Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det har så mye å si.Kommer sikkert ann på hvor mye du bruker den og til hva.

Min LG 2X har ca 20% strøm igjen når kvelden er over.

SGSII ville kanskje hatt 10-15% igjen med mitt bruk.

Poenget er at det ikke har noe å si siden en må lade hver natt uansett.

Lenke til kommentar

Nei, høyere klokk vil ikke sluke mer strøm.

Høyere klokk vil ha potensialet til å sluke mer strøm.

På samme måte som dobbelkjerne sparer mer strøm istedetfor å bruke mer strøm.

 

Dobbelkjerne har potensialet til å bruke langt mindre klokkefrekvens fordelt på to kjerner istedetfor å bruke høyere klokkefrekvens som bruker mer strøm på en kjerne.

 

Så dobbelkjerne med høy klokkefrekvens, har langt større potensiale til å bruke mye strøm, men generelt vil den bruke langt mindre enn en vanlig enkeltkjerne. Disse 1,2GHz er også krympet teknologi sammenlignet med feks Omnia HD som var stor i sin tid, og derfor vil 300MHz på Omnia HD bruke mer strøm enn 300MHz på SGSII. Samt at SGSII vil kunne fordele det på to kjerner og bruke enda mindre strøm.

Skjermen bruker også langt mindre strøm, og Bluetooth 3.0 bruker mindre strøm enn 2.1 og også her er det strømforbruk å spare.

I det store og det hele, tror jeg ikke akkurat at SGSII kommer til å bli den største strømslukeren. Min Omnia HD kan jeg lade hver tredje dag. Hvis jeg er heldig, kan det være jeg slipper unna med å lade hver fjerde dag :-D

Lenke til kommentar

Nei, høyere klokk vil ikke sluke mer strøm.

Høyere klokk vil ha potensialet til å sluke mer strøm.

På samme måte som dobbelkjerne sparer mer strøm istedetfor å bruke mer strøm.

 

Dobbelkjerne har potensialet til å bruke langt mindre klokkefrekvens fordelt på to kjerner istedetfor å bruke høyere klokkefrekvens som bruker mer strøm på en kjerne.

 

Så dobbelkjerne med høy klokkefrekvens, har langt større potensiale til å bruke mye strøm, men generelt vil den bruke langt mindre enn en vanlig enkeltkjerne. Disse 1,2GHz er også krympet teknologi sammenlignet med feks Omnia HD som var stor i sin tid, og derfor vil 300MHz på Omnia HD bruke mer strøm enn 300MHz på SGSII. Samt at SGSII vil kunne fordele det på to kjerner og bruke enda mindre strøm.

Skjermen bruker også langt mindre strøm, og Bluetooth 3.0 bruker mindre strøm enn 2.1 og også her er det strømforbruk å spare.

I det store og det hele, tror jeg ikke akkurat at SGSII kommer til å bli den største strømslukeren. Min Omnia HD kan jeg lade hver tredje dag. Hvis jeg er heldig, kan det være jeg slipper unna med å lade hver fjerde dag :-D

 

Lader min ca en gang i uka jeg. Bruker den dog kun til SMS og minimalt ringing. Drar jeg opp Spotify for å trene tappes den merkbart fortere, men for en telefon dette har vert.

 

Men på tiden Samsung gir oss en dato her!

Lenke til kommentar

Min OmniaHD klokket til 900Mhz holder i minimum 2 dager med tidvis mye ringing så det er ikke så ille. En moderne fon a la SGSII burde klare bedre enn dette med tanke på alle nyvinningene på strømsiden. (cpu, skjerm bladi bladi)

 

Vil også ha en dato. OmniaHD duger ikke lenger :p

Lenke til kommentar

Som sagt denne blir å få kjøpt 20 mai i Norge. Sendes fra elkjøp 16.05.2011

 

Sannsynligvis før dette også hvis man skal tro på datoene fra andre leverandører.

 

 

Somsagt folkens. Disse datoene er bare en pekepinn. Vent heller til disse datoene endres til "BEKREFTET DATO". Ytterst sjelden en bekrefta dato ikke stemmer. :) Tipper vi har den i hånden innen mai måned. Vi klarer å vente så pass:)

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Min Omnia HD kan jeg lade hver tredje dag. Hvis jeg er heldig, kan det være jeg slipper unna med å lade hver fjerde dag :-D

Lader min ca en gang i uka jeg. Bruker den dog kun til SMS og minimalt ringing. Drar jeg opp Spotify for å trene tappes den merkbart fortere, men for en telefon dette har vert.

 

Men på tiden Samsung gir oss en dato her!

Min OmniaHD klokket til 900Mhz holder i minimum 2 dager med tidvis mye ringing så det er ikke så ille. En moderne fon a la SGSII burde klare bedre enn dette med tanke på alle nyvinningene på strømsiden. (cpu, skjerm bladi bladi)

 

Vil også ha en dato. OmniaHD duger ikke lenger :p

 

Da kan dere ikke bruke telefonen særlig mye.

Og hvis det nesten bare går i ringing og sms ser jeg ikke grunnen til å velge en smarttelefon i det hele tatt.Min Omnia HD varte maks en dag.

 

SGSII batteriet er nok forbedret,samtidig som prossesoren og skjermen trekker mindre støm.

