ikke helt passer inn), så har alltid satt telefonen til English (Norwegian), dog dette var ikke noe Samsung hadde, så lasta ned MoreLocale 2(Custom Locale funker også) og satte en custom en der, da får man engelsk tekst på telefonen også er ting som tall formateringer, dato o.l slik vi er vant med her i Norge. English (United Kingdom) fungerer vel også, men vet at det var noe rar formatering på nummere i telefonboka med English (United States) blant annet.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare meg litt mer om de forskjellgie punktene i en rooting? I førsteposten her så snakker man om ny rom, og et program som heter super-one-clikk,. men feks her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399, så får man inntrykk av at root bare kan slås på uten å bytte rom? Hva er forskjellen?

 

AtW

 

Metoden i førsteposten her er litt utdatert, fungere fortsatt. Den du linker til er den du burde bruke. Er ikke værre enn å flashe en av kernelene til Chainfire(han du linker til) via Odin, også kan du følge guiden i post nummer 2(i linken din), som innebærer å flashe tilbake til en original og offisiell kernel, av han for å fjerne den gule trekanten du får ved å flashe uoffisielle ting. Dog det er ikke nødvendig.

 

Du bytter ikke rom, men kernelen, det er bare en liten del av en rom, om jeg har forstått riktig.

 

Edit: Kernelene som kommer med fra Samsung har små "hindringer" som gjør at man ikke har root tilgang osv... Dog dette kan tas fra hverandre og så rootes for å så putte det sammen igjen, blir en såkalt "insecure kernel" eller noe.

 

Edit2: en "ROM" er altså en betegnelse på all softwaren som blir installert, dog denne ROM'en inneholder div. små andre biter som en kernel, bootloader osv...

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd dual sim, men hva skal du med det?

Eneste grunnen for meg med dual sim er å ha ett anna, men helt likt simkort som jeg kan putte i en anna tlf hvis jeg skulle ut på noe som man er redd for å ta med gs2 tlf ut på, det vil da være seg f.eks jobb eller noe anna som kan skade tlf.

Grunnen for dual sim, er at jeg reiser til utlandet en del, og er det enklere og billigere å ha et ekstra sim kort i mobilen.

Enklere for at man slipper å åpne mobilen for å bytte sim kort, og billigere for man slipper norgens dyre utenlands priser.

 

Et annet senario, er at jeg kan få meg et jobb abb, der jeg kan bruke internett / data så mye jeg vil(koster 123kr/mnd), men det er Netcom ,og har ikke dekning der jeg bor.

 

Da er det enklere med dual simkort :-)

Lenke til kommentar

@ Samok.no eller andre som har dette store batteriet, eller større batterier tatt et bilde, og lagt det ut her?

 

Evt med hvordan det føles å holde i, hvordan dere synes om kvaliteten på dekselet osv.

 

Og kanskje hva dere synes om batteri og batteritiden?

 

Og tilslutt om dere mener det er verdt prisen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...