Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Kameraet tar bilder i 72ppi (har ikke funnet ut at det går an å endre dette) noe som såvidt duger til visning i Facebook. Det går selvfølgelig an å endre dette til f.eks. 300ppi i photoshop uten å interpolere, hvis man evt. vil skrive ut bildene. Har ikke fått utforsket kameraet skikkelig enda, men ser at det har fått skryt både her og der. Foreløpig er jeg ikke overbevist..

 

P.S. Har testet panoramafunksjonen, og ble først gledelig overrasket, helt til jeg overførte bildene til computeren. Da oppdaget jeg at bildefilene var veldig små, ikke stort mere enn 1100px på lengste side. Svært skuffende. Noen instillinger jeg har oversett?

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulighet for å få offline modus / flymodus i toppen når man drar ned rulle gardin menyen med Wifi, Bluethooth, GPS og dem tingene? Eller en enklere måte å skrua av & på offline / on line modus?

 

Tror du er nødt til å roote telefonen om du skal fikse på rullegardinmenyen. Men en lett måte å skru på flymodus eller skru av datatrafikk, er å holde inne av-knappen til du får opp en meny.

Lenke til kommentar

Er det mulighet for å få offline modus / flymodus i toppen når man drar ned rulle gardin menyen med Wifi, Bluethooth, GPS og dem tingene? Eller en enklere måte å skrua av & på offline / on line modus?

 

Hadde vært supert om det kunne legges til. I alle fall erstatte knappen med Auto rotasjon. Det er vel begrenset hva man får plass til av knapper på den raden.

Det kan godt hende det er mulig, men da må man lage en modifikasjon av SystemUI.

 

 

Edit: Som Toffer91 nevnte kan man bruke av/på-knappen for flymodus og datatrafikk.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Hmmm, da har jeg klart å miste tlf i bakken fra ca 30cm høyde. Det var ikke noe særlig hardt nedslag, men det er etter det jeg har merket at vibrasjonen sluttet å virke. Har prøvd å gå inn i innstillingene og stilt inn på ny etter jeg har tatt ut batteriet og restartet maskinen.

Så da lurer jeg på om det er nedslaget som har gjort dette eller noe annet? Jeg kommer ikke på om det virket rett før eller om det var ETTER jeg mistet den vibrasjonen sluttet.

Noen andre som har samme problem eller lignende?

 

En aldri så liten bump hvis noen har oversett posten.

 

Nå har jeg gjort en factory reset av maskinen, men vibreringen virker fremdeles ikke. Bør jeg levere den inn til service? Er mest redd de da sier det er fall skade eller lignende, men det får neste være måte på. Jeg har en HTC til jobbbruk og den har falt fra langt høyere og hardere plasser og virker utmerket.

Lenke til kommentar

Er det mulighet for å få offline modus / flymodus i toppen når man drar ned rulle gardin menyen med Wifi, Bluethooth, GPS og dem tingene? Eller en enklere måte å skrua av & på offline / on line modus?

 

Tror du er nødt til å roote telefonen om du skal fikse på rullegardinmenyen. Men en lett måte å skru på flymodus eller skru av datatrafikk, er å holde inne av-knappen til du får opp en meny.

Takker for svar. Ja selvfølgelig, hadde jo sett den jeg og, men var allikavel ikke klar over den :-)

Ja da treng er man ikke den funksjonen i rulle gardinen :-)

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd den faktisk. Dvs jeg har ikke PRØVD noen av dem, jeg har bare installert den ene dog.

 

Edit: en kjapp sjekk viste at taxinå i hvert fall var bedre til å plotte inn plasseringen min nå. Spot on, mens RingTaxi var ca 200ish meter unna.

Prøvd applikasjonen Taxi Norge. Koster under halvparten av TaxiNå!.

 

 

 

Lenke til kommentar

Får heller ikke noe info opp når jg prøver å oppdatere

 

Jeg har Kernel version 2.6.35.7-I9100XWKDD-CL16153 root@DELL103 #2 & Build number Gingerbread.XWKE2.