Men den kjører Android som gjør at den kan brukes til mer og derfor også bruker mer strøm.

 

Den kommer forresten til England 1 mai.

 

http://www.engadget.com/2011/04/11/samsung-galaxy-s-ii-to-be-available-may-1st-in-the-uk/

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Nja, min Omnia HD har HyperX v11 og er nedklokket og det hele, og har på lavest skjermforbruk og alt, nettopp så den skal vare lengst mulig. Det er heller ikke lenge siden jeg hard resatte den, og etter det har jeg ikke giddet å installere noe utover noen få tidsfordrivspill og Opera Mobile. Den er liksom bare midlertidig nå :-P

Lenke til kommentar

Ja skrev jo nettopp det. :p

Du skrev innlegget samtidig som meg :p haha, men jepp. Jeg har spammet engadget hele tiden, for å se nyheter om mobilen. Blir helt gal. Hadde faktisk en drøm om den for 2 netter siden. At jeg var på siba og kjøpte mobilen og hadde den i midten av april. Våknet opp 5 min senere og bare: Faen :p.

Lenke til kommentar
Da kan dere ikke bruke telefonen særlig mye.

Og hvis det nesten bare går i ringing og sms ser jeg ikke grunnen til å velge en smarttelefon i det hele tatt.Min Omnia HD varte maks en dag.

 

Nå er det jo slik at selv om OmniaHD-idéen til Samsung sikkert var godt tenkt så har den Symbian, er delvis treg, Symbian(nevnte jeg det?), relativt lite interessant programvare tilgjengelig(og da for det meste gjennom Ovi) osv. Så det blir som Leifen18 sier, er sånn vente-fon pr. nå.

 

Hadde vel egentlig tenkt å handle Android-basert telefon tidligere men nyss om SGSII gjorde at man måtte vente - hvilket ser ut som et lurt valg sålangt da det kan se ut som et bra produkt av det man har sett av tester mv.

Lenke til kommentar
Da kan dere ikke bruke telefonen særlig mye.

Og hvis det nesten bare går i ringing og sms ser jeg ikke grunnen til å velge en smarttelefon i det hele tatt.Min Omnia HD varte maks en dag.

 

Nå er det jo slik at selv om OmniaHD-idéen til Samsung sikkert var godt tenkt så har den Symbian, er delvis treg, Symbian(nevnte jeg det?), relativt lite interessant programvare tilgjengelig(og da for det meste gjennom Ovi) osv. Så det blir som Leifen18 sier, er sånn vente-fon pr. nå.

 

Hadde vel egentlig tenkt å handle Android-basert telefon tidligere men nyss om SGSII gjorde at man måtte vente - hvilket ser ut som et lurt valg sålangt da det kan se ut som et bra produkt av det man har sett av tester mv.

Ja,hadde Omnia HD vært det de sa den skulle være så hadde den vært sykt bra(i hvertfall da..:p).

Det var en god ide.Den hadde egentlig "alt".Det var bare litt mangel på støtte og programvare utvalg.Kan jo legge skylden litt på symbian og.

 

Uansett.Det jeg mente med batteriet var jo nettopp det at det er færre ting du kan gjøre med Omnia pga symbian..Surfing uten flash,få spill og apps.Samt at en del ting gikk som så tregt at

jeg ikke gadd å bruke det pga all ventingen..Har forresten hatt min Omnia HD på i en uke nå og den har fortsatt 5 prikker igjen..Uten simkort :p

 

Hvis SGSII holder alt den lover så vil den jo sluke batteri siden brukerene ikke klarer å legge den fra seg :p Men en ting håper jeg de har tatt fra Omnia og det er byggekvaliteten.Jeg har mistet min 10talls ganger i asfalten og den har ikke en skramme.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært klumsete, og jeg har blitt overrasket og sjokkert over at den har holdt! Eneste er at nå, etter nesten tre år, har bakdekselet løsnet, og det detter av hvis den faller fra mer enn rundt 1,2 , 1,4 meter på tregulvet :-P

Min er godt og hardt brukt, men den er allikevel såpass OK enda, at min kjære vil ha den når jeg nå får SGSII :-)

 

Jeg forventer omtrent det samme av SGSII :-) Den skal jo ha bedre kvalitet på glasset, i hvert fall, la oss bare håpe at resten av telefonen står i stil til det :-)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært klumsete, og jeg har blitt overrasket og sjokkert over at den har holdt! Eneste er at nå, etter nesten tre år, har bakdekselet løsnet, og det detter av hvis den faller fra mer enn rundt 1,2 , 1,4 meter på tregulvet :-P

Min er godt og hardt brukt, men den er allikevel såpass OK enda, at min kjære vil ha den når jeg nå får SGSII :-)

 

Jeg forventer omtrent det samme av SGSII :-) Den skal jo ha bedre kvalitet på glasset, i hvert fall, la oss bare håpe at resten av telefonen står i stil til det :-)

 

hehe, du er ikke alene der. Omnia HD har tålt noe helt utrolig. :)

Og det er jo også det å vite at telefonen kan det meste. Hvis jeg f. eks trenger den til å surfe på nettet eller streame en fotballkamp, er det greit å vite at den kan det, selv om jeg ikke bruker det hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...