Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Dere som betaler for applikasjoner på Android Market: Har dere lagt inn kredittkortet under Google Account? Jeg er litt reservert mot å lagre kredittkortet mitt på telefonen. Spesielt er jeg litt bekymret over hvor denne informasjonen lagres i etterkant. Dersom kredittkortet kun lagres på mobiltelefonen og ikke synkroniseres mot min Google Account kan jeg godta å registrere det i Android Market.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som betaler for applikasjoner på Android Market: Har dere lagt inn kredittkortet under Google Account? Jeg er litt reservert mot å lagre kredittkortet mitt på telefonen. Spesielt er jeg litt bekymret over hvor denne informasjonen lagres i etterkant. Dersom kredittkortet kun lagres på mobiltelefonen og ikke synkroniseres mot min Google Account kan jeg godta å registrere det i Android Market.

 

Godt poeng.. Om noen har lyst å scamme forlk for penger er det utrolig enkelt å lage en app som gjør nesten ingenting. La den koste 1000 kroner. Scammeren trenger bare å "låne" telefonen litt for så å kjøpe appen.

 

Er det mulig å få inn litt mer sikkerhet mtp kjøp i market?

Lenke til kommentar

Dere som betaler for applikasjoner på Android Market: Har dere lagt inn kredittkortet under Google Account? Jeg er litt reservert mot å lagre kredittkortet mitt på telefonen. Spesielt er jeg litt bekymret over hvor denne informasjonen lagres i etterkant. Dersom kredittkortet kun lagres på mobiltelefonen og ikke synkroniseres mot min Google Account kan jeg godta å registrere det i Android Market.

 

Godt poeng.. Om noen har lyst å scamme forlk for penger er det utrolig enkelt å lage en app som gjør nesten ingenting. La den koste 1000 kroner. Scammeren trenger bare å "låne" telefonen litt for så å kjøpe appen.

 

Er det mulig å få inn litt mer sikkerhet mtp kjøp i market?

I det minste bør det brukes med Verified by VISA. Da må man bruke BankID for å godkjenne transaksjonen. Jeg har ikke lagt inn mitt VISA kort i Android market så jeg vet ikke om det bruker Verified by VISA.

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei, lurte på om noen vet om det går an å lagre offline spillelister på spotify på eksternt minne?

 

Sjekk denne linken: http://www.julian-young.com/2011/04/21/finding-the-spotify-external-sd-location/comment-page-1/#comment-785

 

Jeg avinnstallerte ikke spotify, for å få det til å virke.

Les min kommentar på siden.

 

John Erik

 

 

Funket som bare det! Tusen takk for linken :)

 

Når jeg ser på mine filer så ligger det ennå cache fra spotify under android mappen. Vil dette gjøre spotify ustabilt eller må jeg slette de mappene fra intern minne nå som jeg har like mapper på eksternt minne?

 

Om du ikke opplever noe problemer med Spotify, så trenger du sikkert ikke slette filene i internt minne. ;)

Lenke til kommentar

hallo godtfolk. fikk min aller første android tlf i dag :D har hatt iphone de siste årene, men nå begynte jeg og bli lei av alle begrensningene de påla meg.

hentet sgs II i sted og er alt over imponert over alt det visuelle.

har et problem jeg håper dere kan svare meg på.

har ingen nr lagret siden min iphone 3gs ble stjålet. prøver derfor og lagre kontakter via 1881 og gule sider, men i kontakt lista så ser jeg dem ikke, derimot så finner jeg dem hvis jeg taster noen av sifrene i nr til en av kontaktene. hvordan kan jeg få disse kontaktene inn i vanlig kontaktlisten??

 

når jeg sender medling og skal velge kontakt så finner jeg alle kontaktene inkludert alle på fjesboka, noe jeg ikke vil :p vil jo bare se de jen har nr til.

 

 

også i telefonlista så er det bare 2 kontakter som har blitt synka med face.

 

er det noe logisk jeg må klikke meg inn på for og få svar på dette?

 

takk på forhånd

Lenke til kommentar

hallo godtfolk. fikk min aller første android tlf i dag :D har hatt iphone de siste årene, men nå begynte jeg og bli lei av alle begrensningene de påla meg.

hentet sgs II i sted og er alt over imponert over alt det visuelle.

har et problem jeg håper dere kan svare meg på.

har ingen nr lagret siden min iphone 3gs ble stjålet. prøver derfor og lagre kontakter via 1881 og gule sider, men i kontakt lista så ser jeg dem ikke, derimot så finner jeg dem hvis jeg taster noen av sifrene i nr til en av kontaktene. hvordan kan jeg få disse kontaktene inn i vanlig kontaktlisten??

