Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at det står så mye om hvor bra denne mobilen blir veldig bra med tanke på sikkerhet for bedrifter osv.

 

Jeg er 18 år og bryr meg fint lite om det er en bra mobil for bedrifter.

 

Mitt spørsmål er om dette er det beste valget av mobil jeg kan gjøre ettersom jeg bruker mobilen til standard ungdomsbruk

Lenke til kommentar

Jeg er også 18 år gammel og kunne ikke brydd meg mindre om at det er en bra mobil for bedrifter. :p

 

Jeg bruker som regel mobilen til å skrive tekstmeldinger, ringe og bruke internett, og for sistnevnte er den store skjermen ganske nyttig å ha. Og i tillegg er den tynn, og den ser bra ut. Det eneste negative er at den er litt dyr da, siden vi 18-åringer vanligvis ikke har så mye penger. :p Men det er vel egentlig bare å spare opp.

Lenke til kommentar

Nå er vel Amobil den eneste plassen jeg ser at de faktisk har nevnt noe særlig om bedriftsfunksjonene... Misforstå meg rett, det er noen flotte funksjoner! Men det er ikke akkurat fokuspunktet på mobilen.

 

Denne mobilen prøver å appelere til alle. Både bedriftskunder, ungdommer, barn og voksne!

 

Den er ypperlig på spill. Den er fantastisk på surfing. Den er konge på sikkerhet. Den er kraftig og fremtidsrettet som bare det. Den har en awsome skjerm. Den er liten, selv om den er stor. Den har (noe jeg selv synes) et bra design. Den har et svært bra kamera og videokamera.

 

Den prøver å være best på alle områder. Om prossessoren når HELT til topp, gjenstår å se.

Om kameraet slår N8 sitt, gjenstår å se. Om den blir like bra på spill som Xperia Play, gjenstår å se.

Men jeg tror ikke det er noen områder den blir gjort til latter på.

Jeg mener dette er et rimelig bankers kjøp dersom du vil ha en all-rounder.

Det kan også være at det er et bankers kjøp dersom du vil ha en mediamobil.

På samme måte som det kan vise seg å være det beste du kan få av businessmobil, eller rett og slett bare vil ha en mobil som gjør det veldig bra på sosiale medier.

 

Ulempene er prisen, samt at det kan ta litt tid før den kommer til Norge. I verste fall ikke før Juni.

Lenke til kommentar

Finnes det noen tester på hvor godt kamera'et er ?

 

Er bildekvaliteten på høyde med Nokia N8 , eller SE Xperia ?

 

 

Umulig å slå n8 på bilder. Ihvertfall under dårlige lysforhold. Tror eg beholder min n8 til bilder og ikke minst til musikkavspilling i bil. Fm sender er fremdeles helt genialt:)!

Men utenom det, så knuser S2 n8 på de fleste områder:)

Lenke til kommentar

Gleder meg stort til telefonen kommer. Er på tide å bytte ut min Windows mobile Htc touch hd nå :)

Men, en ting som jeg synes det er altfor lite fokus på er hvorvidt batteritiden vil lide pga. 2kjerner og høy klokkefrekvens.

Kjapp mobil er kjekt det, men nå er jo ikke fks. den noe eldre Htc Desire noen sinke heller, selv med 1kjerne på 1ghz.

 

-Om de ikke har klart å optimalisere denne cpu'en nok, slik at telefonen vil forbruke mer batteri enn hva godt er, så er faktisk 2 kjerner en uting for min del...

Lenke til kommentar

Finnes det noen tester på hvor godt kamera'et er ?

 

Er bildekvaliteten på høyde med Nokia N8 , eller SE Xperia ?

 

Umulig å slå n8 på bilder.

 

 

Tenkte meg det ja ...

N8 kommer vel til å være selve referansen for god bildekvalitet i en god stund fremover.

 

Har du noen tester/ sammenligning av bilder på dette ? ( kanskje litt for tidlig ennå ...)

