Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Noen som har testet siste Lite'ning Rom v4.0? Er den noe å lukte på, eller bare å glemme?

 

Gidder bare ikke å teste den, da jeg ser at noen snakker om bugg i lyd delen...

Jeg har 4.0 og innst også den fixen som kom rett etterpå.

Alt er perfekt hos meg,lyd også.

Har de fått tilbake norsk tastatur i 4.0?

 

 

Nei. det er ikke norsk tastatur i 4.1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har testet siste Lite'ning Rom v4.0? Er den noe å lukte på, eller bare å glemme?

 

Gidder bare ikke å teste den, da jeg ser at noen snakker om bugg i lyd delen...

Jeg har 4.0 og innst også den fixen som kom rett etterpå.

Alt er perfekt hos meg,lyd også.

Har de fått tilbake norsk tastatur i 4.0?

Så ikke etter.Nå har jeg 4.1 :)

Der er det ikke mye ÆØÅ nei.

Men jeg bruker Swiftkey eller Smart keyboard pro.Der er det norsk.

Lydbugen er borte i 4.1 og alt er bare bra! :)

Lenke til kommentar

Var egentlig siste versjon jeg lurte på men fikk ikke med meg at 4.1 hadde kommet ut. :blush: Men takk for svar fra begge. Irriterende er det hvertfall. Har ikke lyst til å måtte installere noe ekstra tastatur (som attpåtil koster penger) når de originale tastaturene fungerer såpass glimrende.

Lenke til kommentar

Har lest på diverse andre engelske forum at SGP screen protectors skal være de beste, er det noen her som har erfaringer med et slikt produkt eller vet om det er å få tak i her i Norge?

 

Har lest at Invisible shield ikke skal være fullt så bra, men finnes det alternativer?

Lenke til kommentar

Har lest på diverse andre engelske forum at SGP screen protectors skal være de beste, er det noen her som har erfaringer med et slikt produkt eller vet om det er å få tak i her i Norge?

 

Har lest at Invisible shield ikke skal være fullt så bra, men finnes det alternativer?

 

Jeg hadde Invisible Shield til min HTC Desire. Jeg måtte spraye på sånn væske som fulgte med, den gjør at filmen "flyter" på glasset slik at du enkelt og presist får den på plass, desverre så "døde" mobilen senere på dagen av den fuktigheten -- selv om jeg (selv mener) var veldig forsiktig og kjapp med å tørke... Men en tupperware boks og litt ris gjør underverker :) Sugde ut all fuktigheten som skal ha vært i den.

 

Men poenget mitt var; Invisible Shield var iallefall jeg fornøyd med - sett bort fra at mobilen døde for en dag. Den var veldig god mot fingermerker og gjorde en generelt god jobb i å være -- en beskyttelse...

 

 

Nå har jeg SGS2 og har kjøpt Invisible Shield igjen - for 3 uker siden - men har mest lyst å la være. Uansett hvor god en beskyttelsesfilm måtte være - er UTEN selvfølgelig selvsagt det beste... Jeg er generelt veldig forsiktig med mine "gadgets" og skal gå en god stund uten beskyttelse tenkte jeg.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Jeg driver og ser på sånne 32GB sd(hc) kort til min SGS2 på eBay. Men det er voldsomme prishopp syns jeg. Det er noen som ligger ute til 50 kroner... Og det neste steget er 500 kroner. Ingenting i mellom.

 

Jeg lurer da på hva i all verden kan den store forskjellen være? Duger den til 50 kroner? Eller burde jeg gå for de som koster 500+?

 

Takk for svar! =)

 

PS: Dersom det er hastighetsforskjeller på dem, er det da sånn at de billige brikkene kanskje ikke er kjappe nok for HD (1920x1080) video opptak kanskje?

 

PSS: Jeg sjekket en gang til på eBay akkurat nå, og nå ligger det faktisk noen til 250 kroner ute, det gjorde det ikke igår. Mulig de "dyre" til 500 kr har gått ned i halv pris nå. Spørsmålet mitt står fortsatt åpent! :)

Endret av izihbo
Lenke til kommentar

Har lest på diverse andre engelske forum at SGP screen protectors skal være de beste, er det noen her som har erfaringer med et slikt produkt eller vet om det er å få tak i her i Norge?

