Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Byggedatoen i Kies er for versjonen vi har her i Norden, det er en rekompilert versjon av KF3, derfor den "gale" datoen.

 

Det er nyeste versjon som er tilgjengelig via Kies i Norge. For polakker derimot er det KF2 som den heter, som er "nyere".

 

Vi får ikke KF2 via Kies her i Norge.

Lenke til kommentar

Live wallpapiret mitt viser jo hele tiden regn, selv om det er sol og flott vær utenfor?! Hva skjer? Når jeg bytter wallpaper funker det en liten stund før regnet kommer igjen. Går det an å velge en annen tilbyder av værtjenester til papiret. slik at den kanskje hentet info fra Yr.?

Lenke til kommentar

KF3 er ikke nyest på tross av hva all fornuft tilsier.

 

KF3: 09/06/2011

KF4: 10/06/2011

KF2: 11/06/2011

 

At det er store forskjeller på disse buildsene skulle overraske meg stort, de er nok heller bare pakket for forskjellige regioner.

 

Kilde

 

EDIT: Og takk til DJViking, det var oppklarende :)

 

Tilsier ikke fornuft at xxkf2 er nyere enn xwkf3 når x kommer etter w? Virker logisk for meg at xx er nyere enn xw.

Lenke til kommentar

Hvilke filer legger man inn for å sette telefonen tilbake til slik den var da den ankom?

 

Like greit for meg å følge den 'offisielle' oppdateringen gjennom Kies.Jeg vet det er blitt spurt om men jeg er ikke i stand til å finne det. :-(

Mener å huske at det var KE2 telefonen kom med:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

 

Skal jeg der hente filene som ligger under:

 

XWKE2

Generic NEE (Nordic): http://www.multiupload.com/BNW7UQP9OG

XWKE2 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/4C47PNWFOH

 

og legger den inn med Odin for å komme tilbake til utgangspunktet da telefonen var ny slik at jeg kan få offisiell oppdatering via Kies? (må ha ting litt med teeskje..)

Lenke til kommentar

Min Kies starter ikke. WinXP med alt av service pack greier oppdatert. Det funka før, nå funker det ikke. Dobbeltklikker for å starte, og ingenting skjer.

 

Men det driter jeg egentlig litt i, hvis noen har peiling om hvorvidt

 

XXKF2

 

Firmware info

PDA:XXKF2

PHONE: XXKF2

CSC:OXAKF2

Build date: 11/06/2011

 

Generic OXA (Poland): http://www.multiupload.com/P2AHY9IJPW

 

XXKF2 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/HIKNP08JZA

Password: intratech@XDA

 

vil funke for oss her i norge eller om det er noe annet som heller burde lastes ned?

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv den XXKF2 og fungerer fint det :) Vet ikke om du får norske taster i keyboardet da jeg bruker et annet et :)

 

@Slai : Det har du jo rett i, vet ikke helt hva de to første bokstavene betyr, men tror det har lite med datering/versjonssnummer å gjøre. Mistenker det heller for å gjelde regioner.

 

f.eks er XWKE2 eldre enn UHKE2 som er eldre enn XWKE8.

 

Eller XWKE7 nyere enn XWKE8 for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Hm ja, tenkte bare pga "KF2" vs "KE2" og KE7" etc, virker som om de føler formelen "alfabetisk -> numerisk" når det kommer til releases, tenkte kanskje det gjaldt across the board :) .

 

Okay, da kjører jeg bare ned det som jeg linka over der, fra XDA sin post. Bruker swiftkey x beta uansett, og engelske menyer, så who cares ;) . Tenkte mer på om det fikk inn telenor, netcom etc og funka sånnsett.

Lenke til kommentar

Har et merkelig problem. Kona og jeg deler googlekalendere. Hun har en Samsung i9000s, og jeg har SG2. Vi har begge full deling på nett, og der dukker hennes avtaler opp på min kalender (i valgt annerledes farge), og mine avtaler syns på hennes kalender. Så der er alt såre vel.

 

Men - på hennes telefon, kommer alle mine aktiviteter - på MIN telefon, kommer ikke hennes aktiviteter ...