 

MEN kan vel være det trege nettverket jeg sitter på da, men den har nå stått på en stund, men det kommer ikke noe opp. Er det fordi mobilen ikke blir registrert i Kies pga feil Kernel/Build number?

 

Er det en versjon som jeg kan laste ned og bruke Odin på?

Lenke til kommentar

Får heller ikke noe info opp når jg prøver å oppdatere

 

Jeg har Kernel version 2.6.35.7-I9100XWKDD-CL16153 root@DELL103 #2 & Build number Gingerbread.XWKE2.

 

MEN kan vel være det trege nettverket jeg sitter på da, men den har nå stått på en stund, men det kommer ikke noe opp. Er det fordi mobilen ikke blir registrert i Kies pga feil Kernel/Build number?

 

Er det en versjon som jeg kan laste ned og bruke Odin på?

 

Den nordiske ROMen som enkelte av oss har oppdatert via KIES nå er tilgjengelig å nedlaste fra XDA.

Lenke til kommentar

Benyttet meg av min første refusjon av kjøp via market. Programmet Norsk TV-Program. Jeg fikk opp kun de programmene som kjørte nå. Hadde ikke muligheten til å se programmer som starter senere. Har ikke så veldig behov for kun å ha oversikt over programmer som er i gang. Det var ikke muligheten til å velge klokkeslett fra-til for programlisten slik man kan gjøre på SOL.no sin TV-Guide.

den refusjon kun kan gjøres innen 15 minutt fikk jeg ikke veldig sjansen til

Si å finne ut om det var mulig. Noen som har prøvd dette programmet som kan si om det kan la seg gjøre å velge fra-til klokkeslett.

Jeg bruker gratisversjonen av Norsk Tv-Program kombinert med den gratise appen som heter AdFree. Da har jeg alle mine apps uten reklame.

 

Svar på spørsmålet ditt: Jeg åpner appen, alle kanalene jeg har valgt kommer opp i en liste, jeg trykker på nrk1 og alle programmene på nrk1 kommer opp i en liste med klokkeslett og programinfo. Jeg kan også velge neste dag :)

Endret av exlan
Lenke til kommentar

Det heter widgetlocker, koster en tier på market :)

 

Når jeg starter Kies får jeg beskjed på at jeg er på siste firmware: KE2, ikke KE7 som flere har nevnt er tilgjengelig for nedlasting... Noen andre som har dette problemet?

 

KF2 er nyeste, tilgjengelig fra XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

 

Den er derimot ikke tilgjengelig via KIES for oss nordboere. Kan flashes via Odin som er verktøyet Samsungs serviceteknikere bruker for å flashe telefoner.

Lenke til kommentar

Kameraet tar bilder i 72ppi (har ikke funnet ut at det går an å endre dette) noe som såvidt duger til visning i Facebook.

Bildene fra SGS2 er 3264x2448 eller omlag 8 megapixler.

 

ppi har ingen innvirkning på bildestørrelsen i høyde/bredde når man ser på antall punkter; et bilde som er f.eks. 3000x2000 i 72ppi er nøyaktig like stort i antall punkter i 300ppi.

 

Hvordan du får et bilde som faktisk kan skrives ut i A3 med strøkent resultat (noe jeg har gjort mange ganger med bilder jeg har tatt med min Nikon D70s som kun hadde 6 megapixler) til å 'såvidt duge til facebook' lurer jeg litt på.

 

Edit: Altså sånn for ordens skyld så antyder jeg ikke at bilder tatt med et mobilkamera kan matche et speilreflekskamera med samme oppløsning. Men oppløsningen i seg selv på SGS2 er faktisk rimelig høy - jeg har aldri hatt en mobil som leverer i nærheten av såpass store bilder.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Under nettverksmodus på denne mobiltelefonen kommer det bare opp GSM og/eller WCDMA. Er det ingen måte å skille mellom 2G, 3G og 4G? Tidligere har det jo vært aktuelt å slå av kun 3G for å spare strøm.

 

Denne telefonen har ikke "4G" i den forstand vi kaller det her i Norge. LTE er det nettverket som Netcom bygger ut som de kaller 4G. WCDMA er kalt "3.5G" eller noe her til lands, selv om det i USA gjerne kalles for 4G.