 

Har lest at Invisible shield ikke skal være fullt så bra, men finnes det alternativer?

 

Jeg hadde Invisible Shield til min HTC Desire. Jeg måtte spraye på sånn væske som fulgte med, den gjør at filmen "flyter" på glasset slik at du enkelt og presist får den på plass, desverre så "døde" mobilen senere på dagen av den fuktigheten -- selv om jeg (selv mener) var veldig forsiktig og kjapp med å tørke... Men en tupperware boks og litt ris gjør underverker :) Sugde ut all fuktigheten som skal ha vært i den.

 

Men poenget mitt var; Invisible Shield var iallefall jeg fornøyd med - sett bort fra at mobilen døde for en dag. Den var veldig god mot fingermerker og gjorde en generelt god jobb i å være -- en beskyttelse...

 

 

Nå har jeg SGS2 og har kjøpt Invisible Shield igjen - for 3 uker siden - men har mest lyst å la være. Uansett hvor god en beskyttelsesfilm måtte være - er UTEN selvfølgelig selvsagt det beste... Jeg er generelt veldig forsiktig med mine "gadgets" og skal gå en god stund uten beskyttelse tenkte jeg.

 

Hørtes jo ikke veldig betryggende ut at telefonen "døde" i en dag:p Uansett er det i utgangspunktet bare invisible shield jeg har funnet i norske nettbutikker uten altfor mye leting i tillegg til et par andre billige plastskjermer som jeg vil anta er dårligere.

Lenke til kommentar
Hørtes jo ikke veldig betryggende ut at telefonen "døde" i en dag:p Uansett er det i utgangspunktet bare invisible shield jeg har funnet i norske nettbutikker uten altfor mye leting i tillegg til et par andre billige plastskjermer som jeg vil anta er dårligere.

 

Haha jo... Jeg var kanskje dum som ikke slo av mobilen først, men jeg var KJEMPEforsiktig (mener jeg da)... Likevel så gikk det litt scheiss. Skal du gå for Invisible Shield - slå av mobilen og ta ut batteriet først! ;)

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvorfor batteriet mitt er så sjukt dårlig? Her snakker vi fra 100 prosent til 14 prosent over natta, når telefonen selvsagt ikke er i bruk. Jeg har forsøkt å wipe alt, installere forskjellige firmwares, men ingenting ser ut til å hjelpe?

 

Bildet er fra i natt. Jeg har forsøkt en clean install, og deretter også forskjellige autokillere som dere ser i notification-baren. Jeg er nå på lightening rom 3,2

post-51505-0-04005600-1311632795_thumb.png

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Å steike... Det var ille...

 

Hva sier mobilen at den har brukt batteri på da?

 

Kanskje batteriet er defekt? Du kan jo f.eks ordne deg et batteri fra eBay (jeg sverger mye til eBay om dagen). Der har du sånne "golden" batteri på 2450mah (som er fysisk like store som original batteriet, ergo trengs ikke nytt bak cover). De koster jo en hundrings omtrent...

Endret av izihbo
Lenke til kommentar

ifølge http://www.dinside.no/869079/samsung-galaxy-s-ii-(s2)

skal det komme en versjon av S2 senere i sommer som vil støtte NFC

" Dekselet er laget såpass tynt for å støtte NFC (Near Field Communication); en kommunikasjonsprotokoll beregnet over veldig korte avstander som gjør at telefonen kan brukes til små betalinger, lesing av elektroniske visittkort og den slags. Selv om den første utgaven av Galaxy S II ikke støtter NFC, vil det komme en identisk modell senere i sommer som støtter det, mot et pristillegg på et par-tre hundrelapper i følge Samsung Norge."

 

Er dette noe som er verdt å vente på, å betale noen ekstra hundrelapper på?