 

Jeg begriper ikke logikken her, er dette en bug eller har jeg oversett noe? Eller er det egne innstillinger i SG2 som jeg ikke vet om? :cry:

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Ser at noen etterspurte endringene i siste fiwmware (KF3). Min opplevelse etter noen dagers bruk er noe forbedret batterilevetid, treig oppvåkning fra låseskjerm og til tider hakking i menyene samt i scrolling i f.eks telefonlista. Disse probmelene er fraværende når mobilen er tilkoblet lader. Forutenom det har jeg ikke merket noe nevneverdig.

 

Mulig telefonen trenger en factory reset for å redusere de problemene.

 

Men det som er derimot mye mer fornuftig å legge inn er en av de nyeste kamera firmwarene, OCEF02. Autofokuseringen under filming er mye mye bedre og "pink spot" problemet er kraftig redusert.

Det kan lastes ned fra her. Har lest at noen få hadde problemer med kameraoppdatering generelt så sørg for å ikke ha noe kjørende i bakgrunnen, backup..osv..

 

PS: Kom gjerne med hva nytt dere har oppdaget..

Lenke til kommentar

Live wallpapiret mitt viser jo hele tiden regn, selv om det er sol og flott vær utenfor?! Hva skjer? Når jeg bytter wallpaper funker det en liten stund før regnet kommer igjen. Går det an å velge en annen tilbyder av værtjenester til papiret. slik at den kanskje hentet info fra Yr.?

har du prøvd og trykke på den oppdateringsknappen i høyre hjørne av bilde?

Lenke til kommentar

Har et merkelig problem. Kona og jeg deler googlekalendere. Hun har en Samsung i9000s, og jeg har SG2. Vi har begge full deling på nett, og der dukker hennes avtaler opp på min kalender (i valgt annerledes farge), og mine avtaler syns på hennes kalender. Så der er alt såre vel.

 

Men - på hennes telefon, kommer alle mine aktiviteter - på MIN telefon, kommer ikke hennes aktiviteter ...

 

Jeg begriper ikke logikken her, er dette en bug eller har jeg oversett noe? Eller er det egne innstillinger i SG2 som jeg ikke vet om? :cry:

 

Har ikke noe svar på problemet ditt, men hvordan deler du kalender. Bruker dere samme google konto?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg bruker polar office, eller prøvd å bruke det,men jeg sliter voldsomt med å skrive inn ting der. Dette skyldes at jeg ikke selv får slettet ting når jeg vil og den skriver inn ting for meg som jeg ikke vil.

 

F,eks jeg ville ha NO der,og ble til NNO og får ikke byttet

 

hva skyldes dette, er dette noe med innstillinger å gjøre??

 

hjeeeeelp

Lenke til kommentar

Har et merkelig problem. Kona og jeg deler googlekalendere. Hun har en Samsung i9000s, og jeg har SG2. Vi har begge full deling på nett, og der dukker hennes avtaler opp på min kalender (i valgt annerledes farge), og mine avtaler syns på hennes kalender. Så der er alt såre vel.

 

Men - på hennes telefon, kommer alle mine aktiviteter - på MIN telefon, kommer ikke hennes aktiviteter ...

 

Jeg begriper ikke logikken her, er dette en bug eller har jeg oversett noe? Eller er det egne innstillinger i SG2 som jeg ikke vet om? :cry:

 

Har ikke noe svar på problemet ditt, men hvordan deler du kalender. Bruker dere samme google konto?

 

Ja, alt er delt og alle innstillinger var korrekte. Men jeg resatte telefonen til fabrikkinnstillinger, cache og alt ble wipet - og da jeg startet den igjen, var alle kalendere synket også på telefonen. Så dette problemet lå et sted i telefonen, garantert en bug. :cool:

Lenke til kommentar

jeg overførte nettopp noen dokuemter som hadde fil wps osv

 

noen konverterer til telefonen?

 

samme lurer jeg på for video

 

hvis jeg overfører avi /xdiv filer osv? er dette et problem eller vil dette gå smertefritt ?

 

eventuelt hvilket program bør jeg bruke?

 

fint noen hjalp meg med dette:)

Lenke til kommentar

Oppdaterte telefonen til KF3 i går, og kan etter en hel dags bruk av GPS bekrefte at denne er betydelig forbedret. Både nøyaktigheten samt hastighetsmålingen er sterkt forbedret. For eksempel er oppløsningen på hastighetsmålingen nå 1 km/t og ikke 1 m/s som tidligere. (Det resulterte i hopp på 3-4 km/t på målingene)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...