 

når jeg sender medling og skal velge kontakt så finner jeg alle kontaktene inkludert alle på fjesboka, noe jeg ikke vil :p vil jo bare se de jen har nr til.

 

 

også i telefonlista så er det bare 2 kontakter som har blitt synka med face.

 

er det noe logisk jeg må klikke meg inn på for og få svar på dette?

 

takk på forhånd

 

 

trykk meny under kontakter og "vis" knappen, så kan du velge hvilke kontakter som skal vises.

 

det er ihvertfall sånn i sense, er litt usikker om kontaktboka er lik.

Lenke til kommentar

hallo godtfolk. fikk min aller første android tlf i dag :D har hatt iphone de siste årene, men nå begynte jeg og bli lei av alle begrensningene de påla meg.

hentet sgs II i sted og er alt over imponert over alt det visuelle.

har et problem jeg håper dere kan svare meg på.

har ingen nr lagret siden min iphone 3gs ble stjålet. prøver derfor og lagre kontakter via 1881 og gule sider, men i kontakt lista så ser jeg dem ikke, derimot så finner jeg dem hvis jeg taster noen av sifrene i nr til en av kontaktene. hvordan kan jeg få disse kontaktene inn i vanlig kontaktlisten??

 

når jeg sender medling og skal velge kontakt så finner jeg alle kontaktene inkludert alle på fjesboka, noe jeg ikke vil :p vil jo bare se de jen har nr til.

 

 

også i telefonlista så er det bare 2 kontakter som har blitt synka med face.

 

er det noe logisk jeg må klikke meg inn på for og få svar på dette?

 

takk på forhånd

 

 

trykk meny under kontakter og "vis" knappen, så kan du velge hvilke kontakter som skal vises.

 

det er ihvertfall sånn i sense, er litt usikker om kontaktboka er lik.

enten så er jeg blind eller så er det ikke noen sånn knapp:P stor fare for at det er førstnevnte

Lenke til kommentar

Hmmm, da har jeg klart å miste tlf i bakken fra ca 30cm høyde. Det var ikke noe særlig hardt nedslag, men det er etter det jeg har merket at vibrasjonen sluttet å virke. Har prøvd å gå inn i innstillingene og stilt inn på ny etter jeg har tatt ut batteriet og restartet maskinen.

Så da lurer jeg på om det er nedslaget som har gjort dette eller noe annet? Jeg kommer ikke på om det virket rett før eller om det var ETTER jeg mistet den vibrasjonen sluttet.

Noen andre som har samme problem eller lignende?

Lenke til kommentar

Dere som betaler for applikasjoner på Android Market: Har dere lagt inn kredittkortet under Google Account? Jeg er litt reservert mot å lagre kredittkortet mitt på telefonen. Spesielt er jeg litt bekymret over hvor denne informasjonen lagres i etterkant. Dersom kredittkortet kun lagres på mobiltelefonen og ikke synkroniseres mot min Google Account kan jeg godta å registrere det i Android Market.

Market bruker google checkout, så det blir syncet til google ja. Er betalings tjenesten deres.(Paypal lignende). Du vil mye heller ha infoen lagret på serverne deres enn på mobilen din really...

Lenke til kommentar

Dere som betaler for applikasjoner på Android Market: Har dere lagt inn kredittkortet under Google Account? Jeg er litt reservert mot å lagre kredittkortet mitt på telefonen. Spesielt er jeg litt bekymret over hvor denne informasjonen lagres i etterkant. Dersom kredittkortet kun lagres på mobiltelefonen og ikke synkroniseres mot min Google Account kan jeg godta å registrere det i Android Market.

Market bruker google checkout, så det blir syncet til google ja. Er betalings tjenesten deres.(Paypal lignende). Du vil mye heller ha infoen lagret på serverne deres enn på mobilen din really...

 

Vet du om det er mulig å senere fjerne dette betalingskortet fra Google? Hvis så sletter de det da fra serveren deres...

Lenke til kommentar

Dere som betaler for applikasjoner på Android Market: Har dere lagt inn kredittkortet under Google Account? Jeg er litt reservert mot å lagre kredittkortet mitt på telefonen. Spesielt er jeg litt bekymret over hvor denne informasjonen lagres i etterkant. Dersom kredittkortet kun lagres på mobiltelefonen og ikke synkroniseres mot min Google Account kan jeg godta å registrere det i Android Market.

Market bruker google checkout, så det blir syncet til google ja. Er betalings tjenesten deres.(Paypal lignende). Du vil mye heller ha infoen lagret på serverne deres enn på mobilen din really...

 

Vet du om det er mulig å senere fjerne dette betalingskortet fra Google? Hvis så sletter de det da fra serveren deres...