Lenke til kommentar

Å, finner man så store batterier som 2450mah til SGII'n altså. Har du evt link til dem? Filler'n da, akkuratt når jeg bestillte 2x1800mah.. Hm da må jeg kikke en extra gang på ebay. Kjekt å ha batterie som skal ha bedre kappasitet. Men det er ikke 100% dem har så mye som dem reklamerer for..

 

Håper nessten noen kan teste hvor mye man får inn på disse batteriene. Om noen har en slik lader du kan måle mah med??

 

Edit-1: Fannt 2300mah uten att du trenger annet dekksel. Kommer du opp i 2400 er det med nytt deksel. Var det jeg fannt på ebay nå vertfall. Får bestille ett 2300mah og sammen ligne org 1650 med 1800 og 2300mah :thumbup:

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Å, finner man så store batterier som 2450mah til SGII'n altså. Har du evt link til dem? Filler'n da, akkuratt når jeg bestillte 2x1800mah.. Hm da må jeg kikke en extra gang på ebay. Kjekt å ha batterie som skal ha bedre kappasitet. Men det er ikke 100% dem har så mye som dem reklamerer for..

 

Håper nessten noen kan teste hvor mye man får inn på disse batteriene. Om noen har en slik lader du kan måle mah med??

 

Edit-1: Fannt 2300mah uten att du trenger annet dekksel. Kommer du opp i 2400 er det med nytt deksel. Var det jeg fannt på ebay nå vertfall. Får bestille ett 2300mah og sammen ligne org 1650 med 1800 og 2300mah :thumbup:

 

Her har du link til 2430mah batteriet.

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200625302552

Jeg ser jo nå at jeg har løyet for dere, det var ikke 2450mah, men 2430mah! :blush:

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Jeg driver og ser på sånne 32GB sd(hc) kort til min SGS2 på eBay. Men det er voldsomme prishopp syns jeg. Det er noen som ligger ute til 50 kroner... Og det neste steget er 500 kroner. Ingenting i mellom.

 

Jeg lurer da på hva i all verden kan den store forskjellen være? Duger den til 50 kroner? Eller burde jeg gå for de som koster 500+?

 

Takk for svar! =)

 

PS: Dersom det er hastighetsforskjeller på dem, er det da sånn at de billige brikkene kanskje ikke er kjappe nok for HD (1920x1080) video opptak kanskje?

 

PSS: Jeg sjekket en gang til på eBay akkurat nå, og nå ligger det faktisk noen til 250 kroner ute, det gjorde det ikke igår. Mulig de "dyre" til 500 kr har gått ned i halv pris nå. Spørsmålet mitt står fortsatt åpent! :)

 

Klasser 1-10

Der 10 er den beste.

Men det er også en del produsenter som har lav klasse og høy pris, så google litt først.

 

Har ikke peiling på klasser men trur det er lese/skrive som øker, og hvis du driver og filmer da er det positivt med høy klasse

Lenke til kommentar
Klasser 1-10

Der 10 er den beste.

Men det er også en del produsenter som har lav klasse og høy pris, så google litt først.

 

Har ikke peiling på klasser men trur det er lese/skrive som øker, og hvis du driver og filmer da er det positivt med høy klasse

 

Takk, jeg gjorde en del research igår før jeg la meg (etter jeg postet her) og fant vel ut at "Class 2" er 2mb/sec og "Class 4" er 4mb/sec osv... Men Class 10 som nå er det høyeste (tror jeg) skal være alt fra 10 til 20mb/sec. Jeg ser at det ligger Class 10 sdhc kort ute til 55 kroner også... Noe som er helt latterlig billig, jeg vil likevel vurdere å gå for de som koster 250++ fordi jeg rett og slett ikke stoler på de aller billigste :-P

 

Det ligger Kingston 32GB (Class 10) ute for omkring 350 kroner +frakt (fra england) - i Norge koster de 550 og oppover +frakt. Så litt penger å spare. Har hittill bare hatt gode erfaringer via eBay (hvor jeg har bestilt ting fra både England og Kina).