 

Og tar jeg ikke feil så bruker HSDPA og WCDMA samme antenne, og dermed får man ikke skrudd de av separat.

 

Correct me if im wrong

Lenke til kommentar

Under nettverksmodus på denne mobiltelefonen kommer det bare opp GSM og/eller WCDMA. Er det ingen måte å skille mellom 2G, 3G og 4G? Tidligere har det jo vært aktuelt å slå av kun 3G for å spare strøm.

 

Denne telefonen har ikke "4G" i den forstand vi kaller det her i Norge. LTE er det nettverket som Netcom bygger ut som de kaller 4G. WCDMA er kalt "3.5G" eller noe her til lands, selv om det i USA gjerne kalles for 4G.

 

Og tar jeg ikke feil så bruker HSDPA og WCDMA samme antenne, og dermed får man ikke skrudd de av separat.

 

Correct me if im wrong

 

Tok bare med 4G for referansens skyld Ser ut som WCDMA er 3G.

 

1G .........NMT · AMPS · Hicap · CDPD · Mobitex · DataTAC · TACS · ETACS

2G .........GSM · iDEN · D-AMPS · IS-95 · PDC · CSD · PHS · GPRS · HSCSD · WiDEN

2.75G ....EDGE/EGPRS · CDMA2000 (1xRTT)

3G .........UMTS (W-CDMA) · CDMA2000 (1xEV-DO/IS-856) · FOMA · TD-SCDMA · GAN/UMA

3.5G ......UMTS (HSDPA) · UMTS (HSUPA) · CDMA2000 (EV-DO Rev.A)

3.75G ....UMTS (HSPA+) · CDMA2000 (EV-DO Rev.B/3xRTT)

4G .........WiMAX · Flash-OFDM · 3GPP LTE

 

USA bruker CDMA2000 i tillegg til UMTS.

 

SGS2 støtter jo også HSPA+. Hvis man stenger WCDMA så stenger vel man kanskje den også. Så da stemmer det vel det du sier at det er samme antenne for UMTS og HSPA.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

Når jeg starter Kies får jeg beskjed på at jeg er på siste firmware: KE2, ikke KE7 som flere har nevnt er tilgjengelig for nedlasting... Noen andre som har dette problemet?

 

KF2 er nyeste, tilgjengelig fra XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

 

Den er derimot ikke tilgjengelig via KIES for oss nordboere. Kan flashes via Odin som er verktøyet Samsungs serviceteknikere bruker for å flashe telefoner.

Ok, så KF2 er senest?

 

Ifølge 4arm stemmer ikke dette da?

Blir forrivet her ja :hmm:

 

Da er det bare å starte KIES og oppgradere :new_woot:

 

PDA - KF3

PHONE - KE7

CSC - KF1

 

(Fortsatt 2.3.3)

 

 

EDIT

 

XWKF3

 

Firmware info

PDA:XWKF3

PHONE: XXKE7

CSC:KCLKF1

Build date: 09/06/2011

 

Generic KCL (Kazakhstan???): http://www.multiupload.com/G7267PQYP4

 

Nordic (NEE): http://www.multiupload.com/8QERBJT6P7

CSC: OXXKF1 (MultiCSC)

 

XWKF3 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/27Q9LQEB94

Password: intratech@XDA

 

 

XXKF2

 

Firmware info

PDA:XXKF2

PHONE: XXKF2

CSC:OXAKF2

Build date: 11/06/2011

 

Generic OXA (Poland): http://www.multiupload.com/P2AHY9IJPW

 

XXKF2 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/HIKNP08JZA

Password: intratech@XDA

 

 

Ifølge dette her så er XXKF2 nyest, men det er bare snakk om et par dager, hva kan forskjellen være?

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

KF3 er ikke nyest på tross av hva all fornuft tilsier.

 

KF3: 09/06/2011

KF4: 10/06/2011

KF2: 11/06/2011

 

At det er store forskjeller på disse buildsene skulle overraske meg stort, de er nok heller bare pakket for forskjellige regioner.

 

Kilde

 

EDIT: Og takk til DJViking, det var oppklarende :)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...