Du kan slette det fra google checkout siden checkout.google.com. Men slitsomt å drive å legge det inn hver gang du skal kjøpe en app da

Lenke til kommentar

- Cover Art Downloader - selvforklarende

- AndroMax (toggles som feks wifi, brightness, etc)

- Beautiful Widgets - hva er denne?

- Dropbox

- Handcent SMS - hvordan er denne i forhold til f.eks GO sms, har GO nå, og den er ikke spes pen.

- Multicon (widget som gir deg 4 shortcuts på 1 shortcutstørrelse på homescreen, sparer mye plass)

- Animated Widget (for kontakter, eller grupper med applications, eller hva som helst)

- Pure Music Widget

- SiMi folder (plass-sparende widget)

- Swiftkey X Beta (tastatur, mytj likar enn Swype, iallefall før jeg får testet Swype 3 - men her er det old school tasting som teller, ikke swyping?

- Terminal Emulator (hvis du trenger terminal på tlf)

- Titanium Backup Pro (for å fryse programmer du ikke trenger, kan redusere batteritiden din betraktelig)

- Widget Locker (beste 11ish kronene du bruker på din tlf)

- LauncherPro (alternativ launcher, veldig rask og konfigurerbar) - øhm, hva ER en launcher?

- Go Launcher EX (enda en launcher, anbefales også sterkt)

- Desktop Visualizer

- Small Agenda Widget

- Soundhound

- WhatsApp (gratis sms for svingende, fatter ikke at ikke alle bruker dette alt)

 

Thats what Ive got so far.

 

 

Og spill ligger i signaturen min, lov å puste liv i den tråden om man har anbefalinger :)

Jeg spiller ikke egentlig, så har ikke store inputen der.

 

For øvrig har jeg selv disse installert just nu

Handcent SMS

Beautiful Widgets

Simi Folder

Small Agenda

Calwidget

Soundhound

Shazam (ikke bestemt meg mellom de to siste ennå, heller mot shazam pga linking mot spotify)

Flashlight

Dropbox

Facebook for android

RingtaxiNorge

Norsk TV-program

Pro HDR camera

Linkedin

Endomondo pro

Wheres my droid

ADW notifier

Widgetlocker

Autokiller Memory (men den ryker nok snart)

My Data manager

Advanced Task Killer

AppBrain App Market (ryker nok også)

Wiki Encyclopedia

Official Ebay

QuickPic

Filmweb

Postens sporing

Skandiabanken

Adober Reader

Norsk Tipping

Juicedefender

Barcode Scanner

Google Maps

Flash Player 10.3

Netcounter

Gulesider offisiell

SyncMyPix

OI shoppinglist

Spareparts plus (ryker nok også, ser ikke noe poeng)

AVG anti virus

Adobe Air

Trafikanten

Prey'

Spotify

Swiftkey (men bruker swype)

Opera

Battery indicator

Google Translate

Youtube

Tapatalk

Lenke til kommentar

Dere som betaler for applikasjoner på Android Market: Har dere lagt inn kredittkortet under Google Account? Jeg er litt reservert mot å lagre kredittkortet mitt på telefonen. Spesielt er jeg litt bekymret over hvor denne informasjonen lagres i etterkant. Dersom kredittkortet kun lagres på mobiltelefonen og ikke synkroniseres mot min Google Account kan jeg godta å registrere det i Android Market.

Market bruker google checkout, så det blir syncet til google ja. Er betalings tjenesten deres.(Paypal lignende). Du vil mye heller ha infoen lagret på serverne deres enn på mobilen din really...

 

Vet du om det er mulig å senere fjerne dette betalingskortet fra Google? Hvis så sletter de det da fra serveren deres...

Du kan slette det fra google checkout siden checkout.google.com. Men slitsomt å drive å legge det inn hver gang du skal kjøpe en app da

 

Tenkte kanskje å kjøpe alle programmene først og deretter fjerne kortinformasjonen.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd den faktisk. Dvs jeg har ikke PRØVD noen av dem, jeg har bare installert den ene dog.

 

Edit: en kjapp sjekk viste at taxinå i hvert fall var bedre til å plotte inn plasseringen min nå. Spot on, mens RingTaxi var ca 200ish meter unna.

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd den faktisk. Dvs jeg har ikke PRØVD noen av dem, jeg har bare installert den ene dog.

 

Edit: en kjapp sjekk viste at taxinå i hvert fall var bedre til å plotte inn plasseringen min nå. Spot on, mens RingTaxi var ca 200ish meter unna.

 

Når man leter etter en drosje kan 200 meter utgjøre stor forskjell.

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...