 

Det var noen som hadde tatt kontakt direkte med Samsung, men de fikk bare et standard svar hvor man kunne gå inn på Samsungs hjemmesider og kjøpe direkte fra dem -- og det er langt fra Class 10 kort... Så jeg tror ikke Class 10 er påkrevd for å kunne ta opp HD video, men jeg liker å safe'n. ^^

Lenke til kommentar
Klasser 1-10

Der 10 er den beste.

Men det er også en del produsenter som har lav klasse og høy pris, så google litt først.

 

Har ikke peiling på klasser men trur det er lese/skrive som øker, og hvis du driver og filmer da er det positivt med høy klasse

 

Takk, jeg gjorde en del research igår før jeg la meg (etter jeg postet her) og fant vel ut at "Class 2" er 2mb/sec og "Class 4" er 4mb/sec osv... Men Class 10 som nå er det høyeste (tror jeg) skal være alt fra 10 til 20mb/sec. Jeg ser at det ligger Class 10 sdhc kort ute til 55 kroner også... Noe som er helt latterlig billig, jeg vil likevel vurdere å gå for de som koster 250++ fordi jeg rett og slett ikke stoler på de aller billigste :-P

 

Det ligger Kingston 32GB (Class 10) ute for omkring 350 kroner +frakt (fra england) - i Norge koster de 550 og oppover +frakt. Så litt penger å spare. Har hittill bare hatt gode erfaringer via eBay (hvor jeg har bestilt ting fra både England og Kina).

 

Det var noen som hadde tatt kontakt direkte med Samsung, men de fikk bare et standard svar hvor man kunne gå inn på Samsungs hjemmesider og kjøpe direkte fra dem -- og det er langt fra Class 10 kort... Så jeg tror ikke Class 10 er påkrevd for å kunne ta opp HD video, men jeg liker å safe'n. ^^

Husk toll..

Over 250kr

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Jeg driver og ser på sånne 32GB sd(hc) kort til min SGS2 på eBay. Men det er voldsomme prishopp syns jeg. Det er noen som ligger ute til 50 kroner... Og det neste steget er 500 kroner. Ingenting i mellom.

 

Jeg lurer da på hva i all verden kan den store forskjellen være? Duger den til 50 kroner? Eller burde jeg gå for de som koster 500+?

 

Takk for svar! =)

 

PS: Dersom det er hastighetsforskjeller på dem, er det da sånn at de billige brikkene kanskje ikke er kjappe nok for HD (1920x1080) video opptak kanskje?

 

PSS: Jeg sjekket en gang til på eBay akkurat nå, og nå ligger det faktisk noen til 250 kroner ute, det gjorde det ikke igår. Mulig de "dyre" til 500 kr har gått ned i halv pris nå. Spørsmålet mitt står fortsatt åpent! :)

 

Klasser 1-10

Der 10 er den beste.

Men det er også en del produsenter som har lav klasse og høy pris, så google litt først.

 

Har ikke peiling på klasser men trur det er lese/skrive som øker, og hvis du driver og filmer da er det positivt med høy klasse

 

Jeg har et Lexar 32GB clas 10 minnekort, men sliter med at ved foreks. offline synkronisering av Spotify får beskjed om at kortet er fult, selv om det fremdeles er 12GB ledig. Så enten er mitt kort delvis defekt, eller så er kvaliteten på kortet mitt dårlig.

Jeg har også en Kingston 32GB clas 4, som ikke har dette problemet.

 

Mitt Lexar kort kjøpte jeg for 479,- på Komplett for en tid tilbake.

Noen andre som har erfaringer med Lexar 32GB Clas 10?

 

Klassene er fra 2-10 hvor 10 er høyest.

http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital

Lenke til kommentar
Husk toll..

Over 250kr

 

Nei det skal du ikke bekymre deg for, eBay-gutta har så mye erfaring med det de driver med at de skriver alltid på at det er en gave og har verdi under 20 dollar (eller lignende) så tollavgifter skal man aldri bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...