Endret av johome
Lenke til kommentar

Ser mer og mer ut som Samsung Galaxy S II blir min neste telefon. Jeg har nå en HTC Magic med CyanogenMod, som er en flott telefon. Prosessor og minne begynner imidlertid å bli i det svakeste laget, så det ser ut som det er på tide å pensjonere Magic'en. Den er heller ikke lenger støttet f.o.m. CyanogenMod 7 (Gingerbread).

 

Jeg har vært med på Androidbølgen siden starten (og er stolt av det!) :thumbup:

 

Mine krav til ny telefon:

* Dual Core prosessor (minst 1GHz).

* Android (selvfølgelig)

* Mulighet for en bra custom ROM (f.eks CyanogenMod).

* Helst AMOLED-skjerm.

* At den er en toppmodell som er fremtidsrettet er en fordel.

 

Kravet om dual core prosessor gir meg bare 4 valg så vidt jeg har fått med meg.

* Samsung Galaxy S II

* LG Optimus 2x

* LG Optimus 3D

* Den kommende toppmodellen fra HTC

 

Liker foreløpig Samsung best :new_woot:

Lenke til kommentar

Teit at de (gsmarena) velger å sammenligne kameraet med LG 2X når det tar så dårlige bilder.

De burde heller sammenligne med N8,Ip4,Arc ol..

 

Man skjønner jo hvilke kriterier det blir lagt vekt på i sammenligningen bare ved å vite hvilke to som skal sammelignes...

Her er det de to første dualcore android telefonene på markedet som skal sammelignes, tror du at det er bildekvalitet som er pri.#1?

De kommer selvsagt til å sammenligne det også, men det er ikke det som kommer til å få mest spalteplass i denne sammenligningen spør du meg...

Lenke til kommentar

Bildene GSM-arena har tatt under ideelle forhold er det lite å si på. De er rimelig skarpe, oppløsningen tatt i betraktning, og har greit kontrastomfang, sensorstørrelse og oppløsning tatt i betraktning. Videre ser jeg ingen egentlige tegn til uskarphet i kantene, og selv om man nok kan se litt artefakts i bildene ser jeg ikke noe som er veldig alvorlig.

 

Det sier seg selv at man ikke får Leica-skarpe bilder med så høy oppløsning. Det er det bare å leve med. Strengt tatt tror jeg ikke det vil ha så mye betydning for den jevne bruker heller.

 

Det som blir mer interessant å se er hvordan brikken fungerer i lite lys. Min SGS er jeg komfortabel med å bruke helt opp til ISO800 litt avhengig av lysforhold og hva som faktisk er nødvendig. God bildekvalitet har den helt til ISO200, kanskje til og med ISO400 dersom lyset er rett.

 

Dette er et mobilkamera, og mobilkameraer utretter ikke mirakler. De kan derimot gjøre akseptable jobber..

 

:)

Lenke til kommentar

Teit at de (gsmarena) velger å sammenligne kameraet med LG 2X når det tar så dårlige bilder.

De burde heller sammenligne med N8,Ip4,Arc ol..

 

Man skjønner jo hvilke kriterier det blir lagt vekt på i sammenligningen bare ved å vite hvilke to som skal sammelignes...

Her er det de to første dualcore android telefonene på markedet som skal sammelignes, tror du at det er bildekvalitet som er pri.#1?

De kommer selvsagt til å sammenligne det også, men det er ikke det som kommer til å få mest spalteplass i denne sammenligningen spør du meg...

 

I know..Greit å sammenligne dualcore opp mot hverandre.De som ønsker å kjøpe en mobil som er fremtidsrettet går nok for dualcore.Men jeg tviler egentlig på at de ekstra poengene SGSII får i div benchmarks har så mye å si i det daglige bruk.

 

Men når det gjelder kamera burde de sammenligne med de modellene som jeg nevnte.Eller SGS siden dette er oppfølgeren.SGS tar jo bra bilder.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...